Suomalainen "Färjan" kuvataan m/s Nordlandialla

Aloittaja Sergei Pennonen, 27.03.2012, 22:23:29

« edellinen - seuraava »

Sergei Pennonen

Ennen kuin m/s Nordlandia hyvästelee lopullisesti Helsinki-Tallinna-reittiä, laivalla kevään aikana kuvataan suomalainen sarja, joka kertoo laivamatkailusta sekä laivan henkilökunnasta.

Eli parhaillaan m/s Nordlandialla kuvataan suomalaista versiota "Färjan"-ohjelmasta.

Ruotsissa vastaava sarjaa kuvattiin Viking Cinderellalla muutama vuosi sitten ja sarja oli menestys. Jäädään odottamaan, millaisen suosion saa suomalainen versio.


Pomittu Eckerö Linen sivuilta:

Aito Media kuvaa m/s Nordlandia laivalla kevään 2012 aikana laivamatkustamisesta ja laivan henkilökunnasta kertovaa televisio-sarjaa. Sarja esitetään syksyllä JIM-kanavalla. Jos haluat laivamatkasi kuvattavan, ota etukäteen yhteyttä lähettämällä sähköposti osoitteeseen laiva@aitomedia.fi

http://eckeroline.fi/fi/document-M-s-Nordlandialla-kuvataan-TV-sarjaa.aspx?docID=2914

Repe

No nyt ei kyllä ole kovat ennakko-odotukset tuon ohjelman suhteen!  :P Olisivat valinneet jonkin laivan, jolla on edes jonkinlainen yöristeilytuote(esim BP, Silja Europa, Isabella). Nyt varmaan seurataan kun eläkeläiset käyvät kahvilassa, Eckerö Marketissa ja pyörähtävät tanssilattialla. Päiväristeilyjen seuraaminen voi olla melko tylsää..

Toisaalta, kylläpä paluumatkoille Helsinkiin varmasti osuu vahvoissa promilleissa olevia matkustajia.

Timo Lehtinen

Lainaus käyttäjältä: Reima Metsäranta - 28.03.2012, 11:54:04
No nyt ei kyllä ole kovat ennakko-odotukset tuon ohjelman suhteen!  :P Olisivat valinneet jonkin laivan, jolla on edes jonkinlainen yöristeilytuote(esim BP, Silja Europa, Isabella). Nyt varmaan seurataan kun eläkeläiset käyvät kahvilassa, Eckerö Marketissa ja pyörähtävät tanssilattialla. Päiväristeilyjen seuraaminen voi olla melko tylsää..

Toisaalta, kylläpä paluumatkoille Helsinkiin varmasti osuu vahvoissa promilleissa olevia matkustajia.

Aika karrikoidusti sanottu. Kyllä ainakin lauantaisin (tai ainakin viime lauantaina) oli ihan kova meno Nordlandialla ja väkikin oli nuorempaa sorttia tosin reilusti aikuisia.
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Repe

Lainaus käyttäjältä: Timo Lehtinen - 28.03.2012, 17:28:02
Aika karrikoidusti sanottu. Kyllä ainakin lauantaisin (tai ainakin viime lauantaina) oli ihan kova meno Nordlandialla ja väkikin oli nuorempaa sorttia tosin reilusti aikuisia.

Totta, ehkä liian karrikoidusti  ;). Laidasta laitaanhan se ikäjakauma on ja monenlaista tarinaa matkustajien takaa löytyy. Erilainen tästä varmasti tulee kuin alkuperäisestä, toteutuksesta riippuu paljon miten tämä versio onnistuu. Esimerkiksi Lentokenttä(Suomi-versio) Jimillä on ollut ihan mukavaa seurattavaa, joten tarkemmin ajateltuna tuli oltua liian pessimistinen aiemmin :)

Samu Rautiainen

Lainaus käyttäjältä: Reima Metsäranta - 28.03.2012, 11:54:04
No nyt ei kyllä ole kovat ennakko-odotukset tuon ohjelman suhteen!  :P Olisivat valinneet jonkin laivan, jolla on edes jonkinlainen yöristeilytuote(esim BP, Silja Europa, Isabella).
Samaa mieltä. Nordlandia ei ole kovin mielenkiintoinen alus. Odottaisivat nyt edes syksyyn, että Eckerö saisi sen uuden laivan. Jos minä olisin valinnut missä ohjelmaa kuvataan, olisin valinnut jonkun Helsinki - Tukholma reitin aluksista.
Tuttuja laivoja: Punkaharju, Lake Seal, Pielinen, Amorella, Isabella, Gabriella, V. Grace, V. XPRS, Rosella, Eckerö, Djurgården 9, Viggen, Alfågeln, Skiftet, Gudingen, Finlandia

Christian Dahlström

no tällaista sarjaa varten tosiaan joku toinen olisi ollut vaihtoehto, mutta minä päin vastoin olen onnellinen että kuvaavat sen nimenomaan Nordlandialla...uutta tylsää laivaahan ehtii kuvata sit seuraavat vuosikymmenet, Nordlandiaa on sitten kiva muistella tämänkin sarjan pohjalta...

