Muutoksia Finnlinesin rahtiliikenteessä

Aloittaja laivat, 18.12.2001, 00:10:54

« edellinen - seuraava »

Seppo Luoma-Aho

Lainaus käyttäjältä: Taisto Holla - 21.12.2010, 09:19:13
Noihin Finnlinesin laivojen lisääntyneisiin Pietarissa käynteihin on yksi syy, ja se on halpa bunkkeri. Pietarissa raskasöljy maksaa 100 $/mt vähemmän kuin EU alueella.
Vuosaareenkin ajavien laivojen kannattaa vartavasten käydä bunkraamassa Pietarissa, jos ovat yön yli Vuosaaressa, niin ehtivät kyllä.

Kyllä se Pietarissa käyntikin vie aikaa ja rahaa, matkoihin bunkrauksineen vajaa vuorokausi, bunkkerin kulutus, luotsaus, satamamaksut yms. Lisäksi aikaa menee konvoin odottamiseen, redille bunkkeriproomun ajoittaminenkaan ei ole niin yksinkertaista, en ole edes varma tekevätkö sitä. Eikä kukaan avaa mihinkään reittiä halvan bunkkerin takia, kyllä rahtivirta on se johon kaikki perustuu, halpa bunkkeri on vain bonusta

Peter Nielsen

Lainaus käyttäjältä: Seppo Luoma-Aho - 21.12.2010, 17:19:19
Kyllä se Pietarissa käyntikin vie aikaa ja rahaa, matkoihin bunkrauksineen vajaa vuorokausi, bunkkerin kulutus, luotsaus, satamamaksut yms. Lisäksi aikaa menee konvoin odottamiseen, redille bunkkeriproomun ajoittaminenkaan ei ole niin yksinkertaista, en ole edes varma tekevätkö sitä. Eikä kukaan avaa mihinkään reittiä halvan bunkkerin takia, kyllä rahtivirta on se johon kaikki perustuu, halpa bunkkeri on vain bonusta

Kyllä Finnlines on siellä jo käynytkin ihan vaan bunkraamassa.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Eemeli Kolehmainen - 21.12.2010, 12:26:44
Myös Baltica on vaihtanut omistajaa, mutta jatkanee Finnlinesillä vielä huhtikuuhun.
Saksalais-venäläinen miehistö on vaihtunut norjalais-puolalaiseen.
Saksalaiset tietävät kertoa, että Baltica on vaihtanut Maltan lipulle. Uusi call sign: 9HA2607
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 27.12.2010, 02:35:29
Saksalaiset tietävät kertoa, että Baltica on vaihtanut Maltan lipulle. Uusi call sign: 9HA2607
HEHHEH, kirjoitusvirheen takia Baltican lipunvaihtoa tuskin voitaneen ottaa todesta:


;D

Kuva copyrighteineen: Martin Pawils aka. waterclerk http://www.luebeck-port-diary.de
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Timo Lehtinen

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 31.12.2010, 04:42:14
HEHHEH, kirjoitusvirheen takia Baltican lipunvaihtoa tuskin voitaneen ottaa todesta:

Aika paha, vaikka tuskin ensimmäistä kertaa tapahtunut erhe.
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Pasi Leino

Finnlines avaa yhteyden Zeebruggeen Kotkasta ja Helsingistä
17.2.2011 16:37


Finnlines avaa maaliskuussa nopean yhteyden Kotkasta ja Helsingistä Zeebruggeen.

Zeebrugge palvelee muun muassa perävaunu- ja muuta yksikköliikennettä sekä metsäteollisuuden kuljetuksia. Lisäksi Zeebrugge on tärkeä uusien autojen satama Manner-Euroopassa.

Huhtikuussa Finnlinesin tonnisto täydentyy kahdella uudella ro-ro-aluksella. Molemmissa on 3245 kaistametriä. Lisäksi erikoiskansille mahtuu 900 henkilöautoa. Seuraavien 1,5 vuoden aikana valmistuu vielä neljä vastaavaa alusta. Ne tulevat Kotka/Helsinki—Zeebrugge—Bilbao-liikenteeseen vahvistamaan Finnlinesin henkilöautokuljetuksia, tiedottaa Finnlines Oyj:n toimitusjohtaja Uwe Bakosch.

Yhteistyö Grimaldi Groupin kanssa mahdollistaa Finnlinesille linjaliikenneverkoston jatkamisen Itämereltä ja Pohjanmereltä Pohjois- ja Etelä-Amerikkaan sekä Länsi-Afrikkaan.


Lähde: Kymen sanomat http://www.kymensanomat.fi/Online/2011/02/17/Finnlines+avaa+yhteyden+Zeebruggeen+Kotkasta+ja+Helsingistä/2011310583485/4


Pekka Laakso

#171
SST:n uutisosasto vahvistaa epäilykseni, että Bilbaon reitin välietappi Göteborg vaihtuu jatkossa Zeebrüggeksi (eli olosuhteista riippuen myös  kanavalaivoja southbound suuntaan).
Uutisen mukaan reitillä kulkeva viimeinen Birka korvataan uudisrakenteella ja ehkä myöhemmin joku vanhoista sisarpuolistaan.

