Port of Pori

Aloittaja Timo Heikkinen, 19.10.2010, 17:59:55

« edellinen - seuraava »

Timo Heikkinen

Pari räpsyä tältä päivältä Kallonlahden laiturista.

Klenoden-FI

Patria- AG

Pekka Laakso

Mäntyluodon Kallossa sinulla on kyllä hyvät mahdollisuudet harjoitella kuvaamista, kun pääsee helposti kuvaamaan Mäntyluodon liikennettä aallonmurtajalta ja sinne johtavalta tieltä. Eli harjoittelemaan vaan, ja välillä kuvia vaikka tänne foorumille näkyviin. Ei ihan yleisintä nähtävää täällä nuo Porissa käyvät rahtilaivat ja muut, joten mukavaa vaihtelua. :)
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Timo Heikkinen

#2
Ei kennolle tarttunut muuta tänään kuin Alfons Håkansin Joonas hinaaja.
Joonas- FI




Timo Heikkinen

#3
Tuli jälleen tänään käytyä laivoja kuvailemassa. Muutama kuvanen niistä siis  ;D

Lelystad-NL, Ruoppaaja

Pilot L230 ja taustalla Tahkoluotoon menossa oleva Hsin May-LR (292m)

Sopivasti sain kuvia satamaan saapuvistakin laivoista.

Federal Shimanto-PA, Porinkarhu-FI ja Neptun FI

Toinen sille.

Ja lopuksi vielä yksi ruoppaaja kuva. Oli kerrankin vilkasta Mäntyluodon edustalla.

Aase Madsen-DK


Timo Heikkinen

#4
05.12.2010 Hollantilaisen Van Oord firman ruoppaaja Simson on aloittanut Mäntyluodon väylän kaivutyöt myös. Lieneekö Vaasan pojilta loppunut puomista pituus.



Alfons Håkansin Fram on myös pyöriskellyt ruoppaajien apuna. Håkun hinaaja Lippo on myös oleskellut Porissa tarkemmin sanottuna Reposaaren laiturissa kesästä saakka. Näyttäisi siltä et taitaa jäädä talvehtimaan Reposaareen. Pillkkimiehet eivät ainakaan tykkää jos väylä murretaan auki  ;D


Vann Oord firman Heron ruoppausmassojen kuljetuslaiva. Pojat ovat onnistuneet tahrimaan vähän komentosiltaakin... :)

Raine Taponen

#5
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 19.10.2010, 23:57:05
Mäntyluodon Kallossa sinulla on kyllä hyvät mahdollisuudet harjoitella kuvaamista, kun pääsee helposti kuvaamaan Mäntyluodon liikennettä aallonmurtajalta ja sinne johtavalta tieltä. Eli harjoittelemaan vaan, ja välillä kuvia vaikka tänne foorumille näkyviin. Ei ihan yleisintä nähtävää täällä nuo Porissa käyvät rahtilaivat ja muut, joten mukavaa vaihtelua. :)

Pitää todeta tuohon Pekka Laakson kannustukseen, että Timo Heikkinen on tehnyt hyvää työtä. Tuomalla nuo Port of Pori kuvat teksteineen FCBS:n Forumille.

Parhain terveisin R.T

Ps. Samoin onnittelut kymmenvuotiaalle FCBS:n Forumille.
INFO HELSINKI: VR-transpoint / TURKU: MKK-Pori:SPC Finland / RIIHIMÄKI: R.T

Timo Heikkinen

Lainaus käyttäjältä: Raine Taponen - 07.12.2010, 12:07:02
Pitää todeta tuohon Pekka Laakson kannustukseen, että Timo Heikkinen on tehnyt hyvää työtä. Tuomalla nuo Port of Pori kuvat teksteineen FCBS:n Forumille.

Parhain terveisin R.T

Ps. Samoin onnittelut kymmenvuotiaalle FCBS:n Forumille.

Kiitokset. Mukavaa et kuvat kelpaavat ja onhan niissä perinteisiin Ruotsin/Tallinnnan lautoilta otetuihin kuviin verrattuna erillaista kalustoa. :) Mäntyluodon väylän syventäminen 10>12metriin on siinäkin mielessä ollut miellyttävää kun on kuvattavaa riittänyt. Toivottavasti ensi kesänä Mäntyluodon satamamaankin alkaa tulla suurempia rahtilaivoja, linssin eteen sattuneista suurin on toi 190metrinen Federal Shimanto ja Tahkoluotoon menevistä Hsin May (292m) josta jonkilaisen tuherruksen sain tosi kaukaa. No onneksi kesällä pääsee veneellä kuvailemaan noita Tahkoluodon hiililaivoja lähempää niin toivottavasti saadaan tännekkin näkyville vähän suurempia laivoja.

