Suomalainen "Färjan" kuvataan m/s Nordlandialla

Aloittaja Sergei Pennonen, 27.03.2012, 22:23:29

« edellinen - seuraava »

Petri Lindqvist

Kyllä on aika vaimeeta tää suomen meininki.

Tällaista sen pitää olla, jos kippari laittaa itsensä peliin...

http://www.youtube.com/watch?v=WPl2B3gx-SM

Kari Liimatainen

Lainaus käyttäjältä: Timo Lehtinen - 28.03.2012, 17:28:02
Aika karrikoidusti sanottu. Kyllä ainakin lauantaisin (tai ainakin viime lauantaina) oli ihan kova meno Nordlandialla ja väkikin oli nuorempaa sorttia tosin reilusti aikuisia.
Kyllä taisi Reima osua aika naulan kantaan ensi arvioissaan...aika pliisua menoa !
Risteilty: M/s Vision of the Seas 22.-26.7.09 (Grand Suite), M/s Norwegian Jade 24.-29.10.15. (MiniSuite).M/s Norwegian Epic 23.-30.10.16 (Large Balcony), M/s Norwegian Epic 22.-29.10.17 (Family Balcony), M/s Carnival Horizon 5.-13.6.18 (Balcony), 28.10-5.11.19 M/s Celebrity Reflection (Concierge Class).

Toni Ohvo

Lainaus käyttäjältä: Juha Lampinen - 07.09.2012, 21:36:25
Niinpä,oisi kiva että kapteenia näytettäisiin, ja tuohon mitä Jara sanoi niin vauhtia todellakin saisi olla enemmän.

Itse olen seuraillut sarjaa ja jonkin verran pitänyt siitä. En ainakaan vielä ole kokenut sarjaa Ruotsin Färjanin -tasoiseksi sarjaksi. Olen samalla kannalla myös, että kapteenia ja mahdollisesti myös muutakin henkilökuntaa olisi kiva nähdä sarjassa.

Sarjassa Nordlandian sijaan olisi voinut olla Baltic Princess, jonka 22h risteilyt kiinnostaisivat enemmän katsojia kenties. Siinä olisi ollut enemmän nähtävää, kun tuo päiväristeily on kovin lyhyt.

Mutta voihasen se olla, että sarjaan on valittu Nordalandia juuri sen takia, että on "ainoa suomalainen laiva Tallinnaan".

Kalle Id

Tai sitten Tallink ei yksinkertaisesti ole suostunut yhteistyöhön?

Juhani Gronlund

Eiköhän kaikki laivat ja varustamot olisi suostuneet yhteistyöhön , koska kyseisen tyyppinen ohjelma on ilmainen mainos. Todennäköisesti laivan valintaan on eniten vaikuttanut ns. casting  haastattelu ja koekuvaus.

Joonas Alm

Itse en ole sarjasta kauheasti diggaillut, mutta silti katsottua on tultu. Huvittavia oli varsinkin teinileidien "tää laiva tärisee, onks tää normaalia?" ja "toi merihän on ihan harmaa, mua pelottaa" -lausahdukset.

Kuten moni muu, uskon kyllä siihen, että jokainen varustamo olisi varmasti tullut mukaan. Ehkäpä Eckeröltä kysyttiin ensin.

Juha Lampinen

Todennäköisesti Eckeröltä kysyttiin ekaksi,ja itse olisin tykännyt että olisi kuvattu Europalla tai Isabellalla koska olisi ollut pitempi merimatka,koska nytten on vain Suomenlahden ylitys joka ei kestä kauaa niin eipä juurikaan ainakaan itselle tule laivafiilistä ohjelmasta.

Joonas Kortelainen

#22
Itse asiassa Silja Serenadella vuosia työskennellyt kaverini kertoi vuonna 2009 kun ensimmäistä Färjania tehtiin Ruotsissa että TallinkSilja oli ilmeisen pitkällä päästämässä kuvausryhmää laivoillensa, casting haastattelua myöten ja neloselle sarjaa olisi tuotettu. Eli todennäköisesti syy sarjan viivästymiseen ja varustamon muuttumiseen on ollut syynsä, joko tekijöillä tai varustamolla. Kaikki Färjanin Cinderellalle tuoma julkisuus ei ole ollut positiivista. Lisäksi Viking maksoi tuotantoyhtiölle, summien koosta ei ole tietoa. Esim dfds:n Crownilla kuvattu Oslobåden antoi paljon järkevämmän kuvan matkustajista ja henkilökunnasta kuin Färjan.

