Moulinexien kesäkeikoista

Aloittaja Mikko-Oskari Koski, 19.06.2001, 22:34:52

« edellinen - seuraava »

Janne Koskinen

Hiukka sekava teksti, inhouse viittaisi omiin hommiin esim. maintenance, mutta Bergen oilfield taas:

http://www.bergenofs.no/

eli ilmeisesti osan aikaa ym. tahon rahtaus; osan aikaa maintenance/makuutus

Nordica taasen:

Nordica ROV/Construction 28560 234 1100 2 Cirrus Energy / Supply duties 15 d f + 10 d opt 30.11.08 Peterhead

eli Cirrus rahtaus venyy ja venyy.

"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

Haglandin mukaan Fennican toimenkuva olisi vaihteeksi trenchingiä. Alus onkin muuten jo lähtenyt Stavangerin makuutuslaiturista ja juuri saapumassa Bergenin Jektevikeniin (Navcom AIS mukaan).
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Rontti

LainaaPresidentti Obama on päättänyt toimikaudellaan toteuttaa erinäisiä asioita ja yksi niistä on jäädyttää luonnonsuojelualueilla tapahtuvat öljynporaukset. Miten siis mahtaa käydä Fennican ja Nordican Alaskan rahtausten?
Ymmärtääkseni Alaskan kentät kuuluvat juuri niihin suojelualueisiin ja siellä on ollut koko ajan kädenvääntöä saako pumpata öljyä vai ei ja se on ilmeisesti myöhästyttänyt projektia huomattavasti.
Tää on vaan spekulaatiota.

Vastaan itse itselleni..... ;D
Eli Obaman suunnitelmat estää öljynporauksia onkin Utahissa. Näin luki paikallisessa lehdessä. Alaskasta ei ole toistaiseksi puhuttu halaistua sanaa. Vielä.

Esa Saaristo

Mistä saa kopioitua (ilmaisen) AIS linkin ? Kiitos !!

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Esa Saaristo - 19.11.2008, 15:13:46
Mistä saa kopioitua (ilmaisen) AIS linkin ? Kiitos !!
Tämän topicin sivulla 4 löytyy kirjoittamani viesti, johon laitoin linkkejä muutamille AIS-sivustoille Britanniasta ja Norjasta, joiden avulla voi aina tilanteen mukaan seurata moulinexien liikkeitä.

Suora linkki viestiini: http://www.fcbsweb.com/forum/index.php?topic=3753.msg102428#msg102428

Lisäksi oheiset ilmaiset AIS-sivustot kattavat laajoja alueita:
http://www.marinetraffic.com/ais/ (tästä sivustosta löytyy myös topic foorumin uumenista)
http://ais3.siitech.net/VTSLite/AView.aspx
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Matti Lankinen - 16.11.2008, 21:24:13
Kävin vakoilee ruotsalaisten moulinexien osa-aikakatsausta tammikuu-syyskuu ja eipä ole Stasilla nauttinut ikinä tuollaisia päivävuokria. Toiset hanskaa busineksen toiset ei.
En löytänyt täältä tätä linkkiä mut jos toistan niin poistakaa.

http://www.rabt.se/fileadmin/-Bilder/Webimages/Aktuellt_News/Delaarsrapport_januari_-_september_2008.pdf

SST aiheesta:

¨Rekordresultat för Transatlantics offshore-fartyg
SST-GÖTEBORG. TransViking, som är hälftenägt av Transatlantic i Skärhamn, har räknat hem dagsrater på över GBP 200,000 för ett antal offshoreuppdrag under oktober för sina offshorefartyg som haft ett högt kapacitetsutnyttjande under månaden. Sammantaget har detta inneburit ett rekordresultat för perioden för Transatlantics affärsområde offshore. Man räknar med en fortsatt stark marknad under resten av året, men med stora svängningar.
Publicerad: 2008-11-19 14.44¨

Uskoa markkinoihin on ja lomautuksista ei tietoakaan.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

Hiukka OT, mutta suomalaisten vispilöiden pitkäaikainen rahtaaja on yhä tiukemmin K. Siemin omistuksessa:

¨Siem hamstrer i Subsea 7
Kristian Siem kjøper Subsea 7-aksjer for et tresifret millionbeløp


Siem Industries, med styreformann Kristian Siem i Subsea 7 i spissen, har kjøpt 3.030.400 aksjer i Subsea 7 i det åpne markedet til snittkurs 44,360 kroner. Det betyr at posten kostet 134,4 millioner kroner. Siem Industries eier etter dette 69.424.545 aksjer i Subsea 7, noe som tilsvarer 47,3 prosent. Det er inkludert 4,7 millioner aksjer som ble lånt av konkursrammede Lehman Brothers International (Europe). Aksjene er ikke levert tilbake.¨

Se ostaa jolla on ja nyt kandee ostaa kun on kurssi alhaalla. Olisinpa itsekin samassa tilanteessa, mutta suurin investointi taitaa olla tölkki tarjousherenekeittoa.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

