Galaxy Turku-Tukholma reitille

Aloittaja Ville Halonen, 11.04.2007, 20:54:13

« edellinen - seuraava »

matkustaja

Parempi olisi, jos he maalaisivat Galaxyn Siljan väreihin. Ei ole minun makuuni, että Turun saaristossa näkyy yhtäkkiä vaan sellainen hirveä viidakko, jos olisi Tallinkin väreillä vielä silloin. Ehdotan itse maalausta melkein koko alukseen :thumb:

Erkki Kangasviita

Lainaus käyttäjältä: Toivo Grönqvist - 04.11.2007, 09:24:59
No juu sitä vaan että mikä lippu perään tulee?

Ehkä tässä keskustelussa oli siitä jotain mutta en jaksannut kahlata 25 sivua läpi.

Topi  :thumb:

Ruotsin lippu.

Kimmo Kääriäinen

Lainaus käyttäjältä: Ilari Uusi-Einola - 04.11.2007, 10:55:34
Parempi olisi, jos he maalaisivat Galaxyn Siljan väreihin. Ei ole minun makuuni, että Turun saaristossa näkyy yhtäkkiä vaan sellainen hirveä viidakko, jos olisi Tallinkin väreillä vielä silloin. Ehdotan itse maalausta melkein koko alukseen :thumb:
Eikös se ole päivän selvää ettei sitä maalata perussiljan väreihin, se on ollut jopa uhattuna että jätettäisiin tallinkiksi, mutta ilmeisesti ollaan maalaamassa sentään Siljaksi, vaikka jääkin pilvet ja kirahvit sinne.
Kuvia:
kuvia

Kimmo Heinonen

Lainaus käyttäjältä: Kimmo Kääriäinen - 04.11.2007, 12:25:35
Eikös se ole päivän selvää ettei sitä maalata perussiljan väreihin, se on ollut jopa uhattuna että jätettäisiin tallinkiksi, mutta ilmeisesti ollaan maalaamassa sentään Siljaksi, vaikka jääkin pilvet ja kirahvit sinne.

Jep, moneen kertaan todettu että CEO:n kaveri taiteilija on suunnitellu -> ei muuteta. Näin ollen minun mielestäni olisi edelleen parempi että ei maalattaisi silja tekstejä eikä ripusteltaisi norppia, ei se tee 'pilvilinnasta' Siljaa, vaan entistä kummallisemman 'sekasikiön' - Silja brandiin kun on nyt ainakin toistaiseksi kuulunut suht. yhtenevästi maalattu laivasto. Tallink brandiinhan kuuluu taasen ilmeisesti tuo tavoite: meillä ei ole yhtään samalla tavalla maalattua alusta - eikä tule - markkinointiosastolle lisähaastetta ::)

No yhtäkaikki näin stadilaisena tarvii todeta että ihan sama - hyvä että häipyy täältä, johan tuota on tarpeeksi katteltu  ;D

Kimmo Rantanen

212 meter Galaxy börjar gå till Åland

Tallinks Galaxy blir det största passagerarfartyg som regelbundet trafikerar Åland när hon ersätter Silja Festival på rutten Åbo-Stockholm våren 2008.

SJÖFART Tallink förbereder en hel del omflyttningar inom fartygsflottan. När nybygget Superstar levereras från varvet i Italien i vår sätts hon i trafik mellan Helsingfors och Tallinn. Samtidigt flyttas Galaxy från den rutten till linjen mellan Åbo och Stockholm.

-Silja Festival flyttas i sin tur till Rigarutten så som det ser ut i dag, säger Janis Pavuls, kommunikationschef på Tallink Silja.

-Då får antingen Regina Baltica eller Vana Tallinn, våra äldsta fartyg, ny destination eller ett annat öde. Det är inte avgjort fullt ut.

Festival ska alltså inte säljas?

-Någon sådan information har jag inte.

För halv miljon

Exakt när dessa omflyttningar görs är inte klart, enligt Janis Pavuls. Klart är i alla fall att det krävs ombyggnationer i både Långnäs och Mariehamn för att kunna ta emot Galaxy. Silja Festival är 168 meter, Galaxy 212 meter.

Störst blir investeringen för Långnäs hamn, som bygger om för ungefär en halv miljon euro.

I Västerhamn i Mariehamn ska Galaxy ligga vid kaj 4, precis utanför Vikingterminalen. Där byggs skenor, dörrar i matargångarna och förtöjningsanordningar om för en kostnad på under 100.000 euro, enligt hamndirektör Jan Sundström.

Publicerad 2.11.2007 15:30 - Ålandstidningen


Eli uutta tässä oli ainakin nuo Maarianhaminan ja Långnäsin satamiin tehtävät muutokset. Långnäsin satamassa tehdään uudistuksia puolella miljoonalla eurolla ja Galaxyn tulevaan laituripaikka neloseen Maarianhaminassa tehdään muutoksia vajaalla sadalla tuhannella eurolla. Tallink Siljan tiedotuspäällikkö Janis Pavuls vahvistaa myös, että tämänhetkisen tiedon mukaan Festival siirtyy Tukholma-Riika-reitille...

