Galaxy Turku-Tukholma reitille

Aloittaja Ville Halonen, 11.04.2007, 20:54:13

« edellinen - seuraava »

Niko Viirret


Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Kristian Sandberg - 13.05.2008, 20:43:02
Ruotsin Silja-sivuilla on Galaxy-Festival esite: http://www.tallinksilja.com/NR/rdonlyres/4D7B2811-6D65-4CC0-BD1A-8637BF225D2D/0/galaxyfestival.pdf
Esitteessä Galaxylla on edelleen Tallinkin logo ja värit ::)
No kohta nähdään Galaxy Turussa... ;D YEE!!
//Kristian S
Niin, mikäli tätä oikein tulkitsin, olisi Galaxy siis kaiketi tulossa Tku-Sto liikenteeseen ihan Tallinkin väreissä ja kylkiteksteissä. Sinänsä ihan oikein, miksei Tallinkin laivassa saisi myös lukea Tallink.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

jussirt

#557
Ääh, toivotte että Galaxy tulee Tallinkin väreissä, ja siten Siljalla menisi huonommin ja Tallinkilla myös.

Galaxy kyllä tulee Turun reitille Siljan väreissä..

Tallink Siljan Ruotsin sivulla Galaxy on siinä valikossa Silja Galaxy. Eli alus tulee vai Tallinkin väreissä ja nimi on Silja Galaxy??

Kari Liimatainen

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 13.05.2008, 21:22:10
Niin, mikäli tätä oikein tulkitsin, olisi Galaxy siis kaiketi tulossa Tku-Sto liikenteeseen ihan Tallinkin väreissä ja kylkiteksteissä. Sinänsä ihan oikein, miksei Tallinkin laivassa saisi myös lukea Tallink.
Jos Tallink sen tekee, että ei Galaxyn kylkeen pistä Siljan tekstejä niin siitä ei kyllä hyvää seuraa matkustajamäärien kehityksen suhteen. Itse uskon loppuun asti, että kyljessä lukee Silja Line laivan tullessa Suomen Turkuun !
Risteilty: M/s Vision of the Seas 22.-26.7.09 (Grand Suite), M/s Norwegian Jade 24.-29.10.15. (MiniSuite).M/s Norwegian Epic 23.-30.10.16 (Large Balcony), M/s Norwegian Epic 22.-29.10.17 (Family Balcony), M/s Carnival Horizon 5.-13.6.18 (Balcony), 28.10-5.11.19 M/s Celebrity Reflection (Concierge Class).

Kristian Sandberg

Nimihän on Turun linjalla Silja Galaxy, niin kyllä tekstit laivaan tulee olemaan SILJA LINE
Tallink on maksanut tästä tuotemerkistä jo paljon...         //Kristian S

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Jussi Rantanen - 13.05.2008, 21:32:20
Galaxy kyllä tulee Turun reitille Siljan väreissä..
Eiköhän se ole jo aivan selvää, ettei alusta tulla maalaamaan Siljan väreihin. Onhan Enn Pant haastattelussa sen selkeästi sanonut ja yhtiö tuskin tässä taloustilanteessa kaipaa yhtään ylimääräisiä kustannuksia.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Kari Liimatainen - 13.05.2008, 21:32:52
Jos Tallink sen tekee, että ei Galaxyn kylkeen pistä Siljan tekstejä niin siitä ei kyllä hyvää seuraa matkustajamäärien kehityksen suhteen.
Niin no, voisikohan Silja-liikenteen tilanne sitten enää paljoakaan nykyisestä huonontua?
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Arivaara

samaa mieltä kans kalevin kans. ei järkeä ryhtyä maalailemaa alusta kalliisti. tää vouhotus sais jo loppua!!!

Teemu Uusi-Esko

Ulkonäkö on meille kuskeille aika sivuseikka, mutta jos ei Galaxylle saada edes kuljettajamessiä, omista saunatiloista ym. puhumattakaan, se on melko pitkä keskisormi Tallinkilta eräälle tärkeälle asiakasryhmälleen, jolle yhtiö ei muutenkaan ole turhan suurta arvostusta osoittanut tultuaan Siljan herraksi.  Katsotaan nyt.
-Teemu-

Miia

Jos se jää Tallink väreihin niin sillon mun TallinkSilja sivujen stoori on ohi ja keskityn Viking Lineen.

Teemu Uusi-Esko

Tämä foorumihan on kuin rikkinäinen äänilevy.  Kyllä niitä matkustajia houkutellaan ihan hinnoittelulla, palvelulla ja sillä risteily-/matkaelämyksellä, ei se liene niin olennaista onko siinä kyljessä kirahvi hylkeen sijasta.  Jotenkin voisi väittää ettei TallinkSilja ole täysin onnistunut matkustajien houkuttelussa, kun samalla lähdöllä Vikingillä on 600-700 matkustajaa ja Siljalla alle 200 (josta siitäkin pari bussilastillista venäläisiä, joille matkan kohde lienee tärkeämpi kuin tämä palju jolla veden yli mennään), huolimatta siitä että jälkimmäisen kyljessä lukee yhä isolla SILJA LINE.  Sitä hyvin tai huonosti menemisen syytä täytyy siis etsiä muualta kuin maalipurkista, kannattaisi ehkä aloittaa sieltä peltikuoren sisältä sekä konttoripuolelta.  Jokseenkin kaikki kuitenkin jo tietävät Silja Linen olevan yhtä Tallinkin kanssa, joten vaikka Galaxyn kylkeen jäisikin teksti Tallink, se tuskin hirveän monia häkellyttäisi; fanaattisimpia laivaharrastajia lukuunottamatta tietenkin.  Itse uskon että siihen kuitenkin se Silja Line maalataan, laivan jäädessä muuten ulkoisesti ennalleen kirahveineen ja pingviineineen, mikä ei minua häiritse.  Kuten jo aiemmin olen kirjoittanut, Galaxyssa on sisäpuolella paljon olennaisempaa korjattavaa kuin ulkopuolella; en tiedä miten harrastaja asiaa ajattelee, mutta on asioita joita katsoo vähän eri tavalla kun matkustaa tuon lätäkön yli toista sataa kertaa vuodessa.
-Teemu-

