Finnjet romuksi

Aloittaja Timo Selkälä, 02.05.2008, 09:37:47

« edellinen - seuraava »

Arivaara

samaa mieltä kans. onneksi menee romuksi niin loppuu rutina siitäkin botskista.

Roope Haapala

Eihän sille nyt mitään voi kaikki menee joskus romuksi ja en usko että tällainen laiva enää toimisi kauaa merellä koska tulee koko ajan uusia
laivoja tämä jäisi vain jalkoihin. ???
Minkäs minä sille mahdan?

Kalle Id

Lainaus käyttäjältä: Juha Heinonen - 08.05.2008, 13:05:18
Miten olisi jos Kiristina Cruise hankkisi Finnjetin? Mielestäni sille Finnjet sopisi. Vanha kunnon laiva, suomalainen laiva. Ihmiset varmasti kiinostuisivat. Suomessa Finnjet tunnetaan, ja näinollen Kristiina Cruise voisi hyötyä jo pelkästään siitä.

Mitä te ajattelette?
Jonne lienee valitettavasti oikeassa, Jetti on aivan liian iso Kristina Cruisesin liikenteeseen - ja edelleenkin aluksen muuttaminen risteilylaivaksi olisi kallis paukku, johon pienellä kotimaisella varustamolla tuskin on varaa. Lisäksi Kristina Cruises ei voisi käyttää aluksen suurinta myyntivalttia, Finnjet-nimeä, koska se on Finnlinesin omistama tuotemerkki.

Mutta jos mahdollisia käyttötarkoituksia Suomessa aletaan miettimään, niin Helsingin kaupunki voisi luopua suunnitelmasta rakentaa Kanavaterminaalin tilalle hotelli - sen sijaan Finnjet voitaisiin sijoittaa pysyvästi kyseiseen laituripaikkaan. Aluksen hytit voitaisiin uudistaa hotellihuoneiksi, ravintolat ja baarit kävisivät sellaisenaan viihdekeskuksena, ja autokantta voitaisiin käyttää esimerkiksi näyttelytilana, tai vaikka ostoskeskuksena jos niikseen tulee. Noin keskeiselle paikalle sijoitettuna hanke saattaisi juuri ja juuri kannattaa.

Lainaus käyttäjältä: Jani Ahvenainen - 07.05.2008, 21:48:52
Finnjet Suomen valtion omistukseen
Allekirjoitettu.
Lainaus käyttäjältä: Jarkko Korhonen - 08.05.2008, 13:32:06
Aivan järjetön idea.
Toisaalta olihan tuo alkujaankin valtionyhtiön omistama... ;D

Teemu Ahonen

Luulisin, että Finnjet tulisi hotellilaajennusta paljon halvemmaksi. Jo pelkästään kouluni lisäsiiven rakentaminen maksoi suurin piirtein yhtä paljon, kuin mitä on Finnjetin hinta. Huom.. Lisäsiivessä on neljä kerrosta (mukaanlukien kellari ja ullakko). Finnjetissä 11. Lisäsiiven pituus on n. 40 metriä ja leveys 15, Finnjetin pituus taas 215 metriä ja leveys 25.

Finnjetin osto tulisi halvaksi, ja luulisin rempankin jälkeen tulevan Kanavatermiaalin hotellihanketta halvemmaksi.

Tuon hotellihankkeen jälkeen huoneita tulisi 200-250. Omien laskelmieni mukaan jos Finnjetin kaikki hytit miehistöä myöten lukuunottamatta pohjimmaisia remontoitaisiin Commodore-luokan hyttien kokoisiksi, tulisi hyttejä 230. Siihen vielä alkuperäiset Commodore-hytit, niin 260. Asiakkaita näin mahtuisi 520. Ajattelin säästää pohjmmaiset miehistön hytit ja Budget-hytit eräänlaisina halpahuoneina. Se tekisi 103 huonetta lisää, ja samalla myös 344 paikkaa lisää asiakkaille. Eli yhteensä 864 asiakasta.

Tietysti unohtamalla autokantta. Vähän remppaa sinnekin, niin siitä saa tilan monenmoisiin tarkoituksiin. Ostoskeskukseksi tila on ehkä hieman pieni, mutta tavaratalo ei ole mahdottomuus.
Daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa daa daa dum daa daa daa.

