Galaxy Turku-Tukholma reitille

Aloittaja Ville Halonen, 11.04.2007, 20:54:13

« edellinen - seuraava »

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Joonas Kortelainen - 08.04.2008, 08:39:28
Ei tietenkään automaattisesti, mutta nyt hainkin sitä, jos jollain olisi ihan oikeasti tietoa, ratkaisevatko nuo muutamat metrit asiaa nyt mihinkään suuntaan. Varsinkin jos kesäisin Turkuun ja Tukholmaan otetaan vielä Galaxya huomattavasti pidempiä risteilijöitä. Europassa on sen korkeuden takia aika paljon myös tuulipintaa enemmän kuin pitkissä, matalissa ja suhteellisen kapeissa Galaxyssa & sisarissa.
Kerran kesässä poikkeava risteilyalus lienee hiukan toinen juttu, kuin säännöllisessä, aikataulunmukaisessa liikenteessä oleva autolautta.
Lainaus käyttäjältä: Juho Jäppilä - 07.04.2008, 22:47:01
EIköhän se nyt vaan ole niin, että uudet laivat vetää matkustajia:)  Ja usko pois kyllä se Silja sieltä nousee :) Osalla meillä matkustajista kun vaatimustaso on sen verran korkeampi ettei VL  siihen millään pysty.  Vikingin laivat ovat ihan ok...mutta se mahdollisuus luksukseen puuttuu kokonaan..
Ja jo tällä hetkellä Siljan taso on niin huikeasti vikingiä edellä.
Tässä kyllä hieman ihmetyttää, mitä luksusta muka Galaxy pystyisi tarjoamaan...
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Jani Nousiainen

Lainaus käyttäjältä: Jani Nousiainen - 18.01.2008, 22:15:03
Lukemalla tätä topicia löydät varmasti vastauksen , Galaxyn erot linjalla tällä hetkellä liikennöiviin aluksiin tulee riittävän monta kertaa esille.  Ja jos sitten kirjoitat vaikka muistilapulle ne erot, niin ei tarvitse jälleen seuraavalta sivulta lukea samaa ihmettelyä alusten eroista.

Lainaampa tässä jo aiemmin antamaani ohjetta, jota et ilmeisesti kuitenkaan hyödyntänyt, koska edelleen kyselet samoja asioita joihin on jo riittävän monen henkilön toimesta vastattu.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Juho Jäppilä

#512
 ::)  Peruslähtökohta on jo se ettei se ole 20 vuotta vanha purtilo niin kuin vikingit punaisine ketsuppimattoineen.  Moderni ja avara vaalea sisustus.
Uusi on aina uutta ja kun lähtökohdaltaan amo ja isa ovat olleet jo hyvin vaatimattomia niin  ei niiden taso tässä ajassa ainakaan parantanut ole.
Uudempi tuote yhdisttettynä siljan laadukkaaseen palveluun siinä jo lähtökohdat. On se vaan vaikea hyväksyä että Silja nostaa tasonsa tasaa historiansa vaatimalle tasolle :)
Silja Line - On Enemmän

Kari Liimatainen

Lainaus käyttäjältä: Juho Jäppilä - 08.04.2008, 19:40:24

Uudempi tuote yhdisttettynä siljan laadukkaaseen palveluun siinä jo lähtökohdat.

Uudempi laiva on ok, mutta se Siljan laadukas palvelu on kyllä mielestäni myytti, jota ei enää ole. Se ei ainakaan ole parempaa kuin Vikingillä, Eckeröllä etc.
Risteilty: M/s Vision of the Seas 22.-26.7.09 (Grand Suite), M/s Norwegian Jade 24.-29.10.15. (MiniSuite).M/s Norwegian Epic 23.-30.10.16 (Large Balcony), M/s Norwegian Epic 22.-29.10.17 (Family Balcony), M/s Carnival Horizon 5.-13.6.18 (Balcony), 28.10-5.11.19 M/s Celebrity Reflection (Concierge Class).

Juho Jäppilä

Makukysymyksiä ....  Itsellä ainakin taso ollut siljalla palvelun osalta huomattavasti kovempi kuin viikingillä..
Silja Line - On Enemmän

Marja Pyymäki

Lainaus käyttäjältä: Juho Jäppilä - 08.04.2008, 19:51:24
Makukysymyksiä ....  Itsellä ainakin taso ollut siljalla palvelun osalta huomattavasti kovempi kuin viikingillä..
Samat kokemukset.
Menneitä matkoja: 18.02.2008 SFIX & Star, 22.03.2008 Galaxy (Suite), 05.04.2008 Serenade (Commodore), 26.04.2008 Galaxy (Suite), 31.05.2008 Serenade (Commodore),  02.08.2008 Symphony (Commodore), 06.08.2008 Serenade (Commodore), 29.08.2008 Star (kansipaikka) & Star (busines), 08.11.2008 Symphony (Commodore), 21.12.2008 Serenade (Commodore)

Tero Nurminen

Lainaus käyttäjältä: Juho Jäppilä - 08.04.2008, 19:51:24
Makukysymyksiä ....  Itsellä ainakin taso ollut siljalla palvelun osalta huomattavasti kovempi kuin viikingillä..

