Ex-Bore I:n uudet seikkailut

Aloittaja Mikko-Oskari Koski, 09.01.2006, 20:33:22

« edellinen - seuraava »

Juhani Mehto

Rigel I lähti syyskuun alussa Kreikasta kohti Alangin romurantaa Roger-nimisenä ja Komoreiden lipulla.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Mika Honkonen

Näyttää matkalla ais kadonneen. Viimeisin tieto 24.9. Omanin eteläpuolelta.

Alangin edustalla on myös toinen suomalaisille tuttu alus. Liekö menossa rannalle? Nimittäin BLUEFORT
"When the weatherman issues a hurricane warning, there's a pretty good chance you're going to get your ass kicked"  Capt. Phil Harris

Sven Liljeström

Kommenttina vain, että aika kauanhan alus kuitenkin palveli omistajiaan.
Saman aikakauden Aallotar koki saman kohtalon lähes 20 sitten.
Voisikohan tästä alukset aikanaan rakentaneista telakoista tehdä mitään
johtopäätöksiä?!
Turussa rakennettu alus lienee ainakin luovutushetkellä ollut kalliimpi.
Ehkä joku tietää.

Petri Nummijoki

Lainaus käyttäjältä:  Sven Liljeström - 17.01.2022, 10:36:48
Voisikohan tästä alukset aikanaan rakentaneista telakoista tehdä mitään
johtopäätöksiä?!

Telakkaa enemmän asiaan vaikuttanee, että Bore I oli monikäyttöisempi, kun siinä oli paljon tilavampi autokansi ja myös enemmän matkustajapaikkoja. Ainoastaan hyttitilojen osalta Aallotar ja Svea Regina olivat kilpailukykyisiä. Syy varmaan oli siinä, että Aallotar ja Svea Regina räätälöitiin Helsingin linjan tarpeisiin ja olivatkin siinä epäilemättä edistysaskel verrattuna Ilmattareen ja varsinkin Olympialaivoihin. Mutta käytännössä Aallotar ja Svea Regina jäivät Helsingin linjalla heti liian pieniksi. Suurempien ja korkeatasoisempien aluksien tullessa 1975 ei Aallottarelle ja Svea Reginalle tahtonut löytyä Siljan liikenteestä enää tarkoituksenmukaista käyttöä eikä ilmeisesti oikein hyvin muualtakaan maailmasta.