Muutoin noin kuvaamiseen niin kyllä se jatkuvaa oppimista on, vieläkin tulee paljon suttu kuvia vaikka nyt jonkin verran "treeniä" jo takana. Muutama pimeä kuvausreissukin on tullut tehtyä vaan ei niistä mitään tänne laitettavaa ole tullut. Kalustossakin on parantamisen varaa ainakin sen verran et kuvan vakaajallinen putki täytyis hankkia... :P

Raine Taponen

#7
Porin satama on yksi Suomen valtasuonista. Pohjoismaiden suurimmista sahatavarasatamista sekä Pohjanlahden syvin satama 15,3 metrin kulkusyvyydellään. Se on Porin kaupungin omistuksessa, ja sieltä on lähes päivittäiset syöttöliikenneyhteydet Saksan Hampurin ja Bremerhavenin kaupunkeihin .

Satamassa on sahatavaraliikenteen lisäksi myös hyvin vilkasta kontti- ja rikasteliikennettä, ja se soveltuu myös öljy- sekä kemikaalisatamaksi. Satama koostuu kolmesta satama-alueesta, Mäntyluodosta ja Tahkoluodosta sekä kemikaali- ja öljysatamasta. Satama voi vastaanottaa Cape-, Panamax-, Handy- ja Feeder-luokan aluksia, sen laiturin pituuden ollessa 2 700 metriä.

Porin satama pystyy käsittelemään yli 4,2 miljoonan tonnin edestä tavaraa vuositasolla. Suurin osa, noin 2,3 miljoonaa tonnia, tavaravirrasta koostui tuontitavarasta viime vuosina / per vuosi: Kts.haku "satamat" tai  Port of Pori  kohdasta The City of Pori.

Terveisin R.T

Ps. Toivomuksena on lisää kuvia Port of Pori aiheeseen jo olevien kuvien lisäksi.
INFO HELSINKI: VR-transpoint / TURKU: MKK-Pori:SPC Finland / RIIHIMÄKI: R.T

Timo Heikkinen

#8
Viimme päivien puhutuin tähti on ollut näillä main Saksalainen raskasnostoalus Svenja. Jopa Satakunnankansa oli noteerannut aluksen saapumisen Mäntyluotoon Kallonlahden laituriin. Kiireettä on sen verran pitänyt et tänään aamulla vasta kerkisin itse laivaan kuvaamaan ja vieläpä aamutuimaan. Joten kuva on mitä on, mut noin allekirjoittaneen mielestä ensimmäinen pimeä kuva minkä näytille ilkesi laittaa. Ja Taposen Rainen toivomus on helppo täyttää...  ;D


Jukka Huumarkangas

Lainaus käyttäjältä: Timo Heikkinen - 17.12.2010, 15:50:58
Viimme päivien puhutuin tähti on ollut näillä main Saksalainen raskasnostoalus Svenja. Jopa Satakunnankansa oli noteerannut aluksen saapumisen Mäntyluotoon Kallonlahden laituriin. Kiireettä on sen verran pitänyt et tänään aamulla vasta kerkisin itse laivaan kuvaamaan ja vieläpä aamutuimaan. Joten kuva on mitä on, mut noin allekirjoittaneen mielestä ensimmäinen pimeä kuva minkä näytille ilkesi laittaa. Ja Taposen Rainen toivomus on helppo täyttää...  ;D


[/quote
Alus oli neitsymatkalla. Itselläni olisi samaan aikaan ollut BBC Thames, mutta työkiireet pitivät toisaalla. Olisi halunnut nähdä livenä nuo 1000t nosturit.
"Heavy on Heavya"

Timo Heikkinen

Kovasta tuulesta huolimatta piti käydä taas laivoja kuvailemassa, tässä yksi kuva niistä. Komeat nosturit ovat Palabora rahtilaivassa.
Palabora-AG

Risto Uusitalo

Rautaruukki on makaamassa, ei oo kuulemma rahteja.

Timo Heikkinen

#12
Jahans image "säkki" poistaa aikaisemmat kuvat... No kuitenkin 6v tuli täyteen tälläkin foorumilla, ei tosin hirveän aktiivina. Mutta välillä aina jotakin kommentia heittäen. En niin hirveän kiinnostunu ole autolautta keskusteluista vaikka ne valtoimenaan velloo täällä. Yleensä merenkulku kiinnostaa. Ja mikäpä näin juhlan kunniaksi sopisi paremmin kuin "koti nurkissa" Porin Tahkoluodossa omasta veneestä tänään kuvattu Steel/Botnia puskuproomu yhdistelmä. Parivaljakko tuli Helmikuussa makaamaan ja lähtö ajaksi annettu elokuu...



Edit. Siivoitu osa vanhoista kuvista pois/jotka ei näkyneet enää.

Tapio Sumia

Lainataanpa topiccia. Aika pieni tuo sääntöjen 600 pikselin leveys?

Fuldaborg


TransOsprey

Tapio Sumia

N. 250 kuvaa, kun Aila piipahti pitkäperjantaina http://www.youtube.com/watch?v=eCyt2XVgjbk