Kun nyt tuosta Silja-tunnelmasta tuli juttua, niin itse olen palannut aamulla Galaxyllä Suomeen ja olin matkasta positiivisesti yllättynyt. Vuosi sitten olin laivan toisella Tukholma-Turku -matkalla ja silloin Tallink pilkisteli mm. turvaohjeissa ja useissa muissakin paikoissa, ja tosiaan tuntui, että alus ei ollut kunnon Silja Line -laiva. Kaiken kukkuraksi vielä nuo mainitsemani koneet, jotka pitivät aika moista konserttia aluksen peräosaan.
Tänä vuonna tunnelma olikin toinen. Tuskin autokannelta oli ehtinyt ylös kun Siljan tuttu tunnusmusiikki alkoi soida ennen tervetulokuulutuksia. Hyttien turvaohjeita ei oltu sen kummemmin vaihdettu, mutta Tallinkin tilalle oli ilmestynyt Silja Line ja hylje. Oikeastaan kaikki, mitä muillakin Siljan laivoilla on (Hyttioppaat, Siljan turvallisuusvideo televisiossa, Silja Extra -myymälälehdet ym.) oli nyt myös Galaxyllä. Toisin sanoen Tallink ei oikeastaan näy sisällä enää missään.

Eli jos piipussakin olisi hylje niin täysi Siljan laiva olisi. Eihän tämä uutta ole että laiva vaihtaa varustamoa/brändiä.
ja taas meikäläisen mielestä ei Galaxyssa ne koneet edes kuulu kovin kovaa 5 kannen peräosassa siellä on tullu oltua parisen kertaa...
Totta, riippuu tosiaan vain hytin paikasta. Tuli tällä kertaa huomattua kun hytti olikin aika keulassa...