Mikä on Silja Linen vastaveto Viking Gracelle?

Aloittaja Alexsander Bagelius, 23.07.2012, 21:56:49

« edellinen - seuraava »

Kari Liimatainen

Lainaus käyttäjältä: Ilpo Kuivanen - 01.08.2012, 11:03:09
Onko nämä koneongelmat todellisia
Offtopikkia pikkasen... monestiko Silja Europalla on kesäaikaan sattunut koneongelmia, ei koskaan, ainoastaan silloin kun Maarianhaminaan ei ole menossa/tulossa ketään tai vain muutamia, silloin on kone-ongelmia.
Risteilty: M/s Vision of the Seas 22.-26.7.09 (Grand Suite), M/s Norwegian Jade 24.-29.10.15. (MiniSuite).M/s Norwegian Epic 23.-30.10.16 (Large Balcony), M/s Norwegian Epic 22.-29.10.17 (Family Balcony), M/s Carnival Horizon 5.-13.6.18 (Balcony), 28.10-5.11.19 M/s Celebrity Reflection (Concierge Class).

Juhani Reku

Lainaus käyttäjältä: Kari Liimatainen - 04.08.2012, 23:43:50
Offtopikkia pikkasen... monestiko Silja Europalla on kesäaikaan sattunut koneongelmia, ei koskaan, ainoastaan silloin kun Maarianhaminaan ei ole menossa/tulossa ketään tai vain muutamia, silloin on kone-ongelmia.

OT jatkuu. Niinpä, raha puhuu. Sen ainoan kerran, kun olin jokunen vuosi sitten Folklandialla, SE:n olisi pitänyt ajaa edeltävä vuoro Kapellskäriin, jotta Folklandia olisi alkanut pari tuntia ennen normaaliaikataulua. Tuulisen sään vuoksi SE ei voinut rantautua Kapellskäriin vaan kävi Tukholmassa. Pahat kielet väittivät, että laivan kansoittaneet venäläiset maksoivat yhtiön ajamaan Tukholmaan Kapellskärin sijaan. Tätä näkemystä puoltaa se, että SE oli ainoa liki tyynestä säästä noin paljon kärsinyt alus.

Mutta aiheeseen: jo tuolloin, 3 tai 4 vuotta sitten, SE oli niin ränsistyneessä kunnossa, että ilman vastavetoajatustakin kunnon facelift olisi ollut tarpeen. Käsittääkseni kunnollista remonttia aluksessa ei ole tehty - korjatkaa, jos olen väärässä. Tällä viikolla kävin Maarianhaminassa Vikingin siskoksilla, ja yllätyin siitä, miten siistissä kunnossa alukset olivat.

Itse matkustan todella paljon ja yövyn yleensä neljän tai viiden tähden hotelleissa. Olen siis tottunut siihen ja myös vaadin sitä, että matkailuyritykset huolehtivat tuotteensa siisteydestä. Europa ei ole kertaakaan vastannut omaa näkemystäni siitä, millainen tuotteen pitäisi olla - ei edes entisen Siljan aikaan - saati Tallink-laivana.

Ove Sjöblom

Lainaus käyttäjältä: Jyri Niemelä - 23.07.2012, 23:39:15
No sen virheen kun Tallink tekee että korvaa Silja Europan jollain pirun Queenillä yms, niin ei tarvi enään Siljalla matkustaa. Europa on paras!

No just niin, Silja-fani.
Silja Europako paras Siljan laivoista? Johtuisikohan se siitä, että se (ja sen perusratkaisut) ovat Viikkarin osana toimineen varustamon käsialaa?  ;)

Jara Röksä

#18
Noh. Eipä's intetä. Viikkari on aina osannut ton turun linjan alukset rakenta. Ateena ja sen sisar, on ollut maisemalaivoja. Silja Europe, Oli rakennuttu Viking Linele. He / Sto Linjalle. Ei turkuun. Silti se sopiin sinne.  " Paitsi mootorien puolesta"



Ja kunGracelle tulee, niin paha laittaa vastaan. Aluksesta tulee niin makonen.

