Moulinexien kesäkeikoista

Aloittaja Mikko-Oskari Koski, 19.06.2001, 22:34:52

« edellinen - seuraava »

Janne Koskinen

#105
Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 01.09.2008, 11:26:52
Muistaakseni kyllä.

Finstashipin kotisivuilta vuosikertomukset; offshoretoiminta

2004 liikevaihto 10,8 mil. euro   operointipäivät 440     rahtaustaso 24550 EUR/vrk
2005               18,8                                     656                      28600
2006               27,0                                     939                      28750
2007               39,7                                    1033                     38450

Keskiarvo melko tarkkaan 30000 EUR/vrk; mukana huonohko, 2*hyvä ja Finstan skaalassa erittäin hyvä vuosi.
2008 tod näk. vuosien 2005/2006 tasoa ellei huonompi (mm. DP III-luokan alus tekee DP-I/0-luokan aluksen hommia), jossei Shell maksa kunnon kompensaatiota peruuntuneesta Alaskan hommasta.

Kommentti: hyvältä näyttää, mutta hei missä tässä on se business?

Ja vertailuksi Viking Supply ships



2006 liikevaihto  49,7 milj euro   operointipäivät 1139   rahtaustaso 43619 euroa/vrk
2007                54,5 milj.euro                        1080                    50439 euroa/vrk

Ihan hyvin puolella jengillä ja puolet halvemmilla laivoilla (rakennuskustannukset)

Ei toi AHTS kultakaivos joka päivä ole, mutta toisinaan. Ja tänä vuonna ero Viking supply shipsin eduksi paljon suurempi.

EDIT: korjasin liikevaihdon ja operointipäivät, koska VSS ilmoittaa SBS ja barge toiminnasta puhdistetun  AHTS toiminnan figuureista dayraten ja operointiprosentin; olin laskenut sen kolmen aluksen mukaan unohtaen, että AHTS San Fruttuso/Odin Vikingin on ollut rahdattuna vuodesta 2004 ja ostettu laivastoon 2006.

http://www.vikingsupply.com/pdf/280482_annual_report_7.pdf

EDIT 2: Vai laskinko alakanttiin, tuolla VSS:n annual reportissa mainitaan fixture rate ja avarage dayrate ja rahtauksessaoloprosentti (73-78%), mutta laskemalla fixture rate mainitulla prosenttimäärällä ei kuitenkaan saa esitettyä avarage dayratea. Miten toi olis laskettava, jos väärin laskin niin VSS:n figurit 20-25% paremmat kuin laskemani.

EDIT 3: Viking kaipaa "pelimiestä" fleet superintendentiksi:

FLÅTE INSPEKTØR - KRISTIANSAND -OFFSHORE REDERI
Company nameViking Supply Ships AS
Company descriptionViking Supply Ships AS er et heleid datterselskap av Kistefos AS og hadde i 2007 en omsetning på 777 mill.NOK med en verdijustert egenkapital på 1,4 mrd NOK. Viking Supply Ships AS (VVS) er et offshorerederi med hovedkontor i Kristiansand. Selskapet eier og driver sammen med svensk samarbeidspartner, fire kombinerte supply/ankerhåndteringsskip (AHTS) og har under bygging 4 store ankerhåndterere i Bilbao, Spania. I tillegg eier og driver VVS 7 store nordsjølektere. Rederiet har også 100% eierskap i et fullt integrert rederi, SBS Marine Ltd, som opereres i fra Aberdeen med 6 supplyskip i drift.

Job description:Fleet Superintendent- Ansvarlig for operasjonell og teknisk drift av skip / lektere
- Oppfølging av skip under bygging/ombygging/mobilisering
- Teknisk kompetansestøtte til skip og samarbeidspartnere
- Budsjettansvar for drift av skip og lektere
- Planlegging og oppfølging av verkstedopphold
- Delta aktivt i rederiets vekst, utvikling og HMS arbeidExperienceKvalifikasjoner:
- Relevant erfaring fra drift av skip
- Evne til å kunne løse kompliserte tekniske oppgaver
- Evne til å kunne prioritere og arbeide under tidspress
- Sikkerhetsbevisst
- God ordenssans, nøyaktig og strukturert
- Positiv og med gode samarbeidsevner
Vi tilbyr en spennende jobb i et internasjonal miljø i moderne lokaler.
Konkurransedyktige lønnsbetingelser, bonusordning og meget gode pensjons- og forsikringsordninger.
Working area: Kristiansand
Website: www.hr-center.no
Contact person: Jan Henrik Johansen
E-mail: jhj@personalhuset.no
Phone: 70008650
Closing date: snarest
Application apply forsøknad sendes ved bruk av "Send form" knappen eller send oppdatert CV på email til : jhj@personalhuset.no
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Ville Rikkonen


