Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Matkustaja-autolautat / Vs: MyStar (oli: Tallink tilaa pikalautan RMC:ltä)
« Uusin viesti kirjoittanut Janne Koskinen tänään kello 13:47:33 »
Eiks CATtiin fuusioitu (paska-) MAK yhä tee keskinopeitakin?

https://www.caterpillar.com/en/brands/mak.html
2
Matkustaja-autolautat / Vs: MyStar (oli: Tallink tilaa pikalautan RMC:ltä)
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu tänään kello 11:36:41 »
Tietääkö kukaan, mitkä eurooppalaiset moottorinvalmistajat edelleen toimivat?

Onko muita eurooppalaisia keskinopeiden dieselmoottorien valmistajia kuin Wärtsilä, MAN Energy Solutions, Anglo Belgian Corporation (ABC) ja Bergen Engines? Rapakon takana on lisäksi Fairbanks-Morse (lisenssivalmistaja), General Electric (GE) ja Aasiassa pari paikallista toimijaa.

Hidas- ja nopeakäyntiset ovat sitten oma lukunsa.
3
Matkustaja-autolautat / Vs: MyStar (oli: Tallink tilaa pikalautan RMC:ltä)
« Uusin viesti kirjoittanut Sven Liljeström tänään kello 08:35:20 »
En ole pääkoneasiantuntija, mutta tässä mainittiin sivulauseessa MAN ja MAK, joista MAK:n sanottiin lopettaneen.
Tietääkö kukaan, mitkä eurooppalaiset moottorinvalmistajat edelleen toimivat?
Aikaisemminhan niitä oli kymmenkunta.
4
Matkustaja-autolautat / Vs: MyStar (oli: Tallink tilaa pikalautan RMC:ltä)
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 27.11.2022, 23:58:47  »
Saksalaiset kaverit sanoo MANnin olevan lyhenne sanoista Mull aus Nurnberg.

...ja toinen sittemmin lopettanut saksalaisvalmistaja tunnettiin lempinimellä "Maschinen alles Kaputt".

En ole propulsiojärjestelmien asiantuntija, mutta käsittääkseni potkuriakselin linjausvirhe ilmenee todennäköisimmin ensiksi värähtelynä ja pidemmän päälle sitten ennenaikaisena kulumisena ja laiterikkoina. Ehkäpä merikokeilla mitattiin toisesta tai molemmista akseleista raja-arvot ylittävää värähtelyä?
5
Matkustaja-autolautat / Vs: MyStar (oli: Tallink tilaa pikalautan RMC:ltä)
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 27.11.2022, 18:13:53  »
Kaikesta huolimatta lähti tänään jälleen uusille koeajoille.
6
Matkustaja-autolautat / Vs: MyStar (oli: Tallink tilaa pikalautan RMC:ltä)
« Uusin viesti kirjoittanut Janne Koskinen 27.11.2022, 17:18:41  »
Niin se Slitekin harhautui Silja Euroopassa prototyyppi MANneihin ja mitähän siitä seurasi=konkurssi. Nähtäväksi jää toistaako historia itseään? Saksalaiset kaverit sanoo MANnin olevan lyhenne sanoista Mull aus Nurnberg.
7
Matkustaja-autolautat / Vs: MyStar (oli: Tallink tilaa pikalautan RMC:ltä)
« Uusin viesti kirjoittanut Tauno Hermola 27.11.2022, 15:40:55  »
Saksankielinen Wikipedia viittaa MAN:in lehdistötiedotteeseen, joka tässä englanninkielisenä:

https://man-es.com/docs/default-source/press-releases-new/20200311_man_pr-tallink-finland-5160df_en.pdf
8
Muu merenkulku / Vs: Ulkomatala - verkkolehti
« Uusin viesti kirjoittanut Ilves Valta 27.11.2022, 13:23:29  »
Kiitos paljon!

Noin muutenkin jos ihmisillä on jotain palautetta – sekä positiivista että negatiivista – kuulisimme sitä mielellämme.
9
Matkustaja-autolautat / Vs: MyStar (oli: Tallink tilaa pikalautan RMC:ltä)
« Uusin viesti kirjoittanut Ilves Valta 27.11.2022, 13:19:55  »
Megastarissa on kaksi ohjauspotkuria keulassa (ja ilmeisesti myös kaksi perässä), oletettavasti Mystar on tältäkin osin samanlainen. Tosin miten samanlaiset laivat sitten oikeasti ovat on hyvä kysymys, koska Mystarissa on (ainakin FoF:n mukaan) MAN:in moottorit Megastarin Wärtsilöiden sijaan. Ja jos laivat olisivat oikeasti identtisiä, luulisi ettei tällaisia vaikeuksia propolsiojärjestelmän kanssa pitäisi olla...
10
Muu merenkulku / Vs: Ulkomatala - verkkolehti
« Uusin viesti kirjoittanut Kai Heino 27.11.2022, 08:19:47  »
Kiitokset Ulkomatalan tekijöille! Mukavaa lukemista ja oiva tietopaketti.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10