maritimeforum.fi

Merenkulku => Muut alukset => Aiheen aloitti: Mikko R. - 25.09.2005, 13:17:15

Otsikko: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Mikko R. - 25.09.2005, 13:17:15
Kuulin huhua että langhien uusien paattien rungot tuotais raumalle varusteltavaks. Kuulemma ysitonnisia aluksia tulossa.
Otsikko: Re: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Mikko R. - 25.09.2005, 17:34:40
Ja rungot tulee euroopasta mutta en tiedä mistä.

Juttua kuulin Alfonsilla  töissä olevalta tutulta.
Otsikko: Re: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Pekka Laakso - 25.09.2005, 17:48:02
Kuulin huhua että langhien uusien paattien rungot tuotais raumalle varusteltavaks. Kuulamme ysitonnisia aluksia tulossa.
Kauanhan sitä onkin huhuttu, että Langh olisi tilaamassa uusia aluksia, mille todella olisikin jo tarvetta. Heidän uusin laivansahan valmistui jo 90-luvun puolivälissä, joten väkisinkin Langhin laivasto on ikääntyvää ja käymässä pieneksi. Lisäksi Lindan myynti viime vuonna nostatti tilaushuhuja, ja nyt kun Ailakin on myyty, alkaa todella olla aihetta uusille tilauksille.
Tietääkseni Langh onkin jo käynyt neuvotteluja Sietasin telakan kanssa, mutta en ole vielä kuullut, että mitään tilausta olisi vielä julkistettu. Mahdollisesti Langh voisi ostaa telakalta tai eräältä runkoja rakennuttavalta saksalaisvarustamolta rakenteilla olevia runkoja, mikäli alukset haluttaisiin nopeasti liikenteeseen. Minkätyyppisiä laivoista tulisi, on ainakin liikkunut huhuja mainitsemasi kokoluokan konttifeedereistä, joihin mahtuisi kontteja jotakuinkin 800-900 TEU:n verran. Mahdollisesti voisi olla samaa Sietasin standardityyppiä kuin tämä (http://www.shipspotting.com/uploads/photos/94191.jpg) saksalaisalus.

Mutta miksi mahdolliset uudisrakenteet pitäisi varustella Raumalla, kun siellä muutenkaan ei ala olla lähiaikoina enää tilaa? Sitä en kyllä käsitä. Toisaalta onhan Sietasillakin ahdasta, joten alusten varustaminen jollakin alihankkijalla olisi muuten ymmärrettävää.

Edit: Nyt toimii tuo kuvalinkki takuuvarmasti. :)
Otsikko: Re: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Mikko R. - 30.09.2005, 20:53:25
Ilmoittelen heti jos saan tietää että sieltä on runkoja tulossa koska alfonsit on tietenki menossa hinaan ne. jos uusia runkoja on tulossa Langh:ille
Otsikko: Re: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Juhani Mehto - 10.01.2006, 15:26:46
Equasiksesta löytyy tieto, jonka mukaan Langh olisi tilannut kaksi konttilaivaa Sietakselta (rungot 1230 ja 1231). Luovutusten pitäisi olla ensi vuonna. 8950 bruttotonnillaan ne eivät kuitenkaan olisi Sietaksen huippusuosittua (jo n. 50 kpl luovutettu tai tilattu!) 168-tyyppiä (http://www.shipsoffterneuzen.nl/Containerships/OOCL%20Narva.htm), vaan jotain aivan uutta luokkaa. Bruttotonnien perusteella konttikapasiteetti lienee jotain 850 TEUn tasolla.
Otsikko: Re: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Pekka Laakso - 10.01.2006, 21:07:03
Equasiksesta löytyy tieto, jonka mukaan Langh olisi tilannut kaksi konttilaivaa Sietakselta (rungot 1230 ja 1231). Luovutusten pitäisi olla ensi vuonna. 8950 bruttotonnillaan ne eivät kuitenkaan olisi Sietaksen 168-tyyppiä, vaan jotain aivan uutta luokkaa.
Fairplayn Newbuildings-lehden joulukuun numeron mukaan nämä kertomasi rungot valmistuisivat helmi- ja maaliskuussa 2007, ja todellakin alusten koko on aavistuksen verran tuota standardityyppiä 168 pienempi. Toisaalta Fairplayn ilmoittamiin luovutusaikatauluihin ei yleensä ole täyttä luottamista, vaan luonnehtisin niitä vain suuntaa antaviksi.
Otsikko: Re: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Heikki Helen - 11.01.2006, 04:21:10
[Minkätyyppisiä laivoista tulisi, on ainakin liikkunut huhuja mainitsemasi kokoluokan konttifeedereistä, joihin mahtuisi kontteja jotakuinkin 800-900 TEU:n verran. Mahdollisesti voisi olla samaa Sietasin standardityyppiä kuin tämä (http://www.shipspotting.com/modules/myalbum/photo.php?lid=94191) saksalaisalus.

