Regina Baltican tulevaisuus

Aloittaja Suunnittelija, 07.11.2008, 14:45:24

« edellinen - seuraava »

Olli Tuominen

Lainaus käyttäjältä: Samu Rautiainen - 19.10.2011, 21:21:23
Miksi Tallink ei myy ReBaa?

Kuten täällä on jo aiemmin tässäkin ketjussa todettu, kukaan ei ole valmis maksamaan Regina Balticasta niin paljon kuin Tallink siitä pyytää. Selkälän Timo on asiasta kirjoittanut aika tyhjentävästi muutama viesti ylempänä.

Lainaus käyttäjältä: Timo Selkälä - 18.09.2011, 01:05:05
Tässä täytyy muistaa se että pankit päättää lopulta mitä tehdään kyseisessä yhtiössä. Niiden intresseissä ei ole koettaa uutta riskialtista = tappiollista liikennettä ja koska Itämeren lauttaliikenteessä on ylikapasiteettia varsinkin Ruotsin markkinoilla, niin heille olisi parempi ratkaisu myydä alus. Mutta se on vaikea myydä koska sen arvo on alle kirjanpitoarvon mikä tarkoittaa sitä että JOS sen myy, niin tulee tappiota - ja tappio on tappio vasta sitten kun sen toteuttaa.

Jos kyseessä olisi vain yksi alus, se ei olisi välttämättä suurikaan ongelma, mutta kun niitä käytännössä oli Vana Tallinn, Regina Baltica, Kapella ja kaksi Superfastia. Se on jo ongelma. Yhdestä päästiin nyt eroon, ja sen tappiot jäänee lopulta vähäiseksi koska alus on ostoleasattu. Miksi ei sitten tehdä samaa Regina Balticalle? Yksinkertaisesti. Se vaatii jonkun hullun joka sen haluaisi ostaa. Koska tuotakin isompaa ja uudempaa alusta on jo päätynyt romuttamolle, kuten Pride of Telemark --- ja 1985 ja 1989 valmistuneet Caribou ja Joseph and Clara Smallwood --- niin vanhojen romujen hinnat ovat laskeneet rajusti. Samalla esimerkiksi monen Välimeren maan tilanne on tällä hetkellä hyvinkin yskivä - ja se näkyy liikennetilastoissa laskevina lukuina mikä tarkoittaa sitä että uusille aluksille ei ole tilaa.

Jani Nousiainen

Jälleen uusia seikkailuja kohti.   FoNElta saksittua.

New floating hotel for Sheringham Shoal wind farm

16 January 2012

A new floating hotel for wind farm construction workers will arrive at the Sheringham Shoal Offshore Wind Farm next week to replace the previous “floatel”, which is required elsewhere.

The 145m

Regina Baltica, a former cruise ferry, has been contracted as a hotel vessel for at least six months to provide accommodation for the workers who will install and commission the remaining wind turbines and electrical infrastructure at the wind farm. She takes over from 153m

Wind Ambition, which leaves the Scira Offshore Energy project at the end of this month.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Eerik Laine

Regina Baltica on lähtenyt puolenyön maissa Tallinnasta. Suuntana on Marinetrafficin mukaan Harwich jonne arvioitu saapumisaika on 31.1. kello 12:00.

Kalevi Lehto

Aika metkaa kiemuraa Britannian rannikon edustalla on ReBa ajellut AIS:n mukaan viime tunteina, miksiköhän?
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964


Jani Nousiainen

Voi olla että on jo siirtynyt työkohteeseen? 
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Samu Rautiainen

#126
Näyttää Regina Baltica olevan Britannian rannikolla kohteena AIS:än mukaan SSWF. Ilmeisesti taas vuokrattu. Tosin se on viimeiset 24 tuntia seissyt vaan paikallaan keskellä merta. Mikä lie pysähdyksen syy?  :D
Tuttuja laivoja: Punkaharju, Lake Seal, Pielinen, Amorella, Isabella, Gabriella, V. Grace, V. XPRS, Rosella, Eckerö, Djurgården 9, Viggen, Alfågeln, Skiftet, Gudingen, Finlandia

Timo Toivonen

Lainaus käyttäjältä: Samu Rautiainen - 12.04.2012, 15:44:11
Näyttää Regina Baltica olevan Britannian rannikolla kohteena AIS:än mukaan SSWF. Ilmeisesti taas vuokrattu. Tosin se on viimeiset 24 tuntia seissyt vaan paikallaan keskellä merta.