[/quote]
Ei toi AHTS kultakaivos joka päivä ole, mutta toisinaan. Ja tänä vuonna ero Viking supply shipsin eduksi paljon suurempi.
[/quote]


Tæytyy tohon Jannen kommenttii yhtyæ...Tænææn ollaan 60000 GBP/day siirtæmæssæ Safe Bristolia rigiæ ja lauantaina
samanlaisesta hommasta Nexen maksaa Galaxy III:n siirrosta 120000 GBP/day...Laivana siis Odin Viking mikæ muuten BTW on Norjalainen . ;) Tællæ tørnillæ tæhæn saakka ollu kaikkea 30000 ja 92000 GBP væliltæ...

OT: pahoittelen Norjalaisen næppiksen jælkeæ... ;)

Janne Koskinen

#107
Lainaus käyttäjältä: Ville Rikkonen - 12.09.2008, 05:21:06

Nexen maksaa Galaxy III:n siirrosta 120000 GBP/day...Laivana siis Odin Viking mikæ muuten BTW on Norjalainen . ;) Tællæ tørnillæ tæhæn saakka ollu kaikkea 30000 ja 92000 GBP væliltæ...

OT: pahoittelen Norjalaisen næppiksen jælkeæ... ;)

"Rune-setä" fixaa/maksaa Stasille samaan aikaan 20000-25000 GBP tuplaten kalliimmille ja tuplaporukalla seilaaville aluksille. Aina ei voi voittaa; tosin tappioputki on kestänyt 15,5 vuotta ja MKL aikaan (kun rahtaussopimuksen ilmaantumiseen vaadittiin kotietsintä) ero vielä suurempi "vapaihin markkinoihin".

Ja ralli jatkuu: "Havila Saturn has been fixed to Maersk Oil UK for the Borgsten Dolphin. Rate reported to be GBP 120.000,-. Havila Neptune is fixed to Total E&P for 140 days + opts, at approx. USD 82.000 / day" Yllättävän hyvin noin pitkästä charterista.

Muuten Stasi voisi ottaa oppia tiedottamisesta:

http://www.havila.no/default.asp?menu=5&doc=1250953

Ja kertoa asiasta talouslehdille; esim. kauppalehti, taloussanomat

http://www.hegnar.no/bors/shipping/article313301.ece

Eipähän tarvitse meidän tavallisten kuolevaisten arvailla rahtaustasoa.

Tosin noteratuille varustamoille eri lait, mutta liikelaitoksen oli tarkoitus lisätä "läpinäkyvyttä", mutta eipä sellaista ole näkynyt.

http://www.offshore-shipbrokers.co.uk/services/mreporting/monthly/lib/0808.pdf

Katkokaapas tätä P. Laakson linkkiä ja viimeisiä taulukoita; Finstashipin alusten dayrate (kun muuttaa punnat euroiksi) oli vuonna 2006 huonompi kuin 0-525m2 kannelle varustetun supply-aluksen avarage dayrate DP-O luokalla cargo runnilla eli Seilin kokoluokan alukset tahkosivat keskimäärin paremmin kuin Stasin moulinexit.

EDIT: up, up with the rates: Normand Master fixed to AGR for Sedco 704. GBP 140.000,- level (15.09.2008) ed. viikolla 135000 GBP Maerskilta (sama skeibi).

"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

"Liikevaihto jäänmurtotoiminnasta operointipäivää kohti verrattuna vastaavaan offshore-toimintaan on ollut siis selvästi korkeampi, vuonna 2005 jopa lähes kaksinkertainen. Jälkimmäistä harjoitetaan monitoimimurtajilla Fennica, Nordica ja Botnica, joiden käyttö- ja pääomakustannukset ovat vähintään kaksinkertaiset verrattuna perinteisiin murtajiin Urho, Sisu, Otso, Kontio, Voima ja Apu, joilla jäänmurtotoimintaa on pääasiassa hoidettu monitoimimurtajien ollessa offshore-toiminnassa.