Sami Hytönen

Lainaus käyttäjältä: Teemu Uusi-Esko - 13.05.2008, 22:51:51
Ulkonäkö on meille kuskeille aika sivuseikka, mutta jos ei Galaxylle saada edes kuljettajamessiä, omista saunatiloista ym. puhumattakaan, se on melko pitkä keskisormi Tallinkilta eräälle tärkeälle asiakasryhmälleen, jolle yhtiö ei muutenkaan ole turhan suurta arvostusta osoittanut tultuaan Siljan herraksi.  Katsotaan nyt.
eikö ne sinne meille jonkun pahvi kopin ole rakentamassa?  ::)

Marko_Laitamaa

Lainaus käyttäjältä: Teemu Uusi-Esko - 14.05.2008, 13:39:00
Tämä foorumihan on kuin rikkinäinen äänilevy. 

Veit sanani, mennyt "eipäs - juupas" hommaksi kokojuttu.
Sori OT

Kalevi Lehto

#568
Lainaus käyttäjältä: Teemu Uusi-Esko - 13.05.2008, 22:51:51
Ulkonäkö on meille kuskeille aika sivuseikka, mutta jos ei Galaxylle saada edes kuljettajamessiä, omista saunatiloista ym. puhumattakaan, se on melko pitkä keskisormi Tallinkilta eräälle tärkeälle asiakasryhmälleen, jolle yhtiö ei muutenkaan ole turhan suurta arvostusta osoittanut tultuaan Siljan herraksi.  Katsotaan nyt.
Niin, eikä rekkakuskit suinkaan ole ainoa matkustajaryhmä, jolle Tallink on Galaxyssään sitä keskisormea näyttänyt. Myös lapsille tarkoitetut tilat ovat suorastaan ala-arvoiset.
Eli sellaiset "tuottamattomat" asiakasryhmät, jotka eivät suoranaisesti ja konkreettisesti rahaa laivalle kanna, on jätetty jokseenkin heikolle huomiolle. Kuitenkin omasta mielestäni kaikkein epämiellyttävin piirre kyseisessä laivassa on kaikkialla tuntuva tupakankäry. Tupakkahuoneita Vikingin tapaan todella kaivattaisiin.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Mikko-Oskari Koski

Nimipolitiikasta: On jo jonkin aikaa näyttänyt siltä, että TallinkSilja antaa aluksilleen nimet, joiden alkuun voidaan markkinoinnissa kivuttomasti lisätä Tallink tai Silja ilman, että nämä nimet ovat alusten virallisia nimiä. Silja-alkuisista virallisista nimistä vanhemmissa aluksissa ei tietenkään ole luovuttu, koska se edellyttäisi tarpeetonta paperisotaa. Eli: Jollei Galaxy ole Ruotsin rekkarissa varattu nimi, se tullee TallinkSilja G:n nimeksi sellaisenaan -ja on taas otettavissa käyttöön mahdollisesti toisella markkinointialukkeella, kun alus seuraavan kerran reittiä vaihtaa. Festarista puolestaan pudotetaan Silja pois, koska alus jatkossa on toisessa markkinointibrändissä.

Väristä: Galaxyn pilvi- ja eläinmaisema on kokonaistaideteos, josta varustamo on maksanut käyvän hinnan ja jonka muuttamiseen tarvitaan lupa. Todennäköisesti taitelija suostuu mukisematta siihen, että Tallink Cruise-tekstin paikalle maalataan Silja Line, mutta lähemmäs ahteria jää melko suurella todennäköisyydellä varustamon nettiosoite täsmälleen samana, kuin nytkin. Kuten hyvään bisnekseen -ja tässä tapauksessa myös taiteeseen- kuuluukin.

Puuttuvista palveluista: G:n henkilöstöksi tulee Svea-Johnsson-Silja SE-jatkumon läpikäynyt porukka jotenkin täydentyneenä. Aluksen nykyisten ja tulevien palveluiden vertaileminen saattaa olla paikallaan sitten, kun jollakulla on molemmista kokemuksia. Tupakointiratkaisu -ja ratkaisu aika moneen muuhunkin mahdolliseen ongelmaan- voisi olla myös nykyistä laajempien ulkokansitilojen avaaminen matkustajille, mikä ei STO-TKU-reitillä edes olisi mikään erityinen yllätys.

Jos joku vielä niin kaukaisia asioita muistaa kerrottakoon, että Svean tullessa Saaristomerelle vuonna 1985 vallitsi niin Turussa kuin laivallakin täydellinen kaaos, koska kenelläkään ei ollut kokemusta tuon kokoluokan aluksen ja sen sisältämän palvelupaketin käsittelystä. Sveaahan sitten syksymmällä vähän muutettiinkin, mutta mitä siellä tarkalleen ottaen tehtiin, en muista. Nyt on saumat samantyyppiseen kohellukseen, mutta jos vanhoja asioita vielä muistetaan, ne voidaan myös välttää.
Ja jos G.karauttaa jo heinäkuun aikana johonkin rantapöpelikköön mutkan mennessä pitkäksi, ei ainakaan voi väittää, ettei joku olisi sitäkin etukäteen nähnyt tapahtuvaksi... ::)
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950