Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
22
Matkustaja-autolautat / Vs: Koronaviruksen vaikutukset kootusti
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko Valli 14.05.2021, 14:22:57  »
Eipä tosiaankaan, asiahan oli mainittu muutamaa viestiä aiemmin. Joskus voisi olla paikallaan lukea muiden kirjoituksia muualtakin kuin sieltä, mistä niitä copypeistailee...

Tai sitten ei. Minusta ne kylläkin vahvistaa asian vasta tässä viestissä?
23
Matkustaja-autolautat / Vs: Koronaviruksen vaikutukset kootusti
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko-Oskari Koski 14.05.2021, 13:49:34  »
Eipä tullut mitenkään yllätyksenä.

T24: Tallink peruu heinäkuuksi suunnitellut Helsinki-Saarenmaan risteilyt
Eipä tosiaankaan, asiahan oli mainittu muutamaa viestiä aiemmin. Joskus voisi olla paikallaan lukea muiden kirjoituksia muualtakin kuin sieltä, mistä niitä copypeistailee...

Gabriella seilaa muutaman reissun Helsingistä suoraan Tukholmaan, mutta maihin pääseekin vasta paluumatkalla Maarianhaminassa, ja aikaa kävellä on vain 3,5 tuntia. Kuulostaa vähän väkisin väännetyltä konseptilta. Matkustajia Tukholmasta ei oteta, mutta tuskin Tukholmaan asti ajellaan vain maisemien takia. Rahdille voi kelvata menomatka, miksei paluumatkakin, jos aikainen lähtö ja 24h matkan kesto näkyy hinnassa.
Tuo on sikäli merkillinen tuote, että matkaosuus HEL-STO mitä ilmeisimmin ajetaan suoraan. Siihen jopa myydään lippuja. Tarkoittaa siis sitä, että taxfreen saa avata vasta Tukholmasta lähdön jälkeen, jolloin mahdolliset EU:n sisäliikenteen matkustajat ovat laivasta poistuneet. Tukholmassa laivaan ei voi nousta (en tosin tiedä, koskeeko tämä myös rahtia), MHQ-HEL-osuudelle sitä vastoin pääsee.
Tukholman aamupäivävilinän seuraaminen ja rauhallinen kruisailu Furusundin väylän läpi voisi sinällään olla ihan mukava risteilytuote, ainakin kauniilla ilmalla. Tuskin kuitenkaan mikään suuri menestys; kenties kuitenkin kannattavampi kuin olisi laivan ajaminen normiaikataulun mukaan tai jättäminen kokonaan laituriin.
24
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Line muuttaa kurssiaan
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 14.05.2021, 13:06:53  »
Mariella lähti sitten (vähän piilossa katseilta) viime yönä kello kahdelta suoraan kohti Italian Savonaa.
25
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Line muuttaa kurssiaan
« Uusin viesti kirjoittanut Arto Papunen 13.05.2021, 20:19:11  »
Joo en minäkään pelkkään risteilyliikenteeseen usko jos Viking toisen laivan tuo. Parhaimmillaan olisi kaksi lisävuoroa päivässä molemmista satamista autokansi täynnä. Cinderella mennee telakalle myös tänä syksynä, eikö edellisestä jo aika tovi ollut. Vähän odottelisin tapahtuisiko siellä jotain radikaalimpaa uudistamista jos reitti vaihtuu.

Hankalaa toki arvioida Helsingin ja Tukholman väliä kun ei tiedä kaikkia faktoja normaaliajan liikenteestä. Esimerkiksi mikä on hyttien käyttöaste ja kuinka paljon niissä paremmissa hyteissä on oikeasti matkustajia. Ja miten rahdin laita ja miten siihen vaikuttaa Turun linjan lisääntyvät kaistametrit ensin Gloryn lisämetrien kanssa ja myöhemmin Finnlinesin lisämetrit. Onneksi Vikingillä oli jo toinen laiva Tallinnaankin viime kesänä, että voisivat arvioida sen kannattavuutta vaikka toki ei silloinkaan ihan normaalitilanne ollut matkustajien suhteen.
26
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Line muuttaa kurssiaan
« Uusin viesti kirjoittanut Harri Anukka 13.05.2021, 18:49:54  »
Eikös Amorellalta puutu Gabriellaan verrattuna ne garagen tilalla olevat hytit, ison kahvilan tilalla olevian hyttejä ja sitten ne paremmat hytit sillä ylimmällä kannella mitä ei Amorellalle ei lainkaan ole. Kuinka paljon Viking sitten voisi jaksaa muutella noita samankaltaiseksi. Eihän se ylimääräisen kannen rakennus Amorellaan mahdottomuus olisi jos Isabellaankin saatiin Skybar rakennettua. Voinee toki vaatia sitten peräsponsonit. Mutta mikä sitten Vikingin pitkän ajan strategia ja joudutaanko Amorellakin myymään kuitenkin?

Ei kait Cinderellan asettamista Tallinnan reitille mikään estäisi. Itse mieluusti näkisin sen niinpäin, että saataisiin sisaralukset samalle reitille ja Cinderella erikseen Tallinnaan. Toki olisin liputusasioissa olettanut, että Glory menee Ruotsin lipun alle ja saa väen Cinderellalta. Tokihan lippuja voi myöhemmin vaihtaa, mutta ehkä ei Cinderella menisi Helsingistä Tallinnaan Ruotsin lipun alla, jos samaan aikaan jokainen muu Vikingin Ruotsiin liikennöivä alus on Suomen lipun alla.


