Moulinexien kesäkeikoista

Aloittaja Mikko-Oskari Koski, 19.06.2001, 22:34:52

« edellinen - seuraava »

Pekka Laakso

Nyt on myös JGO/Offshore.no heränneet Nordican Tyra Westin keikkaan ja ilmeiseen Angolan komennukseen poistamalla "prompt available-Nordican" spottilistaltaan.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Kun Tyran kentät sijaitsevat Tanskan sektorilla, on ilmeistä, että bunkkeroinnit tehdään Esbjergissä, ja niinhän ylihuomenna käykin:

NORDICA
OJAE   19-06-2009   12:00   HELSINKI   NORTH SEA   505   9088   26,00   116,00


http://www.portesbjerg.dk/da/information--trafikinformation--forventede-skibe.aspx
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

Vastoin odotuksiani:

http://www.cecon.no/newsDesign68.asp?news=2653

"Cecon ASA payment of bond interest.


16 June 2009
Cecon ASA and subsidiaries ("Cecon or the "Company") has today paid all due and outstanding interest on the 11.0% Senior Secured Callable and Putable Bond Issue 2007/2012.  The interest payment will be distributed to the bondholders on 18 June 2009.



Ivar Halvorsen, Cecon ASA CFO, comments: "Cecon is pleased to have achieved full payment of interest to its bondholders.  This is the result of positive cooperation between the Company and its bondholders over the past few months when Cecon has refinanced its long term secured financing facility".

Cecon will regroup the bond loan from short term debt to long term debt when Q2/2009 is disclosed.

For further information, contact CFO Ivar Halvorsen, +47 48 13 22 45"

Eli Cecon ASA on ilmeisesti pystynyt maksamaan korot.

Ja muuallakin:

http://www.oceanteam.nl/?page=news

"16 June 2009
--------------------------------------------------------------------------------

OCEANTEAM ASA NOK 90 million Bond repaid



Reference is made to our announcement dated 28 May 2009 regarding "5% Oceanteam ASA Secured Bond Issue due August 2009" with the registration number (ISIN) NO 001 051318.7.

This Bond Loan has now been repaid in full including interest.



For more information: www.oceanteam.no





Oceanteam contacts:

CEO                 Haico Halbesma           +31.6.51509987            haico@oceanteam.nl

CFO                 Ruud van der Steeg      +31.6.23457194            ruud.vandersteeg@oceanteam.nl"

Oceanteam on saanut maksettua lainansa korkoineen.

Olisi sittenkin pitänyt keväällä riskillä ostaa kummankin osakkeita, mutta kun ei osaa ottaa riskiä, niin ei!

"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

Ja lähempänäkin tapahtumassa jotain: lokakuusta lähtien "stand-by:nä" ollut Botnica saanut keikan Välimereltä. Finstan päivityksen mukaan seuraavaa:

Päivitetty 22.6.2009

Botnica   MSV   1.9.2009      Mediterranean


JGO:lla ei vielä mainintaa asiasta, ja Haglandiltahan moulinexit puuttuvat nyt listoiltaan...
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Pekka Karppanen - 26.06.2009, 19:35:44
Botnicalla liikehdintää!

Alukselle on viikolla matkustanut  lomiltaan palaavia merenkulkijoita.
Perjantaina 16:00 UTC alus liikkuu Pohjois-Englannissa, Forth Ports´sta (Edinburgh) hitaasti ulos ja killuu juuri Lundqvistin Katja -tankkerin ankkuripaikan lähistöllä
AIS ei tunne määränpäätä, mutta byssahuhujen mukaan seuraava pysäkki on Välimerellä.
Jep, siitähän Finstaship on jo jonkin aikaa sivuillaan maininnut. Mutta vielä ei esim. brokerien sivuilta ole löytynyt mainintaa tulevasta keikasta/rahtaajasta. Kuten yllä olen näemmä jo maininnutkin...