Edellä olevien lukujen valossa vaikuttaa vaikeasti ymmärrettävältä, että Varustamoliikelaitos on omilla laskelmillaan antanut ymmärtää, että offshore-toiminta on ollut joka vuosi voitollista. Tästä seuraa loogisesti kysymys, onko valtiolta saadulla jäänmurtorahoituksella tuettu tappiollista offshore-toimintaa.

Varustamoliikelaitoksen tilintarkastuspöytäkirjassa on todettu, ettei liikelaitoksella ole nykyisillä sidonnaisuuksilla ja hintatasolla mahdollisuuksia kannattavaan toimintaan jäänmurron osalta, koska jäänmurrossa Varustamoliikelaitokselle maksettavan hinnan määrittely on ratkaisevasti Merenkulkulaitoksen käsissä sen ollessa ainoa asiakas. Pöytäkirjassa todetaan myös, että suurimman kuluerän jäänmurtotoiminnassa muodostavat henkilöstökulut ja liikelaitoksen johdon mahdollisuudet saneerata jäänmurron henkilöstökuluja ovat rajalliset alusten miehitystä koskevien Merenkulkulaitoksen antamien määräysten vuoksi. Edelleen on todettu, että liikelaitoksen operatiivinen toiminta oli huomattavan tappiollista ja että suurin osa tappiosta tehtiin jäänmurtotoiminnassa eikä vuonna 2006 maksettu hinta kattanut liikelaitoksen jäänmurtotoiminnan kuluja.

Merenkulkulaitoksella ja Varustamoliikelaitoksella on ollut tiettävästi erimielisyyksiä rahtaussopimuksiin perustuvista rahtauskuluista jo vuodesta 2004 lähtien. Erimielisyydet ovat koskeneet mm. merenmittausalusten maksamattomia laskuja, yhteysalussopimuksen hinnankorotusvaatimuksia, alusten vakuutusmaksuja, monitoimimurtajien telakointikustannuksia, murtajien valmiusmaksuja ja merihenkilöstön palkkojen vastikevelkaa. Merenkulkulaitos lienee maksanut osan näistä erimielisyyden kohteista ennen vuotta 2007.

Kaikkea ei kuitenkaan näytä ratkaistun. Keväällä 2007 oli Varustamoliikelaitoksella edelleen noin 9 milj. euron korvausvaatimukset Merenkulkulaitokselle samoista asioista. Merenkulkulaitos oli johdonmukaisesti kiistänyt korvausvaatimukset tehtyjen sopimusten vastaisina. Asia uhkasi mennä välimiesoikeuden ratkaistavaksi. Liikenne- ja viestintäministeriö ei kuitenkaan halunnut asioiden menevän oikeuskäsittelyyn ja teki sovitteluehdotuksen, jonka mukaan Merenkulkulaitos maksaisi Varustamoliikelaitokselle noin 2,4 milj. euroa. Kesällä 2007 Merenkulkulaitos maksoikin em. summan Varustamoliikelaitokselle.

Edellä olevan perusteella ja eduskunnan työjärjestyksen 27 §:ään viitaten esitän asianomaisen ministerin vastattavaksi seuraavan kysymyksen:

Kuinka Varustamoliikelaitos on voinut harjoittaa voitollista offshore-liiketoimintaa monitoimimurtajilla selvästi pienemmillä tuloilla kuin jäänmurtotoiminnasta on saatu,
onko tässä ollut itse asiassa kysymys ristisubventiosta valtion rahoittamasta jäänmurtotoiminnasta,
ovatko Merenkulkulaitoksen ennen vuotta 2007 ja kesällä 2007 maksamat Varustamoliikelaitoksen vaatimat lisäkorvaukset olleet kulloinkin voimassa olleiden rahtaus- ja hoitosopimusten mukaisia ja
miksi näitä korvausvaatimuksia ei ole viety oikeuden ratkaistaviksi?"
Helsingissä 21 päivänä syyskuuta 2007

Erkki Pulliainen /vihr

http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/kk_311_2007_p.shtml

Viime päivien perusteella taas eduskuntakyselyn paikka?


