Galaxylle sisar

Aloittaja Wirrankosken Rami, 21.04.2005, 13:17:01

« edellinen - seuraava »

Santeri

Lainaus käyttäjältä: Jari Tuononen - 02.11.2006, 21:04:52
No höh... Ihan asiallinen, mutta aika persoonaton nimi. Eihän tuo kuitenkaan vielä tarkoita sitä, että Luxury tulisi uuden laivan nimeksi. Mutta mitenkähän jos uusi laiva tuleekin Siljan väreihin, silloinhan nimiehdotukset olisi alun perinkin varmasti olleet ainakin osin erilaiset. Miltä kuulostaisi vaikkapa Silja Sonata Siljan musiikkiaiheisten nimien jatkoksi?  ::)

Jep, kun mummot tuota nimeä alkaisivat lausumaan, ei Luxyry kuulosta hyvältä suoraan suomeksi lausuttuna. Galaxyn ja muiden Tallinkin laivojen nimet voi helposti lausua suomeksi. Galaxy ei kuulosta huonolta lausui sen sitten y:llä tai i:llä. En usko että Luxury nimeä koskaan nähdään, mutta sehän kuullaan sitten.

Ville Halonen

Juupajuu, kyllä mulla ainakin on sellainen paha tunne niskavilloissani, että Tallink nimeää Galaxy II:sen Luxuryksi.  :-\
Kyseessä on kuitenkin sisaralukset ja Galaxy ja Luxury rimmaavat keskenään aika hyvin vaikka ovatkin aika kaukaa toisistaan sanojen tarkoitusta tarkasteltaessa.  ;D

Sen verran perusturkulaisena (ja ylpeä siitä!  :thumb: ) täytyy vielä kommentoida tätä tulevan Luxuryn sijoituspaikkaa, että puollan vahvasti iänikuisen Silja Festivalin vaihtamista Luxuryyn. Ex-Wellamoa on tultu katsottua tuossa jo 20 vuoden ajan ja laivan täysremontointi ja nimen vaihtaminen ei tee siitä uutta laivaa vaikka kuinka yrittäisi. Eli Festival sinänsä mikään huono laiva ole, mutta nähty mikä nähty ja uutta terästä kaivataan kehiin. Eikä 777 lisämatkustajapaikkaa haittaisi yhtään mitään Turun linjalla, koska uskon vahvasti siihen, ettei Turun linjalta matkustajat kaikkoa minnekkään sillä 2,5 miljoonaa vuosittaista matkustajaa ei voi olla väärässä!

Silja Festivalilla voisi minun puolestani korvata vaikka vielä vanhemman Meloodian, Regina Baltican, Fantaasian tai Vana Tallinnin.


als

Ei, ei ja vielä kerran EI!! >:( >:( Eihän se sovi ollenkaan Galaxyn sisaralukselle...! Eihän Galaxykaan ole mikään loistoristeilijä, joka voisi ansaitakkin nimen: "Luxury"! Galaxyn sisaraluksestahan tulee melko samanlainen kuin Galaxy itse, eli ei Luxury oikein sovi matkustaja/autolautalle. Eri asia jos esim: puhuttaisiin NCL:n uudisrakenteesta, eli Kruiserista! Pelasta meidät Tallink pöytälaatikko-nimellä, Pelasta! ::)

Voi tosin olla, että tuo Luxury on vaan pelkkä rakennus-nimi...

Timo Selkälä

Vai niin. No, toivottavasti Rabbe lähtee mukaan kelkkaan ja vaihtaa RG I nimeksi Ylellisyys. Ja minä kun valitin Pirncess of Norway nimeä...
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Eerik Laine

Galaxy kakkosen, Relaxyn, Luxyryn, miksi kukin sitten haluaakaan tätä tulevaa laivaa kutsua, köli on nyt sitten laskettu eilen Ranskassa...

AS Tallink Grupp         Stock Exchange Release        14.11.2006

Tallink`s new cruise ferry keel will be laid today

The  keel for newest and most modern cruise vessel of Tallink  to
be  ready  in  2008 is laid on Tuesday in Aker Yards shipyard  in
France.

