Musiikkimakusi?

Aloittaja Gallet, 19.09.2004, 23:22:29

« edellinen - seuraava »

Juhani Mehto

Trance uppoaa parhaiten, etenkin kunnon sankaritrance kauniilla vokaaleilla. Myös house ja dance uppoaa.

Tosi hottia nyt: Above & Beyondin albumi Tri-State.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Joni Huopana


Risto Uusivirta

Nightwish, Rammstein, Children of Bodom, Sonata Arctica, Apocalyptica ja sitä rataa, eli hieman raskaammalla puolella mennään. Myös Indica, Yö, Lordi, Maija Vilkkumaa, jotkut iskelmät ja joku venäläinen techno kolahtaa (ainakin silloin tällöin) :D

Aleksi Lindström

Kyl se menee tonne trance / dance / techno -osastolle tosi pitkälti:

Paul van Dyk, Armin van Buuren, Roger Sanchez, Blank & Jones, Deep Dish, ATB, Above and Beyond, Armand van Helden, Tiesto, Basement Jaxx, Fatboy Slim, Chris Liebing, Moby, Gigi D'Agostino... jne jne.

Joni Oksanen

Lainaus käyttäjältä: Aleksi Lindström - 19.03.2006, 22:00:57
Kyl se menee tonne trance / dance / techno -osastolle tosi pitkälti:

Paul van Dyk, Armin van Buuren, Roger Sanchez, Blank & Jones, Deep Dish, ATB, Above and Beyond, Armand van Helden, Tiesto, Basement Jaxx, Fatboy Slim, Chris Liebing, Moby, Gigi D'Agostino... jne jne.

Kerrankin törmää johonkin, joka kuuntelee laatu musiikkia :beer:

Joppelis

aikalailla menee enimmäkseen metallican puolelle, usein tulee kuuneltua myös trancea yms. välillä tulee kuunneltua kyllä ihan laidasta laitaan hevistä- iskelmään  ;D

petri isomäki

Musiikkimausta voi tehdä yllättävän pitkälle meneviä johtopäätöksiä ihmisistä. Tietynlainen materiaali kerää yhteen hengenheimolaisia and that´s a fact. Älköön kukaan sanoko "mä kuuntelen kaikkee", koska se ei voi pitää paikkaansa tai sitten kyseisellä henkilöitymällä ei ole mitään käsitystä musiikista. Hevin ja neoklassisen vesillä melotaan.  ::)

Wirrankosken Rami

#37
Lainaus käyttäjältä: Petri Isomäki - 03.04.2006, 18:43:48
...Älköön kukaan sanoko "mä kuuntelen kaikkee", koska se ei voi pitää paikkaansa tai sitten kyseisellä henkilöitymällä ei ole mitään käsitystä musiikista...

Selitä! En ihan tuosta vaan niele tätä ajatusta..koska itse ainakin kuvittelen, että pystyn kuuntelemaan housesta-kansantantzuihin kaikkea... ::) 8)

Minulla on sellainen perverssi ajatus musiikista, että sen laidasta laitaan ymmärtäminen kuvastaa suvaitsevaisuutta - ei päin vastoin. Saatan tietysti olla väärässäkin. En silti ymmärrä miksi ihmisen pitäisi keskittyä vain ja ainoastaan yhteen musiikkilajiin? Eikö se ole pitemmän päälle tylsää?

Wirrankosken Rami

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 08.03.2006, 16:59:27
Trance uppoaa parhaiten, etenkin kunnon sankaritrance kauniilla vokaaleilla.

SANKARItrance? Kerro minullekin kalkkikselle mitä ihmettä tuolla tarkoitat? :o

petri isomäki

Jos soitat itse edes jotain soitinta, niin tiedät mitä tarkoitan. En aio ruveta kinaamaan aiheesta! Kiitos.

Wirrankosken Rami

Lainaus käyttäjältä: Petri Isomäki - 03.04.2006, 19:09:05
Jos soitat itse edes jotain soitinta, niin tiedät mitä tarkoitan. En aio ruveta kinaamaan aiheesta! Kiitos.
En soita. Enkä aio tuetysti ryhtyä kinaamaan. Kuvittelin, että kysymys olisi vain ollut viattoman yksinkertainen ja aiheeseen liittyvä. Olin ilmeisesti väärässä... :'(

Globab

Lainaus käyttäjältä: Petri Isomäki - 03.04.2006, 18:43:48
Älköön kukaan sanoko "mä kuuntelen kaikkee", koska se ei voi pitää paikkaansa tai sitten kyseisellä henkilöitymällä ei ole mitään käsitystä musiikista. Hevin ja neoklassisen vesillä melotaan.  ::)
Väitän että kuuntelen melkein kaikkea lukuunottamatta raskainta heavya ja toisaalta joitain etnisiä tyylisuuntia. Ja väitän kuitenkin että mulla on jotain käsitystä musiikista... ::)

petri isomäki

No niin, siinä sitä ollaan puhtaan paidan kanssa! Jos joku sanoo kuuntelevansa melkein kaikkea, ei tarkoita, että hän kuuntelee silloin kaikkea. Täällä on aina tällaista, kun vähän sohaisee. Tunteekos Rami kaikki maailman musiikkilajit vai kuunteleeko hän sujuvasti radiosoittokamaa tyylillä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, vai syvennytkös kenties maailman kaikkiin musiikin alakulttuureihin? Epäilen. Miten ketään oikeasti voi puhutella yhtäaikaa norjalainen kirkonpolttometalli ja joku trance? Herätkää hyvät ihmiset, älkääkä hyppikö seinille.

Nimim. "Ostitko jo Finlandersin uuden?"

Wirrankosken Rami

#43
Lainaus käyttäjältä: Petri Isomäki - 04.04.2006, 21:09:38
No niin, siinä sitä ollaan puhtaan paidan kanssa! Jos joku sanoo kuuntelevansa melkein kaikkea, ei tarkoita, että hän kuuntelee silloin kaikkea. Täällä on aina tällaista, kun vähän sohaisee. Tunteekos Rami kaikki maailman musiikkilajit vai kuunteleeko hän sujuvasti radiosoittokamaa tyylillä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, vai syvennytkös kenties maailman kaikkiin musiikin alakulttuureihin? Epäilen. Miten ketään oikeasti voi puhutella yhtäaikaa norjalainen kirkonpolttometalli ja joku trance? Herätkää hyvät ihmiset, älkääkä hyppikö seinille.

Nimim. "Ostitko jo Finlandersin uuden?"

Jos nyt rauhotuttaisiin. En saata ymmärtää, miksi joku ottaa näin suurta hernettä nenäänsä jonkun toisen musiikkimausta ja kuuntelusta.
Ja kun allekirjoittanut mainitaan edellisessä nimeltä, olen luonnollisesti oikeutettu myös vastaamaan.
EN ole väittänyt ikinä ja missään, että tuntisin maailman kaikki musiikkilajit. Sen olen sanonut, että pystyn kuuntelemaan ihan kaikkea musiikkia  (toisin kuin näköjään monet muut ja eräät) oli se sitten sitä mainittua norjalaista kirkkopolttometallia tai trancea tai sitten japanin tankaa tai uigurien ujellusta. Tietysti, ja luonnollisestikin, en tietenkään pidä kaikesta musiikista ja kuuntele sitä erityisen mielelläni.
En silti aseta rajoja itselleni, enkä kenellekään muulle. Jokainen saa minun puolestani tulla autuaaksi siitä omasta kapea-alaisesta musiikistaan jota tykkää kuunnella. Niin minäkin :)

EDIT: sen verran vielä, että minulle musiikki on aina ollut rentouttava kokemus, ei vihan ja raivonpuuskia ja kapeakatseisuutta ajava elementti. Toisin kuin politiikka, en näe syytä miksi musiikin pitäisi jakaa ihmisiä. Musiikin tarkoitus on viihdyttää ja saada kuulijansa hyvälle ja levolliselle tuulelle. Tätä mieltä minä olen. Ja mikä tärkeintä, tämä on mielipide, ei totuus. Mielipiteenilmaisuvapaus on onneksi meidän perustuslakiimme kirjattu jokaisen oikeus. :)

petri isomäki

Hyvä, hyvä, hyvä...

Tää on niin tätä.