Kuvakikkoja

Aloittaja Oksanen, 03.05.2004, 20:41:10

« edellinen - seuraava »

Matti Lehtinen

#180
Yleisön (Jussi Kopra) pyynnöstä toinen nopea muokkaus:

Alkuperäinen kuva JKopran omistama

Edit: .....

Kille

Ei ollenkaan hassumpi tuo Tallinksuperfaast.

x25

Lainaus käyttäjältä: Kalle Halenius - 21.06.2007, 11:57:43
Ei ollenkaan hassumpi tuo Tallinksuperfaast.
Samaa mieltä oon. Sopis hyvin toi väritys Superfasteille. :thumb: :thumb:

Lassi Liikanen

Mun mielestä taas Superfastit ovat paljon nätimpiä punaisena. Punainen iskee muutenkin paremmin kuin vaaleanvihreä.  :thumb:
Kaikki tällä palstalla esittämäni mielipiteet ovat henkilökohtaisia, eivätkä edusta muita tahoja tai ole kytkösissä tämän palstan ulkopuolisiin tahoihin.

Verkkolehti Ulkomatala

Heikki Saraste

http://two.xthost.info/haltia/bluestates.jpg

Entinen s/s United States ja tuleva m/s (?) United States (?)

Kuva on tehty siten, että on siirretty United States -laivaan France/Norway/Blue Lady -laivan ylärakenteet ja värit. Originaalit (tällaisissa kuvisssa on pakko antaa periksi tekijänoikeuksien kunniottamisesta, koska omia kuvia kyseisistä laivoista ei ole) ovat huonoja, muutoskin on tehty huitaisemalla, mutta idea on pääasia.

Ajatus Norway-tyyppisestä korotetusta muotoilusta perustuu tähän lehtijuttuun:

http://www.philly.com/inquirer/business/20070509_A_grand_ship_may_sail_again.html

Colin Veitch, chief executive officer of Norwegian Cruise Lines, said in an interview yesterday that he still believed that bringing the ship back to life would be "a fantastic project." He has rough-draft plans to maintain the ship's classic look while adding a deck or two and modern amenities.

Merkitsevätkö 1-2 lisäkantta runkoon tehtäviä muutoksia vakauden säilyttämiseksi, sitä en osaa arvioida.

Projekti herättää paljon kysymyksiä kuten miksi kannattaa tehdä vanhaan laivaan remontti, joka on kalliimpi kuin vastaavan kokoisen uuden laivan rakentaminen (on mainittu mm. erilaisia juridisia syitä kuten se, että US saa Yhdysvalloissa valmistuneena laivana joitakin etuuksia). Paljon muitakin kysymyksiä tulee mieleen, kuten se, millainen on uudistetun laivan tekniikka. Oma arvaukseni on, että laiva menettää remontissa tärkeimmän ominaisuuden, josta se tunnetaan, eli suuren nopeuden. Siitä tehdään todennäköisesti hitaasti "lilluva" risteilylaiva. Risteilyliikenteessähän suuri nopeus ei ole oleellista, ja korkeilla öljyn hinoilla se ei ole muutenkaan kannattavaa. Toinen vaihtoehto on "puolinopea" alus, joka kykenee tarvittaessa kohtuullisessa ajassa valtamerten ylityksiin. Jos projekti maksaa enemmän kuin uuden laivan tekeminen, US tuskin enää tulee liikkumaan lähes 60 vuotta vanhoilla turbiineillaan. Siihen vaihdetaan todennäköisesti uudet diesel-koneet. Epäilen, että vanhat höyrykattilat ovat ruostuneet pilalle laivan säilytysvuosina mm. piipuista vuotaneen veden ansiosta. Laivan säilyttäminen näyttää olleen ainakin päältä päin katsoen niin huonoa, että ihmettelen, jos kattilat ovat kunnossa. Norwayn kattilaräjähdys lienee sitä paitsi suurelle yleisölle kelpaava peruste uusia tekniikka, vaikka US:n kattilat olisivatkin kunnossa.

Koska mitään ei ole vielä tapahtunut, tietysti US:n kohdalla on edelleen olemassa vielä kolmaskin vaihtoehto... Intian hiekkarannat.

Kalle Id

Lainaus käyttäjältä: Heikki Saraste - 27.06.2007, 10:12:20
Projekti herättää paljon kysymyksiä kuten miksi kannattaa tehdä vanhaan laivaan remontti, joka on kalliimpi kuin vastaavan kokoisen uuden laivan rakentaminen (on mainittu mm. erilaisia juridisia syitä kuten se, että US saa Yhdysvalloissa valmistuneena laivana joitakin etuuksia).
Kyse on vähän enemmästä kuin "joistakin etuuksista", lain mukaan vain Yhdysvalloissa rakennetut alukset saavat liikennöidä Yhdysvaltojen lipun alla ja vain Yhdysvaltojen lipun alla liikennöivät alukset voivat liikennöidä Yhdysvaltojen sisäisessä liikenteessä. USAn lipusta on huomattava hyöty Hawajin-risteilyillä, koska ilman sitä laiva joutuu poikkeamaan lähimmällä ei-Jenkkiläisellä saarella, jonne on matkaa.

Aiheesta löytyy oma ketja täältä.

Jussi Littunen

Cinderellan muokkaus istuu (eräästä hyvin tunnetusta syystä) todella hyvin!
Samoin Superfast.

Kristian Lampio

No nyt kun on huhuiltu Gabriellan pidennyksestä niin osaisiko joku vääntää kuvan jossa Gabriella olisi pidennetty. Täytyy sanoa että en itse pysty semmoseen ;D

Teemu Ahonen

#188
Lainaus käyttäjältä: Kristian Lampio - 02.07.2007, 22:41:02
No nyt kun on huhuiltu Gabriellan pidennyksestä niin osaisiko joku vääntää kuvan jossa Gabriella olisi pidennetty. Täytyy sanoa että en itse pysty semmoseen ;D
Kerran yritin kloonityökalun avulla suurentaa Rosellaa, joten voisi katsoa, sujuisikohan tuo Gabriellakin.. :D
Daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa daa daa dum daa daa daa.

Ville Järvinen

#189
EDIT: Huomasin juuri, että olin unohtanur pyyhkiä vanhan tutkamaston pois laivan päältä... :| Olkoot nyt noin, en enää ehdi muokkaamaan sitä.

Tässä kaksi nopeaa muokkausta, laadussa toivomisen varaa.

Pidennetty ja vähän muutenkin uudistettu m/s Gabriella:


Gabriella vielä pidennyksen lisäksi korotettuna:


Alkuperäiset kuvat (c) Viking Line.

Teemu Ahonen

Ihan OK tuo muutos, mutta tuossa alemmassa, jossa lisättiin yksi kerros, niin se "kolmas" musta raita ei oikein mielestäni sovi..
Daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa daa daa dum daa daa daa.

juzzy


Kalle Id

:thumb: Noin ne Superfastien korsteenit olisi pitänyt Tallinkin väreihin maalata! Todella asiallinen design.

x25

Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 17.07.2007, 17:14:39
:thumb: Noin ne Superfastien korsteenit olisi pitänyt Tallinkin väreihin maalata! Todella asiallinen design.
Samaa mieltä oon. Todella hyvin sopiva! :thumb: :thumb: :thumb:

Waltteri Seretin

Niin olisi. Noin korsteeni näyttää entistä vauhdikkaammalta ;D.
Menneitä: Silja serenade 13.7.2005, Silja Europa 4.7.2006.