Galaxy Turku-Tukholma reitille

Aloittaja Ville Halonen, 11.04.2007, 20:54:13

« edellinen - seuraava »

Santeri

Lainaus käyttäjältä: Artsi Leskinen - 17.10.2007, 13:08:48
En sano, etteikö Tallinkilla olisi mahdollista kehittyä imagoltaan hyvinkin korkeatasoiseksi. Onhan sillä kaikki edellytykset mm. kaluston puolesta siihen. Tällä hetkellä kuitenkin siihen on piiitkä matka, varsinkin kun lähes kaikki mitä kyseinen firma tekee, tuntuu aiheuttavan potentiaalisissa asiakkaissa negatiivisia reaktioita. Ihmeellistä on sekin, kun johtoporras oikein julkisesti itkee, miten media kohtelee heitä väärin. Ennemmin kyllä katsoisin peiliin ja miettisin, mitä on tullut tehtyä väärin ja miten voisi parantaa. Mitä taas Siljaan tulee, se on kuitenkin vielä toistaiseksi ihmisten mielissä laadukas ja korkeatasoinen tapa matkustaa. Jos minä olisin Tallinkin pomo, tekisin heti tänään periaatepäätöksen Silja-brändin tulevaisuudesta: joko se kannattaa ajaa heti alas, eikä antaa sen pikkuhiljaa rappeutua tai sitten satsata siihen kunnolla ja unohtaa puheet Silja Galaxyista sinitaivaineen ja elukoineen.

Niin no, minä itse henkilökohtaisesti matkustan pian Galaxylla. En kylläkään koe tason mitenkään romahtavan, kun kyseessä on Tallinkin paatti. Siljan brändiä on rakennettu monta kymmentä vuotta, mutta en tiedä onko sillä todellisen laadun kanssa mitään muuta tekemistä kuin mainosarvo. Määrätietoiset kuluttajat tuskin näkevät Tallinkissa mitään vikaa, jos arvostuksen kohde on uudet laivat tai joku muu, eivätkä myöskään ne, jotka eivät edes ajattele tällaisia asioita.Tietysti ne kuluttajat, jotka ostavat lehtimyyjiltä, uskovat myös näihin kaikkiin "skandaaleihin", joita on paisutettu kuin pullataikinaa.

Olisi ihmeellistä, jos Galaxyn kyljessä ei nähtäisi Siljaa, koska vaikeahan sitä on säilyttää, jos sitä ei laivankaan kylkeen kirjoiteta.

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Artsi Leskinen - 17.10.2007, 13:08:48
No ei nyt ihan noinkaan  ;D Ja se on vielä mainittava, että ei ollut eikä ole missään nimessä tarkoitus pilkata tai väheksyä rekkakuskeja tai ketään muutakaan. Pahoittelut, jos sellainen vaikutelma aiemmasta kirjoituksesta tuli. Mainitaan se nyt vielä tässä niin ei tule väärinymmärryksiä...

Mutta itse asiaan. Pointti mulla oli enemmänkin se, että en lähtisi väheksymään tuota risteilybisnestäkään.

Ei kyseessä ollut loukkaantuminen. Vastasin siksi "voimalla" että se mielestäni parhaiten esitti pointtini.

Kärjistetään esimerkillä: Eli onko sitten Isabella muka risteilyalus ja Amorella rekkalautta - kun sillä nyt sattuu olemaan se ylimääräinen autokansi? Tuskin. Ei se mielestäni risteilybisnestä yhtään väheksytä jos rahtikapasiteettia lisättäisiinkin. Tästä taas esimerkeiksi samat P&On jätit, joiden tärkein matkustajaryhmä on kuulemma juuri risteilijät. Galaxyjen sarjasta sekään ei paljoa poistaisi hyttejä jos sillä olisi ylimääräinen hyttiosasto tullut viitoskannen ahteriin, poistaen ehkä satakunta hyttiä. Rahtitilaan sekin vaikuttaisi merkittävästi, koska jokainen henkilöauto jonka saa siirrettyä pois autokannelta tietää sinne tilaa rekoille.

Minä ainakaan en pitäisi siitä jos Siljan logoja ja hyljeksityksi uhattua hyljettä ei Galaxyn kylkiin tulisi. Ja uuden Silja-nimen sekin ansaitsisi. SILJA SONATA!

I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Lassi Liikanen

Luulisin kyllä että olisi kannattavampaa maalata Galaxyn kylkiin Silja Line ja korsteeniin hylje. Tallink olisi kuitenkin uusi tulokas linjalla, okei, uusi kiinnostaa lähes aina, mutta on myös ihmisiä, jotka luottavat tuttuun ja turvalliseen. Muutenkin ottaen huomioon Tallinkin tämän hetkisen imagon Suomessa, voi tämä olla iso reikä, tai sitten ei. Sitähän ei koskaan tiedä, mutta näin veikkaisin.
Kaikki tällä palstalla esittämäni mielipiteet ovat henkilökohtaisia, eivätkä edusta muita tahoja tai ole kytkösissä tämän palstan ulkopuolisiin tahoihin.

