Grimaldi tilaamassa Finnlinesille roroja Kiinasta

Aloittaja Risto Brzoza, 24.06.2007, 07:28:38

« edellinen - seuraava »

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 08.02.2013, 08:36:54
Eipä tulekaan kanavasta vielä tällä kertaa.
Tämän hetken mukaan Wave pysyisi joko Aarhusin tai Lyypekin&Traven reiteillä eli ei ihan heti kuljekaan kanavasta toisin kuin kaikki sisarensa yhtä uutena.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Juhani Mehto

Shippaxin mukaan Grimaldi on pidentämässä kaikki kuusi alusta (oletettavasti artikkeli koskee näitä, eikä Finnmilliä ja -pulpia) vuoden 2017 aikana. Saapa nähdä, jos liikenteessä näkyy jotain erikoisempia aluksia näitä korvaamassa.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 31.01.2017, 21:28:13 Saapa nähdä, jos liikenteessä näkyy jotain erikoisempia aluksia näitä korvaamassa.
Finnmasterhan on omista laivoista vailla vakituista linjaa (nyt vuokrattu eteenpäin toiselle operaattorille Englannin kanaaliliikenteeseen). Ehkäpä se otetaan tuuraajaksi tai tuuraajan tuurajaksi...
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 31.01.2017, 21:28:13
Shippaxin mukaan Grimaldi on pidentämässä kaikki kuusi alusta (oletettavasti artikkeli koskee näitä, eikä Finnmilliä ja -pulpia) vuoden 2017 aikana. Saapa nähdä, jos liikenteessä näkyy jotain erikoisempia aluksia näitä korvaamassa.
Finnlinesin virallisen tiedotteen mukaan varmuudella pidennetään neljä alusta, ja lopusta kahdesta on optio. Veikkaan, että pidennettävät alukset tulevat kulkemaan Suomi-Iso-Britannia-Belgia-Espanja sekä Vuosaari-Rostock-Aarhus-Trave reiteillä kuten nytkin neljä luokan alusta kulkevat.

05.04.2017 Mediatiedotteet
Finnlines vastaa kasvaneeseen kysyntään pidentämällä aluksia

FINNLINES OYJ                                                                                        Mediatiedote 5.4.2017

FINNLINES VASTAA KASVANEESEEN KYSYNTÄÄN PIDENTÄMÄLLÄ ALUKSIA – TAVOITTEENA ENERGIATEHOKKUUS JA PÄÄSTÖJEN VÄHENTÄMINEN

Finnlines pidentää neljä "Breeze-sarjan" alusta ja lisäksi on sovittu optio kahdesta aluksesta. Tämä lisää aluksen kapasiteettiä noin 1 000 kaistametrillä.

Finnlines allekirjoitti sopimuksen Remontowa S.A. (Gdansk, Puola) -telakan kanssa ja varsinainen työ käynnistyy syyskuun 2017 puolivälissä. Telakka on sitoutunut suorittamaan jokaisen laivan työn alle kahdessa kuukaudessa. Koko pidennysohjelma valmistuu toukokuussa 2018.

Lähes 30 %:n kasvu kapasiteetissa vähentää huomattavasti energiankulutusta kuljetettua yksikköä kohden verrattuna alkuperäiseen alukseen. Toisin sanoen tämä parantaa energiatehokkuutta entisestään ja siten myötävaikuttaa päästöjen vähentämiseen. "


Tiedote kokonaisuudessaan:
https://www.finnlines.com/fi/uutishuone/finnlines-vastaa-kasvaneeseen-kysyntaan-pidentamalla-aluksia
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

S Liljeström

Luin tiedotteen kokonaisuudessaan. Mainittujen pidennysten lisäksi FE:hen rakennetaan lisähyttejä.
Millä Itämerenlinjalla tarvitaan 800 matkustajapaikkaa?
Ehkä alusta on suunniteltu muuhun liikenteeseen.

SL

Pekka Laakso

Tuon mukaan sarjan neljä uusinta alusta pidennettäisiin suoraan, eli ensimmäinen kaksikko Finnbreeze ja Finnsea ovat vielä optioina pidennyksen suhteen:

http://www.sjofartstidningen.se/finnlines-bygger-om/
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Finnlinesin tiedote pidentämisestä:
https://www.finnlines.com/fi/newsroom/lengthening-vessels-starting-alusten-pidennys-alkamassa

En ole ihan lähiaikoina käynyt aikatauluja läpi, mutta jokin aika sitten näytti siltä, että ensimmäinen pidennettävä olisi Finntide. No, pianhan se nähdään.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 21.09.2017, 10:42:39
Finnlinesin tiedote pidentämisestä:
https://www.finnlines.com/fi/newsroom/lengthening-vessels-starting-alusten-pidennys-alkamassa

En ole ihan lähiaikoina käynyt aikatauluja läpi, mutta jokin aika sitten näytti siltä, että ensimmäinen pidennettävä olisi Finntide. No, pianhan se nähdään.
Näinhän se on, Finntide saapui Gdyniaan pari päivää sitten.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Pekka Laakso

#113
Tämän hetken tiedoilla Finntide aloittaa Uudestakaupungista 24. marraskuuta ja seuraavana päivänä Turusta. Finnlinesin sekavien aikataulujen perusteella seuraava telakalle menijä saattaisi olla Finnwave, mutta tätä täytyy vielä katsella lähempänä tarkemmin...
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Juhani Mehto

Tässä yksi kuva Finntidesta pidennettynä. Kuva on lisätty instagramiin kaksi päivää sitten, mutta kuvanottopäivää ei ole tiedossa.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Pekka Laakso

Turun käyntisatama vaihtuu Pansiosta Länsisatamaan:

"Lauantaista 25. marraskuuta alkaen Finnlinesin Turun-liikenne siirtyy Pansiosta Länsisatamaan. Liikenne siirretään, koska Finnlines pidentää osan Breeze-sarjan aluksistaan, eivätkä ne pidennyksen jälkeen mahdu enää toimimaan Pansiossa."

https://www.finnlines.com/fi/newsroom/move-turku-pansio-west-harbour-turussa-siirtyminen-pansiosta-lansisatamaan

Seuraavaksi telakalle tosiaan lähtee Finnwave, minkä voi tarkastaa Finnlinesin aikatauluja helpommin vaikka Rostockin laivalistalta...
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Juhani Mehto

Instagramiin neljä päivää sitten lisätyn kuvan mukaan myös Finnwave on jo saanut pidennyspalan, mutta luovutukseen lienee vielä jonkin verran aikaa.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Pekka Laakso

Finnlinesin aikataulujen mukaan Finnwave olisi Uudessakaupungissa kuun 26. päivä ja seuraavana päivänä Turussa. Tulisi siis Finnskyn tilalle, joka ilmeisesti suuntaa seuraavaksi telakkaan...
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Kymen Sanomat tehnyt pari juttua pidennyshankkeesta:

Ensimmäinen juttu

Toinen juttu

Poiminta:
"Neljän laivan uudistaminen on osa 70 miljoonan euron energiatehokkuuden parantamiseen ja päästöjen vähentämiseen tähtäävää investointiohjelmaa.  Finnlines on lisäksi sopinut option myös Finnbreezen ja Finnsean pidentämisestä.

— Etenemme askel kerrallaan. Näiden kahden option käyttöönotosta ei ole vielä päätöksiä, kertoo Pippingsköld."

Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.