Boren aluskaupoista

Aloittaja Juhani Mehto, 27.04.2006, 12:00:25

« edellinen - seuraava »

Johannes Mattson

Lainaus käyttäjältä: Timo Lehtinen - 02.10.2007, 01:00:09
Soave on sitten huomeniltana nähtävänä ilmielävänä Kaskisissa! Sikäli kun ketään tällainen asia mahtaa kiinnostaa!

siirtyikö alus bulvaanin välityksellä Husellille. Kuka mahtaa rahdata.

Juhani Mehto

#31
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 14.09.2007, 16:58:00
Tällä rintamalla saattapi piakkoin alkaa tapahtua nk. coasterien suhteen. Sekä hyvää että huonoa luvassa...

Nyt sitten sitä hyvää: Bore on ostanut kaksi hollantilaista coasteria, sisarukset Transitoriuksen (2000) ja Merwedeltan (2001). Alukset ovat 95 metriä pitkiä, 4951 dwt ja ne siirtyvät Borelle loka-marraskuussa. Alukset saavat Suomen lipun ja nimet Fingard ja Svegard edellä mainitussa järjestyksessä. Samalla vanhaa kalustoa myydään. (SST)

Kuvia:
Transitorius [klikkaa]
Merwedelta [klikkaa tätäkin]
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Pekka Laakso

#32
No kohtahan se sitten nähdään saavatko nämä uudet ostokset todellakin Suomen lipun vai eivät. Hyvältä tosin kuulostaa jos noin on uutisoitu, olin nimittäin näistä ostoaikeista kuultuani täysin varma, että Hollannin lipulle jäävät.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Risto Brzoza

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 08.10.2007, 20:20:04
Hyvältä tosin kuulostaa jos noin on uutisoitu, olin nimittäin näistä ostoaikeista kuultuani täysin varma, että Hollannin lipulle jäävät.


Both are coming to fly Finnish flag.  :D



Johannes Mattson

Lainaus käyttäjältä: Risto Brzoza - 08.10.2007, 21:34:55

Both are coming to fly Finnish flag.  :D



Miten tällaiset romut sopivat Boren laivastoon. Halpoja loppuunajettuja hollantilaisia. Eivät taida olla konttilaivoja!

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: johannes mattson - 08.10.2007, 21:51:10
Miten tällaiset romut sopivat Boren laivastoon. Halpoja loppuunajettuja hollantilaisia. Eivät taida olla konttilaivoja!

No näkeehän se jo kuvista, että kyseiset alukset eivät ole konttilaivoja, vaan tavallisia irtolastilaivoja. Tosin kuljettavathan nuo 224 TEU:takin. Ja miten 7- ja 8-vuotiaat alukset voivat olla jo loppuunajettuja? Onko sinulla kenties näistä nimenomaisista aluksista jotain omia kokemuksia? Boren laivastoon nuo sopivat osana vanhaa Husellia, kuten tulevista nimistäkin voi päätellä.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Pekka Laakso

LainaaMiten tällaiset romut sopivat Boren laivastoon. Halpoja loppuunajettuja hollantilaisia.
Vai sellaista kummastelet? Mites sitten nämä muut Boren hollantilaisostot eli Husellin Sabinia-luokan alusten pari sisarta, ja jo Husellilta Borelle peritytyneet alukset... Ei niitä yhtään vielä ole myytykään Boren toimesta.

Pikemminkin osoittaa, että Bore jatkaa siitä mihin BHC jäi. Kooltaan juuri vastaavia muiden Bore (-Husellin) coastereitten kanssa. Eikä mitenkään alle 10-vuotias alus voi olla täysin loppuunajettu.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Johannes Mattson

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 09.10.2007, 00:12:54
Vai sellaista kummastelet? Mites sitten nämä muut Boren hollantilaisostot eli Husellin Sabinia-luokan alusten pari sisarta, ja jo Husellilta Borelle peritytyneet alukset... Ei niitä yhtään vielä ole myytykään Boren toimesta.

Pikemminkin osoittaa, että Bore jatkaa siitä mihin BHC jäi. Kooltaan juuri vastaavia muiden Bore (-Husellin) coastereitten kanssa. Eikä mitenkään alle 10-vuotias alus voi olla täysin loppuunajettu.
Alusten koneteho ei riitä mihinkään. Huselli jatkaa mihinkä Husell jäi.Eikö firmasta löydy taitoja tai rahaa kunnon laivoihin. On outoa jos luovutaan hyvistä konttilaivoista ja hankitaan romua hakkeen ajoon.