Nyt näyttäisi Marinetrafficin mukaan olevan paikallaan (DP testejä tai pakollinen päivitys??).
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

#230
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 26.06.2009, 22:31:51
Jep, siitähän Finstaship on jo jonkin aikaa sivuillaan maininnut. Mutta vielä ei esim. brokerien sivuilta ole löytynyt mainintaa tulevasta keikasta/rahtaajasta. Kuten yllä olen näemmä jo maininnutkin...

Nyt näyttäisi Marinetrafficin mukaan olevan paikallaan (DP testejä tai pakollinen päivitys??).

Kysymyksessä lienee ns. annual trial:

http://www.dynamic-positioning.com/dp2007/simops_jenman.pdf

"Annual Trials
Many DP vessels carry out an annual DP trial in accordance with IMO MSC 645 guidance. There
is no doubt about what was meant in this guidance because the practice of annual DP trials had
started in 1992 and the success of this concept was an input into the drafting of IMO MSC 645 in
1993. The general acceptance of the annual trial, instead of numerous trials throughout the year,
was a great benefit to the industry. It is good DP practice to carry out an annual DP trial.
The best annual trial practice seen by the author is where:
1. The vessel owns the trial programme.
2. The key DP personnel give input to and change the trials to cover problem areas they
have recently found.
3. Priority is given to the annual trials for 24 hours.
4. The close out of any recommendations is actioned as soon as possible after the trials."

Ja tossa testiohjelmaa:

http://www.dynamic-positioning.com/pdfs/Guidelines_on_testing_dp_systems.pdf

Voihan noi testit mennä mainittuun 24 h:n, mutta silloin pitää olla kaiken kunnossa ja kaikki dokumentit yms. valmiina ja sähkömiehen/mestarin tietää täsmälleen oikea plugi, jonka irroittaa/kiinnittää.

Testin sujumisesta (ajasta) voi aika hyvin päätellä onko asiat kunnossa vai ei; eräs FMEA/annual-trialeja vastaanottava herra kertoi tehneensä annual trialia pahimmoillaan kolme viikkoa.

En tiedä onko rahtaustilanne olennaisesti parantunut vai onko uusi tj. linjannut uudet "guidelinet" eli ajetaan tappiolla tms.

Tilapäinen tj. (V.H.) lienee pitänyt politiikkana ettei rahdattu "liian halvalla" (ts. alle omakustannustason), mutta nämä tiedetään kun luetaan 2009-vuosikertomus.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

#231
Näyttäisi olevan Botnica matkaamassa Ravennaan, Italiaan. Näin siis väitti shipais.com (tosin tällä hetkellä destination-kenttä on taas tyhjä, mutta...)

Edit: Name:   Botnica
MMSI:   230904000 [FI]
IMO:   9165877
Callsign:   OJAK
Speed/Dir:   13.6 kts / 256° WSW
Status:   Underway
Dest:   Ravenna
ETA:   Jul09 20:00
Type:   Cargo (70)
Details:   Tug
Size:   97m x 24m x 8.1m
Tonnage:   6370gt, 2850dwt
Built:   Jun 1998
Received:   17:47:28 29 Jun 09 BST
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

Aivan:

"Name: Botnica [FI]. Speed/Dir: 13.6 kts / 141° SE. Status: Underway. Dest: Ravenna. ETA: Jul09 20:00. "
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Esa Saaristo

Olen seurannut Botnican matkaa Italiaa kohden AIS:sta.Pettymyksekseni huomasin ,että seuranta loppui Kanaalin länsipäähän.Onko mitään linkkiä ,josta näkyisi tilanne siitä eteenpäin ?  :thumb:  Kiitos etukäteen...

Pekka Laakso

Vastataanpa nyt tuohon yllä olevaan kysymykseen: nyt löytyy Botnica Marinetrafficin kautta Välimereltä. http://www.marinetraffic.com/ais/shipdetails.aspx?MMSI=230904000 Sen sijaan tulevasta keikasta ei vieläkään tietoa allekirjoittaneella...

