Oikea nimi

Aloittaja Aki Ylinen, 01.10.2003, 21:42:21

« edellinen - seuraava »

Matti Kauppinen

Lainaus käyttäjältä: adapter - 02.10.2003, 10:34:38
Protestina käytän tästä lähtien nimimerkkiä adapter. Heittäkää minut ulos jos uskallatte.

Juuriko haluat alkaa pelaamaan tälläista peliä ja kokeilemaan onneasi? Kyllä täältä on jo nimimerkki-kirjoittajia potkittu ulos, joten miksi luulet olevasi poikkeus? Eihän tänne mikään pakko ole kirjoitella jos foorumin säännöt eivät miellytä!?! :o >:(

Jasper Kaarna

     No minun on kyllä aivan turha ruveta haukkumaan aivan pataluhaksi näitä ei oikealla nimellä keskustelevia, sillä itsekin tulin alunperin lempinimellä. Huom! Sillä, jolla muut perheenjäsenet, yms. minua kutsuvat, en millään ''D@W0lfBoy_88'', jollaisia noi nickit ylensä on.
    Kuitenkin voin sanoa: Koko nettihän on nykyään täynnä p***aa ja foorumeita, joissa on juuri noita mainitsemiani ''SexyBoy88'' käyttäjiä, joten jos joku haluaa sitten jutella jossain muussa foorumissa noiden ''massateinien'' kanssa jostain dokausreissuista, niin aivan rauhassa. Itse en ole vielä kertaakaan nähnyt täällä foorumissa, että joku pakottaisi toista olemaan täällä.
    Ja kuten olen jo sanonut, tuntuu hyvin monesta (kuten aluksi minustakin) hyvin omituiselta jutella netissä, julkisella palstalla omalla nimellään, mutta kyllähän sen (viimeistään ajan kanssa) näkee, että täällä jutellaan asiallisesti, joten kyllähän sen oikean nimen voi sitten laittaa näkyviin, kun tänne hieman ''kotiutuu.''
    Itse siis kannatan nimipakkoa, sillä se todellakin lisää vastuuntuntoisuutta, eikä porukka silloin kirjoittele tänne ihan mitä vaan... Sanonko mitä? Ehkä en...
Elämä on vain unen hennoilla laineilla kelluva kusitankkeri - Tommi Liimatta

Pekka Laakso

#17
Mielestäni on aivan kummallista, että kun tämä thöördi on avattu, niin jokainen tykittää tänne oman mielipiteensä melko lailla ts. hyvin selvästä asiasta. Hmph...

Nykykäytäntö nimipakkoineen on hyvä. Puitava asia pysyy enemmän selvänä ja jokainen on vastuussa/miettimisen alainen siitä, mitä aikoo kirjoittaa. (Ei mielipide vaan yleinen totuus. ::))

Mutta voiko sitä taata, että jokainen, siis ne joita ei esim. muut tunne lainkaan, todella esiintyy omalla nimellään tai sen hieman lempinimijohdannaisellaan (etunimet).  ???
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

maikla

#18
Lainaus käyttäjältä: adapter - 02.10.2003, 10:34:38
Mielestäni on väärin, että oman nimen tulee näkyä. Mikäli ylläpito haluaa tietää kuka kirjoittaa, voisi rekisteröintivaiheessa olla oman nimensä ilmoittaminen pakollista. Suomessa on oikeus salaiseen henkilöllisyyteen, osoitteeseen, puhelinnumeroon jne. Käyttäjällä täytyy myös olla oikeus kirjoittaa nímimerkillä. Ylläpito voi siis toki vaatia oikean nimen ilmoittamista heille, mutta ei julkisesti.

Olen samaa mieltä adapterin kanssa siinä suhteessa, että jos ei halua esiintyä omalla nimellään, niin sen voisi laittaa pakolliseksi kentäksi profiiliin, ja jokainen saisi päättää, onko se julkinen vai salainen, (vain ylläpito näkee sen...)

kysyn vaan, (koska en itse tiedä..) missä Suomen lain kohdassa sanotaan, että internetissä keskusteltaessa joutuu/on pakko käyttämää(/saa) käyttää vain omaa nimeään, eikä nickiä, jos kerran Suomessa on oikeus salaiseen henkilöllisyyteen...

Miran Hamidulla

Vastakysymys: Missä Suomen laissa kielletään asettamaan keskustelupalstalle tälläistä nimisääntöä?

Mielestäni tämä uusinta keskustelu tästä aiheesta nyt, kun nimisääntö on ollut jonkin aikaa käytössä osoittaa kuitenkin, että selvä enemmistö on säännön puolella edelleenkin.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Wirrankosken Rami

#20
Kiteytetään nämä keskustelut vielä: nimimerkkien käyttöhän on loistava tapa tuoda esille omia ajatuksiaan, siis niitä, jotka syntyvät sieltä mihin monilla päivänvalo ei paista.

