Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
Muut alukset / Vs: Tampere alus
« Uusin viesti kirjoittanut Kari Virtanen 26.08.2022, 12:39:27  »
Tuoreimpien tietojen mukaan luvattomasti laiturissa Nokian Viinikanniemessä.

https://yle.fi/uutiset/3-12515916
92
Laivakuvaaminen / Vs: Valokuva m/t Nannasta
« Uusin viesti kirjoittanut Olli Luoma 25.08.2022, 22:27:56  »
Moro kaikille,
Olin Nannalla opiksena ja moottorimiehenä Elokuusta 1974-1976 toukokuuhun.
Chiffinä Punapää Olasvuo olis kiva vaihtaa kuulumisia.

Terv. Olli
93
Matkustaja-autolautat / Vs: Tallinkin laivavuokrauksia
« Uusin viesti kirjoittanut Kai Heino 25.08.2022, 17:34:21  »
Tänään kuulin yhdeltä kesän Baltic Princessillä palvelleelta, että laivalla pelätään PB:nkin siirtyvän alkuvuodesta vuokraukseen.
94
Muut alukset / Vs: Kuusi hybridi-irtolastialusta AtoB@C:lle
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 25.08.2022, 15:51:12  »
Eilen ilmoitettiin vielä viiden aluksen lisätilauksesta, minkä myötä alusluokan koko kasvaa jo 12 alukseen. Samalla paljastettiin, että näistä puolet tulevat AtoB@C:n suoraan omistukseen ja puolet tulevat investoijien omistukseen. Kaikki tulevat kuitenkin varustamon liikenteeseen GreenCoaster-poolin ajoon.

Varustamon tiedote lisätilauksesta.
95
Matkustaja-autolautat / Vs: Laivahostelli Boren nykykunto.
« Uusin viesti kirjoittanut Sven Liljeström 24.08.2022, 09:55:44  »
Näin hyvätkin aikeet valuvat hukkaan, ellei kohdetta "ole varaa" pitää kunnossa.
Ruotsissa M/s Birger Jarl (1953) on kokemassa saman kohtalon.
FoF:sta voi tosin lukea, että BJ on kuluvan elokuun alussa siirretty telakalta "Lunde"-
nimiselle paikkakunnalle, joka netistä löytyvän tiedon on Kramforsissa Ruotsin itärannikolla.
Uusi polvi elää kuitenkin nykyajassa, eikä sitä mitenkään kiinnosta, miten ja millaisia
paateilla ulkomaanmatkailua 60 vuotta sitten tehtiin.
96
Matkustaja-autolautat / Vs: Laivahostelli Boren nykykunto.
« Uusin viesti kirjoittanut Kimmo Rantanen 23.08.2022, 18:31:11  »
Huomasin saman keväällä kun kävin siellä. Toivottavasti edes hienon Kristina Reginan kunnossapitoon löytyy rahaa, ettei määränpää muutaman vuoden päästä upottuaan Aurajokeen ja yhteiskunnan varoilla noston jälkeen ole Alangin suunnalla. Toivottavasti siis vanhojen laivojen omistajille ei selviäisi vasta kantapään kautta kuinka kallista on telakointi ja ylläpito tai sitten yhteiskunnan pitäisi ottaa osaa kustannuksiin jo hyvissä ajoin...
97
Matkustaja-autolautat / Vs: FinFerries (ex.Destian ja TLL:n Lauttavarustamo)
« Uusin viesti kirjoittanut Kai Heino 23.08.2022, 17:53:12  »
Kova poru oli viime viikonlopun lauttajonoista. Ensi viikonloppuna ei luvassa helpotusta, kun Altera edelleen kaijatesteissä.
98
Muu merenkulku / Vs: Luoteis-ja Koillisväylästä
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 22.08.2022, 21:37:31  »
Koillisväylällä on tänä vuonna purjehtinut venäläisten laivojen lisäksi vain Bahamalle liputettu jäävahvistettu irtolastialus Vitus Bering, jota operoi virolainen Platano Eesti Oü.

BarentsObserver: Chinese shippers shun Russian Arctic waters

edit: Poikkeuksena toki ympärivuotisesti Sabettaan liikennöivät YamalMax-tyyppiset LNG-tankkerit sekä kesäkaudella liikennöivät matalamman jääluokan vastaavat alukset.
99
Matkustaja-autolautat / Vs: Tallinkin laivavuokrauksia
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko-Oskari Koski 22.08.2022, 11:00:01  »
Kaiketi BQ hoitaa juuri sen määrän Tukholman vajaan vuorokauden keikkoja, mitä niitä on Galaxylle tilattu joko koko laivan rahtauksina tai sellaisina ohjelmasisältöinä, jotka varmuudella myyvät niin hyvin, että varustamon kannattaa ennemmin hoitaa ne kuin ajaa omalla riskillä normaaliliikennettä TLL-MHQ-STO.
Princessan rooli varustamon ainoana Suomesta operoivana "porauslauttana" on kiintoisa, Kapellskäriin kun ei ole tulossa terminaalipalveluita, eli ylimeno tosiaan on mahdollinen vain ajoneuvojen kyydissä olijoille, kuskit mukaanlukien. Helsingin suunnalta tulevia aiemmin Europan risteilyjä suosineita asiakkaita ei varmasti tässä kohden helpota ainakaan se, että junayhteys ei toimi Turun satamaan asti. Moni asiakas varmasti arvostaa sitä, että B.Princess, Suomen lipun alla seilatessaan, pitää vielä hengissä vanhaa EFFOAlta ja Borelta periytyvä suomalaista matkustajalaivaperinnettä.

Jos risteilykuviot onnistuvat hyvin, voi tässä olla tulevaisuuden toimintavinkki myös muiden varustamojen suuntaan. Näin myös siinä tapauksessa, että Tallink tosiaan vetäytyy Turun suunnalta ja Viking tai Grimaldi tuo seudulle kolmannen aluksen (erittäin epätodennäköistä). Jos taas Tallink katsoo asiakseen palata keväällä entiseen malliin, sen Tukholmasta iltaisin lähtevä alus saattaisi olla Victoria, jos risteilytuote halutaan takaisin.

Ylläpito voisi liittää Victorian rahtausta koskevan keskustelun tähän.
100
Matkustaja-autolautat / Vs: Tallinkin laivavuokrauksia
« Uusin viesti kirjoittanut Arto Papunen 21.08.2022, 18:49:24  »
No
Vikingin kaksikolleha ei TallinkSiljalle ole mitää kilpailuvaihtoehtoa nyt eikä ihan äkkiäkään. Viking imee Glory/Grace parillansa niin totaalisesti Tallinkin *sisälaivat*  joista ulos näe Erkkikään   +  että Finnlinesin tuleva kaksikko Naantali-Långnäs- Kapellskär reitille ei ainakaan tule asiaaa helpottamaan

Noh on siinä Vikingillä Cinderellakin sekoittamassa pakkaa vaikkei se samalla linjalla ole, mutta periaatteessa vaihtoehto Galaxyn risteilyille..
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]