Merenkurkun liikenne (oli: NLC Ferryn...)

Aloittaja Mika Liinamaa, 09.10.2012, 01:38:28

« edellinen - seuraava »

Joni Huopana

Outoa. Eikös Vaasanlaivat-nimen oikeudet ostettu ihan tätä varten?

Juha Paulavuo


Kalle Id

Toki, mutta Wasa Line ehti olla firman nimenä vain pari vuotta. Ja toisekseen kuten Jani edellä viittasikin, NLC Ferry on erikseen Vaasanlaivat-nimen oikeudet ostanut (RG Linen konkurssipesältä kylläkin).

Mikko Vartiainen

Silja Festival aisapariksi merenkurkkuun. :-X
Kiertää, kaartaa, koskaan ei kiinni saa,
silti jaksaa loistaa.

Matti Holmström

Yritystietokannassa RG-Line konkkapesä omistaisi edelleen Vasabåtarna nimen aputoiminimenä ja aputoiminimen rinnakkaisena sen suomenkielinen versio. 
Wasa Line Oy toiminta lakannut 2001 vuonna ja ei selviä kuka olisi rekisteröinnyt nyt lähiaikoina. Tietokanta ei varmaan ihan ajantasalla mutta uskoisin että NCL Ferry olisi rekisteröinnyt aputoiminimekseen tuon Wasa Linen koska viime elokuun perustamisen ja PRH tietojen mukaan sillä ei ole mitään aputoiminimeä missään vaiheessa.

Tallink Silja tai edes Sally Ab:n alaisuudessakaan ei näitä Wasa Line ja Vaasanlaivat ole olleet aikoihin joten se siitä paluusta. Markkinat joille Tallink Siljan ei todellakaan kannata sotkeentua.

Jarkko Ruusulaakso

Noista nettiin julkaistuista kuvista saa käsityksen, että uusi nimi olisi Wasaline eikä Wasa Line. PRH:sta ei kyllä tuollakaan nimellä mitään tietoa. Ehkä huomenna olemme viisaampia, kun NLC Ferry tiedottaa asiasta.

btw. Itse olisin pitänyt enemmän vanhasta Vaasanlaivat -brändistä, Wasaline kuulostaa ihan Vaseliinilta.  :-X


Tauno Hermola

Lainaus käyttäjältä: Jarkko Ruusulaakso - 12.05.2013, 15:18:54
Itse olisin pitänyt enemmän vanhasta Vaasanlaivat -brändistä, Wasaline kuulostaa ihan Vaseliinilta.  :-X

Yllättävä valinta minustakin; toki Wasaline (tai Wasa Line) on lyhyempi eikä vaadi suomen- ja ruotsinkielistä muotoa, mutta mieluummin olisin nähnyt tutun Vaasanlaivat - Vasabåtarna. Toivottavasti edes vanha, ainakin minusta onnistunut, lokki-logo säilyy. 

Ari-Jukka Perkiomaki

#112
Juuri nyt wasaline.fi avaa selaimeen "Vaasanlaivojen vanhan logon ja tekstin" sekä Suomeksi että Ruotsiksi eikä mitään muuta ::)
Edit: Nyt osoitteesta aukeaa Wasalinen nettisivut.(samat tottakai kun aikaisemmin Vaasanlaivat.fi)  :)

Pasi Saarinen

Lehdistötiedote: http://www.wasaline.com/fi/lehdistotiedote-13-5-2013-vaasanlaivat-on-nyt-wasaline/#.UZCd8B1HLXh

Vaasanlaivat on nyt Wasaline
NLC Ferry aloitti liikenteen merenkurkussa alkuvuonna nostalgisella Vaasanlaivat nimellä. Kevään aikana strategiaa on hiottu ja konseptia on parannettu. Tänään lanseerataan Wasaline, joka tulee olemaan varustamon uusi markkinointinimi. jne...

Matti Holmström

Nyt on mielestäni erittäin onnistunut brandäys jos nyt niin vois sanoa, nimi kohdallaan ja lehdistötiedoitteessa mainittu perustelu on erittäin hyvä.  Olihan Vaasanlaivan nimellä perinteet mutta nyt on uudet tuulet ja omistajat, eli uusi aikakausi alkakoot.

Ajoituksin on erittäin hyvä näin kesän kynnyksellä kun firma saa lehdistötiedoitteen kautta lisämarkkinointia mitä näissä positiivisissa tiedoitteissa on tapana hakea.
Logo onnistunut ja uskon että kun tekevät vielä markkinoinnissa kunnolla duunia niin homman pitäisi onnistua.

Pasi Saarinen

Onneksi ne ruosteraitaiset kyljet ja se keltainen piippu on nyt myös maalattu uudestaan, joten ei ole uusissa kuvissa enää ihan yhtä hyytävän näköinen.

http://www.wasaline.com/sv/wasa-express/#.UZDXDB1HLXg

Tauno Hermola

Kyljen logotekstistä puuttuu lokki - tai sitten se on lentänyt tuonne ylös piipun kylkeen ;D

Olisi se aurinkokin siinä logossa saanut olla! :D


Mika Liinamaa

Tuossa pari kuvaa uusissa väreissään. Kuvat otettu 13.5.2013.

Kuvat saa suuremmiksi klikkaamalla kuvaa.






Jussi Laine

Lainaus käyttäjältä: Mika Liinamaa - 20.05.2013, 22:37:50
Tuossa pari kuvaa uusissa väreissään. Kuvat otettu 13.5.2013.

Kuvat saa suuremmiksi klikkaamalla kuvaa.




Erinomainen esimerkki siitä mitä vähän maalaamisella ja pahimpien ruosteiden putsaamisella saadaan aikaan.

Olenkin aina ihmetellyt, että miksi mukavuuslippu-, kehitysmaissa laivat ym. ovat aina niin ruosteisia ja hoitamattomia. Luulisi sieltä löytyvän halvalla porukkaa ruostetta skrapaamaan sekä maalaamaan.  Kun työn hinta suhteessa laivan arvoon on melkeinpä ilmaista, niin luulisi olevan järkevää tehdä huoltoa vai onko esteenä periaate, että centtiäkään ei satsata turhaan ylläpitoon.