Mitä filmiä käytätte?

Aloittaja Antti Ruusu, 29.06.2001, 22:15:23

« edellinen - seuraava »

Antti Ruusu

Kyselisin vaan, että mitä filmiä käytätte? Itse käytän Fujin superia 100:sta. Luulen että 100:sta käytetään aika vähän toisin kuin 200:sta ja 400:sta. (niille jotka eivät teidä mitä nämä 100 ja 200 ovat niin ne tarkoittavat filmin valoherkkyyttä esim. 200:nen on valolle herkempää kuin 100:nen, mutta 100:sen kuvat on vähemmän rakeisia kuin 200:sen tai sitä isommat)

laivat

#1
Yleensä käytän joko Fujicolor superia, Agfaa tai Kodakia riippuen siitä, mikä on tarjouksessa. Herkkyteenä käytän 400:sta (200:sta tai pienempää vain, jos 400:sta ei ole saatavilla). Onko kenelläkään kokemuksia 800:sta? Millaisia kuvia sillä saa?

Heikki Helen

#2
Mun sivuillani on Finnjetin ja Suomenlinnan uusin kuva 800:lla otettuja. Eli sellaisia kuvia sillä saa...
Nykyään yli 1200 alusta ja 1600 kuvaa ---> http://www.hhlweb.org

Eerik Laine

#3
Itse pyrin käyttämään hyväksi havaitsemaani 400:n filmiä.  8) Toisaalta en kieltäydy ottamaan kuvia esim 100:llakaan, mutta nelisatasta pyrin käyttämään kun mahdollisuus on! Ja merkkinä käytän myös Fujia, mutta ei sekään niin kölin päälle ole....  :o

Arttu Laaksonen

#4
Fujin 100:sta mäkin tossa pokkarissani pääasiassa käytän. Toisessa kamerassa on nyt Fujin 400:sta sisällä ja olen aatellu sitä kokeilla tuossa pokkarissakin. 200:sta en kyllä aio enää käyttää, ennen käytin näet aina Anttilan kestotarjousta eli 3 Agfan 200:sta 30mk mutta mielestäni 100:lla tulee parempia kuvia.
.: FAQ :.

Aleksi Lindström

#5
Fujin 4-satasta mäkin käytän. En ole koskaan käyttänyt satasta, 2-satasta pari kertaa ja kerran 8-satasta, enkä toista kertaa käytä, koska sitä pitäis ilmeisesti käyttää yöllä. Päiväkuvista ei tullu mitään järkevää... pimeitä ku huit perseessä.

Miran Hamidulla

#6
Mä pyrin käyttämään 400:sta pääsääntöisesti, mutta hyvällä säällä kuvatessa 200:stakaan ei ole haittaa. Merkistä en ole niin tarkka, kunhan se on vain jonkun tunnetun ja ison firman merkki(Fuji, Kodak jne...) eikä minkään täysin tuntemattoman pikkupuljun merkki. Tällä hetkellä käytän kuitenkin Fujia, kun sitä saa Keravan Anttilassa halpoina 108:n kuvan säästöpakkauksina.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Kenny Leong

#7
Minä käytän seuraavia filmejä --->yleensä ainoastaan diafilmiä, koska diasta saa parhaimman ns. informaation kuvaa skannatessa(erot pienet silmämääräisesti verrattaessa negaan mut anyway...)

Kodak 100VS: Herkkyys 100 ISO, korostaa todella hienosti värejä ja on päivänvalofilmi. Todella hienorakeinen eli rakeita tuskin huomaa.

Fuji Provia 100 F: Herkkyys 100ISO, hienorakeinen diafilmi ja tarkka, hyvät mahdollisuudet yli/alivalottaa, voi käyttää moneen eri tarkoitukseen esim.maisema tai henkilökuvaukseen.

Värinegatiivifilmit joita käytän(harvoin)
Fuji Superia 100: Herkkyys 100ISO, sopii ulkokuvaukseen, hyvä värintoisto, hienorakeinen.

Iltaisin(yleensä syksyllä/talvella/kevättalvella) kuvaan 400 ISO:n filmillä.