Tällä lähetämme terveiset hienolle miehelle, Wirrankosken Ramille!

Aloittaja Timo Lehtinen, 30.09.2007, 19:49:53

« edellinen - seuraava »

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Mika Muhli - 30.09.2007, 21:15:41 On se saatana perin kummallista kun asiaa asiallisesti kirjoottavat joutuu lopettamaan foorumiin kirjoittamisen... saatanan idioottien takia....mitenkäs sitä nyt saadaan asiallista keskustelua aikaseks?

Lainaus käyttäjältä: Miran Hamidulla - 30.09.2007, 20:07:28 Ikävä kyllä merkittävän pitkän linjan kirjoittajan poistuminen tulee väistämättä näkymään jatkossa myös foorumin tason laskuna... :(
Lainaus käyttäjältä: Kristian Lampio - 30.09.2007, 21:20:16 sillä foorumin viestien taso on ollut laskussa pitkään :P Uskomaton tietomäärä Ramilla on laivoista :o Todella harmi että asiallisesti kirjottavat joutuu uhrautumaan.
Wirrankosken lähtö on erittäin valitettava tapaus, mutta toisaalta hyvin ymmärrettävä. Sympatiani ovat Ramin puolella. :) Ei todellaankaan ole enää muutaman kirjoittajan väittämys, vaan silkkaa faktaa, että foorumin taso on laskenut kuin lehmänhäntä viime aikoina, mikä varmasti on vaikuttanut monien pitkään foorumilla aikaansa tuhlanneiden kirjoittajien haluun osallistua enää keskusteluihin saati sitten tietojen vaihtoon, varsinkaan asialliseen sävyyn. Muutaman viimeisen kuukauden aikana olen itsekin miettinyt monasti pitäisikö sitä lähteä tauolle vai ei. Pieni, tai miksei pidempi tauko ei voi olla muuksi kuin hyväksi. Samalla kummastelut siitä, että minne se mukava henki, joka täällä on pieniä poikkeuksia lukuun ottamatta ollut (varsinkin vuosina 2002-2005) on hävinnyt... ??? Nykyään vaan yleisfoorumeilta tuttuja kiistoja ja valituksia, hyvänä esimerkkinä foorumin uudesta laatutasosta omasta mielestäni runsaan offtopikinkin värittämä kiistanalainen keskustelu öljy-yhtiö BP:stä ja eräästä L-kirjaimiin ihastuneesta nimilyhenteestä...
Joten Ramin lähtö on mielestäni erittäin perusteltua, vaikkakin hyvin harmillista asiallisuuden ja tiedonlähteen kannalta.

LainaaSiis mitä hittoa? Ei kai Wirrankoski oikeesti anna jonkun insestin uhriksi joutuneen räkänokan jolla ei mene hissi ylös asti vaikuttaa elämäänsä niin, että lopettaa asiallisen kirjoittelun täällä? Eihän tossa oo mitään järkeä.
Joopa joo, olipas muuten hyvin lohkaistu. Suurin ongelma ei todellakaan ole yli-innokkaissa junioreissa, vaan eräissä muissa... Avainsanoja voisivat ehkä olla kyllästyneisyys ja kyynisyys. >:(
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Rontti

Joo itse syyllistyn helposti pään aukomiseen ja provakaatioon mutta jokainen menkööt itteensä jos tosissaan pitää kaikki ottaa. Tosin huomasin joskus chat-palstalla, että olen todellinen provokaationmestari saamaan ihmiset raivoon mutta eipä sillä ollut mitään väliä kun jossain vaiheessa hommasta putosi pohja kun heitti huumoria kyytiin....... ;D

OT:t on ihan mukavia vaikka rönsyttävätkin aihetta mutta jos nyt ihan tarkkoja ollaan niin onko tuolla niin väliä? Eikai näistä jutuista kukaan väitöskirjaa tee tai lakiuudistusta......... ;)

Itse olen seurannut tätä palstaa jonkun vuoden mutta rekisteröidyin vasta hiljattain ja se mikä huvittaa eniten on se, että ollaan niin hemmetin herkkänahkaisia. Hyvänä esimerkkinä on mm nämä varustamokeskustelut.