Timo Selkälä

Monesta suunnasta tulevien huhujen mukaan Europan myöhästymisiin tulee kohta loppu. Turun linjalle sopimattomaksi muuttunut Europa siirretään liikenteeseen jossa se ei enää myöhästele ja sen koneista ei tarvitse enää kärsiä. Se vaihtaa siis paikkaa Baltic Princessin kanssa. Tämä on järkevä ratkaisu ja vaihto olisi pitänyt tehdä jo aikaisemmin. Eiköhän ne huhut lähiviikkoina muutu jo tiedotteeksi asti.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Mikko Satonen

Lainaus käyttäjältä: Timo Selkälä - 28.08.2012, 13:44:56
Monesta suunnasta tulevien huhujen mukaan Europan myöhästymisiin tulee kohta loppu. Turun linjalle sopimattomaksi muuttunut Europa siirretään liikenteeseen jossa se ei enää myöhästele ja sen koneista ei tarvitse enää kärsiä. Se vaihtaa siis paikkaa Baltic Princessin kanssa. Tämä on järkevä ratkaisu ja vaihto olisi pitänyt tehdä jo aikaisemmin. Eiköhän ne huhut lähiviikkoina muutu jo tiedotteeksi asti.

Onkos näissä huhuissa mainittu sitä että milloin tämä mahdollinen siirto tapahtuisi?
Tulossa:
pe 17.1.2014 - su 19.1.2014 Silja Symphony Commodore Class Balcony
pe 2.5. - su 4.5. 2014Silja Serenade (sweden hockey games)
la 23.8. - su 24.8. 2014 Silja Baltic Princess Deluxe

Marko Manninen

#21
Pakkohan Siljan (Tallinkin) on jotain vastattava. Silja Europa ei pysty moneltakaan osin vastaamaan Viking Gracea tuloa. Matkustaja kapasiteetissa kyllä, mutta kun on niin monta muutakin. Kaistametrit, kokonaistaloudellisuus, luotettavuus ja jne.. Kokonaistaludessa lähinnä tarkoitan, että SeaWind voisi lähteä muille vesille seilailemaan. Kaistametrit Siljalla lisääntyisi n.200 metriä laivan vaihdon seurauksena, mutta SeaWindin lähtö vähentäisi n.1070 metriä kokonaisuudessa. Mutta kuinka täynnä SeaWind on ollut viime aikoina?? Ja jos tälle välille tulee Tallinkin laivoja, niin maalatkaa ne nyt ihmeessä oikeisiin SILJA LINEN väreihin. Siljan nimen olla olevat laivat ei ikinä ole ollut väritykseltään noin korneja. Mutta kuinkas pitkään BP on sidottu Tallinnan välille?
Autolla menneet 1/2018->: Finnstar, Finnmaid, Finnlady, Stena Britannica, Finnswan, Finnclipper, Finnfellow, Finnpartner, Stena Superfast X, Tom Sawyer
Autolla tulevat 2018: Finnstar?, Finnmaid?, Finnlady?, Finnswan?
Risteily menneet 1/2017->: Galaxy, Baltic Prinses, Mariella, Stena Nautica, Stena Jutlantica
Risteily tulevat 2019: Viking Grace

Marko Laine

Ihan järkevä veto! Mielenkiintoista on nähdä, miten alusten lippuvaltiopolitiikka ja brändäys toteutetaan. Välttämättä ei mene ihan yks-yhteen.

Antti Kosonen

Jos tämä tapahtuu niin toivon SUURESTI että se maalataan sinikseksi ja tulee silja-teksti JA hylje!
Meri on edelleen sininen ja kauneimmat laivat valkoisia.

Timo Toivonen

Olisihan tuossa järkeä, mahdollinen aloitusajankohta olisikin jo hieman pähkäilyä tuottava. Tammikuusta helmikuun puoleenväliin, kun tuntuu viikoilla olevan ilman Kreisiäkin pahimmillaan vain 100 matkaajaa / lähtö. Punainen kilpailija vie matkaajat muutenkin, niin aika lässähtänyttä olisi uuden aluksen lanseeraus tyhjällä laivalla keskellä alkuvuoden matalasesonkia.

Saisikohan Baltic Princess edes pientä "wow-faktoria" telakalta ennen tätä mahdollista siirtoa? Siis jotain uutta vaikkapa kymppikannelle. Vaikeaa on markkinoinnissa hehkuttaa "uutta" alusta kovinkaan hulppeaksi, kun kilpailijalla on oikeasti jotain ennennäkemätöntä kohta tarjolla.
"Tere tulemast Titanicule!"

Antti Kosonen

Totta. Mitä erikoista BP on? Näköala? EI. Sauna-osasto 2.kannella voi, voi. Ei mitään erikoista. Jos Tallink Silja ei tee sille mitään uudistusta niin: >:( :(
Meri on edelleen sininen ja kauneimmat laivat valkoisia.

jm667

Mielestäni ois ihan järkevä veto näitten kahen reittien vaihto.
Mutta:Baltic Princess pitäis mun mielestä maalata siniseks,SILJA LINE logo ja hylje!!
Lisäks saunaosasto pitäis siirtää kannelle 10.
Merinäköala on kyllä huono :'(
Sviiteissä ei omaa saunaa!

