Itse veikkaisin Starin ensisijaisesti olevan myynnissä, mutta jos kauppaa ei synny, voi sen mahdollinen linja olla myös Paldiski-Kapellskär. Tässähän DFDS on lisäämässä volyymejaan, joten jokin vastaus Tallinkinkin olisi annettava. Star suoriutuisi matkasta ehkä 6-7 tunnissa, eli voisi periaatteessa jopa ajaa edestakaisen keikan päivässä. Eri asia tietysti on, kannattaisiko näin tehdä. Ensinnäkin löpöä palaa, toiseksi nopea yhteys runsaalla matkustajakapasiteetillä saattaisi syödä Tallinkin omalta TLL-STO-linjalta ratkaisevan asiakasmarginaalin.
Ehdottomasti samaa mieltä siitä, että ensisijainen vaihtoehto on myynti. Pandemia on kohdellut huonosti Tallinkin kaltaisia paljon juuri matkustajaliikenteeseen nojaavia varustamoita, ja MyStar pitää jollain maksaakin. Lisäksi Star on nopeana päivälauttana jolla on verrattain iso rahtikapasiteetti laiva, jollaiselle on kysyntää.
Totta on kuitenkin myös, että Tallink tarvitsisi paremmat laivat Paldiski–Kapellskär- ja Vuosaari–Muuga-linjoille. Mutta onko arvokkaan Starin laittaminen kummallekaan niistä järkevä veto, kun Starin voisi myydä, osalla niistä rahoista ostaa Visentinin tai muun rahtipainotteisen ropaxin, ja lopuilla lyhentää velkoja? Lisäksi rahtilinjakaavailuissa kannattaa muistaa Marine Atlanticille rahtauksessa oleva Atlantic Vision: sen rahtaussopimus päättyy kun Marine Atlantic saa Stenalta uuden laivan 2024. Atlantic Vision olisi oiva peli varsinkin Paldiski–Kapellskärille, jolloin Sailor tai Regal Star (tai molemmat) voitaisiin vapauttaa sieltä Vuosaaren-linjalle siksi aikaa, kunnes Tallinkilla on varaa hankkia parempi pysyväisratkaisu linjalle.
Starin liikennöintiä Vuosaari-Muuga -reitillä voisi tukea Vuosaareen rakennettava uusi kaksoisramppi, nimenomaan maininta Muugan reittiä varten.
Toisaalta sekä Sea Wind että Finbo Cargo voivat lastata kahdella kannella, tähän asti ramppi on vain puuttunut.