Galaxy Turku-Tukholma reitille

Aloittaja Ville Halonen, 11.04.2007, 20:54:13

« edellinen - seuraava »

Kalle Id

#120
Lainaus käyttäjältä: Miro Karttunen - 25.05.2007, 10:26:18
- Silja Europa siirtyy vuonna 2009 Riika-Tukholma -linjalle ja Europan tilalle tulee TallinkSiljan uudisrakenne
Eikös Mehtonen vasta ihan muutama viikko sitten sanonut haastattelussa että Europa on liian suuri Riikan linjalle?

jonas

#121
Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 25.05.2007, 12:39:38
Eikös Mehtonen vasta ihan muutama viikko sitten sanonut haastattelussa että Europa on liian suuri Riikan linjalle? (Ei sillä, ei miehen juttuja ole ennenkään kannattanut uskoa... ::)).

Ei sanonut,

12.4. TS:
Helsingin ja Tallinnan väliä tällä hetkellä liikennöivä Galaxy siirtyy todennäköisesti Turku-Tukholma

-välille. Turun ja Tukholman väliä nyt kulkeville Festivalille ja Europalle keksitään Mehtosen mukaan uutta käyttöä esimerkiksi siirtämällä ne Riikan reitille.

Hämeen Sanomissa 24.4 Tuomas Nylund toteaa, että Silja Europa on liian suuri Riian reitille, mikäli se päätetään korvata "Galaxy kolmosella" (jonka asettaminen Turun linjalle on vielä toistaiseksi päättämättä).


Timo Selkälä

Tämä löytyi Lankulta. Ruotsin puolen mittarajoitukset ovat näköjään seuraavat koskien Tukholman saariston reittiliikennettä. Galaxy ja sisaret päässevät helposti erikoisluvan saajiksi pituuden suhteen kun alittavat muut mitat helposti.

http://www.sjofartsverket.se/templates/SFVXPage____751.aspx

Riktvärden för färjor i regelbunden trafik till och från Stockholm
Max mått
Längd 210,00 m
Bredd 32,31 m
Djupg. 8,00 m
Brutto 65 000
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Miro Karttunen - 25.05.2007, 10:26:18


- Turku-Tukholma välisen reitin laivat tulevat Suomen tai Suomen ja Ruotsin lipun alle.

Tämä ei sinänsä ihmetytä, eihän Tallink hyötyisi tässä mitenkään, jos laivat olisivat Viron lipun alla, päinvastoin, jäisivät Suomen tai Ruotsin varustamotuet saamatta ja silti pitäisi noudattaa suomalaista tai ruotsalaista palkkapolitiikkaa, puhumattakaan imagohaitasta, jos laivan perässä lukee Tallinn. Mutta mielenkiintoista tässä on musta se, että säilyykö Turun reitillä Silja-tuotemerkki, vai operoidaanko jatkossa Tallinkina?
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Petri Lindqvist

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 26.05.2007, 03:38:03
Mutta mielenkiintoista tässä on musta se, että säilyykö Turun reitillä Silja-tuotemerkki, vai operoidaanko jatkossa Tallinkina?

Ei siinä paljon ihmettelemistä pitäisi olla. Tallink maksoi Silja-kaupan yhteysessä niin pajon pelkästään imagosta ja brändistä, että sitä olisi järjetöntä lähteä romuttamaan.

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Petri Lindqvist - 26.05.2007, 08:48:28
Ei siinä paljon ihmettelemistä pitäisi olla. Tallink maksoi Silja-kaupan yhteysessä niin pajon pelkästään imagosta ja brändistä, että sitä olisi järjetöntä lähteä romuttamaan.
No, kaiken järjen mukaan kyllä, mutta eikö tämä yhtiön nimimuutos Tallinksiljaksi jo ole imagon romuttamista. Ja kieltämättä eräät muutkin Tallinkin toimet ovat vaikuttaneet  sen kaltaisilta, ettei järjetön ehkä olisi mitenkään liioiteltu ilmaus.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Wirrankosken Rami

Mielenkiintoisia pohdiskeluja, kieltämättä. Totuushan (lienee) kuitenkin se, että eestiläinen yhtiö osti Siljan ja nimesi sen Tallinksiljaksi. Linjabrändi pysyy siitä huolimatta Silja Linenä.

Siljan varustamotaipaleella tämä ei ole mitään uutta. Kun vuosia sitten tehtiin suuria muutoksia, katosi vanha Silja kokonaan. Laivat siirrettiin juridisesti yhtiöiltä toisille, joiden nimiä rukattiin taas tarpeen niin vaatiessa.
Siljan omistajanahan oli vuosia Seacontainers. Eikö tämä sitten "murentanut" Siljan hohdokasta kilpeä? Miten se näkyi Siljan laivoilla? Miten Tallinksilja näkyy Siljan laivoilla ja romuttaa imagoa, jos Seacontainerskaan ei siihen monien vuosien "yrittämisen" jälkeen pystynyt?