OT
Omalta kohdalta palvelutasoissa ei ole juurikaan eroja jos jätetään laskuista pois Siljan CallCenter ja Silja Opera......Muissa on molemmilla ollut ystävällinen ja avulias ja asiansaosaava henkilökunta.

Juho Jäppilä

Callcenterissä tosiaan ollut ongelmia, mutta omien kokemusten mukaan asia korjaantunut aika hyvin loppuvuonna kun suomalaisten puheluita alettiin ohjaamaan tarkemmin suomenkielisille palvelijoille.  Ja palvelujahan taas siirretään takaisin Suomeen.  Kyllä se Tallinkikin oppii virheistä. 
Silja Line - On Enemmän

Mikko-Oskari Koski

#518
Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 08.04.2008, 08:19:08
Festarista en toki osaa sanoa, mutta Galaxy & Co.ta lyhyempänä Europan pitäisi olla ketterämpi kääntymään saariston kapeikoissa muotonsa puolesta. Toki ohjattavuuteen vaikuttavat muutkin tekijät, mutta uudempi ei siltikään automaattisesti tarkoita parempaa.
Saxarfjärdenin, Trälhavetin ja Tynningön-Värmdön vaiheilla Siljan nykyiset maksit ohjautuvat vielä suhteellisen mukavasti, vain kerran on Symppa kolauttanut rantakiville, mikä on tilastollisesti suorastaan hätkähdyttävän vähän. Kyse on kuitenkin ennenkaikkea siitä, onko liian isolla aluksella aikataulunsa puitteissa varaa jarrutella kurveissa. Suomenlahden suuntaan menevillä linjoilla on, Turun linjalla ei. Jos pahoja viiveitä tapahtuu, se heijastuu yhtiön täsmällisyysimagoon ja saattaa pahimmillaan sotkea muutakin liikennettä, kohtaaminen kun noissa väylissä on tarkoin paikannettua minuuttipeliä.

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 07.04.2008, 22:41:02
Jotenkin Tallinkin kalustosta Romantika ja Victoria olisivat ehkä olleet mielekkäämpi ratkaisu tässä suhteessa. Tallinna-Tukholma reitillä isommat alukset puolestaan olisivat voineet kenties toimia paremmin.(Enkä itseasiassa kovasti ihmettelisi, vaikka tällainenkin siirto vielä nähtäisiin...)
Kylkyl. Jos varustamon pääkonttori sijaitsisi Turussa tai Tukholmassa, olisikin varmaan jo ajat sitten huomattu tässä olevan koko tonniston parhaiten tälle linjalle sopiva pari -ja vieläpä sisaralukset... 8)

Siitä, ovatko Ruotsin viranomaiset jo myöntäneet Tukholman sisääntuloväylässä säännöllistä liikennettä harjoittavien alusten maksimipituuden ylittävälle Galaxylle poikkeusluvan liikenteen aloittamiseksi, ei minulla ole tietoa. Ja jos jollakulla on, kertokoon sen mieluiten heti.

Ja taas lienee syytä siteerata itseään..  ::)
Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 12.04.2007, 16:22:44 Nämä ovat sinällään pikkutekijöitä joista varmasti selvitään, mutta jotka saattavat kasautuessaan aiheuttaa ongelman poikineen.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

jonas

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 12.04.2008, 15:10:12
Saxarfjärdenin, Trälhavetin ja Tynningön-Värmdön vaiheilla Siljan nykyiset maksit ohjautuvat vielä suhteellisen mukavasti, vain kerran on Symppa kolauttanut rantakiville, mikä on tilastollisesti suorastaan hätkähdyttävän vähän. Kyse on kuitenkin ennenkaikkea siitä, onko liian isolla aluksella aikataulunsa puitteissa varaa jarrutella kurveissa. Suomenlahden suuntaan menevillä linjoilla on, Turun linjalla ei. Jos pahoja viiveitä tapahtuu, se heijastuu yhtiön täsmällisyysimagoon ja saattaa pahimmillaan sotkea muutakin liikennettä, kohtaaminen kun noissa väylissä on tarkoin paikannettua minuuttipeliä.
Kylkyl. Jos varustamon pääkonttori sijaitsisi Turussa tai Tukholmassa, olisikin varmaan jo ajat sitten huomattu tässä olevan koko tonniston parhaiten tälle linjalle sopiva pari -ja vieläpä sisaralukset... 8)

Siitä, ovatko Ruotsin viranomaiset jo myöntäneet Tukholman sisääntuloväylässä säännöllistä liikennettä harjoittavien alusten maksimipituuden ylittävälle Galaxylle poikkeusluvan liikenteen aloittamiseksi, ei minulla ole tietoa. Ja jos jollakulla on, kertokoon sen mieluiten heti.

