MV Werften (oli: Genting Hong Kong ostaa kolme Nordic Yardsin telakkaa Saksasta)

Aloittaja Teijo Niemelä, 02.03.2016, 15:16:47

« edellinen - seuraava »

Teijo Niemelä

Mielenkiintoinen kuvio, etta Genting Hong Kong alkaa rakentaa uudisrakennuksiaan omilla telakoillaan. Aiemmin se oli ostanut jo Lloyd Werftin:

http://cruisebusiness.com/index.php/news-section/top-headlines-category/5992-genting-hong-kong-acquires-three-more-shipyards-in-germany-2
Risteilyuutiset osoitteesta www.cruisebusiness.com
2/2015 Costa Serena; 3/2015 Wind Surf; 4/2015 Viking Star; 5/2015 Star Breeze; 10/2015 Norwegian Escape; 11/2015 Anthem of the Seas. Tulevaa: 1/2016 Veendam; 4/2016 Koningsdam.

Johan Snellman

Mielenkiintoista on varsinkin se mistä matkustajalaiva osaaminen hankitaan. Stralsundin suoritus Scandlinesin lautoissa oli sen verran surkea että pelottaa.Hasardipeliä niin kuin laulussa sanotaan.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Johan Snellman - 02.03.2016, 17:43:48
Mielenkiintoista on varsinkin se mistä matkustajalaiva osaaminen hankitaan.
Aiemmin heidän hankkimaltaan Lloyd Werftiltä todennäköisesti. Tosin sehän on erittäin tapaturmaherkkä telakka, paljon hämminkiä sattunut vuosien varrella alkaen Pride of American kallistumisesta...

Veikkaan, että näillä Itämeren rannikon telakoilla tultaneen tekemään runko- ja lohkotöitä Bremerhaveniin.
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Tuomas Romu

Arctech Helsinki Shipyardilta katoaa merkittävä länsimainen kilpailija, jos uusi omistaja ei aio panostaa arktisiin aluksiin.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Teijo Niemelä

Lainaus käyttäjältä: Johan Snellman - 02.03.2016, 17:43:48
Mielenkiintoista on varsinkin se mistä matkustajalaiva osaaminen hankitaan. Stralsundin suoritus Scandlinesin lautoissa oli sen verran surkea että pelottaa.Hasardipeliä niin kuin laulussa sanotaan.

Lloyd Werft palkkasi Jarmo Laakson johtamaan telakoiden integrointia. Viimeksi han toimi RCI:n projektipaallikkona Meyerin Papenburgin telakalla.
Risteilyuutiset osoitteesta www.cruisebusiness.com
2/2015 Costa Serena; 3/2015 Wind Surf; 4/2015 Viking Star; 5/2015 Star Breeze; 10/2015 Norwegian Escape; 11/2015 Anthem of the Seas. Tulevaa: 1/2016 Veendam; 4/2016 Koningsdam.

Juhani Mehto

Deltamarin ja Elomatic suunnittelevat Star Cruisesille MV Werftenillä (Gentingin telakoiden yhteisnimi) rakennettavan 200.001 bt:n risteilijän. Alus tulee olemaan suurin Saksassa koskaan rakennettu matkustaja-alus, ja muutenkin yksi maailman suurimpia. Aluksen pituudeksi tulee 340 ja leveydeksi 54 metriä ja se luovutetaan vuonna 2020. Projekti on kautta aikain suurin sekä Deltamarinille että Elomaticille.

Deltamarinin uutinen
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Kalle Id

Lopultahan tässä telakkaorganisoitisopassa kävi niin, että noista Nordic Yardsin telakoista muodostettiin uudisrakennustelakka MV Werften - joka käytännössä keskittyy rakentamaan aluksia Gentingin brändeille - mutta Lloyd Werft jää uuden yhtiön ulkopuolelle eikä osallistu uudisrakennuksiin, vaan jatkaa nykyiseen tapaan korjaus- ja muutostyötelakkana.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 01.08.2016, 12:54:59
Lopultahan tässä telakkaorganisoitisopassa kävi niin, että noista Nordic Yardsin telakoista muodostettiin uudisrakennustelakka MV Werften - joka käytännössä keskittyy rakentamaan aluksia Gentingin brändeille - mutta Lloyd Werft jää uuden yhtiön ulkopuolelle eikä osallistu uudisrakennuksiin, vaan jatkaa nykyiseen tapaan korjaus- ja muutostyötelakkana.
Lloyd Werftin tapauksessa tarkoittanet jatkamista laivojen polttamistelakkana. Tuskinpa millään muulla länsimaisella korjaustelakalla on sattunut vuosien aikana yhtä monta korjaus- tai asennustöistä syttynyttä laivapaloa... :P
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Tuomas Romu

#8
MV Werften konkurssiin:

Cruise Ship Builder MV Werften Files for Bankruptcy

Telakalla on tällä hetkellä rakenteilla peräti 9500 matkustajan Global Dream, jonka valmiusaste on noin 75 %. Aluksen suunnittelussa ovat olleet mukana myös suomalaiset Deltamarin ja Elomatic:

Deltamarin and Elomatic to design second Global class cruise ship for MV WERFTEN

edit: Samassa rytäkässä meni ilmeisesti myös Lloyd Werft:

Germany blames Malaysian owner for shipyard bankruptcy
All information and details given in good faith but not guaranteed!



Tuomas Romu

All information and details given in good faith but not guaranteed!