Kalle Id

Palataksemme faktuaalisempiin aiheisiin, Doug Newman reportoi Club Cruisen olevan vaikeuksissa ja kertoo syyn Da Vincin uudistussuunnitelmien hylkäämiseen olleen arvioitua huomattavasti korkeampi hinta: http://dougnewmanatsea.com/2008/05/07/trouble-at-club-cruise-van-gogh-uk-plans-axed-da-vinci-scrap-rumors-astoria-sale-imminent/

Matti Lehtinen

#35
Helsingin Sanomat kertoo, että Finnjet ei ehkä päädykään romuksi: linkki

LainaaTurgay Kinalibalaban MSK:sta kertoo, että lautasta on saatu kaksi varteenotettavaa tarjousta, joista meklarifirman asiakkaat ja Finnjetin uudet omistajat hänen tietojensa mukaan nyt neuvottelevat.

Kumpikin tarjoaja käyttäisi laivaa linjaliikenteessä.

Toinen tarjouksista johtaisi siihen, että Finnjet jäisi Punaisellemerelle. Se liikennöisi reiteillä Saudi-Arabian Jeddasta Sueziin Egyptiin ja Jeddasta Port Sudaniin.

Toinen tarjous toisi entisen suomalaisaluksen Välimerelle, jossa se ajaisi reittiä Algerian länsirajalta Ghazaouetista Seteen Ranskaan.

Saudi-Arabia palaa spekulaatioihin vuosien tauon jälkeen 8)

Vesa


Timo Lehtinen

Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Vesa


jonas

Hehei, hyviä uutisia. Kuulostikin jotenkin liian pahalta ollakseen totta että -77 lautta, vaikkakin aika epätaloudellinen yhdistelmä lähtisi jo nyt nauloiksi. Kuitenkin Ragnhild, Peter Wessel ja entiset Prince ja Princess of Scandinavia ovat aluksen kanssa aikas samaa sarjaa ja niille ilmeisesti löytyy ihan hyvin duunia Punaiselta tai Välimereltä. Veikkaan muuten että Vana Tallinn ja Regina Baltica, miksei myös Festival sieltä päin hyvin pian löytyvät.

Jani Nousiainen

US Shipbrokersin sivuilta

Da Vinci ex Finnjet - Ice class cruise ferry.
05.14.08 Still no buyers for Finnjet. Arrives in Jeddah on Friday for delivery to new owners. If not resold, she will go to demolition..
Buyers willing to resell vessel, email for details!........
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Oskari Nurminen

#41
Lainaus käyttäjältä: Jani Nousiainen - 16.05.2008, 21:12:27
US Shipbrokersin sivuilta

Da Vinci ex Finnjet - Ice class cruise ferry.
05.14.08 Still no buyers for Finnjet. Arrives in Jeddah on Friday for delivery to new owners. If not resold, she will go to demolition..
Buyers willing to resell vessel, email for details!........


Pieni risti riita näillä kahdella. ??? http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Finnjet+ei+ehkä+päädykään+romuksi/1135236350751

Repe

#42
Pieniä ihmeitä on tänään ilmassa:

http://www.yle.fi/uutiset/24h/id91249.html

"Nyt Finnjetin perään kaipaa joukko espoolaisia kaupunginvaltuutettuja, joukossa muun muassa entinen laivanrakentaja, vuorineuvos Martin Saarikangas (kok), puoluejohtaja Timo Soini (ps) ja kansanedustaja Eero Akaan-Penttilä (kok).

Eilen jättämässään valtuustoaloitteessa Saarikangas ja kumppanit ehdottavat, että Espoon kaupunki ostaisi Finnjetin."


Eli siis Espoossa harkitaan Finnjetin ostamista. Aika yllättävä ratkaisu olisi, muttei välttämättä huono  8) . Tervetuloa Espooseen, Finnjet!

Kalle Id

Eli oikeistolaiset espoolaiset haluavat ostaa Finnjetin kaupungin omistukseen? Jo on aikoihin eletty... :P Ei sillä, kyllä espoollaisilla hynää Jettiin luulisi olevan, ja olisihan tuo loistava saada naapurikaupunkiin.

Vesa

Kyllä espoolaisilla varmaa rahaa siihen olisi. mutta hyvä jos saadaan takasin itämerelle vaik ei iha naapuri kaupunkiin tulekkaan....(100-130 km) espooseen  :(