Viking Line muuttaa kurssiaan

Aloittaja Timo Selkälä, 16.02.2011, 14:02:34

« edellinen - seuraava »

Arto Papunen

Menee toki ohi Vikingin mutta voisiko DFDS:llä olla mitään intoa reitittää laivojaan Paldiski-Kapellskär väliltä myös Maarianhaminaan ja aavistus säätää aikatauluja.. Eikö siellä laiva tule aamuksi Kapellskäriin ja lähtee illalla..

Juhani Mehto

#631
Lainaus käyttäjältä: Jussi Mäkelä - 08.12.2022, 16:41:04
Viking Line myy Rosellan.

https://yle.fi/a/3-12043017/64-3-126813

Mainittakoon, että aluksen lippua vaihdettiin Maarianhaminassa eilen 17.1. kello 15 ja luotsilistan mukaan alustava lähtö olisi perjantaina 20.1.

Lipunvaihdon näkee Ålands Sjöfartin facessa
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Jon Frelander

Tämä juttu menee kyllä ohi aiheen, mutta miksi muuten kun Viking myi Isabellan Tallinkille, niin piiipusta maalattiin logot pois ja nimi muuttui ja toki lippu, sekä samoin nytkun Rosella myytiin, niin nimi muutettiin ja piippu vedettiin punavalkoiseksi, eli logot heivattiin veks, niin sitten taas Mariella ja Amorella menivät myyntiin logoineen päivineen eikä niitä maalattu "tyhjäksi" miksi näin? Onko tämä joku sopimusjuttu? Meinaan tuntuu aika typerältä maalata 2/4 laivaa pois logoista, ja heivata loput logoineen muualle. Joku fiksumpi vastatkoon jos tietää syyn. :)

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Jon Frelander - 20.01.2023, 11:22:32
Tämä juttu menee kyllä ohi aiheen, mutta miksi muuten kun Viking myi Isabellan Tallinkille, niin piiipusta maalattiin logot pois ja nimi muuttui ja toki lippu, sekä samoin nytkun Rosella myytiin, niin nimi muutettiin ja piippu vedettiin punavalkoiseksi, eli logot heivattiin veks, niin sitten taas Mariella ja Amorella menivät myyntiin logoineen päivineen eikä niitä maalattu "tyhjäksi" miksi näin? Onko tämä joku sopimusjuttu? Meinaan tuntuu aika typerältä maalata 2/4 laivaa pois logoista, ja heivata loput logoineen muualle. Joku fiksumpi vastatkoon jos tietää syyn. :)

Mariella ja Amorella olivat Viking Linen omistuksessa aina Italiaan asti ja lippua vaihdettiin vasta määränpäässä. Rosella ja Isabella puolestaan luovutettiin jo Suomessa ja näin ollen niistä maalattiin entisen omistajan tunnuksia pois jo täällä ollessa.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Hannu Sarell

#634
Rosella/Anemos liikkeellä. Marine Trafficin ja Vesselfinderin  mukaan matkalla Kapellskäriin. Taitaa olla väärää tietoa? Mitäpä se siellä enää tekisi?

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Hannu Sarell - 24.01.2023, 15:59:14
Rosella/Anemos liikkeellä. Marine Trafficin ja Vesselfinderin  mukaan matkalla Kapellskäriin.
Vanha määränpää jäänyt AIS-laitteeseen.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Petteri Lyysaari

Nyt näkyy olevan GRC PIR, ilmeisesti Pireus Kreikassa...

Jussi Pehkonen

Nyt (25.1.23, 15:30) menossä Bornholmin kohdalla ja määränpääksi ilmoitettu SE GOT, eli Göteborg.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Jussi Pehkonen - 25.01.2023, 15:31:55
Nyt (25.1.23, 15:30) menossä Bornholmin kohdalla ja määränpääksi ilmoitettu SE GOT, eli Göteborg.
Lankun tietojen mukaan olisi menossa bunkraamaan Göteborgin redille.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Hannu Sarell

Tietäjät varmaan tietää, mutta miksiköhän Anemos ajaa Iso-Beltin kautta eikä Juutinrauman?

Pekka Laakso

#640
Lainaus käyttäjältä: Hannu Sarell - 26.01.2023, 00:45:27
Tietäjät varmaan tietää, mutta miksiköhän Anemos ajaa Iso-Beltin kautta eikä Juutinrauman?
Oletus voisi olla, ettei sillä ole mikään kiire? Pistäähän se mietityttämään miksi se kulkeekin Beltin kautta. Kääntyi siis Belttiä kohden noin yhdeltä aamuyöllä.

EDIT: Lähti Göteborgin edustan ankkurointipaikalta torstaina alkuillasta ja ohitti pari tuntia myöhemmin Skagenin.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Arto Papunen

Ja Cinderella alkaa ajaa Kapellskärin kautta aamuisin.

Ilmeisesti ei vaikuta tax-freehen ja 20h sääntöön Ruotsissa?

Kai Heino

Mielenkiintoista
https://www.vikingline.se/hitta-resa/tidtabeller-anslutningar/tidtabeller/cinderellakryssningar/

17.00 lähtö Tukholmasta ja Kapellskär paluussa klo 10.30 - 10.45.
"Ulkomailla" vain 17,5 tuntia. Onko niin, ettei näillä matkustajilla, jotka jäävät Kapellskäriin, ole oikeutta tuoda mitään alkoholia tai tupakkatuotteita Ruotsin puolelle.
Onhan nytkin piknik-risteilijät Tukholma-Maarianhamina reitillä vain 11 tuntia.

"Om du är bosatt i Sverige så bör utlandsvistelsen vara längre än 20 timmar"
Luonto suosii turhanpäiväistä kokeilijaa.

Mikko-Oskari Koski

Päivänselvä asia, että tämä on käyty viranomaistahon kanssa läpi.
Tuohan on sikäli ovela järjestely, että koska Kapellskärin terminaali ei ole käytössä, on jalankulkijoina laivasta poistuvien ostettava erikseen bussilippu, ja sitä taas ei myydä muille kuin MHQ:sta laivaan nousseiden matkustajien lippujen kytkyksi. Myöskään risteilylle mukaan otetun auton ajaminen maihin kesken matkan ei varmaan ole mahdollista. Risteilyn keskeyttäminen paluumatkalla Kapellskärissä onnistuu siis käytännössä vain liftaamalla jonkun aamulla MHQ:sta mukaan tulleen auton kyytiin.
Jos 20h-sääntöä haluttaisiin tulkita siten, että kahden Ruotsissa sijaitsevan sataman välisen matkan olisi kestettävä vähintään 20 tuntia, tuossa toki olisi ongelma. Mutta todelliseen väärinkäytökseen ei  oikeastaan ole mahdollisuuksia, koska Kapellskäristä ei pääse kyytiin.

Ostosääntö koskee muuten vain alkoholijuomia. Jos se olisi ulotettu koskemaan myös tupakkatuotteita, eritoten nuuskaa (kuten 24h-säännön aikaan ennen EU-jäsenyyksiä ja Ahvenanmaan omaa verorajaa oli), ei päiväristeilyille sen paremmin Tukholmasta, Kapellskäristä kuin Grisslehamnistakaan olisi ikinä syntynyt minkäänlaista kysyntää. Tiedossani ei ole, kuinka tarkasti viranomaiset sääntöä nykyään valvovat.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Kalevi Lehto

Ohessa video Anemosin saapumisesta Kreikkaan. Oma kreikankielen taitoni on heikonpuoleinen, mutta aika innostuneelta vastaanotto vaikutti.
youtube.com/watch?v=C2RUIuEdFUw
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964