Jouni Kalliomäki

#127
Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 26.05.2007, 09:49:22
No, kaiken järjen mukaan kyllä, mutta eikö tämä yhtiön nimimuutos Tallinksiljaksi jo ole imagon romuttamista. Ja kieltämättä eräät muutkin Tallinkin toimet ovat vaikuttaneet  sen kaltaisilta, ettei järjetön ehkä olisi mitenkään liioiteltu ilmaus.

Ja sinun henkilökohtainen kauna TallinkSiljaa kohtaan huokuu joka viestistäsi. Mitä ongelmia olet TallinkSiljalla kokenut??

Ja edelleenhän on TallinkSiljalla Siljaline markkinointinimenä vanhalle Siljalinelle. Eipä Volvon ja Jaguarin nokallakaan ole Fordin logo.

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Wirrankosken Rami - 26.05.2007, 09:56:28
Siljan omistajanahan oli vuosia Seacontainers. Eikö tämä sitten "murentanut" Siljan hohdokasta kilpeä? Miten se näkyi Siljan laivoilla? Miten Tallinksilja näkyy Siljan laivoilla ja romuttaa imagoa, jos Seacontainerskaan ei siihen monien vuosien "yrittämisen" jälkeen pystynyt?
Henkilökohtaisesti olenkin sitä mieltä, että Siljan alamäki alkoi juuri siitä, kun Seacontainers tuli sen omistajaksi. Mutta tämä Tallink oli kyllä se viimeinen niitti. Todellakin toivoin silloin, että Pankakoski ryhmineen olisi saanut Siljan haltuunsa, tai edes norjalainen ostajaehdokas. Mielestäni virolaisomistukseen päätyminen oli ehdottomasti pahinta, mitä Siljalle saattoi tapahtua. Enkä varmastikaan ole ihan yksinäni näine mielipiteineni. (Silti toivon, ettei kukaan nyt niin hirveästi vetäisi ns."hernettä nenäänsä" mielipiteistäni, niinkuin olen ollut täällä huomaavinani toisinaan tapahtuvan. Tarkoitukseni ei ole pahoittaa kenenkään mieltä, vaan lähinnä herättää keskustelua)
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Jouni Kalliomäki - 26.05.2007, 10:19:18
Ja sinun henkilökohtainen kauna TallinkSiljaa kohtaan huokuu joka viestistäsi. Mitä ongelmia olet TallinkSiljalla kokenut??


Eikö täällä mielestäsi saisi esittää mitään kritiikkiä kyseistä varustamoa kohtaan? Ja jos noin väität, et ole tainnut lukea kovinkaan monta viestiäni.
Ja todettakoon, ettei "kaunani" nyt ehkä niin patologisen syvällistä ole. Illalla olisi tarkoitukseni lähteä risteilylle Silja Europalla!
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Mikko R.

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 26.05.2007, 12:05:24
Eikö täällä mielestäsi saisi esittää mitään kritiikkiä kyseistä varustamoa kohtaan? Ja jos noin väität, et ole tainnut lukea kovinkaan monta viestiäni.
Ja todettakoon, ettei "kaunani" nyt ehkä niin patologisen syvällistä ole. Illalla olisi tarkoitukseni lähteä risteilylle Silja Europalla!

Nimen omaan! Haloo tämä on keskustelu foorumi missä varmasti saa tuoda ajatuksensa esille? ja niin hän Kalevi teki?!
En ymmärrä, jos täällä sanoo jotakin kielteistä tallinkista niin on puoli foorumia varpaillaan....

Niin ja palatakseni tähän asiaan, että kun tämä matkustaja-alusten tuki nousi ja on puhuttu verohelpotuksesta niin luulisin, että Tallink laittaa nämä alukset suomen ja ruotsin lipunalle juuri siksi.

Ja luulisin että Festarin ja Euroopan miehistö jatkaa näillä laivoilla tätä turun mutkikasta reittiä tukholmaan. Joten säilyisi työpaikatkin näillä vanhoilla Siljan aluksilla työskentelevillä.

Kille

Lainaus käyttäjältä: Mikko Ringman - 26.05.2007, 12:47:51
Nimen omaan! Haloo tämä on keskustelu foorumi missä varmasti saa tuoda ajatuksensa esille? ja niin hän Kalevi teki?!
En ymmärrä, jos täällä sanoo jotakin kielteistä tallinkista niin on puoli foorumia varpaillaan....

Niin ja palatakseni tähän asiaan, että kun tämä matkustaja-alusten tuki nousi ja on puhuttu verohelpotuksesta niin luulisin, että Tallink laittaa nämä alukset suomen ja ruotsin lipunalle juuri siksi.

Ja luulisin että Festarin ja Euroopan miehistö jatkaa näillä laivoilla tätä turun mutkikasta reittiä tukholmaan. Joten säilyisi työpaikatkin näillä vanhoilla Siljan aluksilla työskentelevillä.
Ja kyllä varmaan vähän lisää työpaikkojakin tulee väkisin kun ajattelee, ettei taida Festivalin henkilökunta ihan riittää Galaxylle.

Santeri

Oli niin tai näin, noin tai niin, noin ja näin, katse tulevaisuuten päin!

