Galaxylle sisar

Aloittaja Wirrankosken Rami, 21.04.2005, 13:17:01

« edellinen - seuraava »

jussirt

#375
Löyty tollasia videoita vesillelaskusta  ;)

http://www.ap3.ee/Default2.aspx?ArticleID=ac2bd5b5-631a-4a00-8752-5e0d7405e923&open=four

http://www.postimees.ee/090308/esileht/majandus/316036.php

Tuossa Postimees- videossa näkyy BP:n pienoismallikin ;)

Lassi Liikanen

Täytyy sanoa, että pidän suuresti Star-Galaxy-linjan korsteeneista, mutta vaaleanpunainen ei todellakaan sovi korsteenin väreihin. Muuten ainakin pienoismallin perusteella laivasta tulee erittäin kaunis, ja sisätilatkin näyttävät hyviltä.
Kaikki tällä palstalla esittämäni mielipiteet ovat henkilökohtaisia, eivätkä edusta muita tahoja tai ole kytkösissä tämän palstan ulkopuolisiin tahoihin.

Verkkolehti Ulkomatala

Eerik Laine

Nyt loppuu Tallinkin laivatilailu.. Ainakin hetkeksi...
 
Tallink ei tilaa enempää laivoja
Julkaistu 25.03.2008, klo 11.40
Laivayhtiö Tallink ei aio toistaiseksi tilata uusia laivoja jo rakenteilla olevien kolmen lisäksi, sanoo hallituksen jäsen Andres Hunt Kroonika-lehdessä. Varustamon uusin, Baltic Princess -niminen alus tulee kesällä Helsingin ja Tallinnan väliseen liikenteeseen.
- Metallin hinnat ovat korkealla ja moottorien jonotuslistat pitkiä. Tilanne on mutkikas, sanoo Hunt.

Hänen mukaansa Tallink onnistui tekemään omat tilauksensa viime hetkellä. Hunt laskeskelee, että 160 miljoonaa euroa maksanut Baltic Princess voitaisiin myydä jo nyt voitolla.

212 metrin pituinen alus tilattiin Aker Yardsilta joulukuussa 2005. Siitä tulee Suomenlahden liikenteen suurimpia aluksia. Se syrjäyttää Galaxyn, joka siirretään Turku-Tukholma-reitille.

BNS

Marko_Laitamaa

Mielenkiintoista että Baltic Princess jo nyt voidaan myydä voitolla, ei hassummin.

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Marko Laitamaa - 25.03.2008, 16:02:25
Mielenkiintoista että Baltic Princess jo nyt voidaan myydä voitolla, ei hassummin.
Olisikohan tässä jotakin enteitä tulevasta, nimittäin Baltian prinsessan jälkeen valmistuvalle "NB1365":lle ei kai ole ainakaan vielä tiedossa mitään varmaa reittiä. Tku-Sto-linjastahan on ollut jotakin puhetta, mutta mihin laittaa sitten Europa, joka lienee ainakin Tukholma-Riika välille turhan iso?
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Miran Hamidulla

Mielestäni Huntin lausahdus on viittaus lähinnä laivatilausten hintojen kehitykseen eikä niinkään siihen, että Tallink olisi laivaa myymässä.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Kalle Id

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 25.03.2008, 19:59:38
Olisikohan tässä jotakin enteitä tulevasta, nimittäin Baltian prinsessan jälkeen valmistuvalle "NB1365":lle ei kai ole ainakaan vielä tiedossa mitään varmaa reittiä. Tku-Sto-linjastahan on ollut jotakin puhetta, mutta mihin laittaa sitten Europa, joka lienee ainakin Tukholma-Riika välille turhan iso?
Vaikka asia ei sinällään tähän ketjuun kuulu, veikkaisin Europan kuitenkin menevän myyntiin. Uusi laiva myisi paremmin kuin jo melko iäkäs Europa, mutta toisaalta Europa on tasoltaan parempi kuin suuri osa maailman muille merillä seilaavista risteilylautoista, joten ostaja todennäköisesti löytyisi. Näin päästäisiin tilanteeseen jossa kaikki voittavat, mikä ei olisi tuloksena jos Baltic Princess (tai Galaxy) myytäisiin Europan sijaan - joskin uudemmasta todennäköisesti saisi paremman hinnan.

