Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2020-2021
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 16.05.2021, 12:27:47  »
Jäänmurtokausi on päättynyt, vaikka jäärajoitukset pysyvät vielä hetken aikaa voimassa. Polaris käy vielä alkuviikosta Torniossa bunkraamassa LNG:tä paluumatkaansa varten.

Arctian virallinen tiedote:
https://www.arctia.fi/uutiset/jaanmurtokausi-paattyi-15.-toukokuuta.html

Päivän jäätiedotuksesta:

"JÄÄTIEDOTUS 16.05.2021
Perämeren jäät sulavat nopeasti ja jäänmurtokausi on päättynyt.

Perämerellä on Ulkokallan ympäristössä haurasta tiheää ajojäätä. Kokkolan majakan pohjoispuolella on yksittäisiä ajojäänauhoja. Muuten on jäätöntä.

Jäänmurtajat: Jäänmurtokausi on päättynyt. Sopimushinaajat avustavat tarvittaessa.

Avustusrajoitukset: Vähimmäisjääluokka ja -kantavuus, joka alukselta vaaditaan:
Tornio, Kemi, Oulu, Raahe, Kalajoki ja Kokkola, II yli 2000 tonnia."
12
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Line muuttaa kurssiaan
« Uusin viesti kirjoittanut Janne Koskinen 15.05.2021, 23:14:23  »
Nyanista saksittua:

"Och så det här med Cinderella. Skattegränsen må vara en åsnebrygga, för utan den skulle kryssningstrafiken inte ha vuxit sig så stor och viktig för Åland. Men nu är det pandemin som härjar och att rederiet säger upp ytterligare drygt 70 anställda inför högsäsongen visar att man inte tror på en återgång till mer normalt resande trots att allt fler vaccineras.

Det är inget bra tecken."

Paljonkos aikaisemmin irtisanottu? 350-400 henkeä kai kaikkineen kirjoilla?

"m/s Mariella har sålts i dagarna. Det är måhända en bra nyhet, Viking Line får Glory i trafik om ett år. "

Mielenkiintoista, jos Nyanilla tieto että Gloryn aloitukseen vuosi?

Konttorin myynti etenee;

"Nu säljer Viking kontorsbyggnad
NYHETER 19:10 lördag, 15 maj, 2021
2,5 miljoner är utgångspriset när Viking Lines kontorsbyggnad på Storagatan i Mariehamn nu ligger ute hos mäklare.

Redan i december i fjol berättade Nyan om att Viking Line övervägde att sälja sin kontorsbyggnad på Storagatan, då man hade tomma rum i båda kontorshus i Mariehamn."

Ilmeisesti Norragatan tilat riittävät kaikille?
13
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Line muuttaa kurssiaan
« Uusin viesti kirjoittanut Jussi Viljanen 15.05.2021, 19:57:23  »
gone with a wind
14
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Line muuttaa kurssiaan
« Uusin viesti kirjoittanut Tauno Hermola 15.05.2021, 16:24:57  »
Pitäisikö herättää henkiin tämä vanha ketju https://www.maritimeforum.fi/index.php?topic=9065.0..
15
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Line muuttaa kurssiaan
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 15.05.2021, 13:10:59  »
Öresundista eli kansankielellä Juutinraumasta Mariella painelee. Eiköhän sieltä saada Fofiin jokunen kuvakin?

EDIT: Mariella ohitti Skagenin heti puolenyön jälkeen.
16
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Line muuttaa kurssiaan
« Uusin viesti kirjoittanut Kai Heino 15.05.2021, 00:07:29  »
Good Bye old Lady Mariella. Ei enää tiemme taida kohdata. Useampi risteily on silläkin vietetty. Olin kesätyössä korroosiohommissa Wärtsilän telakalla kesän 1984 ja vielä pari kuukautta talvellakin. Kaksoispohjasta ja tankeista autokannen kautta ylempiin kerroksiin tuli laivan rakentamista seurattua. Jotenkin se on tuntunut enemmältä kuin muut risteilylautat.
17
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Line muuttaa kurssiaan
« Uusin viesti kirjoittanut Harri Anukka 14.05.2021, 22:42:09  »
Jos Helsingin sataman suunnitelmat terminaalien jakamisesta reittien mukaan toteutuvat, Viking varmasti lopettaa HEL-STO-linjansa ainakin vanhassa muodossaan. Se ei missään tapauksessa rupea jakamaan toimintojaan yhdessä kaupungissa useampaan satamaan. Eikä niin varmasti halua tehdä Tallinkkaan, joten satamayhtiön säätelyn lopputulos saattaakin olla, että Helsinki pääsee ihan omalla ansiollaan kummankin varustamon Tukholman vuoroista eroon. Tai ainakin saa ne muutettua Tallinnan kautta tai Vikingin taannoisen kesäaikataulun mukaan kulkeviksi.

Vikingin suhteen olen samoilla linjoilla Mikko-Oskarin kanssa, Vikingiä tuskin kiinnostaa toimia useammassa satamassa Helsingissä... Loppuuko sitten koko Hel-Sto linja, vai siirtyykö se ajamaan Tallinnan kautta jää nähtäväksi.
Mutta Silja/Tallink taas jo nykyisellään operoi kolmesta satamasta ja oikeastaan neljästä terminaalista, eli Vuosaari, Olympiterminaali sekä Lansisatama T1 & T2, joten heille muutto Katajnanokalle ei siinä mielessä varmaan lisää henkilökunnan tarvetta...
18
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Line muuttaa kurssiaan
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko-Oskari Koski 14.05.2021, 21:13:03  »
Jos Helsingin sataman suunnitelmat terminaalien jakamisesta reittien mukaan toteutuvat, Viking varmasti lopettaa HEL-STO-linjansa ainakin vanhassa muodossaan. Se ei missään tapauksessa rupea jakamaan toimintojaan yhdessä kaupungissa useampaan satamaan. Eikä niin varmasti halua tehdä Tallinkkaan, joten satamayhtiön säätelyn lopputulos saattaakin olla, että Helsinki pääsee ihan omalla ansiollaan kummankin varustamon Tukholman vuoroista eroon. Tai ainakin saa ne muutettua Tallinnan kautta tai Vikingin taannoisen kesäaikataulun mukaan kulkeviksi.
Cinderellan henkilöstön irtisanomisista olen kuullut puheita, joten ajatus aluksen siirtymisestä takaisin Suomen rekkariin ei ole välttämättä kaukaa haettu. Ruotsin lipulla ajamisen edullisuushan riippuu täysin kruunun ja euron kulloisestakin suhdannevaihtelusta, ja juuri nyt taitaa euromaiden tilanne olla työnantajan näkökulmasta suotuisampi.
19
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Line muuttaa kurssiaan
« Uusin viesti kirjoittanut Arto Papunen 14.05.2021, 17:26:10  »
Joku Viking-huhu myös kuultu, että yksi suunnitelma voisi olla, että liikennöisivät Tallinnaan Tukholman laivoilla ympäri vuoden.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10