"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

#109
Voipi markkinat kohta latistua: Brent Crude: 91.93 dollar

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2008/09/14469&sort=false

Botnica ROV/Construction 13600 117 1000 2 Aker Marine Contractors 30.09.08 Aalesund

Nordica ROV/Construction 28560 234 1100 2 Technip / ROV/Survey 19.09.08 Peterhead

http://www.jgoship.no/offshore/

(Johan G. Olsen)

Nordica
20,0   234  1050  III  Technip  ROV / Survey   Peterhead  21.09 

Botnica
20,5   117  1000  III  Technip  Pipeline remedial work   Peterhead  25.09 

http://www.haglandoffshore.com

(Hagland)

Botnica MSV noin 30.9.2008 15.3.2009 North Sea
Nordica MSV noin 20.9.2008 15.1.2009 North Sea
Fennica MSV 13.11.2008 15.1.2009 North Sea
Seili MSV 2.7.2008  Baltic Sea

(Stasi itse) eli Nordican charter on lyhentynyt.

Kokonaisuutena epäilen laman painavan hintaa alas ja Pohjanmerellä palattavan "vanhoihin hyviin aikoihin" eli talvella ei construction yms. hommia enää paljon harrasteta. 1990-luvullahan MTM-laivasto sivuutti Trelleborgin latitudin 01.05. kutakin vuotta (West-bound) ja 31.10. (East-bound).Sittemmin "mustan kullan" hinnan nousu aiheutti tilanteen, jossa liika raha tärvättiin toivottomiin projekteihin Pohjanmerellä talvella (aloitettiin putkenlasku tammikuussa yms.) näihin projekteihin sitten meni 4-5 kertainen aika kesäkeleihin nähden. Kasvua tietysti voidaan hakea arktisilta alueilta, mutta muut näyttävän olevan tonnistomielessä aktiivisempia jäävahvistetun tonniston suhteen.

http://www.refvik.info/Ordreliste/ONS%20Ver.%208.08.pdf

(Aika offshore-voittoinen norjalaistelakoiden "order book" ja norjalaisvarustamoilla taitaa olla ainakin saman verran offshorealusten tilauksia muunmaalaisilta telakoilta.)


"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 16.09.2008, 11:40:24
Nordica ROV/Construction 28560 234 1100 2 Technip / ROV/Survey 19.09.08 Peterhead

http://www.jgoship.no/offshore/

(Johan G. Olsen)

Nordica MSV noin 20.9.2008 15.1.2009 North Sea

(Stasi itse) eli Nordican charter on lyhentynyt.
Taitaa todellakin Technipin rahtaus olla lopuillaan, ja viimeiset pari päivää mennä varustelun purkamiseen... On nimittäin lähestymässä Peterheadia hyvää vauhtia, ja aamun aikana perillä.
http://www.shipais.com/showship.php?mmsi=230275000
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

Nordica 22.09.2008 Cirrus Energy / Supply duties 15 d f + 10 d opt P&C  eli Cirrus Energy

http://www.cirrusenergy.ca/main/

on rahdannut Nordican 15+10 päivän supply duties tehtäviin Hollannin sektorille (lähti eilen illalla).

Botnica ROV/Construction 13600 117 1000 2 Aquanos (ex. OT2K) 28.09.08 Peterhead
eli John G. Olsen mukaan olisi R.Lyngvin oman yhtiön ei Akerin rahtauksessa.

Näemmä AHTS markkinat ovat viilenneet, koska Balder Viking 23.09.2008 ADTI / RM SS GA 2 GBP 60000.

Jälleen kerran rahtausehdot ja dayrate Nordican osalta liikesalaisuuksia.

http://www.offshore.no/Prosjekter/spotfixtures.aspx
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

#112
Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 23.09.2008, 16:32:19
Nordica 22.09.2008 Cirrus Energy / Supply duties 15 d f + 10 d opt P&C  eli Cirrus Energy

http://www.cirrusenergy.ca/main/

on rahdannut Nordican 15+10 päivän supply duties tehtäviin Hollannin sektorille (lähti eilen illalla).
Nordica oli myös ennen Amsterdamin telakointiaan operoimassa noilla vesillä jotakuinkin tasan vuosi sitten. Olikohan silloinkin ollut asialla samainen Cirrus.  ??? (Tuohon aikaan en seurannut kuin OSL:n, Westshoren ja erään kolmannen, jonka nimeä en muista, brokerin listoja, ja niissähän ei yleensä moulinexien rahtauksia ole mainittu.)