Kalle Id

Kannattanee myös muistaa Silja Operalla kuvattu SubMarine, joka ei varmaankaan ainakaan lisännyt Siljan Suomen-pään haluja antaa kuvata ohjelmaa laivoillaan (tämä tietysti olettaen, että TS:llä on Suomessa töissä enää ketään, joka ko. ohjelmaa muistaa).

jm667

Lainaus käyttäjältä: Joonas Alm - 09.09.2012, 22:02:39
Itse en ole sarjasta kauheasti diggaillut, mutta silti katsottua on tultu. Huvittavia oli varsinkin teinileidien "tää laiva tärisee, onks tää normaalia?" ja "toi merihän on ihan harmaa, mua pelottaa" -lausahdukset.

Kuten moni muu, uskon kyllä siihen, että jokainen varustamo olisi varmasti tullut mukaan. Ehkäpä Eckeröltä kysyttiin ensin.

Joo noi teini-leidit oli iha huvittavia.Ei ehkä ihan vedä vertoja ruotsalaiselle versiolle,mutta ei tääkään mikään huono ole

Minäkin uskon,että jokainen varustamo olisi tullut mukaan.Eckeröltä kutsuttiin varmasti ensin.

Rami Kristian Wirrankoski

Katsoin muutaman jakson...katsoin ja uskoin, että "kyllä se vielä siitä". Petyin. En katso enää. Täysin ponneton ja mitäänsanomaton sarja :/

Toni Ohvo

Lainaus käyttäjältä: Juha Lampinen - 09.09.2012, 22:28:28
Todennäköisesti Eckeröltä kysyttiin ekaksi,ja itse olisin tykännyt että olisi kuvattu Europalla tai Isabellalla koska olisi ollut pitempi merimatka,koska nytten on vain Suomenlahden ylitys joka ei kestä kauaa niin eipä juurikaan ainakaan itselle tule laivafiilistä ohjelmasta.

Tuli mieleen juuri, että Tallinnan laivojen sijaan ohjelmanhan olisi voinut hyvin tehdä Hki-Sto reitillä risteilevältä joltakin alukselta. Voi olla, että olisi liikaa Färjan-tyyppinen kun laiva seilaisi Ruotsiin?

Hki-Sto risteilyissä pituus olisi paljon mielllyttävämpi, kuin lyhyt Suomenlahden ylittäminen. Tältä reitiltä oltaisiin varmasti saatu Färjanin tapaan tunnin mittaisia jaksoja kasaan, jotka voisivat olla kiinnostampia.

Sekä viikkari, että TallinkSiljan Sere ja Symppa olisivat olleet hyviä ohjelmaan. Toki Viikkari ehkei välttämättä olisi lähtenyt enää hankkeeseen Cinderella Färjanin jälkeen.

jm667

Olen samaa mieltä,että ohjelman ois voinu tehä just hel-sto tai turku-sto laivalta.

Olisihan tästäkin laiva-ohjelmasta saannu aika helposti tunnin mittaisia jaksoja.Kun oikeestaan sitä ohjelma aikaa mitä sitä ohjelmaa näytetään on 45min, kun vähentää mainoskatkot pois tunnista.

Mielestäni sitä vauhtia saisi olla enemmän.Ohjelmassa ei oo oikeestaa näytetty ku lapsi perheitä ja eläkeläisiä+henkilökuntaa.No aamulla tuskin vauhtia löytyy,mutta kyllä paluu matkalla sitä varmaan jo osalta löytyy.
Itse seuraan kyllä sarjaa,koska kaikki tälläinen laiva-aiheinen kiinnotaa minua ja on Nordlandiaa kiva muistella tämän sarjan perusteella/avulla.

Juha Lampinen

Lainaus käyttäjältä: Rami Kristian Wirrankoski - 10.09.2012, 19:26:13
Katsoin muutaman jakson...katsoin ja uskoin, että "kyllä se vielä siitä". Petyin. En katso enää. Täysin ponneton ja mitäänsanomaton sarja :/
Itsekkin olen pettynyt sarjaan, odotin että olisi enemmän vauhtia, no kaikkea ei voi saada..

jm667

Eilen tulleessa jaksossa oli jo vähän "vauhti päällä", niillä Raumalaisilla pojilla.
Kerrankin oli sellainen jakso jossa vähän tuuli merellä.
Kyllä varmaankin jossain vaiheessa voisi tulla sellainen jakso,jossa joillain olisi vauhti päällä.Jos sitä ei olisi leikattu pois.

Ruotsalaisessa versiossa oli aina melkein tyyni sää,kun sitä näytettiin.