Ukrainan sodan vaikutukset (oli: Suomenlahden säiliöalusliikenne)

Aloittaja Hannu Sarell, 28.02.2022, 19:50:21

« edellinen - seuraava »

Sven Liljeström

Olen viime vuosituhannella tehnyt vain kuivarahtirahtauksia, joten nämä öljyasiat eivät minulle
ole erityisen tuttuja, mutta ainahan tavaranhaltija on voinut tehdä kauppaa jo liikkeellä olevasta
laivalastista.
Tapana tietenkin on se, että alukselle lähdön jälkeen ilmoitetaan määränpää ja ETA, jota sitten
tarvittaessa muutetaan.
For Orders voi siis tarkoittaa useita asioita.
For Orders on myös voinut tarkoittaa, että seilataan painolastissa lähemmäksi sitä aluetta,
josta kokemuksen mukaan lasti on mahdollista saada, mutta tässä tapauksessa matkataan siis
sinnepäin, jossa arvellaan, että lasti voidaan kaupata edelleen.
Kokemuksiini kuuluu myös se, että "Owner" pyytää, että aikarahdattu alus aikarahtauksen
"loppumetreillä" palautetaan Ownerille muussa kuin C/P:ssä sovitussa paikassa.

Hannu Sarell


Miika Lemmetyinen

Itse uskon ett, saimaan kanava aukee.
Riippuu vaan millä aikataululla toinen juttu sit Pietarin ja Viipurin risteilyt saatavat olla vielä hetken kiinni.
Uskon vahvasti siihen että, joku päivä risteily liikenne aukeaa ja saadaan molemmin puoline liikenne käyttöön.

Juha Pitkänen

Lainaus käyttäjältä: Miika Lemmetyinen - 25.03.2022, 08:15:07
Itse uskon ett, saimaan kanava aukee.
Riippuu vaan millä aikataululla toinen juttu sit Pietarin ja Viipurin risteilyt saatavat olla vielä hetken kiinni.
Uskon vahvasti siihen että, joku päivä risteily liikenne aukeaa ja saadaan molemmin puoline liikenne käyttöön.

Saimaan kanavavaltuutetut ovat päättäneet, että Saimaan kanavan liikennekausi käynnistyy 28.3.2022 klo 06.00.

Kanavavaltuutetut sopivat vuosittain purjehduskauden pituudesta Saimaan kanavalla. Purjehduskauden aikana Saimaan kanava on avoinna alusliikenteelle ympärivuorokautisesti.


https://valtioneuvosto.fi/-/saimaan-kanava-avataan-maanantaina-28.3