Borden kesäksi turun reitille

Aloittaja tiskaaja, 22.05.2001, 17:11:45

« edellinen - seuraava »

tiskaaja

Sea Wind Line on vuokrannu rederi ab Engshipin m.s Bordenin kesäksi turku-tukholma linjalle. vapauttaakseen henkilöautokapasiteettia sea windille. luin tälläsen tiedotteen tänään laivan ilmotustaululta.

Miran Hamidulla

#1
No sitten saadaan heittää hyvästit sille aatteelle, että Wasa Queen olisi laitettu tuohon käyttöön mihin Borden nyt meni. :'( Viime vuonnahan Fennia oli juuri tälläisissä tehtävissä.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

laivat

#2
Onko kenelläkään vielä tietoa, mikä on Star Windin korvaava laiva?

Eerik Laine

#3
Mä oon ainakin pettyny kun ne otti jonku romun Borden Turun reitille.... Mä elin jo siinä toivossa et pääsis kuvaa Wasa Queenii liikentees viä kesäl mut ei ku ei... Toisaalta ehkä WQ ois ollu ehkä liian iso laiva reitille pelkäks rahtilaivaks ja tullu ehkäpä kalliimmaks kun Borden...

Missäs tää Borden muute on viime aikoina ajellu?

laivat

#4
Eiköhän se ole ollut Suomen ja Keski-Euroopan välisessä liikenteessä niin kuin sisarensa Garden.

tiskaaja

#5
Star Windin seuraajasta en mä ole ainaskaa viäl nähny/kuullu mitään vielä.

renkomi

#6
Borden on muuten seissyt Rauman satamassa toimettomana jo useita viikkoja.

Eerik Laine

#7
No maanantaina 28.5. se sitten pääse Turun reitille! Eli se tulee ilmeisesti Turkuun jo viikonlopun aikana? Toivottavasti ne vaivaituu edes maalaamaan laivaa vähän Sea Wind Linen väreihin?

Miran Hamidulla

#8
Transfennica aikoinaan Bordenissa luki pienellä Transfennica sana savupiipun alapuolella joten tuskimpa sitä SeaWind tekstiäkään tullaan maalaamaan sen kummemmin Bordeniin.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

laivat

#9
Kesän aikana siis Sea Wind hoitaa matkustajarahtiliikennettä ja Star Wind ja Borden rahtiliikennettä(kö)? Sattuuko kukaan tietämään Bordenin aikataulua. Millainen tuo Fennian aikataulu oli viime kesänä?

heesu72

#10
tuskin ne maalaa bordenia Sea Windin väreihin kun ne ei tehny sitä viimeksää kun borden oli ajamas trailereita turusta tukholmaan.

tällä bordenin järjestelyllä saadaan sea windille enempi HA kapasiteettia. Borden muuten ainaski sillo viimeks tuli Siljan 3 Laituriin. Eli tää siljan 3 laituri on viikkarin laiturist yks eteenpäin.

Asiasta muuten sitte ihan toiseen, en oo muistanu tiedottaa tästä, Viikkarin vanha terminaali on sitte purettu turun satamas. älkää kysykö miks, mut näin vaan on.

Eerik Laine

Tässä vielä Bordenin aikataulu  ;)
              28.5.-2.9.2001

            Turku       Tukholma

Pe,La,Su     10:00  ->   19:30
Ma           20.30  ->   06:15
Ti           21:30  ->   07:00
Ke             22:00  ->   07:30

            Tukholma    Turku

Ti           08:00  ->  19:30
Ke           09:00  ->  20:30
To,Pe,La,Su     21:30  ->  08:30

laivat

#12
Varsin mielenkiintoinen aikataulu. Mitä laituria Borden tulee käyttämään Tukholmassa?

Eerik Laine

#13
Toi on muuten hyvä kysymys ??? Mä veikkaisin että parin tunnin aamu- ja iltakäynneillä se ois Tukholmassa Helsingin laivojen paikalla, koska sillo siinä laiturissa ei ainakaa pitäs olla mitään... Sea Windienkää laituri ei oikee tuu kyseeseen kun siinä on on melkei aina jompi kumpi Star tai Sea Wind....

Fennia oli viime kesänä aina kun mä sen siä näin Turun laivojen laiturissa, mutta sillä olikin vähän erilainen aikataulu... ::)

laivat

#14
Myös Norse Lagan käytti Siljan laitureita, kun se oli Sea Windille rahdattuna 1998.