Miksu

Lainaus käyttäjältä: Johannes Mattson - 09.10.2007, 09:02:53
Alusten koneteho ei riitä mihinkään. Huselli jatkaa mihinkä Husell jäi.Eikö firmasta löydy taitoja tai rahaa kunnon laivoihin. On outoa jos luovutaan hyvistä konttilaivoista ja hankitaan romua hakkeen ajoon.

Kuinkas herra Mattson on näinkin negatiivisella tuulella?
Eiköhän nämä alushankinnat ole kuitenkin jollakin tasolla suunniteltuja... jos tuolle hakkeenajolle ja muulle irtotavaranajolle on kysyntää, ja katsotaan että se on jollakin tasolla kannattavaa, niin miksei... (ja kymmenvuotias ei todellakaan vielä ole vanha...)
...se vaan on hankalaa tuo hakkeen kuljettaminen konteissa...

Risto Brzoza

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 08.10.2007, 19:40:20
Nyt sitten sitä hyvää: Bore on ostanut kaksi hollantilaista coasteria, sisarukset Transitoriuksen (2000) ja Merwedeltan (2001). Alukset ovat 95 metriä pitkiä, 4951 dwt ja ne siirtyvät Borelle loka-marraskuussa. Alukset saavat Suomen lipun ja nimet Fingard ja Svegard edellä mainitussa järjestyksessä. Samalla vanhaa kalustoa myydään. (SST)

Kuvia:
Transitorius [klikkaa]
Merwedelta [klikkaa tätäkin]


This two new vessels will surely replace two oldest vessels in Rettig/Bore fleet BELGARD 1(20 years old) and NEDGARD (21 years old). This new are very suitable replacements for this trade.

Lainaus käyttäjältä: Mika Muhli - 09.10.2007, 11:45:40
Kuinkas herra Mattson on näinkin negatiivisella tuulella?
Eiköhän nämä alushankinnat ole kuitenkin jollakin tasolla suunniteltuja... jos tuolle hakkeenajolle ja muulle irtotavaranajolle on kysyntää, ja katsotaan että se on jollakin tasolla kannattavaa, niin miksei... (ja kymmenvuotias ei todellakaan vielä ole vanha...)
...se vaan on hankalaa tuo hakkeen kuljettaminen konteissa...

I agree with you 100 % !!


Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Johannes Mattson - 09.10.2007, 09:02:53 On outoa jos luovutaan hyvistä konttilaivoista ja hankitaan romua hakkeen ajoon.
Sijoittaminen konttifeederliikenteeseen ei ilmeisesti kuulu enää Boren strategioihin. Kunnon hollantilaisaluksistahan luovuttiin reippaasti jo muutama vuosi sitten, ja nämä hiljalleen nyt poistuvat Smaragdenit alkavat olla Itämerelläkin jo täysin olematonta kalustoa konttiliikenteessä. Jos ja kun tilalle hankitaan vaan tavallisia pikkurahtilaivoja, on selvää, ettei firmassa olla kiinnostuneita lähteä konttimarkkinoille tarjoamaan laivoja.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Kun tuossa oli puhetta Christinan omistajanvaihdoksesta, niin päivitänpä myös hieman sisaren ex-Smaragdenin tilannetta. Soave nimittäin kulkee ruotsalaiselle Österströms Rederille, kuten myös hieman pienemmät Ernst Hagedorn ja Metallica. Siitä syystä Soave pysyy Itämeren vakiokävijänä.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Mikko R.

Kattelin eilen Uumajan päässä yöllä, että Soave oli tekemässä matkaa täälläpäin, minne lie menossa.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Mikko Ringman - 23.10.2007, 02:17:25
Kattelin eilen Uumajan päässä yöllä, että Soave oli tekemässä matkaa täälläpäin, minne lie menossa.
Näkyy AISLiven mukaan olevan Perämeren pohjukassa Ruotsin puolella, Karlsborgissa.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Aleksi Lindström

Passaden on seuraava joka lähtee Boren laivastosta, myydään samaiselle ostajalle joka osti Smaragdenin, eli C. Kornet & Zonen Hollannista. Passaden luovutetaan ostajalle marraskuussa ja nimeksi tulee SERENO.

http://www.rederijkornet.nl/