Ei vaan toimi rekkaroimattomilla henkilöillä toi linkki...
Otsikko: Re: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Aleksi Lindström - 11.01.2006, 07:11:23
Ei vaan toimi rekkaroimattomilla henkilöillä toi linkki...

Joo ei tällä hetkellä kun Shipspotting on jonkun virushyökkäyksen kohteena mut ehkä vielä joskus toimii...
Otsikko: Re: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Juhani Mehto - 11.01.2006, 09:15:23
...Fairplayn ilmoittamiin luovutusaikatauluihin ei yleensä ole täyttä luottamista...

Tuo on kyllä hyvinkin totta... Fairplayn Solutions kertoilee luovutusajankohdista toisinaan hyvinkin summittaisesti ja siellä on ollut lisäksi mm. runkoja, joita ei edes rakenneta...

...

Ei vaan toimi rekkaroimattomilla henkilöillä toi linkki...

Tässä (http://www.shipsoffterneuzen.nl/Containerships/OOCL%20Narva.htm) esimerkki 168-tyypin aluksesta (868 TEU). Ja tässä (http://www.shipsoffterneuzen.nl/Containerships/OOCL%20Norppa.htm) hiukan pienemmästä 172-tyypin paatista (822 TEU). Langhin laivat lienevät ulkoasultaan jotain näiden välistä. On mielenkiintoista nähdä, tuleeko laivoista "open-top"-tyylisiä, kuten 168-tyyppi, vai normaaleilla luukuilla varustettuja.
Otsikko: Re: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Juhani Mehto - 12.01.2006, 09:15:43
Turun Sanomat (http://www.turunsanomat.fi/verkkolehti/?ts=1,4:4:0:0,4:4:1:1:2006-01-12;4:18:1:0:0,4:351708,1:0:0:0:0:) kertoo tänään Langhin laivaston uudistamissuunnitelmista. Lehtijutun perusteella voisi päätellä, ettei laivoja ei olisi vielä tilattu, mutta totuus voi olla toinen...
Otsikko: Re: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Miran Hamidulla - 20.02.2006, 14:05:06
Turun Sanomat kertoo tänään tällaista...

Langh Shipille kaksi uutta konttialusta

Piikkiöläinen Langh Ship -varustamo on tilannut kaksi uutta alusta Itämeren ja Pohjanmeren konttiliikenteeseen. Yhteensä noin 44 miljoonaa euroa maksavat alukset toimittaa saksalaistelakka J.J. Sietas KG. Suomen suurimpien konttialusten joukkoon kuuluvat laivat ovat 141 metriä pitkiä, ja niiden kantavuudeksi tulee 11 500 tonnia. Molemmat liikennöivät aikanaan Suomen lipun alla suomalaismiehistön voimin. Alukset korvaavat kolme pienempää laivaa, jotka varustamo on myynyt pois. Langh Shipin kaupallisen johtajan Laura Langhin mukaan yhtiön kuljetuskapasiteetti nousee huomattavasti aiemmasta. Langh Ship -varustamo työllistää vajaat 100 henkilöä, ja sillä on entuudestaan neljä alusta.
Julkaistu 20.2.2006 12:57:00
Otsikko: Re: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Juhani Mehto - 20.02.2006, 15:55:33
Tuohan on mielenkiintoista. Aluksista tulee paljon suurempia, kuin mitä aiemmat tiedot antoivat ymmärtää. Jos kantavuus on 11500 dwt, tulee niistä luultavasti sittenkin tyyppiä 168, jonka kantavuus vaihtelee 11200 ja 11420 dwt:n välillä.
Otsikko: Re: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Pekka Laakso - 20.02.2006, 16:39:58
laivat ovat 141 metriä pitkiä, ja niiden kantavuudeksi tulee 11 500 tonnia.

