Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Matkustaja-autolautat / Vs: Stena Line avaa Nynäshamn–Hanko-linjan
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 07.12.2021, 20:46:26  »
Hangötidningenin haastattelema Stenan pohjoisen Itämeren liikennejohtaja vahvistaa lehdelle, että reitti avataan matkustajille toukokuussa – varmaankin siis samalla kun liikenne muuttuu päivittäiseksi: https://www.hangotidningen.fi/article/svenskt-rederi-satsar-pa-ny-farjerutt-mellan-finland-och-sverige/
12
Matkustaja-autolautat / Vs: Stena Line avaa Nynäshamn–Hanko-linjan
« Uusin viesti kirjoittanut Kai Heino 07.12.2021, 19:47:16  »
13
Matkustaja-autolautat / Vs: Stena Line avaa Nynäshamn–Hanko-linjan
« Uusin viesti kirjoittanut Sven Liljeström 07.12.2021, 13:12:24  »
FoF:n mukaan matkustajatilaa on Urdissa enemmänkin.
240 tai 600 vuodetta. Kumpikohan näistä luvuista on oikein - omituista, että Stena puhuu vajaasta kahdestasadasta.
Ehkä hytit ja vuodepaikat ovat menneet sekaisin.
Jos 600, niin ei niitä tyhjänä kannata pitää, mutta kysymys on myös, mihin hintaan tyypillinen 2-4h + auto ylitystä
matkustajille tullaan tarjoamaan.
On olemassa niitä, jotka pitävät Finnlinesin hintoja suoraan Travemündeen kalliina.
14
Matkustaja-autolautat / Vs: Stena Line avaa Nynäshamn–Hanko-linjan
« Uusin viesti kirjoittanut Arto Papunen 07.12.2021, 13:06:43  »
Kuten tuolla Facebookin puolella joku totesi että Oxelösund voisi olla parempi kun se lyhentäisi matkoja eteläänpäin. Kun katselen googlemapsiakin niin Nynäshamnista kyllä tiet Tukholmaan, mutta niin mutkaisia teitä jos haluaa Södertäljen suuntaan.
15
Matkustaja-autolautat / Vs: Stena Line avaa Nynäshamn–Hanko-linjan
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 07.12.2021, 12:00:33  »
Laitan nyt omat kommenttini erilliseen viestiin:

Stenalta tämä voi olla fiksu veto, ilmeisesti Nynäshamnista kulkee verrattain paljon rahtia Kapellskäriin ja siitä edelleen Suomeen; suora linja Nynäshamnista Suomeen voi olla rahdille hyvinkin houkutteleva. Ja samaan aikaan laivat ovat aikaa sitten itsensä takaisin maksaneita, minkä lisäksi Stenalla on jo Nynäshamnissa olemassaoleva maaorganisaatio, jolloin linjan perustamiskustannukset ovat pienet.

Jos uusi linja on menestys tulee olemaan kiinnostavaa nähdä millaiseksi Suomen ja Ruotsin välisen lauttaliikenteen tulevaisuus kehittyy. Korona on kurittanut pahasti matkustajista riippuvaisia Tallink Gruppia ja Vikingiä, kun samaan aikaan rahtiin panostaneet varustamot (kotovesillä Finnlines) ovat hyötyneet. Nyt Stena avaa uuden linjan 2022 ja Finnlines tuo uusia laivoja 2023. Miten käy Vikingin ja Siljan linjojen Turusta ja Helsingistä Tukholmaan, kun pelkkien matkustajien varassa liikenne ei kannata ja rahdille on tarjolla entistä enemmän vaihtoehtoja?
16
Matkustaja-autolautat / Stena Line avaa Nynäshamn–Hanko-linjan
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 07.12.2021, 11:43:22  »
Stena avaa ensi helmikuussa linjan Hangon ja Nynäshaminin välillä. Liikenteen aloittaa Urd 1.2., ajaen lähtöjä joka toinen päivä, ja toukokuun alussa sen pariksi tulee sisaralus Stena Gothica, jolloin linjalle tulee päivittäiset lähdöt. Ajoaika tulee olemaan 11-12 tuntia ja laivat viettävät päivät satamassa. Urdilla ja Stena Gothicalla on tilat 186 matkustajalle ja 1 600 kaistametriä rahdille. Stena ei ole kertonut avataanko linja myös (auto)matkustajille, tosin laivojen matkustajakapasiteetin mainitseminen tiedotteessa viittaisi siihen suuntaan.

https://www.stenaline.com/media/stories/stena-line-to-open-new-daily-route-to-finland/
18
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2021-2022
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 06.12.2021, 16:12:58  »
Nyt Ale on aloittanut jäänmurtokauden Ruotsissa:

"Ale: Isbrytning, förflyttning till Bottenviken."

Lähde sama kuin ylempänä.
19
Muut alukset / Almirante Storni tulessa
« Uusin viesti kirjoittanut Jussi Viljanen 05.12.2021, 00:55:43  »
https://www.expressen.se/gt/stort-fartyg-i-brand-utanfor-vinga/
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/bf09efac-9a19-4724-97d0-44504e885cb6
Puutavaralla lastattu rahtialus palaa Göteborgin Vingan saaren edustalla. Hälytys tulipalosta tuli lauantaina puoli kolmen aikaan iltapäivällä ja käynnissä on ollut suuri pelastusoperaatio.

Aluksella on 17 miehistön jäsentä. Paloa ei ole vielä saatu hallintaan. Meri- ja ilmapelastuskeskuksen pelastusjohtaja Anders Lännhölm kuvailee operaatiota jättimäiseksi. Tehtävään osallistuu useita helikoptereita, useita veneitä sekä Naton laiva.

Lännholmin mukaan aluksen kapteeni ei ole suostunut miehistön evakuointiin.

– Katson livekuvia helikopterista ja siellä on suuri palo. Se ei näytä hyvältä. Aluksella on vaarallista, mutta kapteeni ei halua evakuoida, Lännholm sanoo Expressenin mukaan.

Lännholmin mukaan kapteeni tekee päätökset aluksella eikä pelastuskeskuksella ole mahdollisuutta evakuoida miehistöä väkisin.

– Mielestämme olemme tehneet monia hyviä ehdotuksia, mutta kapteeni ei ole ottanut niitä vastaan. Hän on se, joka päättää aluksella. Emme voi tehdä muuta kuin kertoa mielipiteemme.

Ruotsin rannikkovartioston tiedotteen mukaan aluksella on erikoiskoulutettuja palomiehiä Göteborgista ja Karlskronasta. Laivaa on hinaajan avulla yritetty kääntää tuulen suuntaan liekkien leviämisen ehkäisemiseksi. Pelastustyöt jatkuvat läpi yön. Palon syttymissyy ei ole tiedossa.

Rahtialus purjehtii Liberian lipun alla ja se kuuluu NSC-varustamon omistukseen. Se oli matkalla Ljusnesta Göteborgiin.
20
Mikäli kaikki menee suunnitelmien mukaan, olisi Sibir luovutusvalmiina kuun puolivälissä, ja pääsisi aloittamaan jäänmurrossa Karanmerellä tammikuun alussa. Tällä välin sen pitäisi käydä ensi viikon lopulla vielä yksillä koeajoilla.

"“Hopefully, Baltiysky Zavod will remedy them within 8-10 days. That has been scheduled at least. Additional sea trials are to begin on December 10 and to last for 3-5 days, according to the programme. On December 15, if things go to plan, we can commence paperwork and then embark on the passage (to the Kara Sea - Ed.)”, said Vyacheslav Ruksha."

https://portnews.ru/top_news/322126/

Arktika taasen ohitti Skagenin tänään aamuyöllä.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10