Höyrylaiva Suur-Saimaan kauppaa hierotaan

Aloittaja Juha Pitkänen, 04.06.2010, 20:45:14

« edellinen - seuraava »

Lauri Pakkanen

Puulämmitys on kansalaistaito, joka kannattaa siirtää tuleville sukupolville. Pinon ei tarvitse olla komea tai erikoisen näköinen. Pääasia, että puuta poltetaan uuneissa.

Lauri Pakkanen

#16
Lainaus käyttäjältä: Antti Kosonen - 03.08.2014, 19:01:53
Ihan näin tässä mietin, Alus on edelleen telakalla ja muutosta ei ole näkynyt. Tietääkö kukaan Suur-Saimaan tulevaisuudesta. Kun muistaakseni rahaakin saivat 50 000 euroa kunnostukseen...

Toivottavasti edes jonkinlaisen eron huomaa vaikkapa näistä kuvista. Yläkuvassa syksyllä 2015, alakuvassa kesällä 2013.

Puulämmitys on kansalaistaito, joka kannattaa siirtää tuleville sukupolville. Pinon ei tarvitse olla komea tai erikoisen näköinen. Pääasia, että puuta poltetaan uuneissa.

Mikko-Oskari Koski

Toivottavasti ylempi kuva on tuoreempi... 8)

On oikein iloinen asia, että vanha kunnon Liperi pelastuu. Näistä valkokylkihöyryistä ei tosiaan ole varaa menettää enää yhtäkään. Ja vaikka kaupunkien välisten linjojen operointi höyrylaivalla taitaakin olla utopistinen ajatus, niin elämänliekin perinteinen laiva voi saada pienemmälläkin liikennealueella.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Tauno Hermola

#18
Mikä S/S Suur-Saimaan tilanne mahtaa olla? Tässäkin ketjussa omistajaksi kerrottu Suur-Saimaan höyrylaivaosakeyhtiö (Y-tunnus 2391648-4) on poistettu kaupparekisteristä ja merkitty rekisteriin lakanneeksi 06.04.2020. Rekisteristä poistamista on mahdollisesti seurannut selvitysmenettely, jossa alus lienee siirtynyt uudelle omistajalle tai uusille omistajille; ainakaan lakanneella osakeyhtiöllä ei voi olla mitään liiketoimintaa.

Vielä 2023 on Museovirasto kuitenkin myöntänyt S/S Suur-Saimaan "vesikaton" uusimiseen 10 000 euroa, mutta hakija on kieltänyt nimensä julkaisemisen.