Jos kantavuus on 11500 dwt, tulee niistä luultavasti sittenkin tyyppiä 168, jonka kantavuus vaihtelee 11200 ja 11420 dwt:n välillä.
Ongelmakohta oletukselle, että uudisrakenteet olisivat sittenkin perustyyppiä 168 (tai sen "kuviteltu" laajennus 168c, jollaista vielä ei ole valmistettu), on aluksen tuleva pituus. TS kun mainitsee pituuden olevan 141 m, kun 168-tyypin alusten pituus on 134m ja risat. ??? Mutta pohjautuivathan myös Smaragden/Christina-sarja sekä Laura-tyyppi vankasti muutamiin aiempiin Sietasin standardityyppeihin eroten niistä vähäsen. Fairplay ei osaa vielä tässä vaiheessa antaa mitään muuta valaisevaa neuvoa, kuin että pääkoneen koneteho (HP) ovat aavistuksen verran 168-tyypin alusten konetta heikommat.

editoitu
Otsikko: Re: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Juhani Mehto - 21.02.2006, 11:52:07
Ja eihän niistä siis tulekaan tyyppiä 168, vaan luukuilla varustettuja (eli joku uusi tyyppi), kuten Turun Sanomien (http://www.turunsanomat.fi/talous/?ts=1,3:1004:0:0,4:4:0:1:2006-02-21,104:4:360702,1:0:0:0:0:0:) jutussa olevasta kuvasta voi päätellä. Ja nämäkin voivat kuitenkin kuljettaa teräsrullia "kehtovälikansilla". Ja konttikapasiteetti on muhkea 907 TEU.

... "kuviteltu" laajennus 168b, jollaista vielä ei ole valmistettu ...

Itse asiassa telakan omien sivujen mukaan tyyppi 168 on jäävahvistettu (E3), 168a on kraanallinen ja 168b jääluokittamaton versio. Ja siis näitä kaikkia on rakennettu.
Otsikko: Re: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Pekka Laakso - 21.02.2006, 16:29:46
Ja eihän niistä siis tulekaan tyyppiä 168, vaan luukuilla varustettuja (eli joku uusi tyyppi), kuten Turun Sanomien (http://www.turunsanomat.fi/talous/?ts=1,3:1004:0:0,4:4:0:1:2006-02-21,104:4:360702,1:0:0:0:0:0:) jutussa olevasta kuvasta voi päätellä. Ja nämäkin voivat kuitenkin kuljettaa teräsrullia "kehtovälikansilla". Ja konttikapasiteetti on muhkea 907 TEU.
Kappas. Sietasilla on aina niin helppoa muokata vähän rakennettuja laivatyyppejä ja muodostaa niistä sitten omansa. TS:n julkaiseman havainnekuvan perusteella tilatut alukset näyttävät sittenkin pohjautuvan pohditun standardityypin 168 sijasta viime vuonna islantilaisille lanseerattua tyyppiä 174 (Arnarfell, Helgafell (http://www.shipspotting.com/modules/myalbum/photo.php?lid=190390)), joissa suurimpana erona ovat nosturit. Itse kyllä odotin Langhinkin hankkivan avohäkillisiä aluksia, kun jossakin varustamoa lähellä olevissa lähteissä sellaistakin ehdittiin jo mainita... Mutta kaipa sitten jatkuva kiinnostus terästuotteiden kuljetukseen ratkaisi asian toisin. ::)


...
"kuviteltu" laajennus 168b, jollaista vielä ei ole valmistettu ...

Itse asiassa telakan omien sivujen mukaan tyyppi 168 on jäävahvistettu (E3), 168a on kraanallinen ja 168b jääluokittamaton versio. Ja siis näitä kaikkia on rakennettu.
Ai, pahus. *päätä seinään* Toisinaan tulee luettua sivuja liian nopeasti, unohdin nimittäin lukea kokonaan tuon kohdan, jossa mainittiin alatyypistä b. Tarkoitin tuolla ylempänä sitten 168c-versiota. ;)
Otsikko: Re: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Mikko R. - 01.03.2006, 11:59:02
 Tänään tulleessa unionin lehdessä oli vielä noista uusista paateista....

      http://www.smury.fi/files/Merimies_2_06_nayttob.pdf
Otsikko: Re: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Joppelis - 11.03.2006, 13:44:41
www.h2jmedia.fi/langh
Otsikko: Re: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Juhani Mehto - 08.06.2006, 12:38:51
Sietasilla on aina niin helppoa muokata vähän rakennettuja laivatyyppejä ja muodostaa niistä sitten omansa. TS:n julkaiseman havainnekuvan perusteella tilatut alukset näyttävät sittenkin pohjautuvan pohditun standardityypin 168 sijasta viime vuonna islantilaisille lanseerattuun tyyppiin 174 (Arnarfell, Helgafell (http://www.shipspotting.com/modules/myalbum/photo.php?lid=190390)), joissa suurimpana erona ovat nosturit.