Verkkolehti Ulkomatala

Juha-Matti Harjumäki

#288
Minä en voi ymmärtää tuota että Silja brändi heitettäisiin roskakoriin, brändi jonka jokainen suomalainen tietää ja siihen on positiivisia odotuksia. Minä opeskelen tällä hetkellä bisnestä ja opetuksessa on tullut ilmi tällaisia asioita "kun asiakas kuule yrityksen nimen siitä pitää tulla positiivisia ajatuksia, negatiivista asiaa kyseisestä yhtiöstä on vaikea korvata millään"

Tallinkista on tullut niin paljon negatiivisia ajatuksia mediassa, se on varmasti vähentänyt kiinnostusta Tallinkia kohtaan, 
Siljaa ei ole negatiiviset asiat koskeneet (asiakkaan mielestä) niin nyt on hölmöläisten hommaa että Silja brändi hajotettaisiin.

Minä en millään usko että tuollaista munausta missään harrastetaan.

Minä en usko tähän yhtään.
2010

Silja Europa 9.10-10.10.

2008 Isabella 26.1-27.1  XPRS 29.6-30.6.
2007         Gabriella 3-5.4.
Rosella 18-19.6.  Isabella 22-23.9

Kristian Lampio

Luulempa että jos Galaxyn kyljessä lukee Tallink ollessa Turun reitillä, niin luulenpa että se ei haittaa normaaleja matkustajia. Tai sitten jos on allerginen pelkälle sanalle niin sitten asia onkin erilailla. En ymmärrä miksi jotkut eivät halua Festivalia korvattavan 20 vuotta uudemmalla laivalla? Pelkkää plussaa. Ja sekin että kun se on iltalaiva Tukholmasta niin ruotsalais matkaajia enemmään. Tiedä siten minkälainen kuva Tallinkista on Ruotsissa. Mutta hieno asia jos Silja säilyisi Siljana Helsingin ja Turun reiteillä. Jos Tallink tulee Galaxyllasansa Tallinkkina sinne niin sitten sen voi sanoa suoraan että Silja on historiaa. Itse menisin mielummin Siljalla Ruotsiin. Jos Tallink rupeaa haihduttamaan Siljaa niin käväsen vielä hyvästely risteilyllä Silja Serenadella ja muutan Viikingin asiakkaaksi.

Oma asenteeni on viime aikoina Tallinkkia kohtaan muuttunut negatiivisemmaksi. Harmi että Silja meni edes Tallinkille. Voi niitä hyviä aikoja silloin kun Silja oli Silja! Silja Line 1957-2006  :'( Voi niitä hyviä muistoja!

Kim Helle

Tässä ihmetyttää se että jos kauppaan uhrataan satoja miljoonia, nimen omaan brändin arvon takia, niin miksi tällainen brändi ajettaisiin alas. Siljan nimellä on myyty tietynlaisia mielikuvia vuosikymmeniä mutta ne liittyvät nimenomaan Silja brändiin, ei Tallink:n. Galaxyn maalaaminen Siljan tunnuksiin vaikuttaa osiltaan tähän mielikuvaan vaikka se silmänlumetta onkin, etenkin täällä foorumin piirissä missä asioita tietty punnitaan jo eri sfääreissä. Ja kuinka suuri ihme se olisi kaiken kaikkiaan, eiköhän tuota risteilykansaa ole vaeltanut tätä laivaa ihmettelemään kauempaakin suomesta. Usko sen vetovoimaan tuntuu olevan kuitenkin TallinkSiljalla vahva, itse en tähän jaksa kovin paljoa uskoa. Ruotsalaiset on asia erikseen, heillehän paatti olisi uusi tuttavuus - tosin ruotsalaiset taas eivät ole ihan yhtä hullua risteilykansaa kuin meikäläiset.
Päivitys

Tulossa:

Menneet: BP 3.5.2023

Jussi Littunen

Lainaus käyttäjältä: Lassi Liikanen - 17.10.2007, 20:14:18
Luulisin kyllä että olisi kannattavampaa maalata Galaxyn kylkiin Silja Line ja korsteeniin hylje. Tallink olisi kuitenkin uusi tulokas linjalla, okei, uusi kiinnostaa lähes aina, mutta on myös ihmisiä, jotka luottavat tuttuun ja turvalliseen. Muutenkin ottaen huomioon Tallinkin tämän hetkisen imagon Suomessa, voi tämä olla iso reikä, tai sitten ei. Sitähän ei koskaan tiedä, mutta näin veikkaisin.

