Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Matkustaja-autolautat / Vs: MyStar (oli: Tallink tilaa pikalautan RMC:ltä)
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 01.12.2022, 22:39:12  »
Ainakin kun yleensä luotettavaa Fakta om Fartygiä katsoo niin Starin huippunopeudeksi on ilmoitettu 27,5 ja Megastarin 27 (jo muualle päätyneen Superstarin samoin 27). Näillä spekseillä veikkaisin että 27 on juurikin sovittu laivan normaali matkanopeus.

IHS:n Sea-webissä on samat numerot määritteen "service speed" alla. Entiselle Superstarille on annettu lisäksi erikseen huippunopeudeksi 29 solmua.

Veikkaan siis, että nuo ovat sopimusarvoja, eivät todellisia merikokeilla saavutettuja huippunopeuksia.
2
Matkustaja-autolautat / Vs: MyStar (oli: Tallink tilaa pikalautan RMC:ltä)
« Uusin viesti kirjoittanut Ilves Valta 01.12.2022, 20:50:18  »
Voisiko olla niin, että tämä 27 solmua on kauppasopimuksen osana oleva ns. "sopimusnopeus"?
Onko arvelu oikea, vai olenko väärässä, ettei kahden tunnin alitusta tietoisesti ole tehty.
Ainakin kun yleensä luotettavaa Fakta om Fartygiä katsoo niin Starin huippunopeudeksi on ilmoitettu 27,5 ja Megastarin 27 (jo muualle päätyneen Superstarin samoin 27). Näillä spekseillä veikkaisin että 27 on juurikin sovittu laivan normaali matkanopeus.
3
Matkustaja-autolautat / Vs: Tallinkin suunnitelmista
« Uusin viesti kirjoittanut Kai Heino 01.12.2022, 18:36:00  »
TS 28.11.
Satamasta kerrotaan, että Tallinkin yksi ainoa lähtö, eikä samaan aikaan Viikkarin kanssa, on otettu jo suunnitelmissa huomioon, mutta toisaalta on suunnitelmissa myös se, että kaksi laivaa voi olla samaan aikaan kaijalla ja terminaalissa paljon väkeä.
4
Matkustaja-autolautat / Vs: MyStar (oli: Tallink tilaa pikalautan RMC:ltä)
« Uusin viesti kirjoittanut Kai Heino 01.12.2022, 18:30:48  »
Nyt on palannut Raumalle. Odotellaan jännityksellä kuinka käy. Marinetrafficin Past Track ja nopeuskäyrä antaa kivasti kuvaa kuinka rankkoja pyöritykset ja ajot ovat olleet.
6
Matkustaja-autolautat / Vs: MyStar (oli: Tallink tilaa pikalautan RMC:ltä)
« Uusin viesti kirjoittanut Sven Liljeström 01.12.2022, 12:35:09  »
Voisiko olla niin, että tämä 27 solmua on kauppasopimuksen osana oleva ns. "sopimusnopeus"?
Onko arvelu oikea, vai olenko väärässä, ettei kahden tunnin alitusta tietoisesti ole tehty.
Tarkoitan tilannetta, jossa lähtö hieman on myöhästynyt - vaikkapa viisi minuuttia - niin sitä ei ole
saatu tai edes ole yritetty saada kiinni.
7
Matkustaja-autolautat / Vs: Tallinkin suunnitelmista
« Uusin viesti kirjoittanut Tapio Väyrynen 01.12.2022, 09:56:59  »
Jos Finnlinesin suunnitelmia spekukoi, niin asiassa painaa myös minkälaisia Naantali ja Turku ovat sopimuskumppaneina.

Lisäksi miksi Finnlines lähtisi toimivasta satamasta uuteen paikkaan, jossa varustamoille tulee todennäköisesti osallistuminen uuden terminaalin kuluihin.

Jos tosiaan Turussa vaaditaan aamu-ilta lähtöä, kun uusi terminaali on valmis, niin helppo päätellä Tallinkin päätös.
8
Matkustaja-autolautat / Vs: MyStar (oli: Tallink tilaa pikalautan RMC:ltä)
« Uusin viesti kirjoittanut Kai Heino 01.12.2022, 05:59:49  »
Mystarilla on ajettu koeajolla parhaimmillaan 27,7 solmua. Muistaakseni Megastarilla käytiin lähellä 29 solmua. Voiko olla, että testit ja säädöt liittyvät tähän. Aika rajuja kiihdytyksiä ja hidastuksia näkyy edelleen ajoittain olevan. Välillä ajetaan tovi lähes paikallaan.
9
Matkustaja-autolautat / Vs: Tallinkin suunnitelmista
« Uusin viesti kirjoittanut Kalevi Lehto 30.11.2022, 19:49:34  »
Tämä voisi avata Finnlinesille mahdollisuuden Turku-Kapellskär linjalle.
Toinen kysymys on se, että onko Fiinlinesilla edes kiinnostusta tähän; raskas liikenne saattaa haluta Naantalista jatkossakin?
Tätä olen itsekin miettinyt. Jos Tallinkilta tosiaan vapautuu Turun satama Finnlinesin käyttöön, niin voihan olla, että kiinnostuvatkin. Rekkaliikenteen kannaltahan Turun satama ei liene juurikaan Naantalia hankalampi, tai olisiko jopa hieman parempi ja matkustajaliikenteen puolella toki huomattavastikin.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10