Toinen mikä hämmästyttää suuresti on ns. puheenjohtajat jotka suorastaan suuttuvat jos puhutaan jotain mikä ei heitä henk. koht miellytä. Ja tällä en tarkoita näitä perussääntöjen rikkomisia vaan aihe saattaa olla mikä vaan.

Muuten täällä on kiva rupatella aiheesta ja aiheen vierestä enkä anna kenenkään muun mielipiteen pilata päivääni.

Puhutaan tason laskusta? Olisiko mahdollista, että se tasonlasku johtuu liian tosikkomaisesta suhtautumisesta asioihin?

Pekka Laakso

#17
LainaaPuhutaan tason laskusta? Olisiko mahdollista, että se tasonlasku johtuu liian tosikkomaisesta suhtautumisesta asioihin?
Voihan sekin olla yksi syy, mutta en kyllä itse väittäisi sen puolesta. Ollaanhan täällä suhtauduttu jo vuosia sittenkin eri heittoihin huumorilla tai muuten vain iisisti ilman, että niitä herneitä päätyisi nenään. Yleiskyynisyydestä kirjoittajien väittämissä tai muissa kommenteissa en pidä sitten yhtään, ja enkä tietenkään siitä offtopikkistakaan, mutta siitä ei pääse näköjään ikinä eroon, kuten ilmeisesti jopa tämä viestini osoittaa...  :o Sen olen huomannut jokaisella foorumilla mitä olen lukenut, ja niitähän on.

LainaaJoo itse syyllistyn helposti pään aukomiseen ja provakaatioon mutta jokainen menkööt itteensä jos tosissaan pitää kaikki ottaa. Tosin huomasin joskus chat-palstalla, että olen todellinen provokaationmestari saamaan ihmiset raivoon
Viisaammat sanovat, että provolla saa paljon tuloksia ja paljon irti ihmisten mielipiteistä. Mutta ongelmanahan on se, että niin ja niin monet eivät ehkä tajua että kyse on provokaatiosta, ja vetävät herneet. Allekirjoittanutkin hyvin useasti, valitettavasti.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

JNordman

Tähän tämä sitten menee, kun foorumin käyttäjien keski-ikä laskee alle kymmenen vuoden!
Todelliset laivamiehet (ISOLLA LAALLA), joutuvat painostuksen alaisena vetäytymään kirjoitteluista!
Osaako joku nimetä nopeasti toista miestä, joka Suomen laiva(historiallisista)-asioista olisi yhtä hyvin perillä?
Onkohan JO:lla nyt mukavampi olo?
Tässäpä pari kysymystä tyypiltä, joka pääsee JOKA S**TANAN satamaan kuvaamaan mihin vain haluaa, laivojen brykälle, valvontahuoneisiin, konehuoneeseen, messiin, kipparin hyttiin, mihin vaan!!!!
Ei vaan kiinnosta kun juttujen tasot ovat mitä ovat!

Tästä piti vaan tulla terveisviesti Ramille, mutta samanlainen avautumisviesti, kuin foorumin henki edellyttää...

Eli Terkut Ramille! Laitan viestiä s-postiin kun aihetta ilmenee!

Ja vaikenen myös!

Kimmo Rantanen

Tämän ehkä Suomen tärkeimmän laivahistoriallisen tietopankin poistumisen seurauksena FCBS:n merkitys tiedonsaantipaikkana heikkenee oleellisesti, mutta ymmärrän hyvin R.W:n tuohtumuksen. Mielenosoituksena foorumilla viimeaikoina vallinneelle "sekasorrolle" jään itsekin kirjoituslakkoon ennaltamäärittelemättömäksi ajaksi...

x25

Harmi että yksi parhaista poistuu. :(  :'( No kiitos Ramille tästä kaikesta ja tiedoista. Ehkäpä joskus nähdään.

tporko

#21
Täältä lyhyesti: Ramille parhainta jatkoa, varmastikin törmäillään...  :beer:

Omalla kohdallakin pätee sama mitä tässä on aiemmissakin viesteissä tullut esiin, eli harvemmin tekee enää mieli nykyään mitään täällä sanoa, vaikken muutenkaan ole ollut mikään maratonkirjoittelija.