Ja taas lienee syytä siteerata itseään..  ::)

Jos Siljan nykyiset maksit ohjautuvat mukavasti, mikä ihmeessä näista kaksikosta tekisi huonompia, varsinkin jos niitä konetehoja löytyy kirimiseen avomeripätkillä paljon enemmän kuin Vickanilta/Romskulta? Ja edelleen, pituusero on marginaalinen, n.10 metriä ja muuten alusten tuulipinnat ym. ovat paljon Symppaa, Sereä ja Europaa pienemmät. Luulisi lisäksi olevan panostettu Serenadea ja Symppaa enemmän ohjailtavuuteen, ne kun ilmeisesti eivät edes ole mitään helpoimpia.

Ja edelleen olen sitä mieltä, että Romantika-Victoria ovat parempia nykyiseen liikenteeseensä kuin Turun reitille, miksikö? Ne monesti monesti aiemmin luetellut syyt:
- Galaxyllä ja BP:llä enemmän kaistametrejä
- enemmän hyttejä, paremmin valinnan varaa täysillä lähdöillä
- enemmän valinnanvaraa baareissa ja ravintoloissa
- paremmat kaupat, jotka tarvitsevat olla hyviä jos meinataan saada Festarin aiheuttama imago-ongelma nousemaan ja Europan liiketilat korvattua.
- uutuudenviehätys
- konetehot

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Joonas Kortelainen - 12.04.2008, 17:13:29
Jos Siljan nykyiset maksit ohjautuvat mukavasti, mikä ihmeessä näista kaksikosta tekisi huonompia, varsinkin jos niitä konetehoja löytyy kirimiseen avomeripätkillä paljon enemmän kuin Vickanilta/Romskulta? Ja edelleen, pituusero on marginaalinen, n.10 metriä ja muuten alusten tuulipinnat ym. ovat paljon Symppaa, Sereä ja Europaa pienemmät. Luulisi lisäksi olevan panostettu Serenadea ja Symppaa enemmän ohjailtavuuteen, ne kun ilmeisesti eivät edes ole mitään helpoimpia.
Kyllä siinä väylällä muutamia kohtia on, jossa epäilemättä kymmenenkin metriä tuntuu. Esimerkiksi Pukinsalmessa Pikku-Pukin saaren kohdalla on aika tiukka mutka, voipi ehkä kovalla tuulella tulla ahdasta.
Lainaus käyttäjältä: Joonas Kortelainen - 12.04.2008, 17:13:29
- paremmat kaupat, jotka tarvitsevat olla hyviä jos meinataan saada Festarin aiheuttama imago-ongelma nousemaan ja Europan liiketilat korvattua.
- uutuudenviehätys
- konetehot
No, enpä menisi kyllä liiemmälti Galaxyn myymälöitä kehumaan, myymälätilaa on mielestäni varsin niukasti jopa Festivaliin verrattuna. Ja edelleen, jos verrataan Festariin, konetehohan on sama ja Galaxyssä tonneja takana aika paljon enemmän.
Ja yksi Galaxyn heikoinpia puolia on myös lasten leikkihuone, surkea pieni koppero, jossa ilmastointi tuntuu toimivan aivan erityisen heikosti (lämpötila varmaankin yli 40 astetta...)
Uutuudenviehätys? Eiköhän se ole jo karissut, kun on Turkuun tullessaan ollut jo kolmisen vuotta suomalaisten sankarimatkaajien  rikottavana ja sotkettavana.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 13.04.2008, 14:31:17
No, enpä menisi kyllä liiemmälti Galaxyn myymälöitä kehumaan, myymälätilaa on mielestäni varsin niukasti jopa Festivaliin verrattuna.

Nyt opetit uutta. Yli 1000 neliötä on siis vähemmän kuin (kuulemma) noin 500 neliötä.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Timo Selkälä - 13.04.2008, 15:14:28
Nyt opetit uutta. Yli 1000 neliötä on siis vähemmän kuin (kuulemma) noin 500 neliötä.
En väitä tästä asiasta mitään. Tuntui vain siltä, kun molemmilla laivoilla on hiljakkoin tullut käytyä.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

jonas

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 13.04.2008, 15:25:45
En väitä tästä asiasta mitään. Tuntui vain siltä, kun molemmilla laivoilla on hiljakkoin tullut käytyä.

Hehee, olitko siellä metrimitan kanssa mittaamassa, kenties sylimitalla tai askelilla myymälää päästäpäähän. ;)

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Joonas Kortelainen - 13.04.2008, 22:45:49
Hehee, olitko siellä metrimitan kanssa mittaamassa, kenties sylimitalla tai askelilla myymälää päästäpäähän. ;)
En, enkä siksi lähdekään väittelemään tästä asiasta. Mutta ihan "perstuntumalta" Festivalin myymälä kyllä vaikuttaa väljemmältä. Jos jollakin on tästä ihan tietoa esittää, niin voisipa kertoa.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964