On Baltic Princessissä Europaan nähden muutama hyvä asia:
Parvekkeelliset Sviitit on kesällä ihan kivat.
Ainakin aikataulu ongelmat ois ratkaistu.

Mutta mites tämä mhaminan laituripaikka ongelma?
Mahtuisivatko Galaxy ja Baltic Princess Mhaminaan samaa aikaan?

Kalevi Lehto

Jos sitten tosissaan sattuisikin niin, että tämä huhu pitäisikin paikkansa(mitä ainakin vielä tässä vaiheessa kyllä aika suuresti epäilen...), niin aika surkeaksi menisi kyllä "siljan" saaristomaisemien tarjonta Turku-Tukholma-reitillä ja matkustajavirtojen siirtymä punaisille laivoille tämän myötä sen kuin lisääntyisi. Mutta tietenkin, jos Tallinkin tarkoituksena olisikin tulevaisuudessa tarjota enemmänkin rahtipainotteista, kuin risteilyliikennettä Turkuun, niin tällainen siirto olisi ehkä paremmin ymmärrettävissä.
Omasta mielestäni kuitenkin paras vastaveto Tallinkilta olisi Europan täydellinen uusiminen sisustuksen, hyttien ym. ja kenties oikuttelevan koneistonkin osalta. Onhan Europa kuitenkin edelleenkin olemukseltaan tyylikäs ja risteilijämäinen alus, mutta täysremontin tarpeessa, muutaman kokolattiamaton vaihtaminen ei ihan riittäisi. Ilmainen ei tietenkään olisi tämäkään ratkaisu, mutta todennäköisesti tulisi kuitenkin ratkaisevasti halvemmaksi, kuin kokonaan uuden samantasoisen aluksen hankkiminen.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Jani Nousiainen

Toteutuessaan kaikin puolin järkevä ratkaisu. Ainoa mikä Europalla parempaa niin Deluxe hytit.   Ja kun valittavana on joko OIKEA uima-allas  kannella kaksi tai  jotain pieniä ammeita yläkannella niin ehdottomasti pidän enemmän ensimmäisestä vaihtoehdosta.  Toivottavasti toteutuu.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Mikko-Oskari Koski

Jos tämä vaihto toteutuu, pitäisi absoluuttisesti toteutua toinenkin vaihto, eli Galaxyn ja BQ:n päittäinen. Näin balttilaiset kuninkaalliset hoitelisivat koko Tallinkin Turun liikenteen ja ainakin aikataulussapysymisvarmuus olisi huomattavasti nykyistä parempi. Kenties satama-aikojakin voisi pidentää, koska alukset voisivat parin lisäsolmunsa ansiosta ajaa jopa nykyistä 5-10 minuuttia nopeamman aikataulun mukaan. Ja MHQ:n uuden 6-kaijan ansiosta saattaisi päiväristeilybisneskin lähteä nousuun, kun ylipitkät mahtusivat satamaan samanaikaisesti.
Totta on, että Tallinkin uudemmista aluksista saaristomaisemiin sopisi sellaisenaan ainoastaan Romantika, uudemmat ovat surkeita. Näin siitäkin huolimatta, että Galaxyssa on yläkansitiloja hieman pystytty avaamaan matkustajillekin. Mutta jos tätä sarjaa tosiaan ruvettaisiin Turunlinjalle säätämään, pitäisi 10.kannelle ehdottomasti tehdä sellainen remontti, jossa korsteenin vaiheille rakennettaisiin uusia ravitsemustiloja ja nimenomaan päivämatkustajien oleskelupaikkoja. Diskonhan voi hyvin viedä alemmaskin ja tuulipinta-alan tai vakavuuden kärsimättä laajentaa koko korsteenin takana olevan tilan laisseinäiseksi "talvipuutarhaksi". Menetetyt henkilöstöhytit voitaisiin korvata muuttamalla 5:n ahterista osa matkustajahyteistä henkilöstökämpiksi. Ei siitä hyvää maisemalaivaa tuolla rempalla tulisi, mutta parempi kuin nykyinen...

Aluskohtaisiin ulkovärityksiin ei taatusti kosketa. Voisi jopa olla aika lopulta muuttaa kylkitekstikin siihen ainoaan oikeaan muotoon, mikä tuolla varustamolla pitäisi olla eli TALLINK SILJA.
Princessan investointilaina on ilmeisesti maksettu tai se on määrä lähitulevaisuudessa maksaa pois, muuten tällaista huhua ei olisi pantu edes liikkeelle.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950