Kaunein autolautta

Aloittaja Jasper Kaarna, 16.06.2003, 20:51:31

« edellinen - seuraava »

Kille

No olihan sere ja symphis sillon ihmettelyn aihe ku ne tuli, että kyl mun mielest seren tulo oli sillon suurempi "ihme" kuin galaxin tulo

Kimmo Rantanen

Lainaus käyttäjältä: Matti Kauppinen - 17.06.2003, 15:18:59
Tässäpä muutama oma suosikkini kauneimpien lauttojen kategoriaan.

Napoleon Bonabarte: http://www.faktaomfartyg.com/napoleon_bonaparte_1996.htm

Siinä se on. Täydellinen! :beer:
Juuri tuon näköistä risteilylauttaa yritin piirtää nuorempana (on tainnu joku varastaa piirustukseni :finger: ).
Totta kai on muitakin kauniita lauttoja, kuten olenkin jo ehdotellut, mutta tuolle pitäisi päästä tai/ja sitten se pitäisi ostaa Itämerelle. Miten tuon olemassaoloa ei olekaan tullut aikaisemmin huomattua :o. Osataan sitä näköjään muuallakin suunnitella ja rakentaa hienoja risteilylauttoja. Löytyy näköjään matkustaja-autolauttojen TOP kympistäkin.

Sauli Nurmi

Lainaus käyttäjältä: Kalle Keinonen - 20.06.2006, 16:48:54
Täytyy allekirjoittaa tuo edellinen, kyllä tuo GALAXY vaan on upeinta, niin ulkoa kuin sisältä, mitä näille rannoille on vielä koskaan seilannut...

Tallinkin Galaxy nyt olisi vielä muuten siedettävä, jos se ei olisi jonkun kolmivuotiaan maalaama.
Täytyy tosin sanoa, että ne Galaxyn törkeän rumat maalaukset ei näytä vierestä katsottuna kovinkaan pahoilta, mutta valokuvassa ne on ihan hirveitä!

Mutta parhaan näköinen autolautta, jos jätetään vanha MS Suomenlinna pois laskuista  ;D on...

sisältä: Cinderella
ulkoa: Viking Song (ja Saga)

http://www.faktaomfartyg.com/viking_song_1980_bild_3.htm
http://www.faktaomfartyg.com/viking_saga_1980_bild_1.htm


Viking Song/Saga ovat muutenkin eräitä onnistuneimpia autolauttoja, on ihan käsittämätöntä, miten Vikingillä oli varaa dumpata ne jonnekin kaatopaikalle viiden-kuuden vuoden käytön jälkeen, mutta jollain Rosellalla sahataan merta edestakaisin vieläkin...  :o

Mutta noissa vaan on mittasuhteet kaikin puolin kunnossa, tuplapiippu on myös hienon näköinen, samaten "palkki" joka on kuin luotu E3-tunnusta varten (muissa Vikingeissä se aina näytti vähän väkisin läiskäistyltä).
Pelastusveneetkään ei roiku epämääräisesti niin kuin vaikka Silja Serenadessa/Symphonyssa, vaan jokaiselle on selvä ja nätti oma sisennys, josta veneet eivät tule ulospäin edes sivuprofiilia tarkasteltaessa.
Samoin ikkunat ovat sopivan kokoisia ja sopivissa paikoissa, ja aurinkokannet, helikopterikansi ja muut härpättimet aivan täydellisillä paikoilla!

Ainoa kauneusvirhe on punaisen ja valkoisen värin rajan kohdan muutos keulassa, joka vanhalla värityksellä aiheutti hieman oudon 45 asteen kulman väritykseen, kun taas uudemmalla värityksellä se näyttää kuin joku olisi vahingossa maalannut vinoon...  ;D


Nämä laivat saa näyttämään kauniilta myös muiden varustamojen väreissä, kuten Sally Albatrossina...
http://www.faktaomfartyg.com/sally_albatross_1980_bild_1.htm

...mutta valitettavasti myös ympäristörikokselta, kuten Tallinkin "tyyli" osoittaa
http://www.faktaomfartyg.com/regina_baltica_1980_bild_005.htm


Eikö joku taho voi oikeasti puuttua Tallinkin ällöttävään tapaan maalata laivojaan ilman mitään tyylitajua?
Kansalaisliikehdintä sai Tallinkin jo luopumaan paskojen dumppaamisesta Suomenlahteen, tarvitaanko uusi protestiliike, että niihin laivan kylkiin saadaan asiallista väriä?  ::)

Kalle Id

Lainaus käyttäjältä: Sauli Nurmi - 11.08.2006, 20:23:16
Viking Song/Saga ovat muutenkin eräitä onnistuneimpia autolauttoja, on ihan käsittämätöntä, miten Vikingillä oli varaa dumpata ne jonnekin kaatopaikalle viiden-kuuden vuoden käytön jälkeen, mutta jollain Rosellalla sahataan merta edestakaisin vieläkin...  :o
Tähän on tietenkin syynä se, että vaikka mainitsemiasi laivoja markkinoitiin kaikkia Viking Linen nimen alla, olivat ne eri varustamoiden omistamia. Tai siis Saga ja Song olivat Rederi Ab Sallyn laivoja ja Rosella SF Linen.

En kyllä menisi välttämättä kehumaan Sagan ja Songin ulkonäöllisillä seikoilla kauheasti, mainitsemasi yksityiskohdat ovat tyylikkäitä mutta laivat ovat kokonaisuutena liian lyhyitä, korkeita ja laatikkomaisia... eli oikeastaan Serenaden ja Symphonyn vastakohtia, joissa laiva on kokonaisuutena melko kaunis mutta tarkemmin katsottuna täynnä kamalan näköisiä yksityiskohtia.