Ja tosiaan, näistä laivoista tulee tyyppiä 174a.
Otsikko: Re: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Pekka Laakso - 31.10.2006, 23:40:46
Tämä (http://www.shipspotting.com/modules/myalbum/photo.php?lid=309151&cid=18) kuva kertoo jotain, vai kertooko... ::)

Edit: Linkki ei näemmä toimikaan, sillä kuva näkyy olevan poistettu. No, siitä olisi vaan nähnyt, että ensimmäisen aluksen nimi on tietysti Linda.
Otsikko: Re: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Joppelis - 31.10.2006, 23:43:50
Tämä (http://www.shipspotting.com/modules/myalbum/photo.php?lid=309151&cid=18) kuva kertoo jotain, vai kertooko... ::)
tuohan näyttää pahasti siltä että pelit tulis jonkinlaisen seinämän taakse  :beer: luxusta  :o
Otsikko: Re: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Pekka Laakso - 05.12.2006, 22:01:48
Saksan Forum Schiffillä julkaistiin tieto, että jälkimmäinen uudisrakenne saa odotetun nimen Aila. Tässä (http://i12.tinypic.com/2ekoqh1.jpg) vielä kuva aluksen keulaosasta, josta nimen voikin lukea.
Otsikko: Vs: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Pekka Laakso - 30.01.2007, 21:44:30
Piakkoin se Linda sieltä valmistuu. Paatti on jo nyt päässyt koeajolle. :)

Kuva (http://media.shipspotting.com/uploads/photos/348228.jpg) by Michael Witt.
Otsikko: Vs: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Pekka Laakso - 10.02.2007, 02:02:39
"JULKAISUVAPAA PERJANTAINA 9.2.2007, klo 13:00

Langh Shipin uusi ylpeys sai kasteessa nimen m/s Linda

Saksalainen J.J. Sietaksen telakka luovutti ensimmäisen Langh Shipin tilaamista kahdesta uudesta konttilaivasta perjantaina 9.2.2007.

Hampurissa Lindaksi kastetun aluksen konttikapasiteetti on 907 TEU:ta, mikä tarkoittaa, että se on selkeästi Langh Shipin aiempia laivoja suurempi. Aluksella on pituutta yli 141 metriä ja leveyttä 21,5 m.

”Olemme sekä nuorentaneet aluskantaamme että myös hankkineet lisää lastikapasiteettia”, toteaa varustamon kaupallinen johtaja Laura Langh-Lagerlöf. Kaluston nuorentamiseen liittyivät vuosina 2005 ja 2006 tapahtuneet kolmen vanhimman ja pienimmän laivan myynnit, joilla laivastosta poistui 3 x 4400 dwt:n kapasiteetti. Linda ja pian perässä luovutettava sisaralus tuovat yhteensä 23000 dwt:tä lisää kapasiteettia, joten kasvu on melkoinen."


Koko tiedote: http://www.langhship.fi/Main.aspx?id=2214
Otsikko: Vs: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Mikko R. - 10.02.2007, 07:51:04
TUoretta kuvaa: http://www.shipspotting.com/modules/myalbum/photo.php?lid=353735
Otsikko: Vs: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Janne Rantasaari - 10.02.2007, 12:20:05
Päivän Turun Sanomissakin on juttua:

"Langh Shipin laivasto kasvoi konttialuksella

Linda Langhin Linda-laivan kylkeen heittämä samppanjapullo juhlisti perjantaina Langh Shipin uuden konttilaivan vastaanottoa Hampurissa.

...

Varustamo on myynyt kolme vuonna 1989 valmistunutta laivaansa. Uusien aluksien lisäksi Langh Shipillä on liikenteessä neljä vanhempaa alusta.

- Kolme laivoista on vuonna 1996 rakennettuja, joten niistä emme ole luopumassa, mutta vuonna 1991 valmistuneesta Christina-aluksesta voidaan luopua, mikäli sopiva ostaja löytyy, Hans Langh toteaa.

Lippu ja työpaikat suomalaisia

Lisää uudisaluksien tilauksia Langh Ship ei nyt suunnittele. Kaksi uutta laivaa maksoivat 46 miljoonaa euroa, mikä on iso investointi perheyritykselle. Valtion tukea alushankinnalle ei tullut."