Erkki Kangasviita

Tuo ei kyllä pidä paikkansa mitä sanotaan Superstarin liikennöinnin aloittamisesta ja Galaxyn/Festivalin siirroista - siis että tapahtuisivat "samtidigt". Superstar on tän hetkisen tiedon mukaan aloittamassa liikennöinnin huhtikuun lopussa, mutta Galaxy/Festival siirtyvät uusille reiteille vasta kesäkuussa. Tai ainakin tällaisessa uskossa olen ollut tähän päivään asti.

Kalle Id

Lainaus käyttäjältä: Kimmo Heinonen - 04.11.2007, 15:44:23 Näin ollen minun mielestäni olisi edelleen parempi että ei maalattaisi silja tekstejä eikä ripusteltaisi norppia, ei se tee 'pilvilinnasta' Siljaa, vaan entistä kummallisemman 'sekasikiön' - Silja brandiin kun on nyt ainakin toistaiseksi kuulunut suht. yhtenevästi maalattu laivasto.
Siljan laivaston yhdenmukaisuus on ollut kyllä vähän niin ja näin... suuren osan yhtiön historiasta laivastosta on tainnut löytyä ainakin yksi poikkeava alus (en nyt laske aikaa ennen Silja Line -markkinointiyhtiön muodostamista mukaan tähän - mutta tokihan silloinkin jokaisella yhteistyövarustamoiden jäsenellä oli oma värityksensä). Kuvien perusteella Bore (siis laiva, ei yhtiö) liikennöi koko 70-luvun Silja-uransa (1977 asti) ajan keltaisella rungolla, 1981-86 vain osassa laivoista oli tummat raidat, 1987-88 Finnjetin raidat olivat vaaleammat kuin muissa laivoissa, 1990-97 Finnjetin raidat taas olivat tummemmat kuin muissa, 1992-94 Sally Albatross oli Siljan liikenteessä mutta Sally Cruisen värityksessä, ja 2000-2006 Seacatit olivat eri värityksessä kuin muu laivasto.

Yhtenäinen väritys siis on ollut vain vuosina 1977-1981, 1988-1990, 1997-2000 ja 2006 eteenpäin. Tämän lisäksi Siljan väritys on menneisyydessä muuttunut useampaankin kertaan. Tämänhetkinen siniraitainen on ollut kaikkein pitkäikäisin, kenties alkaisi olla jo aikakin muuttaa väritystä.

Lainaus käyttäjältä: Erkki Kangasviita - 04.11.2007, 17:59:34
Tuo ei kyllä pidä paikkansa mitä sanotaan Superstarin liikennöinnin aloittamisesta ja Galaxyn/Festivalin siirroista - siis että tapahtuisivat "samtidigt". Superstar on tän hetkisen tiedon mukaan aloittamassa liikennöinnin huhtikuun lopussa, mutta Galaxy/Festival siirtyvät uusille reiteille vasta kesäkuussa. Tai ainakin tällaisessa uskossa olen ollut tähän päivään asti.
Galaxyn ja Festarin siirtojen pitäisi tapahtua vasta Galaxy 2:n valmistuttua, minkä on puolestaan oletettu tapahtuvan kesäkuussa... tästä suunnitelmasta on kuitenkin saatettua luopua, jos G2 valmistuu XPRSn tapaan pari kuukautta myöhässä, ja Tallinkin puolelta halutaan saada Galaxy ja Festari kesäkaudeksi uusille linjoilleen - tämä tosin jättäisi Hel-Tal välin pariksi kuukaudeksi vajaamiehitykselle, mikä ei liene yhtiön intresseissä. Eli artikkeliin on todennäköisesti livahtanut virhe ja kirjoittajalta on mennyt Superstar ja Galaxy 2 sekaisin.

Erkki Kangasviita

Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 04.11.2007, 23:07:34
Galaxyn ja Festarin siirtojen pitäisi tapahtua vasta Galaxy 2:n valmistuttua, minkä on puolestaan oletettu tapahtuvan kesäkuussa... tästä suunnitelmasta on kuitenkin saatettua luopua, jos G2 valmistuu XPRSn tapaan pari kuukautta myöhässä, ja Tallinkin puolelta halutaan saada Galaxy ja Festari kesäkaudeksi uusille linjoilleen - tämä tosin jättäisi Hel-Tal välin pariksi kuukaudeksi vajaamiehitykselle, mikä ei liene yhtiön intresseissä. Eli artikkeliin on todennäköisesti livahtanut virhe ja kirjoittajalta on mennyt Superstar ja Galaxy 2 sekaisin.

Tuolla aiemmin jo mainittiin, että Galaxy ja Festari siirtyvät uusille reiteilleen kesäkuun alkupuolella, joka jättää Hel-Tal -reitin noin kuukaudeksi yhden laivan vajaukselle kunnes Galaxy 2 saadaan liikenteeseen (ilmeisesti heinäkuussa, ellei toisin ilmoiteta).