Olettaisin, että jatkossa kaikki kolme Birkaa kulkisivat Englanti-Antwerpen-Amsterdam reitillä ja siellä nyt oleva Finnhawk joutuisi jonnekin muualle, mahdollisesti Raumalle ylläolevien tietojen mukaan poistuvan Baltican tilalle?

"Finnlines första Kina-nybyggen kommer i april
SST-ÅBO. Finnlines tar leverans av två nya roro-fartyg från Kina i april 2011. Ytterligare fyra systerfartyg kommer att färdigställas under 2011 och 2012. Nybyggena har kapacitet för 3.245 filmeter last och de kan också transportera upp till 900 personbilar.
   Finnlines gör i mars 2011 ändringar sin linjetrafik mellan Finland och Biscaya så att fartygen börjar gå via Zeebrügge i stället för Göteborg. På linjen seglar för närvarande Finnmill, Finnpulp och Birka Trader. Initialt planerar man att ersätta den inhyrda och mindre Birka Trader med ett av nybyggena, och längre fram kan även något annat av nybyggena sättas i trafik på denna linje. Eftersom Zeebrügge är en betydande bilhamn kommer nybyggena att förstärka Finnlines biltransportkapacitet på den nya linjen Kotka/Helsingfors–Zeebrügge–Bilbao.
Publicerad: 2011-02-18 12.21"

http://www.sjofartstidningen.se/nyheter/index.php > Kuten tiedämme, uutinen näkyy linkin takaa noin viikon ajan.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Vastaanpa itselleni:

LainaaOlettaisin, että jatkossa kaikki kolme Birkaa kulkisivat Englanti-Antwerpen-Amsterdam reitillä ja siellä nyt oleva Finnhawk joutuisi jonnekin muualle, mahdollisesti Raumalle ylläolevien tietojen mukaan poistuvan Baltican tilalle?

Oletin oikein, sillä Finnlinesin aikataulujen mukaan Finnbreezen saapumisen yhteydessä todellakin kaikki Birkat alkavat kulkea yllä mainitulla reitillä, sekä Finnhawk siirtyy Turku-Rauma-Saksa -reitille Baltican tilalle. Laivanvaihtorumban yhteydessä tosin Birka Carrier kulkee kertaalleen Raumalta ja Turusta Traveen ja Lyypekkiin.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Kim Helle

Finnlinesin tiedote saapui hetki sitten:

Due to operational reasons, we unfortunately have to temporary suspend
our service
between Malmø and Helsinki and consequently also our service between
Malmø and St. Petersburg.

The last sailing from Malmø will be 18.08.2011.

As soon as it  will be possible to resume our service from Malmø to
Helsinki and St. Petersborg we
will inform you.

Fleet Management
Finnlines Plc

Oliskos Pekalla jotain tarkempaa infoa asiasta ??
Päivitys

Tulossa:

Menneet: BP 3.5.2023

Pekka Laakso

^Ei ainakaan toistaiseksi mitään lisättävää. Muista kaimoistani foorumilla en myöskään osaa sanoa...  ;)
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Aleksi Lindström

Kreikkalainen Golden Destiny -laivameklari kertoo että FINNFOREST on myyty romuksi 'as is Italy' $3 067 200. Koska kyseessä on 'as is' -kauppa, (http://en.wikipedia.org/wiki/As_is), romuttajamaata ei kerrota.

Timo Lehtinen

Lainaus käyttäjältä: Aleksi Lindström - 24.07.2011, 10:08:54
Kreikkalainen Golden Destiny -laivameklari kertoo että FINNFOREST on myyty romuksi 'as is Italy' $3 067 200. Koska kyseessä on 'as is' -kauppa, (http://en.wikipedia.org/wiki/As_is), romuttajamaata ei kerrota.

"The Ship Scrapping List" vahvistaa romutuksen. Alangiin menossa...
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Mika Peltonen

Näköjään vuodenvaihteen jälkeen Finnlinesin laivastoon rahdataan Lillbackan Baltica. Eli PowerLinesin oma liikenne näin ollen loppuu.

Janne Malmberg

Finnlinesin rahtauksesta näyttää poistuvan myös vakituinen rauman vierailija Birka Express. Näyttää maanneen Englannin hullissa jo toista viikkoa. Syynä lienee rahtauksen päättyminen?

Pekka Laakso

#179
Lainaus käyttäjältä: Janne Malmberg - 30.12.2012, 17:52:07
Finnlinesin rahtauksesta näyttää poistuvan myös vakituinen rauman vierailija Birka Express. Näyttää maanneen Englannin hullissa jo toista viikkoa. Syynä lienee rahtauksen päättyminen?
Jep, ja Birka Carrier tekee samaa Kotkan Kantasatamassa parisen viikkoa.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.