Kirjoittaja Aihe: Junalautta Öresund???  (Luettu 2450 kertaa)

Juha Westerlund

  • Perämies
  • ***
  • Viestejä: 398
  • =)
Junalautta Öresund???
« : 07.02.2002, 19:19:27 »
Minkäslainen rohmu tämä vesseli sitten mahtaa ollakkan??Mahtaa sitten olla kannattavaa toi liikenne tossa Ruotsi- Suomi välillä...?Aikovat viellä matkustajiakin ahtauttaa sinne kaiken muun romun keskelle :o Ja minkäs on, mikäs nimi tälle on tulossa?Ei kai vaan Star Wind 2 ;D 8) ???
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970, 02:00:00 kirjoittanut 1025470800 »

laivat

  • Vieras
Re: Junalautta Öresund???
« Vastaus #1 : 07.02.2002, 19:55:23 »
Elikkä laiva on nyt Remontowan telakalla Puolassa, jossa se muutetaan ro-pax-alukseksi. Siihen rakennetaan muun muassa tilat 364 matkustajalle ja sen lastitilat sekä turvallisuusvarustus uusitaan. Lisäksi laivaa pidennetään neljällä metrillä, jolloin siitä tulee 190-metrinen. Uusi nimi on luultavasti Sky Wind.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970, 02:00:00 kirjoittanut 1025470800 »

Matti Kauppinen

  • Moderaattori EVP
  • Siiffi
  • *****
  • Viestejä: 917
Re: Junalautta Öresund???
« Vastaus #2 : 07.02.2002, 20:17:09 »

Lainaus

Lisäksi laivaa pidennetään neljällä metrillä, jolloin siitä tulee 190-metrinen.


Miksi vain neljällä metrillä? Tuoko tuo neljän metrin lisäpituus suurenkin kapasiteetin lisäyksen vai mikä ajatus tuossa neljän metrin pidennyksen takana oikein on?
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970, 02:00:00 kirjoittanut 1025470800 »

Miran Hamidulla

  • Luotsi
  • *****
  • Viestejä: 5093
Re: Junalautta Öresund???
« Vastaus #3 : 07.02.2002, 21:31:36 »
Tuollainen neljän metrin lisäys pituuteen viittaa varmaankin sponsonien rakentamiseen.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970, 02:00:00 kirjoittanut 1025470800 »
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Matti Kauppinen

  • Moderaattori EVP
  • Siiffi
  • *****
  • Viestejä: 917
Re: Junalautta Öresund???
« Vastaus #4 : 08.02.2002, 03:03:16 »

Lainaus


Mutta viitsit sitten kuitenkin kysyä oikein julkisesti ?!?  :D ;D
Tunnustaisit pois tappiosi  >:(



Enkä tunnusta mitään tappiota.  :o :o

En maininnut sponsoreita, koska jotkut täällä eivät pidä niistä. Joten en jaksa kuunnella v**tuilua niistä.

Toisekseen ihmettelen, miksi Turun ja Tukholman väliseen liikenteeseen tulevalle alukselle pitää rakentaa sponsorit varsinkin kun kyseessä on enemmänkin rahti-alus kuin matkustaja-alus.

« Viimeksi muokattu: 01.01.1970, 02:00:00 kirjoittanut 1025470800 »

Pekka Ruponen

  • Matruusi
  • **
  • Viestejä: 114
    • personal website
Re: Junalautta Öresund???
« Vastaus #5 : 08.02.2002, 16:48:04 »
364 matkustajaa on enemmän kuin 12, joten laiva täytyy luokitella matkustaja-alukseksi. Sen täytyy siis täyttää tiukemmat vakavuuskriteerit kuin rahtilaivan. Lisäksi kansirakennelmien lisääminen nostaa laivan painopistettä, siis huonontaa vakavuutta. Näistä syistä johtuen sponsonien rakentaminen lienee välttämätöntä. Laivan reittihän ei tähän vaikuta.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970, 02:00:00 kirjoittanut 1025470800 »
Pekka Ruponen