Heikki Peltonen


Kyllä itsekin menen ekalle Galaxyn saaristomeren matkalle, ties vaikka siitä vielä joskus tulevaisuudessa haikailtaisiin. Kaikki mukaan!

Teemu Ahonen

Voisin muuten pyytää syntymäpäivälahjaksi (1.6) reissua Galaxylla ihan vain nähdäkseni, minkälainen laiva on kyseessä. Vaikka en sinänsä nykyisestä TallinkSiljasta pidä, niin ainahan laivareissu kelpaa :beer:.
Daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa daa daa dum daa daa daa.

Timo Forsten

Mikä on nähdäksenne Galaxyn kilpailukyky Tukholman linjalla ?  ???Itse petyin itse laivaan ja henkilökunnan palvelualttiuteen. 

Kari Liimatainen

Lainaus käyttäjältä: Timo Forsten - 05.11.2007, 19:56:31
Mikä on nähdäksenne Galaxyn kilpailukyky Tukholman linjalla ?  ???Itse petyin itse laivaan ja henkilökunnan palvelualttiuteen. 
Kyllähän se siitä nousee, kun siihen vaihdetaan suomalais-ruotsalainen miehistö. Siinä käy kyllä nyt valitettavasti niin, että Vikingillä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin hintasota, johon he ovat varmastikin jo varautuneet (eikä ole ensimmäinen kerta), mutta tämäkin kääntyy kyllä Vikingin eduksi, sillä Viking voi ajella tovin jos toisenkin "alennusmyyntihinnoilla", mutta TallinkSiljan kohdalla tilanne on toinen. Ensi vuonna juhannuksen jälkeen alkaa olemaan sitten aika halpoja matkoja Vikingillä, ja sekös passaa meikäläiselle. Keulahyttiin päässee aika halvalla. Katsotaan miten käy ?
Risteilty: M/s Vision of the Seas 22.-26.7.09 (Grand Suite), M/s Norwegian Jade 24.-29.10.15. (MiniSuite).M/s Norwegian Epic 23.-30.10.16 (Large Balcony), M/s Norwegian Epic 22.-29.10.17 (Family Balcony), M/s Carnival Horizon 5.-13.6.18 (Balcony), 28.10-5.11.19 M/s Celebrity Reflection (Concierge Class).

Kalevi Lehto

Kaikenkaikkiaan on ihan mielenkiintoista katsoa, saako Tallink tällä siirrolla Turun linjan alentuneita matkustajamääriään kohoamaan, eli onko laivakaluston muutoksella sinänsä minkäänlaista vaikutusta ihmisten matkustushalukkuuteen, vai miellyttääkö yleisöä kuitenkin enemmän kilpailijan tarjoama edullisempi hinnoittelu. Saapa sitten nähdä tuleeko jotakin siirtymää Vikingiltä ja kuinka pitkäksi aikaa.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Jussi Littunen

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 05.11.2007, 21:43:29
Kaikenkaikkiaan on ihan mielenkiintoista katsoa, saako Tallink tällä siirrolla Turun linjan alentuneita matkustajamääriään kohoamaan, eli onko laivakaluston muutoksella sinänsä minkäänlaista vaikutusta ihmisten matkustushalukkuuteen, vai miellyttääkö yleisöä kuitenkin enemmän kilpailijan tarjoama edullisempi hinnoittelu. Saapa sitten nähdä tuleeko jotakin siirtymää Vikingiltä ja kuinka pitkäksi aikaa.

Silja on ollut vahva brändi ja ennen Siljan uusi laiva vaikutti kilpailutilanteeseen. (Esim. 80- luvun kilpajuoksu Silja vs. Viking) Nykyään tilanne on osittain samalla tavalla, mutta kuitenkin hitusen muuttunut. Siljan uusi laiva varmasti herättäisi kiinnostusta, ellei siitä tule jotain TallinkSilja sekasikiösysteemiä  ::). Itse en ainakaan Silja-fanina kauaa sellaista laivaa katselisi iloisin mielin. Joten jos Tallinkin jotain kannattaisi tehdä, niin kunnon Silja hylkeen kera. Ja sehän on täällä Foorumillakin jo itsestäänselvyys- siis mikä kannattaisi. Vaan kuten valitettavasti Turun Sanomien jutusta sai sen käsityksen, että sekasikiösysteemi on tulossa, joten en uskoisi sen kääntämään tilannetta päälaelleen. JA juuri tälläisessä tilanteessa Viking tulisi voittamaan TallinkSiljan 6-0 hintasodallaan.

Vaan mistä sitä tietää jos jokin ihme vielä tapahtuisi...

Jaak Erik Laja

Minun mielesta giraffit pitäisi maalata pois :P mutta pilvet ja pingviinit on aika kivaat ja sopivat hienosti merelle. Kyllä Galaxy saataisi olla vahva uudistus ruotsalaistelle mutta valittetavsti Viking aloitta hintasotaan :-X

P.S Voisinko puhuaa englantiin, olen virolainen ja minun systeemi on että puhun viron, vastaus tulee suomen kielessä ja sitten mina uudestan vastaan viron kielessa ;D