Toivotaan, että viestini on yhä ylläpidon mielestä ontopicissa, ettei tarvitse siirtää mihinkään Marinetraffic kattaa Helsingin -aiheeseen...
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

#235
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 04.07.2009, 14:49:11
Sen sijaan tulevasta keikasta ei vieläkään tietoa allekirjoittaneella...

Toivotaan, että viestini on yhä ylläpidon mielestä ontopicissa, ettei tarvitse siirtää mihinkään Marinetraffic kattaa Helsingin -aiheeseen...

Pikahaulla Ravennassa on offshore-aktiviteettia lähinnä ENI:lla ja sen tyttärillä: Saipem & GPS AG:lla, mutta saattaa rahtaaja olla jokin em. yhtiöiden subcontractoreista.

Kovin avointa ei Finstashipin tiedotus ole enkä ole kertaakaan nähnyt esim. dayrate figuureita vaikka saman projektin muiden alusten dayrate on ollut julkinen.

Tältä osin liikelaitostaminen ei ole palvellut läpinäkyvyyttä ja tulevassa osakeyhtiöittämismallissa ei poisteta ristisubventiomahdollisuutta eli voitollisella talvimerenkululla paikataan offshoren tappioita jatkossakin.

Hiukan toisesta asiayhteydestä lainattua, mutta pitäisi päteä tähänkin:

"Julkisten varojen kanavoiminen ristisubventiolla toiseen tulosalueeseen, joka toimii kilpailluilla markkinoilla, on kiellettyä. Toisaalta myös muiden kuin julkisten varojen, esim. liikelaitoksen liiketoiminnasta saatujen tulojen, ristisubventio on tietyin edellytyksin kiellettyä. Erityisen ongelmallisena ristisubventiota pidetään, jos menettelyn vaatimat resurssit on hankittu määräävän markkina-aseman turvin."

Hakematta tulee mieleen muodollinen summa jolla murtajat siirtyivät VLL:n omistukseen mm. Urho ja Sisu noin 1/3 osa hinnalla niiden teräksen romuarvosta ja määräävä markkina-asema jäänmurrossa.

EDIT: "Finstashipistä osakeyhtiö vuoden 2010 alussa

Finstaship yhtiöitetään vuodenvaihteessa talouspoliittisen ministerivaliokunnan puollettua 2.6.2009 liikenne- ja viestintäministeriön esitystä Finstashipin yhtiöittämisestä. Uusi osakeyhtiö aloittaa toimintansa 1.1.2010. Perustettavan osakeyhtiön omistajaohjaus säilyy liikenne- ja viestintäministeriössä. Yhtiöittämisen yhteydessä Finstashipin liiketoimintarakenne järjestetään uudelleen, ja henkilöstö siirtyy ns. vanhoina työntekijöinä uusiin osakeyhtiöihin.

Finstashipin liiketoimintarakenne järjestetään yhtiöittämisen yhteydessä uudelleen. Perustettavaan Finstaship-osakeyhtiöön siirtyvät liikelaitoksen nykyiset offshore- ja jäänmurtoliiketoiminta sekä liikelaitoksen johtamiseen, hallintoon ja yhteisiin palveluihin liittyvät toiminnot. Offshore- ja jäänmurtoliiketoiminta organisoidaan konsernirakenteella.

Väyläpalvelut ja niihin kuuluvat öljyntorjuntapalvelut siirtyvät vuoden 2010 alusta Merenkulkulaitoksen vesiväylien tuotantotoiminnasta muodostettavaan valtion osakeyhtiöön. Yhteysalusliiketoiminnan uudelleen järjestämistä selvitetään erillisenä kokonaisuutena Finstashipin yhtiöittämisen yhteydessä.

Finstashipin palveluksessa 31.12.2009 oleva henkilöstö siirtyy perustettavien osakeyhtiöiden palvelukseen niin sanottuina vanhoina työntekijöinä.