Myöskin, kun tuolla Ijmuiden-Amsterdam alueella kun noita laivankuvaajia näyttää riittävän, niin taitaapi Tugspottersiin ja muualle tulla nyt reippaasti kuvia Nordicasta...
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

#113
Botnica ROV/Construction 13600 117 1000 2 Maintenance 13.10.08 Edinburgh
 
Botnica
   
Ship Name:  Botnica
Type:  SUBSEA
DP:  III
Built:  01.06.1998
BHP:  20508
Bollard Pull:  117
Deck Area:  1000
Design:   
Length:  96,7
Breadth:  24
DWT:  2850

20,5   117  1000  III  Inhouse    Peterhead  12.10 

CATtiongelmia?

MARKET COMMENTS: The market is extremely tight, vith very few vessels available. Thorax has been fixed to OMC for the Seafox VII rig move, and OMC are also fresh out for AHTS capacity for the rig move of Ensco 80. (Hagland)

Tuskin nyt on oikea aika maintenanceen eli ilmeisesti jotakin suunnittelematonta?

http://www.shipais.com/showship.php?map=Leith&mmsi=371039000

Eli Leithissa makaa.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

#114
Pieniä muutoksia:

Fennica ROV/Construction 28560 230 1100 2 OT2K Ltd 13.10.08 Stavanger  (eli Aquanos/OT2K lyhentynyt)

Botnica ROV/Construction 13600 117 1000 2 Maintenance 21.10.08 Edinburgh  (eli viikko lisää korjauksiin)

Nordica ROV/Construction 28560 234 1100 2 Cirrus Energy / Supply duties 15 d f + 10 d opt 30.10.08 Peterhead  (Cirrus on käyttänyt option)

Todella mielenkiintoista nähdä figuurit vuodenvaihteen jälkeen.

AHTS markkinat todella käsittämättömät:

Balder Viking 11.10.2008 AGR / RM SS Paul B. Lloyd GBP 175000

Balder Viking 09.10.2008 Nexen / RM SS TO Prospect GBP 160000

EDIT: The market is extremely tight, with rates peaking at GBP 175.000,- for anchor handlers

           13.10.2008 AHTS Odin Viking
   
Ship Name:  Odin Viking
Type:  AHTS
DP:  II
Built:  01.02.2003
BHP:  15664
Bollard Pull:  180
Deck Area:  560
Design:  KMAR 404
Length:  74,2
Breadth:  16,9
DWT:  3000

Senergy  Rig Move, Byford Dolphin  GBP 175000

Aivan käsittämättömiä rahtauksia.

Nyt kun pengoin eduskunnan arkistoja syvemmältä:

http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/kk_34_2003_p.shtml

Mikä ihme ajaa ihmiset tukemaan verovaroin tappiollista toimintaa; nyt on joku hölmö Voima 2012 hanke meneillään (uudisrakennus Voiman tilalle); ihmettelen miksi sillä on kiire vai onko kysymys siitä että 2010 VLL on konkurssilainsäädännön yms. piirissä (halutaan valtiolta rahat pois ennen sitä). Jos tähän EU varoja myönnetään, niin tullaan todella tarkkaan katsomaan että se todella hyödynnetään infrassa (jäänmurrossa). En vieläkään ymmärrä miksi tappiollista toimintaa tuetaan verovaroin ja halutaan vielä laajentaa. Onko monitoimimurtajatoiminta ideologia vai ovatko sitä ajaneet tahot jo alkaneet uskoa omiin valheisiinsa?


"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

#115
LainaaNordica ROV/Construction 28560 234 1100 2 Cirrus Energy / Supply duties 15 d f + 10 d opt 30.10.08 Peterhead  (Cirrus on käyttänyt option)
Vai olisiko niin ettei Cirruksella ole yksinkertaisesti ollut hommia vielä, joten siksi käytettävä optiot... Nordicahan on vain maannut varusteltavana siitä lähtien kun saapui Hollantiin. Nyt en tosin voi tarkistaa onko se vieläkin laiturissa, mutta luulisin niin.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

#116
http://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2008/20080148.pdf

Onkohan tämän lakiesityksen tarkoitus saada mtm:t ns. rinnakkaisrekisteriin? (en huomannut lain perusteluissa tai muuallakaan mainintaa murtajista muun kuin satamamurron osalta)

Pikaisella vilkaisulla en löytänyt tietoa, mutta onko laivalla saavutettava 10%:n säästö yhä ehto ko. rekisteriin pääsylle?