Jos Tallink tulisi Turun linjalle Tallinkina, niin ihmiset eivät todennäköisemmin paljoakaan sillä matkustaisi. Silja on paljon matkustajavetoisempi brändi kuin Tallink ja se on varmasti täälläkin tullut selväksi. Jos Silja-brändi koristaisi Galaxyn kylkiä, niin allekirjoittanut ainakin jatkaisi Siljan käyttöä!

Juhani Mehto

#292
Lainaus käyttäjältä: Oskari Littunen - 18.10.2007, 09:57:04
Jos Tallink tulisi Turun linjalle Tallinkina, niin ihmiset eivät todennäköisemmin paljoakaan sillä matkustaisi. Silja on paljon matkustajavetoisempi brändi kuin Tallink ja se on varmasti täälläkin tullut selväksi. ... blaa blaa ...

Just ja joo. Olen katsellut tämän palstan menoa jo hetken aikaa... Mihinköhän faktaan tämäkin kirjoittaja pohjaa 'tietonsa'? Täällä tulee vain mutua toisensa perään. Mitään varmaa tietoahan EI vielä ole, jatkaako Galaxy Tallinkin väreissä vai ei. Tai siitä, matkustavatko ihmiset sillä enemmän, vähemmän vai yhtä paljon kuin nyt Festarilla. Tämä nähdään sitten kesäkuun alussa (tai koska se myöhästyvä Galaxy 2 sitten valmistuukaan).

Varma matkustajamääriin vaikuttava asia on kuitenkin (ainakin tällä hetkellä) uusi tuleva aikataulu: Jos Turun aamulaiva lähtee joulusta lähtien jo 08, ei siihen ehdi enää aamujunalla Helsingistä tai Tampereelta. Mutta tämä alus lienee kuitenkin ensisijaisesti ruotsalaisten kosiskeluun. Lisäksi kuulemani mukaan Galaxyllä on provianttihissit niin hitaita/hankalia, että tuottanee tuskaa saada kaikki ruoka ja tax free-lavat lastattua satama-ajan puitteissa.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Kille

Kaipa tähän Tallinkin tyyliin pitää tottua. Olin itse aivan varma kun Tallink osti Siljan, että Siljan värit tulevat katoamaan, vaikka kuinka Tallinkin väki muuta väitti. Toivotaan vain, että sentään työpaikat säilyvät suomalaisilla kuten myös ruotsalaisilla.

David Emil

No upeta Silja POIS, voi voi Tallink  ???

Jussi Littunen

#295
Lainaus käyttäjältä: Kalle Halenius - 18.10.2007, 22:04:42
Kaipa tähän Tallinkin tyyliin pitää tottua. Olin itse aivan varma kun Tallink osti Siljan, että Siljan värit tulevat katoamaan, vaikka kuinka Tallinkin väki muuta väitti. Toivotaan vain, että sentään työpaikat säilyvät suomalaisilla kuten myös ruotsalaisilla.

Lukekaapa tämä! Jutussa Mehtonen väittää, että Silja on arvostettu brändi, joka tulee säilymään.| Siljan nimeen sisältyy arvoja, joita me vaalimme.|

"...me vaalimme..." Kuten Galaxyn Turun linjalle siirtymisestä näkyy...  ::)

Erkki Kangasviita

Lainaus käyttäjältä: Oskari Littunen - 19.10.2007, 20:39:09
Hullua, lukekaapa tämä! Jutussa Mehtonen väittää, että Silja on arvostettu brändi, joka tulee säilymään.| Siljan nimeen sisältyy arvoja, joita me vaalimme.|

"...me vaalimme..." Kuten Galaxyn Turun linjalle siirtymisestä näkyy...  ::)

Miten se mielestäsi sotii Siljan arvoja vastaan?

Miksu


Jussi Littunen

Lainaus käyttäjältä: Erkki Kangasviita - 19.10.2007, 21:11:19
Miten se mielestäsi sotii Siljan arvoja vastaan?

Ei se sodi! Mutta kun Pant sanoo, että Tallink kylkeen ja Mehtonen sanoo, että Silja säilyy. Hieman ristiriitaista?

Erkki Kangasviita

Lainaus käyttäjältä: Oskari Littunen - 19.10.2007, 21:20:47
Ei se sodi! Mutta kun Pant sanoo, että Tallink kylkeen ja Mehtonen sanoo, että Silja säilyy. Hieman ristiriitaista?

Missä Pant on sanonut että Tallink kylkeen? Jos viittaat Turun Sanomien haastatteluun niin siinä kysymys oli kokonaan auki. Enkä ole yhtäkään haastattelua nähnyt jossa TS:n johto olisi puhunut Silja- brändin alasajosta. Ristiriitoja näissä on on niin kauan kuin näitä asioita joudutaan arvailemaan - viisaampia ollaan taas muutaman kuukauden päästä.