Minkäslainen rohmu tämä vesseli sitten mahtaa ollakkan??Mahtaa sitten olla kannattavaa toi liikenne tossa Ruotsi- Suomi välillä...?Aikovat viellä matkustajiakin ahtauttaa sinne kaiken muun romun keskelle :o Ja minkäs on, mikäs nimi tälle on tulossa?Ei kai vaan Star Wind 2 ;D 8) ???
Elikkä laiva on nyt Remontowan telakalla Puolassa, jossa se muutetaan ro-pax-alukseksi. Siihen rakennetaan muun muassa tilat 364 matkustajalle ja sen lastitilat sekä turvallisuusvarustus uusitaan. Lisäksi laivaa pidennetään neljällä metrillä, jolloin siitä tulee 190-metrinen. Uusi nimi on luultavasti Sky Wind.
LainaaLisäksi laivaa pidennetään neljällä metrillä, jolloin siitä tulee 190-metrinen.
Miksi vain neljällä metrillä? Tuoko tuo neljän metrin lisäpituus suurenkin kapasiteetin lisäyksen vai mikä ajatus tuossa neljän metrin pidennyksen takana oikein on?
Tuollainen neljän metrin lisäys pituuteen viittaa varmaankin sponsonien rakentamiseen.
LainaaMutta viitsit sitten kuitenkin kysyä oikein julkisesti ?!? :D ;D
Tunnustaisit pois tappiosi >:(
Enkä tunnusta mitään tappiota. :o :o
En maininnut sponsoreita, koska jotkut täällä eivät pidä niistä. Joten en jaksa kuunnella v**tuilua niistä.
Toisekseen ihmettelen, miksi Turun ja Tukholman väliseen liikenteeseen tulevalle alukselle pitää rakentaa sponsorit varsinkin kun kyseessä on enemmänkin rahti-alus kuin matkustaja-alus.
364 matkustajaa on enemmän kuin 12, joten laiva täytyy luokitella matkustaja-alukseksi. Sen täytyy siis täyttää tiukemmat vakavuuskriteerit kuin rahtilaivan. Lisäksi kansirakennelmien lisääminen nostaa laivan painopistettä, siis huonontaa vakavuutta. Näistä syistä johtuen sponsonien rakentaminen lienee välttämätöntä. Laivan reittihän ei tähän vaikuta.