Olenkohan saanut väärää infoa?, mutta jossain väitettiin Turun sataman vaativan uuden terminaalin suhteen varustamoilta aamu-ja iltalähtöä? Tämä voisi avata Finnlinesille mahdollisuuden Turku-Kapellskär linjalle.
Toinen kysymys on se, että onko Fiinlinesilla edes kiinnostusta tähän; raskas liikenne saattaa haluta Naantalista jatkossakin?
Raskaan liikenteen -joka pääsee Naantalista suoraan kaikille Turun ulosmenoteille joutumatta kulkemaan kaupunkiverkossa, kuten Turun satamassa- lisäksi Naantalia epäilemättä puoltavat myös merenkulkijat, Pukinsalmen "oja" ei toki olisi varustamon aluksille mahdoton operoitava, mutta Naantaliin johtava luonnollinen väylä ja hyvä tila kääntymiselle lienevät enemmän houkuttimia jopa Vikingille harkita paluuta aiempaan kuin Finnlinesille päinvastaiseen siirtymään (huomattakoon, etten tässä väitä Vikingillä olevan moisia suunnitelmia, mutta en suoraan sanottuna yllättyisi, vaikka sellaisiakin jossain vaiheessa vastaan tulisi Turun jatkaessa omaa satamasekoiluaan).
Onko siinä tarkasti määritelty, että laiva on Isabelle, ettei Tallinnassa olevaa laivaa voisi vaihtaa vaikka Europaksi tai muuksi, eikö niiden vuokrausaika lopu ensin(pl Romantika)?
Eiköhän sopimuksessa ole määritelty ennen kaikkea majoituskapasiteetti. Galaxy ja Europa ovat selvästi isompia, Victoria toki yhteismitallinen, mutta senkin diiliä vastikään jatkettiin.