The new cruise vessel is the sister ship of M/S Galaxy, delivered
from  Aker  Yards Finnish shipyard in spring 2006  and  currently
operates on Tallinn-Helsinki route. The new cruise ferry has more
than  900  cabins, accommodates altogether up to 2800  passengers
and 1130 lane meters of vehicles. Gross tonnage of the vessel  is
over 48 000, length 212 and width 29 meters, the speed 24 knots.

Tallink  has ordered another vessel from Aker Yards, in 2007  the
ro-pax type new generation high speed passenger ship for Tallinn-
Helsinki route is completed in Helsinki. In recent years  Tallink
has  delivered three large and modern cruise ferries from Finnish
shipyard, in 2002 Romantika, in 2004 Victoria and in 2006 Galaxy.

Additional information:
Janek Stalmeister
Financial Director
Tallink Grupp
Tel: +372 6409800

Wirrankosken Rami


Kimmo Rantanen

Lainaus käyttäjältä: Wirrankosken Rami - 15.11.2006, 10:59:33
RANSKASSA?? :o

Sitä ollaan nykyään niin kiireistä, ettei ehditä lukea edellisen sivun viestejä, vai?

Lainaus käyttäjältä: Marko Mälkiä - 31.10.2006, 15:30:46
Ei sentään, Rauma sijaitsee vielä Suomessa. Kuitenkin Galaxyn sisaraluksen lohkot rakennetaan ja niistä kootaan runko Ranskassa, joka sitten uitetaan Helsinkiin rakennettavaksi loppuun. Tämän kertoo Saint-Nazairen telakan tuotantojohtaja Cristophe Schenfeigel Turun Sanomien aikaisemmassa artikkelissa.

Wirrankosken Rami

Hupsista! Osuit asian todelliseen ytimeen eli kiireyteen. Toisaalta, näille "uutissivuille" tulee niin paljon viestejä, ja moni viesti asian "sivusta", että kaikki tärkeät asiat eivät aina tule välittyneiksi haukansilmilleni ;)
Hyvä, että tämäkin tuli nyt selväksi :)

Kenny Leong

Lainaus käyttäjältä: Kimmo Rantanen - 15.11.2006, 11:31:05
Lainaus käyttäjältä: Wirrankosken Rami - 15.11.2006, 10:59:33
RANSKASSA?? :o
Sitä ollaan nykyään niin kiireistä, ettei ehditä lukea edellisen sivun viestejä, vai?

;D Kuin myös täälläkin vähän on mennyt ohitse että lohkot rakennetaan Ranskassa. "Kertaus on opintojen äiteeeee..."

Santeri

Lainaus käyttäjältä: Kenny Leong - 15.11.2006, 13:48:33
;D Kuin myös täälläkin vähän on mennyt ohitse että lohkot rakennetaan Ranskassa. "Kertaus on opintojen äiteeeee..."

Sitä se "perhe-elämä" on, kun pittää tuoda leipää kotio eikä mikköö riitä  :D

Mika Mattila

Galaxy 2 koko laivan keula osa tehdään Ranskassa ja uitetaa  sieltä sit helsinkiin jossa siihen liitetään peräosa  ym..  Voi olla aikamoinen näky tommonen laivan valmis keulaosa kun se tulee olemaan jonkin aikaa telakan laiturissa kiinni... Ennen kun se uitetaan monttuun....

Kimmo Rantanen

Havainnekuva Chantiers de l´Atlantiquen osuudesta "Luxuryn(?)" valmistamisessa:

http://www.maximini.org/cscn/photos/06_03_2006_Contrat_Aker.pdf

Mikko R.

#147
Kuulin luottettavista lähteistä,että kalaksi kakkonen tulee korvaamaan Silja Europan... Saakohan siljan maalit? (jos näin on)

Eero Halme

Eiköhän se festari oo kuitenkin ensimmäisenä tappotuomiolla...mistäs moisen huhun oot muuten kuullut???

Kalle Id

Tätä on täällä käsitelty jo useamman kerran, mutta lyhyesti sanottuna Europalla on aivan liian pieni autokansi suhteessa matkustajamäärään, kun taas Festari on toki paljon vanhempi mutta matkustaja- ja autokapasiteetiltaan se sopii reitille hyvin.