Yhtenä esimerkkinä laivasivuistoista pitäisinkin Landgångenia, jossa käytetään nimimerkkejä. Onko kukaan törmännyt lähiaikoina parempaa huhutehtaaseen? Kuka vaan voi laskea liikkeelle ihan minkälaisen jutun tahansa, jolla ei tarvitse olla pätkääkään perusteita. Keksi hurjin ideasi ja syötä sitä totuutena!

Pasi Leino

Kyllä minustakin pitäis olla oikeus yksityisyyteen, mutta on paljon mielekkäämpää keskustella "järkevistä" aiheista, kuten laivoista, oikeille nimille. Teinix-nimimerkit voi jättää NRJ-chattiin.  :D

Ja säännöt on säännöt, ei oo meillä paljon varaa valittaa.

Petri Lindqvist

#22
Lainaus käyttäjältä: Miran Hamidulla - 02.10.2003, 17:12:08
Vastakysymys: Missä Suomen laissa kielletään asettamaan keskustelupalstalle tälläistä nimisääntöä?


Ei missään.

Koska monet tämän foorumin mulkut haluavat että nimi näkyy, niin muutetaan sitten takaisin. Ei tarvitse saada sydäriä ja nitron ottamisen voi lopettaa.


Matti Kauppinen

Lainaus käyttäjältä: adapter - 02.10.2003, 21:15:11
Koska monet tämän foorumin mulkut haluavat että nimi näkyy, niin muutetaan sitten takaisin.

Jos täällä kerta on niin mulkkua väkeä, niin pakkoko sinun on tänne kirjoitella?? Ja minkä takia ylipäätään päätit alkaa yhtäkkiä haastamaan riitaa täällä? Pysy poissa, jos täällä on niin kauheaa olla. Landgångenilla voit kirjoitella nimimerkin takaa sydämesi kyllyydestä eikä tarvitse sietää tämän foorumin monia mulkkuja. :finger:

Petri Lindqvist

#24
Ihan sinun kiusakseni kirjoitan edelleen täällä.

Sen takia olen täällä muutaman kerran haastanut riitaa, koska täällä on kunnon natsimeininki. Monia foorumeita käyttäneenä ihmettelen tämän foorumin ylläpidon linjaa.

Kervisen Lauri

Noniin.

Tuskimpa täällä tarvitsee ihan tämmöstä tappelua aloittaa!

Petrille; en halua haastaa riitaa, mutta kysyn vaan, mitä on tämän foorumin "natsimeininki" ja miten ilmenee, että nämä tarkoittamasi henkilöt ovat mulkkuja?

Kysympä vaan.

???

Jasper Kaarna

     Natsimeininki? ??? No ehkä minun kannattaa nyt vaan pestä kädet tästä hommasta. ::)
Elämä on vain unen hennoilla laineilla kelluva kusitankkeri - Tommi Liimatta

Wirrankosken Rami

Lainaus käyttäjältä: Jasper Kaarna - 02.10.2003, 22:01:50
    Natsimeininki? ??? No ehkä minun kannattaa nyt vaan pestä kädet tästä hommasta. ::)

Eikös se ollut joskus aikoinaan eräs Juudean maakunnassa vaikuttanut historin henkilö, joka näin väitti tehneensä? (ainakin jos satuihin uskoo...)

Pekka Laakso

#28
Arvasinkin, että tän thöördin kanssa tulee vielä ongelmia, mitä nyt sitten on tullut. No, en puutu asiaan, vaikka kuinka haluaisinkin, mutta asetan kysymyksen: Miksi jo päätettyä ja enemmistön tuen saanutta asiaa on vielä pakko puida?  ??? >:(
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Arttu Laaksonen

#29
Lainaus käyttäjältä: Maikla - 02.10.2003, 17:04:15
kysyn vaan, (koska en itse tiedä..) missä Suomen lain kohdassa sanotaan, että internetissä keskusteltaessa joutuu/on pakko käyttämää(/saa) käyttää vain omaa nimeään, eikä nickiä, jos kerran Suomessa on oikeus salaiseen henkilöllisyyteen...

...

Ei tietenkään missään, vaan eipä se kiellettyäkään ole. Ja jos ei halua omaa nimeänsä näyttää, niin voi ihan vapaasti olla kirjoittamatta.

Nimisääntö on ja pysyy. Omasta mielestäni sillä on ainakin ollut pelkästään positiivinen vaikutus foorumin sisältöön.


Lainaus käyttäjältä: Petri Lindqvist - 02.10.2003, 21:24:33
Sen takia olen täällä muutaman kerran haastanut riitaa, koska täällä on kunnon natsimeininki. Monia foorumeita käyttäneenä ihmettelen tämän foorumin ylläpidon linjaa.

Natsimeininki? Etkös itse juuri halunnut tiukentaa sääntöjä?

http://www.fcbsweb.com/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=2227;start=0
.: FAQ :.