On aivan yhdentekevää missä Siljan omistus on. Nykyään on jo vaikea keksiä isoa kokonaan suomalaisomistuksessa olevaa yritystä. Itsekkin soitan Saunalahden liittymällä päivittäin, mutta ihan hyvin ne linjat toimii, vaikka ulkomaalaiset sen omistaakin.

Ja viitaten ensimmäiseen lauseeseen. Tallink kehittää lauttabisnestä, joka on ollut jo pitkään pienen piristysruiskeen tarpeessa. Ei ole itsestäänselvyys, että Suomen kokoisesta maasta liikennöi niin paljon matkustaja-aluksia, kuin niitä täällä seilaa. On tullut halpalentoyhtiöitä yms, joten ihmisten matkustustarpeet muuttuvat. Näin ollen Silja Festivalinkin saa korvata, vaikka miljoonalla uudella laivalla, jotta risteilybisneksessä pysyy hohto myös tulevaisuudessa. Tallink siis hoitaa tehtävänsä aivan erinomaisesti. Silja on laitettu siihen kuntoon, että se voisi alkaa tuottamaankin jotain. Toiset haluisivat parasta palvelua ja ilmaiseksi, mutta ikävä kyllä niitä ei voi antaa ilman vastiketta. Sitten voi alkaa vaatimaan ilmaista palvelua, kun haravoi vaikkapa Kaivopuistoa ilmaiseksi koko kesän. Tuskimpa tulen sellaisesta kuulemaan:) Saa ilmoittautua. Uskon, että Helsingin kaupunki sponsoroi haravat  ;)

Kari Liimatainen

Siinähän sinä olet ihan oikeassa, että ei sillä ole väliä kuka omistaa jos homma kerran pelaa. Tallinkin "kehittäminen" on mielestäni uusien alusten tilaamista mikä on ihan ok juttu. Mutta se ei pelkästään riitä, palvelunkin pitää pelata laivalla, ja siitä on omakohtaistakin kokemusta, että näin ei valitettavasti Tallinkin tapauksessa ole, ja en ole yksin mielipiteiteni kanssa. Juuri se palvelu on se pointti minkä täytyy olla kunnossa, sitä vartenhan laivan henkilökunta on siellä, että matkustajat viihtyvät.
Risteilty: M/s Vision of the Seas 22.-26.7.09 (Grand Suite), M/s Norwegian Jade 24.-29.10.15. (MiniSuite).M/s Norwegian Epic 23.-30.10.16 (Large Balcony), M/s Norwegian Epic 22.-29.10.17 (Family Balcony), M/s Carnival Horizon 5.-13.6.18 (Balcony), 28.10-5.11.19 M/s Celebrity Reflection (Concierge Class).

Santeri

#134
Lainaus käyttäjältä: Kari Liimatainen - 27.05.2007, 20:32:35
Siinähän sinä olet ihan oikeassa, että ei sillä ole väliä kuka omistaa jos homma kerran pelaa. Tallinkin "kehittäminen" on mielestäni uusien alusten tilaamista mikä on ihan ok juttu. Mutta se ei pelkästään riitä, palvelunkin pitää pelata laivalla, ja siitä on omakohtaistakin kokemusta, että näin ei valitettavasti Tallinkin tapauksessa ole, ja en ole yksin mielipiteiteni kanssa. Juuri se palvelu on se pointti minkä täytyy olla kunnossa, sitä vartenhan laivan henkilökunta on siellä, että matkustajat viihtyvät.

Ajattelin asiaa enemmän maaorganisaation kannalta, mutta toisaalta ihmisillä on kauheat odotukset tarjouksesta ostetulta 20 euron miniristeilyltä. Palvelu on kyllä ehdottoman tärkeetä, mutta periaattessa noilla hinnoilla se ei pitäisi olla parempaa kuin Citymarketissa. Enpä nyt tiedä onko se maissakaan sen kummallisempaa. Myyjää saa etsiä isossa kaupassa yleensä melko pitkään. Yökerhoissa saa jonottaa drinkkiä kauan, mutta laivalla sen kyllä saa yleensä nopeammin. Tokihan odotukset ruotsin risteilyltä ovat isot, mutta todellisuudessahan asiakas ostaa massatuotteen, koska laivaanhan tulee 2000 muuta ihmistä. Kyllähän kallimpiakin lähtöjä on, mutta eipä päivä ruotsinlaivalla maksa läheskään yhtä paljon kuin Karibian risteilyllä. Sieltä sitä palvelua pitäisi jo saada isolla kädellä.

Kaikki on suhteellista. Suomessa nyt ei vain mene kaupaksi "hyvän palvelun" risteilyt, jotka myös maksavat enemmän. Siitä on monta esimerkkiä, kuten viimeinen floppii nimeltä Silja Opera. Kovasti sitä markkinointiin "erityisillä risteilyillä".

Mutta, jotta tämä liittyisi vielä aiheeseen, niin tämän Suomen kaltaisen massaristeilybisneksen voi tyydyttää parhaiten antamalla asiakkaille uusi laiva mitä tämäkin topic käsittelee.