Edelleen osa (ennen vuotta 1990) aloittaneet ovat ns. virkaeläkejärjestelmän piirissä, jos mtm:t ko. rekisteriin merkitään, niin kyseinen järjestelmä tuskin on mahdollinen.

Lisäksi liikelaitosten yhtiöittämisen yhteydessä tuskin uudessa osakeyhtiössä (valtionyhtiö) ko. eläkejärjestelmän soveltaminen osakeyhtöpohjalta onnistuu (sama koskettanee esim. LLL:ää).
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

Fennicalle rigin siirto :o:

Fennica     28.10.2008     AGR / RM SS Bredford Dolphin     P&C
http://www.offshore.no/Prosjekter/spotfixtures.aspx

Ship Name:    Fennica
Type:    SUBSEA
DP:    II
Built:    
BHP:    20000
Bollard Pull:    234
Deck Area:    1090
Design:    
Length:    116
Breadth:    26
DWT:    
   20,0     234    1090    II    AGR / DPT    Towing of Bredford Dolphin       Aberdeen    02.11

http://www.haglandoffshore.com/Fixtures.aspx?PageId=2

Dayratea ei taaskaan kerrota julkisuuteen, mutta kuten tiedämme tällä hetkellä rig move-töistä on tienattu enäätyksellisen hyvin - eritoten Maerskin A-tyypillä, Viking-moulinexeilla ja Solstadin A101:llä (Olympicin A101:t kun ovat hieman pidempien kontrahtien alla vielä ensi kuun alkuviikkoihin).
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

#118
Hiukka vaihtelua:

http://www.haglandoffshore.com/

Fennica
 
Ship Name:  Fennica
Type:  SUBSEA
DP:  II
Built:  
BHP:  20000
Bollard Pull:  234
Deck Area:  1090
Design:  
Length:  116
Breadth:  26
DWT:  

20,0   234  1090  II  AGR / DPT  Towing of Bredford Dolphin   Aberdeen  02.11  

Dayrate tietenkin salainen:

28.10.2008 SUBSEA Fennica
 
Ship Name:  Fennica
Type:  SUBSEA
DP:  II
Built:  
BHP:  20000
Bollard Pull:  234
Deck Area:  1090
Design:  
Length:  116
Breadth:  26
DWT:  

AGR / DPT  Tow, Bredford Dolphin  RNR  

Jotakin voi arvella:

28.10.2008 AHTS Havila Saturn
 
Ship Name:  Havila Saturn
Type:  AHTS
DP:  I
Built:  01.12.2007
BHP:  16316
Bollard Pull:  207
Deck Area:  520
Design:  Havyard 842
Length:  74,5
Breadth:  17,2
DWT:  3000

AGR / DPT  Rig Move, Bredford Dolphin  NOK 2100000

(sama rigi; tosin Fennica tow ja Havila Saturn rig move eli Fennica ilmeisesti ei anchor handling duties)

Muistaakseni liikelaitostamisen yksi idea oli läpinäkyvyys; miksi Havila Saturn rate samasta rigi movesta on julkinen; Fennica ei?

Taitaa muuten olla moulinexien eka rig tow (korjatkaa jos väärä väittämä)

MARKET COMMENTS: The market is extremely tight, with demand far outweighting supply PSV-wise at the moment. All three Toisa vessels returning from Brazil have been fixed at spot jobs, with rates in the GBP 35-40k rang...

(Kumma kun Botnicalle ei pukkaa keikkaa; missä vika?)

EDIT: olit P.L. nopeampi
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

#119
Fennican rigin hinaus lienee nyt suoritettu, palasivat juuri Siriskjaerin makuutuslaituriin Stavangerin alueen AIS:ien mukaan. Haglandin brokerlistan mukaan keikka olikin eiliseen asti, mutta Stasi väittää olevan kiinni 7. päivään saakka...

Edit:  Hagland korjannut päivämääräksi huomisen eli 4.11.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.