Toni Ohvo

Kun sarjaa ei olla vielä nähty, en lähde vielä tekemään radikaaleja johtopäätöksiä, sillä voihan se olla että tämä suomalaisversio Norlandialla osoittautuu hyväksi.

Toisaalta ohjelmaan olisi voitu valita ohjelmaan laiva, joka tekisi pidempiä "yön yli risteilyjä". Ohjelmassa olisi paljon enemmän nähtäävää, kun kuvattaisiin ilta- ja yötapahtumia laivalta. Helsinki-Tukholma -reitin risteilyistä tietenkin olisi saatu kenties mielenkiintoisempi kokonaisuus.

Joka tapauksessa kumminkin on hyvä, että ohjelmaan valittu laiva, joka ei enää kauaa reitillään kulje.

Lassi Eskelinen

Katsoin jakson jotain tosi tv sarjaa tallinnasta ja ehkä se kiteytti myös kärjistetysti örvellyksen laivalla. Ehkä tämä tuleva uusi sarja haluaa olla just erilainen ja antaa ihmisille kuvan toisesta ääripäästä. Tosin tässä suhteessa ei nyt olisi niinkään laivalla väliä. Viron laiva matkoista vaan moni antaa käsityksen, ettei matkustajat tulisi sinne muuta kuin viinan takia. Hauskanpitoon kun kuulu nyt muutakin kuin viina. Tässä osuva parodia http://areena.yle.fi/video/1325503639256

Mika Honkonen

Oisko toi uusi ohjelma hurtigruten ja tallinna ohjelmien formaattisekoitus ?

Tässä just tulin pilkkireissultani kotia ja avasin telkkarin josta sattui vahingossa toi norskien ohjelma tulemaan.
Oon joskus ihmetellyt kuinka noissa satamiin tuloväylien reinoilla ja laitureilla on noin paljon porukkaa ?
Näkyyköhän tässä suomi ohjelmassa muuta kuin juopuneita laivalla ?
"When the weatherman issues a hurricane warning, there's a pretty good chance you're going to get your ass kicked"  Capt. Phil Harris

Kim Helle

Näkyy varmasti, nimittäin juopuneita rannoilla.

No joo, kaveri oli jokusen viikkoa sitten Eckeröllä ja hämärästi muisteli kiinnitäneensä kameroihin huomiota. Kyseli kanssa että mitä ohjelmaa siellä kuvataan. Ei kuitenkaan tuomita ennen kuin eka jakso on nähty, kaverinikin on jo ennakolta suurta myötähäpeää tuntien odottanut ensimmäistä  jaksoa vaikkakin on aika varma  ::) ettei siinä sen kummemmin esiinny.
Päivitys

Tulossa:

Menneet: BP 3.5.2023

Toni Ohvo

Nyt se ensi kuussa sitten alkaa: Jim kanavalla 3.9.2012 alkaen päivittäin ma-to klo 20.30 Laiva-sarja, joka siis tältä Nordlandialta kuvattu.

http://www.jimtv.fi/ohjelmat/laiva/etusivu/node/443683

Juha Lampinen

Itse olen tykännyt sarjasta tähän mennessä,mitäs te muut :D

jm667

Lainaus käyttäjältä: Juha Lampinen - 07.09.2012, 15:34:52
Itse olen tykännyt sarjasta tähän mennessä,mitäs te muut :D
Olen minäkin tykännyt!
Yksi asia vain harmittaa kun kapteenia ei näytetä

Jara Röksä

Aavistuksen on hiukan pliisua. Toivois enemmän Vauhtia.. ;D

Juha Lampinen

Lainaus käyttäjältä: Juho Mylläri - 07.09.2012, 19:43:46
Olen minäkin tykännyt!
Yksi asia vain harmittaa kun kapteenia ei näytetä
Niinpä,oisi kiva että kapteenia näytettäisiin, ja tuohon mitä Jara sanoi niin vauhtia todellakin saisi olla enemmän.