Itse en oikein jaksa uskoa että Amorella tulisi Helsinki - Tukholma linjalle, se todennäköisesti vaatisi että rakennettaisiin niitä "parempia" hyttejä laivalle, ja paljonko viking on valmis laittamaan rahaa Amorellaan... Jossain uutisessa Hansens on sanonut että Amorella todennäköisesti laitetaan myyntiin kun Glory valmistuu.

Cinderella taas voisi oikeasti tulla Hel-Sto linjalle Gabriellan kanssa, tosin suuri kysymysmerkki on varmaan koska... tämä kausi taitaa olla menetetty jo, mutta ehkä ensi vuonna.
Viking voisi ehkä laittaa Cinderellaan Tallinnan linjalle nyt toistaiseksi, mutta onko se oikeasti tässä tilanteessa kannattavaa on sitten eri kysymys, eri asia sitten kun Viron kornatilanne parantuu, mutta silloinkaan en usko varsinaiseen pelkkään risteilyliikenteeseen, en ainakaan keskellä viikkoa, viikonloput voivat sitten olla ihan eri asia. Reitti + risteily, samaan tyyliin kuin Europa voisi tietysti olla ihan toimiva ratkaisu Cinderellalle.
27
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Line muuttaa kurssiaan
« Uusin viesti kirjoittanut Jarkko Korhonen 13.05.2021, 11:51:55  »

Sitä oon pohtinut, että jos Cinderella poistuisi Tukholman risteilymarkkinoilta niin voisiko sitä yön yli risteilytuotetta korvata Gloryn lisäksi vaikka lauantai-iltaisin Rosellan avulla. Kapellskäristä lähtö 20.00 (viilaamisella voitaisiin tätäkin ehkä vähän aikaistaa) ja paluu sunnuntaina 14.00. Voitaisiin markkinoida nuoremmille hyvän artistin kanssa väelle joka ei mistään spa-osastoista risteilyllä nauttisi ja kaksikerroksinen yökerho pääsisi oikeuksiinsa. Se vaan, että paljonko hyttejä olisi 2:lla jäljellä, toisaalta XPRS vetelee reilulla 700 hyttipaikalla miniristeilyitä niin eikö Rosella nyt siihen määrään suurinpiirtein pääsisi. Onko vain Kapellskär liian kaukana?

Rosella Kapellskäristä toimisi lähinnä kännissä ja läpällä risteilytuotteena ruotsalaisille jotka ovat tottuneet Birka Paradisen ja Cinderellankin tasoon ja näitä kännissä ja läpällä-risteilijöitä ei kovin monelle risteilylle riitä.
28
Muut alukset / Vs: Alfons Håkans -uutisia
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 13.05.2021, 07:40:33  »
Toinen Turkin-uudisrakennus, eli tässä vaiheessa vielä nimeltään Sanmar Tundra II, on aloittanut eilen matkansa Turkista Itämerelle. Silläkin on määränpäänä Tallinna.

Videonpätkä tästä löytyy AH:n Instagram-tililtä.
29
Muut alukset / Vs: Uusi alus Rederi Ab Nathalielle
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 13.05.2021, 07:37:53  »
RABN on myynyt Carelien maanantaina. Se sai Inkoossa uuden nimen Saana ja Kyproksen lipun. Varustamo katsoo nyt lisäaluksia laivaston uudistamiseksi.

Tämän kertoi Ålands Sjöfart.
30
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Line muuttaa kurssiaan
« Uusin viesti kirjoittanut Arto Papunen 13.05.2021, 04:39:40  »
Eikös Amorellalta puutu Gabriellaan verrattuna ne garagen tilalla olevat hytit, ison kahvilan tilalla olevian hyttejä ja sitten ne paremmat hytit sillä ylimmällä kannella mitä ei Amorellalle ei lainkaan ole. Kuinka paljon Viking sitten voisi jaksaa muutella noita samankaltaiseksi. Eihän se ylimääräisen kannen rakennus Amorellaan mahdottomuus olisi jos Isabellaankin saatiin Skybar rakennettua. Voinee toki vaatia sitten peräsponsonit. Mutta mikä sitten Vikingin pitkän ajan strategia ja joudutaanko Amorellakin myymään kuitenkin?

Ei kait Cinderellan asettamista Tallinnan reitille mikään estäisi. Itse mieluusti näkisin sen niinpäin, että saataisiin sisaralukset samalle reitille ja Cinderella erikseen Tallinnaan. Toki olisin liputusasioissa olettanut, että Glory menee Ruotsin lipun alle ja saa väen Cinderellalta. Tokihan lippuja voi myöhemmin vaihtaa, mutta ehkä ei Cinderella menisi Helsingistä Tallinnaan Ruotsin lipun alla, jos samaan aikaan jokainen muu Vikingin Ruotsiin liikennöivä alus on Suomen lipun alla.

Sitä oon pohtinut, että jos Cinderella poistuisi Tukholman risteilymarkkinoilta niin voisiko sitä yön yli risteilytuotetta korvata Gloryn lisäksi vaikka lauantai-iltaisin Rosellan avulla. Kapellskäristä lähtö 20.00 (viilaamisella voitaisiin tätäkin ehkä vähän aikaistaa) ja paluu sunnuntaina 14.00. Voitaisiin markkinoida nuoremmille hyvän artistin kanssa väelle joka ei mistään spa-osastoista risteilyllä nauttisi ja kaksikerroksinen yökerho pääsisi oikeuksiinsa. Se vaan, että paljonko hyttejä olisi 2:lla jäljellä, toisaalta XPRS vetelee reilulla 700 hyttipaikalla miniristeilyitä niin eikö Rosella nyt siihen määrään suurinpiirtein pääsisi. Onko vain Kapellskär liian kaukana?

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10