SSWF, oishan se pitäny arvata! Paikkahan on tosi tunnettu.

Nykyinen työmaa taitaa olla Sheringham Shoal wind farmilla, mikä lienee lyhennettynä...   ???::)
"Tere tulemast Titanicule!"

Samu Rautiainen

#128
Pyörinyt viimeiset 24 tuntia, ympyrää. Viimeisimmät käynnit on Felixstowessa ja Harwichissa (Muutama päivä sitten). Muistelisin, että ReBa kävi kesällä Tallinnassa. Tietääkö kukaan mikä sen tehtävä SSWF:ällä on, kun se kerta vuokrattiin uudelleen näin lyhyen ajan sisällä? Sehän vain seisoo paikoillaan, tai korkeintaan kiertää ympyrää.
Tuttuja laivoja: Punkaharju, Lake Seal, Pielinen, Amorella, Isabella, Gabriella, V. Grace, V. XPRS, Rosella, Eckerö, Djurgården 9, Viggen, Alfågeln, Skiftet, Gudingen, Finlandia

Kalle Id

Majoituslaiva, ymmärtääkseni.

Eerik Laine

#130
ReBan työt tuulipuistoprojektissa on nyt ohi, ja laiva saapui 18.12. aamulla Harwichiin. Oletettavasti pian alus lähtee kohti kotivesiä, tai kohti muita uusia haasteita.

Mikko Valli

Matkalla kohti rigaa.

http://www.marinetraffic.com/ais/fi/shipdetails.aspx?mmsi=275054000
Kohde: RIGA
Arvioitu saapumisaika: 2012-12-25 06:00

Eerik Laine

Regina Baltica on saanut Riiassa kaikessa hiljaisuudessa uuden helikopterikansirakennelman komentosillan alapuolelle. Lisäksi vuokraajan SweOffshoren nimi on maalattu keulaan kahden vauhtiraidan väliin. Työt tuulipuistojen rakennuspuuhissa siis jatkunevat vielä kevään aikana saman vuokraajan leivissä.

Sakari Savinainen

Lainaus käyttäjältä: Eerik Laine - 26.03.2013, 13:43:10
Regina Baltica on saanut Riiassa kaikessa hiljaisuudessa uuden helikopterikansirakennelman komentosillan alapuolelle. Lisäksi vuokraajan SweOffshoren nimi on maalattu keulaan kahden vauhtiraidan väliin. Työt tuulipuistojen rakennuspuuhissa siis jatkunevat vielä kevään aikana saman vuokraajan leivissä.


Osoitteesta https://www.facebook.com/photo.php?fbid=444309508976715&set=a.129914013749601.31534.104299112977758&type=1&theater#!/pages/NT-Offshore-ApS/104299112977758 löytyy muutama kuvas ReBa:n muutostöistä. Törmäsin lankulla vieraillessani myös seuraavanlaiseen YouTube-linkkiin jossa vuokraaja hieman valoittaa millaisessa käytössä heillä alus on http://www.youtube.com/watch?v=30PpvdxNZjA (alkaa 1:00 kohdilla)

Mika Honkonen

Nyt kun Tallink on ostanu isabellan,niin on monelta taholta alettu arvailee ja arvostelee kauppoja. Siksi kysynkin että kuinka paljon yleensä vuokraajan on mahdollista muunnella alusta ?
Nyt näyttää että ReBasta on tulossa elinkaarensa lopuksi jotain muuta kuin matkustajalaiva. Voisko olla että vuokraaja muuttuu omistajaksi ?
"When the weatherman issues a hurricane warning, there's a pretty good chance you're going to get your ass kicked"  Capt. Phil Harris