Koko juttu luettavissa:
http://www.turunsanomat.fi/talous/?ts=1,3:1004:0:0,4:4:0:1:2007-02-10,104:4:437791,1:0:0:0:0:0: (http://www.turunsanomat.fi/talous/?ts=1,3:1004:0:0,4:4:0:1:2007-02-10,104:4:437791,1:0:0:0:0:0:)
Otsikko: Vs: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Pekka Laakso - 10.02.2007, 12:49:11
Tärkein tieto Turun Sanomien artikkelista taitaapi löytyä uutisen alalaidasta eli:

"Langh Shipin laivojen rahtaaja Saimaa Lines on piikkiöläisvarustamon pitkäaikainen yhteistyökumppani. Laivat ryhtyvät liikennöimään aluksi Pietarin ja Lyypekin välillä. Kastejuhlallisuuksien jälkeen laiva lähti heti Rotterdamin kautta Pietariin. Laivan kapteenina..."

Koska tähän mennessä jokainen Saimaa Linesin ja Combispedin alus on piipahtanut Lyypekki-Pietari matkoillaan myös Haminaan, niin on aikas mahdollista, että näitä uusiakin nähtäisiin joskus Haminassa... ::)
Otsikko: Vs: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Joppelis - 20.02.2007, 19:40:31
Olihan se ihan fiksu paatti. Tuli käytyä Lindas kun oltiin Rotterdamis  :beer:
Otsikko: Vs: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Joppelis - 22.02.2007, 21:31:21
Muutamia kuvia Lindalta: http://s60.photobucket.com/albums/h7/Joppelis/Laivasto%20vierailu%20Lindassa/
Otsikko: Vs: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: 2709 - 24.03.2007, 10:38:39
m/s Aila on nyt liikenteessä, ja Suomen lipun alla. Uuden eduskunnan tulee tehdä liputusjutussa nopeasti jotain, ettei nämäkin muuta kotimaata.

Lisää Turun Samomat
http://www.turunsanomat.fi/talous/?ts=1,3:1004:0:0,4:4:0:1:2007-03-24,104:4:447430,1:0:0:0:0:0:
Otsikko: Vs: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Joppelis - 17.04.2007, 20:25:58
Jahas onko kellään tietoa missäs päin Linda ajelee, ens maanantaina lähtö Bremenhavenista.
Otsikko: Vs: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Miksu - 17.04.2007, 22:02:59
Oisko ens maanantaina sit siellä Bremerhavenissa? ::)
Otsikko: Vs: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Joppelis - 18.04.2007, 15:23:30
Oisko ens maanantaina sit siellä Bremerhavenissa? ::)
Sinähän olet fiksu, pisteet sulle. Ajattelin lähinnä et mis päin se yleensä pyörii.
Otsikko: Vs: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Pekka Laakso - 18.04.2007, 15:27:27
Miten olisi Hampuri-Bremerhaven-Rotterdam ja Itämerellä Pietari. ::)

Otappas siellä ollessasi muuten selvää, kuinka kauan ajelevat vielä Delta Shippingille, ja milloin siirtyy Saimaa Linesin liikenteeseen?
Otsikko: Vs: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Joppelis - 18.04.2007, 15:37:48
Miten olisi Hampuri-Bremerhaven-Rotterdam ja Itämerellä Pietari. ::)

Otappas siellä ollessasi muuten selvää, kuinka kauan ajelevat vielä Delta Shippingille, ja milloin siirtyy Saimaa Linesin liikenteeseen?
Okei, pitääpä selvitellä.
Otsikko: Vs: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Tomas Uschanow - 29.04.2007, 13:33:59
Onko tarkempaa tietoa missä uudet "siskokset" Aila ja Linda ajelevat?

Otsikko: Vs: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Pekka Laakso - 29.04.2007, 14:20:34
Siinähän ne satamat ylhäällä lukevat, ja tarkemmat positiot löytyvät AIS-sivuilta kuten AISLivestä...
Otsikko: Vs: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Pekka Laakso - 27.06.2007, 14:20:25
Aila rahdattu äskettäin Containershipsille, ja saapunut juuri Helsinkiin ensimmäistä kertaa. :)
Otsikko: Vs: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Lassi Liikanen - 14.08.2010, 13:51:05
Onkos täällä muuten jollakin mitään tietoa, mitä Aila tekee Melkissä nyt (http://lassiivi.1g.fi/kuvat/KUVAT/2010-08/11.08.2010+Cruise+ships+at+Helsinki/DSC05365.JPG)? Tullut keskiviikkona ja sataman mukaan lähtisi tiistaina. Eikö Containershipsillä ole Ailalle enää käyttöä (makuutus tms.) vai liittyykö se vaikkapa jotenkin Jätkäsaaren rakentamiseen?
Otsikko: Vs: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Pekka Laakso - 14.08.2010, 21:48:30
Containershipsin aikataulujen mukaan konerempassa:

Schedule is subject to change without notice and weather permitting.
AILA AND LINDA - MAIN ENGINE MAINTENANCE IN HELSINKI ON WEEKS 32 + 33

...
 
HELSINKI 11.08.2010 6:00:00 17.08.2010 18:00:00 3988 AILA


http://www5.containerships.net/Schedule3/Schedule3.po (http://www5.containerships.net/Schedule3/Schedule3.po)
Otsikko: Vs: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Juhani Mehto - 08.04.2011, 15:55:33
Keskiviikon (6.4.) Turun Sanomissa on juttu Langhin varustamosta ja siinä mainitaan, että muutamalla kiinalaistelakalla on käyty katsomassa, mutta koska rahoitus on nyt niin kallista ja rahtitaso alhainen, ei tilausten aika ole "ihan vielä". Mutta siltäkin suunnalta voi kuulua jossain vaiheessa uutisia.
Otsikko: Vs: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Juhani Mehto - 10.12.2020, 12:40:55
Langh on ostanut kaksi 889 TEUn konttifeederiä, kiinassa 2009 ja -10 valmistuneet Cereksen ja Caratin. Niiden uusiksi nimeksi tulee/on tullut Christina ja Charlotta. Alukset ovat Portugalin lipulla ja eivät ole toistaiseksi saamassa Suomen lippua. Molemmilla on aikarahtaus CMA CGM:lle.

Lisää aiheesta Sjöfartstidning (https://www.sjofartstidningen.se/langh-ship-utokar-flottan/)
Otsikko: Vs: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Olli Tuominen - 16.03.2021, 11:13:12
Langh Ship kertoo Linkedinissä (https://www.linkedin.com/posts/langh_langh-shipping-maritime-activity-6777182867538669568-sDKU) ostaneensa Kiinassa 2008 valmistuneen 750 TEU:n Pacoran (IMO 9404821). Aluksen nimeksi tulee Greta ja se saa Portugalin lipun Charlottan ja Christinan tavoin.
Otsikko: Vs: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Olli Tuominen - 19.04.2021, 09:29:48
Langh Ship on ostanut (https://www.linkedin.com/posts/langh_langh-shipping-familybusiness-activity-6789177567384518656-2tog) jo neljännen aluksen puolen vuoden sisään. Tällä kertaa kyseessä on vuonna 2005 Saksassa rakennettu 750 TEU:n Arx, joka on saanut uudeksi nimekseen Edith ja Madeiran lipun.
Otsikko: Vs: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Olli Tuominen - 19.05.2021, 04:28:33
Langh kertoo jälleen (https://www.linkedin.com/posts/langh_langh-shipping-maritime-activity-6800530813587910656-BLe8) kasvattaneensa laivastoaan. Nyt laivastoon littyy vuonna 2008 valmistunut 700 TEU:n Ingrid (ex. CFS Panjang, IMO 9387607), joka sai edellisten tapaan Madeiran lipun. Omistajanvaihdos tapahtui Miamissa ja alkuun Ingrid likkennöi Karibialla.
Otsikko: Vs: Langh Shipille uusia aluksia
Kirjoitti: Juhani Mehto - 23.11.2021, 20:24:22
Langh Ship ilmoitti tänään tilanneensa kolme monikäyttöistä 7.800 dwt:n kontti/irtolastilaivaa Kiinasta. Ensimmäinen aluksista luovutetaan vuoden 2023 puolivälissä ja muut nopeassa tahdissa sen jälkeen. Alukset rakentaa Wuhun telakka ja ne tulevat Outokummun liikenteeseen Torniosta Hollannin Terneuzeniin. Niiden jääluokaksi tulee IA.

Langhin tiedote (englanniksi) (https://www.langhship.fi/single-post/langh-ship-and-outokumpu-deepen-the-cooperation-by-starting-a-newbuilding-project)