Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Toivotaan että tämä on uuden nousun alku Helsingin telakalle, ja seuraavaksi saamme lukea tätä tilausta seuraavan Ruotsin ja Suomen uudet murtajatilaukset.
2
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking tilaa uuden aluksen Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Tauno Hermola 20.01.2022, 17:46:25  »
Aika erikoista, koska Kali Limenes on pieni rantakylä Kreetan eteläkärjessä. Näkyy siellä Erato ja joku toinen tankkeri kuitenkin redillä olevan.

3
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking tilaa uuden aluksen Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Arto Papunen 20.01.2022, 17:08:04  »
Onko se sitten muuttunut. Aivan kuin jossain lehtijutussa mainittu seuraavan pysäkin olevan Kali Limenes, missä joku tankkausasema Kreetalla.
4
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking tilaa uuden aluksen Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Tauno Hermola 20.01.2022, 16:46:45  »
Eikö ne tankkaa joka paikassa. Seuraavaksi vissiin Kreeta ja Espanjan joku kaupunki Gibraltarin vieressä.

Näyttää seuraava satama olevan Kyproksen Limassol - tulee vähän mutkaa matkaan, mutta ei taida Kreetalla mitään kunnon satamaa ollakaan, ainakaan etelärannikolla.
5
Muut alukset / Vs: Wallenius ja SOL muodostavat uuden varustamon
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 19.01.2022, 13:34:38  »
Jutlandia Sea on päätynyt Stenan rahtaukseen neljäksi vuodeksi ja Wallenius SOL on rahdannut tilalle (kunnes uudisrakennus valmistuu) roro-alus Cadena 3:n, joka on aiemmin näillä vesillä tuttu Finnlinesin rahtauksesta Beachy Head -nimisenä.

Sjöfartstidningen
6
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2021-2022
« Uusin viesti kirjoittanut Petri Nummijoki 19.01.2022, 11:59:20  »
Tässä huomaa millainen käytännön etu ruotsalaisilla murtajilla on niiden kotisataman sijainnin osalta suomalaisten vastaavaan.  Nytkin Atle taisi olla ns. standby Luleåssa ja pystyi sieltä ehkä 24h varoitusajalla tukemaan avustusta kun taas Polariksen "vasteaika" on kokonaisuudessaan varmasti viikon luokkaa...

Tarkkaan mahdoton sanoa mitään kenenkään todellisesta valmiudesta mutta nämä vähän päätelty tiedoista mitä on julkisuuteen annettu.

Mutta sen sijaan tämän hetken tilanteessa ruotsalaiset voivat hyötyä murtajiensa sijainnista. Nythän on kaksikin ruotsalaista murtajaa Suomen käytössä, kun Ale on tullut Vaasan väylälle ja Zeus siirtynyt Selkämerelle. Saattaa asiaan vaikuttaa sopimusten hintakin mutta varmasti lauhalla jaksolla on myös "turvallisempaa" ottaa lisämurtaja Luulajasta. Murtajan ajattaminen paikalle Katajanokalta tai Kotkasta ei varmaankaan houkuttele, jos ei ole takeita, että lisämurtajalle löytyy täysipainoisesti töitä.
8
Matkustaja-autolautat / Vs: Gabriella törmännyt Sea Pooliin
« Uusin viesti kirjoittanut Arto Papunen 18.01.2022, 15:56:55  »
Näköjään Helsinki-Tukholma meni edelle Cinderellan normiristeilyistä ja se jatkaa linjalla 17.2 asti. Meni ainakin Whiskymässa 10, 11 och 12/2 risteilyt sitten pois Cinderellalta jolleivät samaa teemaa saa siirrettyä Helsingin linjalle..
9
Muut alukset / Vs: ESL Shippingin rahtauksista
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 18.01.2022, 15:19:06  »
ESL on myynyt parhaillaan Turussa talviteloilla olevan proomu Espan Raduga Shipping and Trading OÜ:lle. Asia tuskin vaatii omaa erillistä aihettaan, niin tuupataan se tähän jonon jatkoksi.


ESL:n uutinen aiheesta
Sivuja: [1] 2 3 ... 10