#142
GDV:n kotikaupunki Arendal toiminee taas makuutuspaikkana. Haglandin mukaan Fennica ja Nordica ovat nykyisten keikkojensa päätyttyä saatavana juurikin siellä. Lisäksi Nordica näyttäisi tekevän nyt lähtöä Ijmuidenista suoraan Arendaliin. Eiköhän kuviakin lähdöstä sitten tule heti näkyviin... Tuo tarkoittaisi sitä, että Cirruksen rahtaus oli pelkkää stand-by:tä laiturissa, mahdollisesti keliongelmien takia. Cirrushan on ilmoittanut tiedotteissaan, että syksyn myrskyt ovat vaikeuttaneet toimia niiden öljykentillä, esimerkiksi niiden jack-up rigikin taisi jäädä siirtämättä viime viikolla.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Nordica ei vielä päätynytkään Arendaliin makaamaan, vaan löysivät töitä Hollannin sektorilta, josko nyt nyt onnistuisi rigin siirto?
Nordica     27.11.2008     Gaz de France / RM JU N. Ronald Hoope     P&C
http://www.offshore.no/Prosjekter/spotfixtures.aspx

Mielenkiinnolla seurailen, jatkaako tuon jälkeen sitten Arendaliin vai jonnekin muualle.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

Enpä oo moiseen lausumaan meklarilistoilla ennen  törmännyt:

Botnica
   
Ship Name:  Botnica
Type:  SUBSEA
DP:  III
Built:  01.06.1998
BHP:  20508
Bollard Pull:  117
Deck Area:  1000
Design:   
Length:  96,7
Breadth:  24
DWT:  2850

20,5   117  1000  III   // Needs 2-3 days to mobilize crew   Edinburgh  PPT 


Fennicakin on Arendalissa:
   
Ship Name:  Fennica
Type:  SUBSEA
DP:  II
Built:   
BHP:  20000
Bollard Pull:  234
Deck Area:  1090
Design:   
Length:  116
Breadth:  26
DWT:   

20,0   234  1090  II     Arendal  PPT 

Nordica huomenna Arendalissa? (Jollakin listalla mainittiin jäävän Rotterdamiin kytikselle):

Nordica
   
Ship Name:  Nordica
Type:  SUBSEA
DP:  III
Built:   
BHP:  20000
Bollard Pull:  234
Deck Area:  1050
Design:   
Length:  116
Breadth:   
DWT:   

20,0   234  1050  III  Gas De France  Rig Move Noble Ronald Hoope   Arendal  02.12 
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

#145
Kyllä se Arendaliin menee, lähestyy juuri Norjan eteläkärkeä, määränpäänään Arendalin Eydehavn.

Edit: Siellä nyt molemmat oleilevat, Eydehavnissa.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Esa Saaristo

Musta-Pekka otti lopputilin...

Pekka Laakso

Tuossa vielä taustaa Nordican mönkään menneestä Cirruksen rahtauksesta:

Cirrus Energy Corporation ("Cirrus") (TSXV: CYR) is pleased to provide the following operational update regarding our activities in The Netherlands.

M7-A Development Project (Cirrus 42.75%)

Fabrication of the M7-A production platform was completed by end September and the various platform components were loaded onto the installation vessels in IJmuiden harbour. However, persistently bad weather conditions have precluded the installation barge from moving to the M7-A location for the past eight consecutive weeks. As the installation contract expired at end November, the platform components have been offloaded and the installation vessels released. Availability of alternative suitable installation vessels is being investigated at the present time. First gas from the M7-A field will depend on the eventual timing of platform installation and subsequent drilling of the new development well but is not currently expected before mid 2009. The current best estimate of remaining capital expenditures net to Cirrus to bring the M7-A field into production is approximately €16.0 million.

Partners in the M7-A development are DSM Energie B.V. (5%), Energy06 Investments B.V. (2.25%) and EBN (50%).


http://www.cirrusenergy.ca/main/default.asp?V_DOC_ID=978

Nyt Cirrus on siis hakemassa itselleen ihan tavallista PSV:tä samaan työhön, ehkäpä korvaaja on brokerilistojen mukaan selvillä jo tämän päivän kuluessa, ja tuskinpa on "needs 2-3 days to mobilize crew" täsmennyksellä varustettu alus... ;)
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

#148
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 04.12.2008, 04:57:59
Nyt Cirrus on siis hakemassa itselleen ihan tavallista PSV:tä samaan työhön, ehkäpä korvaaja on brokerilistojen mukaan selvillä jo tämän päivän kuluessa, ja tuskinpa on "needs 2-3 days to mobilize crew" täsmennyksellä varustettu alus... ;)

Akkurat:

SPOT REQUIREMENTS

Charterer Type Comm. Vessels Scope Of Work

Cirrus      PSV    03.12      1            Supply duties


"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 04.12.2008, 09:39:47
Akkurat:

SPOT REQUIREMENTS

Charterer Type Comm. Vessels Scope Of Work

Cirrus      PSV    03.12      1            Supply duties





Ocean Scotsman PSV/MPSV 6760 0 568 0 Cirrus Energy / Supply duties 2 m f + 1 m opt 25.12.08 Aberdeen

John G Olsen

Ocean Scotsman
   
Ship Name:  Ocean Scotsman
Type:  PSV
DP:  -
Built:  01.03.1982
BHP:  6528
Bollard Pull:   
Deck Area:  639
Design:  ME 202
Length:  67,47
Breadth:  17,3
DWT:  2920

6,5    639  -  Cirrus  Supply duties   Aberdeen  15.12 

Hagland

Olikos tämä nyt samassa hommassa kuin Nordica aiemmin?
Fixture tietoja en löytänyt.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama