Moulinexien kesäkeikoista

Aloittaja Mikko-Oskari Koski, 19.06.2001, 22:34:52

« edellinen - seuraava »

Janne Koskinen

http://www.haglandoffshore.com/

Moulinexit on poistettu Haglandin listoilta ja ne tullaan makuuttamaan 18.11.-03.12.2008 alkaen (laivasta riippuen) ellei ihmeitä tapahdu.

Olisikohan nyt pienen itsetutkiskelun paikka ja aika lopettaa typerät ¨perinnemurtajia ei koskaan enää rakenneta¨puheet?

Kaipaan yhä todella puolueetonta selvitystä moulinexien kannattavuudesta mukaanlukien MKL aikaiset ¨nollarahtaukset¨.
Olisi tainnut perinnemurtajien rakentaminen olla paljon edullisempaa; Tarmo-luokan käytön jatkosta puhumattakaan.
Automaailmassakaan kukaan ei väitä takavetoa nelivedon vertaiseksi nykyaikaisista DSC, traction control yms. innovaatioista huolimatta.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Rontti

LainaaMoulinexit on poistettu Haglandin listoilta ja ne tullaan makuuttamaan 18.11.-03.12.2008 alkaen (laivasta riippuen) ellei ihmeitä tapahdu.

Joo aikovat lomauttaa henkilökunnan. Asiasta kuulemma sovittu jo liittojen kanssa. Ja sitten kun keikkaa pukkaa niin kaikki ovat kotona. Tyypillistä varustamoleikkikoulun toimintaa.

LainaaFennican rigin hinaus lienee nyt suoritettu, palasivat juuri Siriskjaerin makuutuslaituriin Stavangerin alueen AIS:ien mukaan. Haglandin brokerlistan mukaan keikka olikin eiliseen asti, mutta Stasi väittää olevan kiinni 7. päivään saakka...

Eipä nuo mitään hinanneet vaan alkuperäinen hinaus toteutui. Taas jäi luu vetävän käteen. Tai no ehkä jotain banaaneja jaettin Keilaniemeen.

Rontti

Presidentti Obama on päättänyt toimikaudellaan toteuttaa erinäisiä asioita ja yksi niistä on jäädyttää luonnonsuojelualueilla tapahtuvat öljynporaukset. Miten siis mahtaa käydä Fennican ja Nordican Alaskan rahtausten?
Ymmärtääkseni Alaskan kentät kuuluvat juuri niihin suojelualueisiin ja siellä on ollut koko ajan kädenvääntöä saako pumpata öljyä vai ei ja se on ilmeisesti myöhästyttänyt projektia huomattavasti.
Tää on vaan spekulaatiota.

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Matti Lankinen - 11.11.2008, 22:07:51
Joo aikovat lomauttaa henkilökunnan. Asiasta kuulemma sovittu jo liittojen kanssa. Ja sitten kun keikkaa pukkaa niin kaikki ovat kotona. Tyypillistä varustamoleikkikoulun toimintaa.

Jos olisin pirullisempi ihminen, niin tässä tilanteessa mulle syntyisi houkutus testata ISPS-järjestely käytännössä ja antaa pieni vinkki MCA:n ja sjöfartsdirektoratetin suuntaan.

Koska olen kuitenkin säyseä luonteeltani, niin jätän sen tekemättä.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

Nyt näkyvät taas Haglandin listoilla. Mutta odotellaan tilanteen kehittymistä.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Rontti

LainaaJos olisin pirullisempi ihminen, niin tässä tilanteessa mulle syntyisi houkutus testata ISPS-järjestely käytännössä ja antaa pieni vinkki MCA:n ja sjöfartsdirektoratetin suuntaan.

Koska olen kuitenkin säyseä luonteeltani, niin jätän sen tekemättä.

Anna mennä vaan. Kiusa se on se isokin kiusa ja vittuilu on ilomme.................. ;D

Esa Saaristo

Ensi viikolla alkaa Botnicalla kolmen hengen miehitys.

Rontti

Kävin vakoilee ruotsalaisten moulinexien osa-aikakatsausta tammikuu-syyskuu ja eipä ole Stasilla nauttinut ikinä tuollaisia päivävuokria. Toiset hanskaa busineksen toiset ei.
En löytänyt täältä tätä linkkiä mut jos toistan niin poistakaa.

http://www.rabt.se/fileadmin/-Bilder/Webimages/Aktuellt_News/Delaarsrapport_januari_-_september_2008.pdf

Pekka Laakso

^Tuossahan vaikuttaa myös alustyyppien erot. Ruotsalaisilla kun on AHTS:iä, joilla on tienannut viime vuosina varsin hyvin (rigien siirroissa etenkin).
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Rontti

Lainaa^Tuossahan vaikuttaa myös alustyyppien erot. Ruotsalaisilla kun on AHTS:iä, joilla on tienannut viime vuosina varsin hyvin (rigien siirroissa etenkin).

Täytyy myöntää etten oikein tiedä mitä erikoista AHTS aluksessa on jos verrataan Fennicaan ja Nordicaan, koska molemmat alukset on tehnyt anchor handlingia omalla tavallaan. Ainakin ankkurin vetoa on tehty molemmilla ja Nordicalla on myös tehty suction achor handlingiä.
Jos on vielä jotain anchor handlingiä mistä mulla ei ole hajuakaan ja siihen tarvitaan just AHTS laivaa niin valaiskaa tietämätöntä.

Pekka Laakso

Ei, oikeassa olet, itse kirjoitin viestini hieman huolimattomasti. Mielessäni pyöri se, että moulinexejammehan on käytetty viime vuosina enimmäkseen subsea ja construction jne. erikoistuneimpien alusten hommissa, kun taas enemmän normi AHTS tyyliseksi suunnitellut Vikingit ovat muutamaa poikkeusta (esim. Vidarin coredrilling Grönlannissa kesällä) toimineet juuri anchor handlingin parissa.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Rontti

no niin no joo siinä mielessä ehkä.
Enpä oo silleen perehtyny noiden Vikinkien käyttömuotoihin.

Janne Koskinen

Niin Suomen MTM:iä on markkinoitu lähinnä construction/support yms. tarkoituksiin; msv: multi support vessel. Sinälläänhän Fennicassa ja Nordicassa on varsin paljon bollard pullia ja vinssit, karmöy tapit yms., mitkä AHTS-operaatiossa vaaditaan. Varsinaisia anchor handling operaatioita ei mulle 1998-2007 kohdalle sattunut anchor tension ja suction anchor hommia lukuunottamatta; anchor handlingilla tarkoitan ankkurien nostoa, siirtoa ja uudelleen asettelua. Miksi ne eivät ko. operaatioita tehneet ei ole tiedossani; yleensä AHTS-alukset ovat Fennica ja Nordicaa pienempiä. Propulsiota ja manöveerikykyä pitäisi riittää eli koosta sen ei pitäisi olla kiinni ja jos kukaan ei ole ko. hommaa tehnyt niin tow masterin saa kyllä konsultiksi. Noilla tämänsyksyisillä rahdeilla ei ainakaan ko. AHTS-hommaa kannata ylenkatsoa. Alkuvuosina 1993-1996 taisivat Fennica ja Nordica vetää etupäässä kuokkaa ploughing, trenching-operaatioissa.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Rontti

LainaaNoilla tämänsyksyisillä rahdeilla ei ainakaan ko. AHTS-hommaa kannata ylenkatsoa.

Niin tuota vähän itsekin meinasin kun Stasin aluksien etuliitteenä on se MSV ja niillä todellakin on tehty ihan vaikka mitä offshore-hommaa niin mun järkeen kyllä mahtuis yrittää ujuttaa paatit mahdollisimman rahakkaisiin töihin. Ihan saatanan sama mihin kategoriaan joku paatit yrittää sijoittaa niin niillä voi tehdä melkeen mitä vaan hommia.......jopa rahakkaita jos joku vaan sen Keilaniemessä hoksaisi..... :finger:
Vaikka ovatkin isoja rohjoja niin eipä siitä merellä ole ollut haittaa, päinvastoin.
Jonain Supply-aluksina ei todellakaan mitään ihanne vehkeitä mutta onnistuu kyllä niilläkin.

Pekka Laakso

Fennicalle jotain toimintaa ennen suunniteltua makuutusta:

Fennica     ROV/Construction     28560     230     1100     2     Inhouse / (Bergen Oilfield)     28.11.08     Stavanger

http://www.offshore.no/Prosjekter/offpos.aspx

Ja toisaalta Stasin mukaan olisi vapaa 1. joulukuuta.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.