jonas

Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 25.03.2008, 22:00:04
Vaikka asia ei sinällään tähän ketjuun kuulu, veikkaisin Europan kuitenkin menevän myyntiin. Uusi laiva myisi paremmin kuin jo melko iäkäs Europa, mutta toisaalta Europa on tasoltaan parempi kuin suuri osa maailman muille merillä seilaavista risteilylautoista, joten ostaja todennäköisesti löytyisi. Näin päästäisiin tilanteeseen jossa kaikki voittavat, mikä ei olisi tuloksena jos Baltic Princess (tai Galaxy) myytäisiin Europan sijaan - joskin uudemmasta todennäköisesti saisi paremman hinnan.

Itse en usko pätkääkään yhdenkään 90-luvun alun jälkeen rakennetun aluksen myyntiin. Sitä vastoin Baltic Princessin ja Cruise 5:n valmistumisen jälkeen vanhoja aluksia ei varsinaisesti millään reitillä tarvita, ehkei edes Festivalia.

Joni Huopana

Eräs avoinna oleva kysymys on Baltic Princessin aikataulu Helsinki-Tallinna -reitillä. Vielä nyt TallinkSiljan sivuilla aikataulut ovat entisenlaisia. Odotettavissa kuitenkin lienee, että matka-aikaa muutetaan - tuskinpa alukseen turhaan tilattiin tehokkaampia koneita?

Ville Järvinen

TallinkSiljan sivujen hinnastossa lukee nykyään seuraavaa:
"Huom. Silja Festival on myynnissä 31.8. asti ja Silja Galaxy 1.9. alkaen."

En ainakaan muista että tätä olisi tässä ketjussa aikaisemmin mainittu.

Marko Stampehl

täsmälleen minun arvioitus  8)
Ei keskellä korkeasesonkia laivaa vaihdeta, vai  ???
Luultavasti vasta kolmen neljän kuukauden sisällä saamme luotettavampia tietoja
Ich fotografiere, also bin ich!

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Marko Stampehl - 30.03.2008, 14:41:41
täsmälleen minun arvioitus  8)
Ei keskellä korkeasesonkia laivaa vaihdeta, vai  ???
Luultavasti vasta kolmen neljän kuukauden sisällä saamme luotettavampia tietoja

Edelleen ainakin Festivalilla eletään sen mukaan, että Galaxy aloittaa Turun-linjalla 15.7. Näin on ilmoitettu koko henkilökunnalle.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Erkki Kangasviita

Princessan matkat on nyt myynnissä ainakin puhelinpalvelusta 1.9 ->. Nettisivuilta en vielä onnistunut varausta tekemään...

Kalle Id

#388
Vaikka olenkin kovasti valittanut toisissa ketjuissa keskeneräisten laivojen väritysten arvostelemista, niin syyllistyn nyt itsekkin samaan. Kävin tänään kunnioittamassa läsnäolollani Länsisatamaa (tarkoituksenani kuvata Superfast VII - lopulta tosin kävi ilmi Helsingin Sataman sivuilla olleen virheen ja tänään olikin vuorossa Superfast IX), ja siinä sivussa tuli nähtyä myös Itämeren Prinsessa oikein luonnossa. Yllättäen - epäilemättä erilaisesta värityksestä johtuen - BP näytti minun silmiini luonnossa huomattavasti lyhyemmältä kuin sisarensa Galaxy. Galaxyn roima sävyero rungon ja kansirakenteiden välillä saa sen näyttämään pitkältä ja kapealta, kun taas BP:n yksivärinen kylki luo vaikutelman lyhyemmästä ja ehkä myös leveämmästä aluksesta.

Foorumilla viime aikoina suosiota saavuttaneen "luotetaan vain siihen, mitä on itse nähty" -näkemyksen mukaisesti esitän nyt siis täysin varmana tietona Baltic Princessin olevan todellisuudessa Galaxyä lyhyempi ja leveämpi, kaikki aluksen teknisiin tietoihin liittyvä materiaali on ollut tahallisesti väärää.

Kiroitusvihreitä korjattu.

Mikko-Oskari Koski

Ainakin tämä varmistaa oikeaksi sen teorian, että maalaustyylit antavat merkittävän panoksen optiseen kokonaisuuteen, olipa lopputulema millainen tahansa... 8)
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950