Enkä välttämättä kauheasti kehuisi Sagan ja Songin sisätilojakaan, ainakn nykykannalta katsottuna, hytit ovat ihan saatanallisen ahtaita ja laivalta (siis siltä jäljellä olevalta) löytyy kaikkia kummallisia ratkaisuja, kuten ikkunaton lepotuoliosasto perästä paikalta josta olisi parhaat näköalat (lisäksi ikkunat laivalla ovat ihan naurettavan pieniä, vaikkakin viehättävän yhdenmukaisia kooltaan ja suorissa riveissä, toisin kuin joissain uudemmissa laivoissa).

Ilari Uusi-Einola

#64
Silja Europa :thumb:
-Ilari.

Gallet

Lainaus käyttäjältä: Sauli Nurmi - 11.08.2006, 20:23:16
Mutta parhaan näköinen autolautta, jos jätetään vanha MS Suomenlinna pois laskuista  ;D on...
sisältä: Cinderella
ulkoa: Viking Song (ja Saga)
http://www.faktaomfartyg.com/viking_song_1980_bild_3.htm
http://www.faktaomfartyg.com/viking_saga_1980_bild_1.htm
Viking Song/Saga ovat muutenkin eräitä onnistuneimpia autolauttoja, on ihan käsittämätöntä, miten Vikingillä oli varaa dumpata ne jonnekin kaatopaikalle viiden-kuuden vuoden käytön jälkeen, mutta jollain Rosellalla sahataan merta edestakaisin vieläkin...  :o

Mutta noissa vaan on mittasuhteet kaikin puolin kunnossa, tuplapiippu on myös hienon näköinen, samaten "palkki" joka on kuin luotu E3-tunnusta varten (muissa Vikingeissä se aina näytti vähän väkisin läiskäistyltä).
Pelastusveneetkään ei roiku epämääräisesti niin kuin vaikka Silja Serenadessa/Symphonyssa, vaan jokaiselle on selvä ja nätti oma sisennys, josta veneet eivät tule ulospäin edes sivuprofiilia tarkasteltaessa.
Samoin ikkunat ovat sopivan kokoisia ja sopivissa paikoissa, ja aurinkokannet, helikopterikansi ja muut härpättimet aivan täydellisillä paikoilla!

Kerrankin joku on samaa mieltä kanssani!!! Sagaa / Songia voittanutta ei ole ollut eikä ole eikä tule!

Joppelis


Jari Joenperä

Isabella tietysti, sopivan napsakka. Sehän on tuo kovasti kehuttu silja Europakin oikeesti Wiikinki, niinkuin kaikki hyvin tietävät, eivät waan halua muistaa....

Wirrankosken Rami

Näistä kaikista vastauksista voi vain vetää sen johtopäätöksen, että "kauneus on katsojan silmissä..." ja siitä taas sen johtopäätöksen, että kaikki rumimmatkin saavat..ei siis sitä mitä ensin ajattelitte, vaan tarvitessaan aviopuolisonkin ::)

juzzy

#69
Lainaus käyttäjältä: Kimmo Rantanen - 11.08.2006, 18:10:49
Lainaus käyttäjältä: Matti Kauppinen - 17.06.2003, 15:18:59
Tässäpä muutama oma suosikkini kauneimpien lauttojen kategoriaan.

Napoleon Bonabarte: http://www.faktaomfartyg.com/napoleon_bonaparte_1996.htm

Siinä se on. Täydellinen! :beer:
Juuri tuon näköistä risteilylauttaa yritin piirtää nuorempana (on tainnu joku varastaa piirustukseni :finger: ).
Totta kai on muitakin kauniita lauttoja, kuten olenkin jo ehdotellut, mutta tuolle pitäisi päästä tai/ja sitten se pitäisi ostaa Itämerelle. Miten tuon olemassaoloa ei olekaan tullut aikaisemmin huomattua :o. Osataan sitä näköjään muuallakin suunnitella ja rakentaa hienoja risteilylauttoja. Löytyy näköjään matkustaja-autolauttojen TOP kympistäkin.
Olen aivan samaa mieltä, tässä se on.. Ikkunoita näyttää olevan kuoressa aika vähän  :o ja keula on samaa tyyliä kuin ex. Silja Operassa eli nyk. Operassa  :thumb:. Tämä pitää saada itämerelle seilailemaan..  ;)

Ei tuokaan pahan näköinen ole http://www.faktaomfartyg.com/la_suprema_2003_b_5.htm


MIHAIL

 Niko...KOITTAISIT JO PÄÄTTÄÄ... ei kai niitä tartte parin tunnin välein vaihtaa.

laivabongari

Kyllä se oN Finnjet ;)

Oskari Ojala

Noniin, tämän maakravun ensimmäinen viesti tulee tässä.

http://www.faktaomfartyg.com/trelleborg_1958.htm

Eihän se suoranaisesti mikään autolautta ollut, mutta mahtuihan pienelle autokannelle 30 autoa  ::)  Löytyyhän niitä muitakin ihan kivannäköisiä, mutta tämä on ehdottomasti listaykkönen.

Lauri Valli

Lainaus käyttäjältä: Tommi Aro - 20.09.2006, 17:44:59 Tai no olihan Operakin ihan jees...

Opera oli risteilyalus, ei autolautta, joita kysyttiin.
Moi!