maritimeforum.fi

Merenkulku => Matkustaja-autolautat => Aiheen aloitti: Juha Westerlund - 07.02.2002, 19:19:27

Otsikko: Junalautta Öresund???
Kirjoitti: Juha Westerlund - 07.02.2002, 19:19:27
Minkäslainen rohmu tämä vesseli sitten mahtaa ollakkan??Mahtaa sitten olla kannattavaa toi liikenne tossa Ruotsi- Suomi välillä...?Aikovat viellä matkustajiakin ahtauttaa sinne kaiken muun romun keskelle :o Ja minkäs on, mikäs nimi tälle on tulossa?Ei kai vaan Star Wind 2 ;D 8) ???
Otsikko: Re: Junalautta Öresund???
Kirjoitti: laivat - 07.02.2002, 19:55:23
Elikkä laiva on nyt Remontowan telakalla Puolassa, jossa se muutetaan ro-pax-alukseksi. Siihen rakennetaan muun muassa tilat 364 matkustajalle ja sen lastitilat sekä turvallisuusvarustus uusitaan. Lisäksi laivaa pidennetään neljällä metrillä, jolloin siitä tulee 190-metrinen. Uusi nimi on luultavasti Sky Wind.
Otsikko: Re: Junalautta Öresund???
Kirjoitti: Matti Kauppinen - 07.02.2002, 20:17:09

LainaaLisäksi laivaa pidennetään neljällä metrillä, jolloin siitä tulee 190-metrinen.

Miksi vain neljällä metrillä? Tuoko tuo neljän metrin lisäpituus suurenkin kapasiteetin lisäyksen vai mikä ajatus tuossa neljän metrin pidennyksen takana oikein on?
Otsikko: Re: Junalautta Öresund???
Kirjoitti: Miran Hamidulla - 07.02.2002, 21:31:36
Tuollainen neljän metrin lisäys pituuteen viittaa varmaankin sponsonien rakentamiseen.
Otsikko: Re: Junalautta Öresund???
Kirjoitti: Matti Kauppinen - 08.02.2002, 03:03:16

LainaaMutta viitsit sitten kuitenkin kysyä oikein julkisesti ?!?  :D ;D
Tunnustaisit pois tappiosi  >:(


Enkä tunnusta mitään tappiota.  :o :o

En maininnut sponsoreita, koska jotkut täällä eivät pidä niistä. Joten en jaksa kuunnella v**tuilua niistä.

Toisekseen ihmettelen, miksi Turun ja Tukholman väliseen liikenteeseen tulevalle alukselle pitää rakentaa sponsorit varsinkin kun kyseessä on enemmänkin rahti-alus kuin matkustaja-alus.

Otsikko: Re: Junalautta Öresund???
Kirjoitti: Pekka Ruponen - 08.02.2002, 16:48:04
364 matkustajaa on enemmän kuin 12, joten laiva täytyy luokitella matkustaja-alukseksi. Sen täytyy siis täyttää tiukemmat vakavuuskriteerit kuin rahtilaivan. Lisäksi kansirakennelmien lisääminen nostaa laivan painopistettä, siis huonontaa vakavuutta. Näistä syistä johtuen sponsonien rakentaminen lienee välttämätöntä. Laivan reittihän ei tähän vaikuta.