Lisää markkinalähtöisyyttä

Toimitusjohtaja Tero Vauraste pitää yhtiöittämistä erittäin tervetulleena päätöksenä: "Yhtiöittäminen lisää mahdollisuuksiamme toimia entistä läpinäkyvämmin. Toiminta osakeyhtiömuodossa tukee asiakashankintaamme varmistaen markkinalähtöisen brändin."

Yhtiöittämisen taustaa

Valtion liikelaitosten yhtiöittäminen perustuu Euroopan komission vuonna 2007 antamaan Tieliikelaitos-ratkaisuun, jossa kritisoitiin valtion liikelaitosmallin soveltuvuutta EU:n yhteismarkkinoille. Valtiovarainministeriö asetti vuonna 2008 työryhmän, joka on selvittänyt nykyisen liikelaitosmallin vaihtoehtoja ja valtion liikelaitosten toiminnan järjestämistä. Työryhmän työ jatkuu vuoden 2009 loppuun. "

Hmm:

"Perustettavan osakeyhtiön omistajaohjaus säilyy liikenne- ja viestintäministeriössä."

Eli huono ja osaamaton hallintotapa jatkuu.

"Offshore- ja jäänmurtoliiketoiminta organisoidaan konsernirakenteella."

Eli tappiollista offshorea subventoidaan vastakin voitollisella talvimerenkululla.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

Hitusen ohi, mutta tässä aiheessa ollaan menty aiemminkin tuonne offshorebisneksen puolelle. Eli lankun mukaan TransVikingin (eli Ruotsin moulinexien) AHTS-uudisrakenteen pienoismallilla nimi "Loke Viking", eli ensimmäinen noista olisi saava tuollaisen nimen?

http://www.landgangen.se/forum/index.php?topic=10204.0
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

#237
Eli hakemaan kamat Arendalista ja sitten kai jonnekin keikalle. Tuskinpa makuutusta kannattaa nyt yhtäkkiä vain siirtää kotimaasta Norjaan. Pitää alkaa tutkia brokerlistoja jne. asian suhteen..
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

Karavaani kulkee ja koirat haukkuu. Jos saavat yli 25000 euroa/vrk yksikään ihmettelen. Tiedän että rahtausfigurit ovat joskus asiakkaan halusta salaisia, mutta Stasin kohdalla ne ovat aina salaisia. Tästä Stasin tiedotuspolitiikasta tulee mieleen se aika kun rahtaussopimuksen löytymiseen vaadittiin  kotietsintä. Pokka ei taida pitää kertomaan "huippurahtauksista"; taitaa olla eduskunnassa tulossa varsin vilkas keskustelu kun Stasin ja Finnpilotin osakeyhtiöittämisestä keskustellaan.  :)

Jos business on niin hyvää ja tuottoisaa kuin annetaan ymmärtää, niin tämä ilosanoma kannattaisi jakaa meidän 5,3 miljoonan omistajankin kesken vrt. esim norjalaisten pörssinoteerattujen offshorevarustamojen tiedotuspolitiikka.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 09.07.2009, 21:22:30 Tiedän että rahtausfigurit ovat joskus asiakkaan halusta salaisia, mutta Stasin kohdalla ne ovat aina salaisia. Tästä Stasin tiedotuspolitiikasta tulee mieleen se aika kun rahtaussopimuksen löytymiseen vaadittiin  kotietsintä. Pokka ei taida pitää kertomaan "huippurahtauksista"; taitaa olla eduskunnassa tulossa varsin vilkas keskustelu kun Stasin ja Finnpilotin osakeyhtiöittämisestä keskustellaan.  :)
Eipä tosiaan löytynyt vielä Fennicasta mitään muuta kuin maininta AIS:sta, että Eydehav(e)niin menossa ja lähtenyt Kotkasta noin 19:40. Samaten eipä ole tuosta Nordican Tanskan keikastakaan löytynyt peruslähteistä oikeastaan yhtään mitään. Googlaamaan hakusanoja en ole yksinkertaisesti viitsinyt edes lähteä. ::)
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.