Kenny Leong

Lainaus käyttäjältä: Teemu Porko - 01.10.2007, 10:24:21
Omalla kohdallakin pätee sama mitä tässä on aiemmissakin viesteissä tullut esiin, eli harvemmin tekee enää mieli nykyään mitään täällä sanoa, vaikken muutenkaan ole ollut mikään maratonkirjoittelija.

110% sama.

als

Jatkoa muille, eli hyvät jatkot vaan Rami, kyllä sopisi tulla takasin. :) Sillä nyt todellakin pääsee taso laskemaan, kun iso-pomo ei ole paikalla.. :-[

Porkon kanssa samaa mieltä, oma "hiljaisuuten" johtunee siitä, teen halua tulla leimatuksi foorumin tason alentajaksi. Eli välttäkää sitä turhaa kiistelyä ja floodausta hyvät ihmiset vielä kerran!

Timo Selkälä

Sääli. Sillä Rami on ollut hyvä kirjoittaja, asiallinen, humoristinen, ehkä ironinenkin. Kaikki ovat ominaisuuksia jotka auttavat pitämään tasoa yllä. Nyt kun näin kävi niin voimmekin sitten varmaan sitten keskustella niistä lattiamatoista. Eli minkäslaista kokolattiamattoa Festarin hyttikäytäville parhaillaan levitetään?
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Miia

Jos Mä olen tehny jotain väärää niin pyydän kyllä anteeksi.Ja pyydänkin nyt anteeksi että olen käyttänyt hieman asiatonta kieltä. ;)

Juha Pitkänen

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 30.09.2007, 22:53:53
Samalla kummastelut siitä, että minne se mukava henki, joka täällä on pieniä poikkeuksia lukuun ottamatta ollut (varsinkin vuosina 2002-2005) on hävinnyt... ???

Nykyään taitaa olla nettiyhteys mökissä kuin mökissä.Ehkä v.2002 - ei nettiyhteyksiä ollut vielä joka torpassa.
Silloin varmaan täällä olleet vain kaikkein vannoutuneimmat forumilaiset.
Tällä tarkoitan sitä että nettiyhteyksien lisääntyessä on tänne rekistöröitynyt käyttäjiä jotka ei välttämättä tänne kuuluisikaan.





Juha-Matti Harjumäki

#27
MITÄ?!?!?!

Tuli heti mieleen että tämä foorumin yksi vahvimmista tukijaloista on poissa, ettei vaan tämä foorumikin rojahda.

Kun ei maailmasta löydy toista miestä joka tietää noin paljon laivoista.

Toivottavasti Ramilla on vain sapattiloma foorumista, koska tämä foorumi menettää niin paljon jos Rami ei täällä enää kirjoita.
Suoraan sanottuna haikea olo.
2010

Silja Europa 9.10-10.10.

2008 Isabella 26.1-27.1  XPRS 29.6-30.6.
2007         Gabriella 3-5.4.
Rosella 18-19.6.  Isabella 22-23.9

tporko

Lisätään vielä tarkennuksena omaan ajatukseeni, että en kuitenkaan katso automaattisesti pahalla silmällä sitä ,että keskustelua on, kunhan se raja jonnekin vedetään siellä omien korvien välissä. Itsellä joskus varmaan liiankin korkealla tasolla se automaattinen suodatus, mutta ei tarkoita sitä, että muiden pitäisi harjoittaa samaa.

Toisena se, että täältä myös ääni sille fiilikselle, että ei voi kuin ihmetellä ja samalla arvostaa sitä tiedon määrää, minkä jotkut joistain asioista omaavat. Rami hyvänä esimerkkinä, mutta ei suinkaan ainoana.  :)

Lassi Liikanen

Vaikka en Ramia sen erityisemmin tuntenut, niin onhan se tietenkin ikävää, että näinkin asiallinen henkilö poistuu foorumilta. Arvostan sitä, että olet jaksanut paneutua merenkulun saloihin näinkin laajasti. Terveisiä siis sinulle jos luet tätä palstaa, ja tervetuloa takaisin minunkin puolestani.  :)
Kaikki tällä palstalla esittämäni mielipiteet ovat henkilökohtaisia, eivätkä edusta muita tahoja tai ole kytkösissä tämän palstan ulkopuolisiin tahoihin.

Verkkolehti Ulkomatala