Moulinexien kesäkeikoista

Aloittaja Mikko-Oskari Koski, 19.06.2001, 22:34:52

« edellinen - seuraava »

Rontti

LainaaKaravaani kulkee ja koirat haukkuu. Jos saavat yli 25000 euroa/vrk yksikään ihmettelen

Tuossa muutama vuosi sitten Fennicalla oli Shellinn kanssa "huippurahtaus" kun olivat saaneet useamman kuukauden diilin n. 25000€:n päivävuokralla. Samaan aikaan vuokrausten keskihinta pyöri siinä 45000€:n hujakoilla. Nämä tiedot sain Offshore Managerilta joka oli laivalla. Hän kertoi yllättävän avoimesti rahtauksista ja niiden hinnoista.
Tuollaiset pilipalisopimukset kun eivät kata edes kuluja.
Norjassakin menee nyt huonosti mutta ei sielläkään kukaan tee persnettosopimuksia, että laivat saataisiin verovaroilla liikkeelle.

Paatti jossa nyt työskentelen on tavallinen Normannien PSV varustettuna OAS:lla niin Ranskalaiset ovat vuokranneet sen 50000€:lla/päivä. Ei hassumpaa suplariksi.

Janne Koskinen

Eräs cargo-survey:tä tekevä tuttavani sanoi Maerskin konttilaivoista:

"the chief officers don't last long on Maersk Lines"

saman vois kääntää Finstashipin suhteen:

"the CEOs don't last long on Finstaship"

tai paremminkin:

"the one who grabs the moulinex shall drown by it"

Hagelstam, Koivumäki, Vesterinen, Mustamäki etc.

Moulinexeihin varauksella (ainakin DP-laitteiston uusimiseen) suhtautuneesta M.M:stä tuli MKL:n pääjohtaja ja ilmeisesti tappiollista ajamista välttäneestä vt. tj. V.H:sta tullee lauttavarustamon tj.

Kaikesta päätellen on Finstashipissa palattu vanhoille urille eli ajetaan tappiolla.

Max. 3-4 vuotta (todennäköisemmin 2-3 vuotta) niin näemme uuden CEO:n Finstashipin johdossa.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

#242
Näyttää nosturialus Uglen saapuvan Fennican kanssa samoihin aikoihin Eydehavniin, eli kraanan (ja tarpeen tullen A-framen) asennus aloitetaan saman tien... Aika näyttää jatketaanko lähiaikoina sieltä keikalle vai jäädäänkö taas makaamaan.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 12.07.2009, 16:42:34 Aika näyttää jatketaanko lähiaikoina sieltä keikalle vai jäädäänkö taas makaamaan.
Ilmeisesti jatkaa siitä mihin Nordica jäi, sillä AIS mukaan lähdössä nyt Arendalista Tyran kentälle. Nordicahan palasi Arendaliin pari päivää Fennican saapumisen jälkeen (Ceconinhan rahtauksen piti alkaa siinä 25. päivän kieppeillä ellen väärin muista...)

2sandnessjöstä poimittua:

"FENNICA
   
Oppdatert:    21. Jul 2009 00:49:59
MMSI:    230245000
Kallesignal:    OJAD
Destinasjon:    TYRA FIELD
ETA:    Jul21 20:00
Posisjon:    58.4985, 8.88517
Fart:    0
Kurs:    155
Heading:    209
Draft:    7.5
Bredde:    26
Lengde:    116"
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Ja tällaista tietoa Botnicasta kertoo Marinetraffic:

BOTNICA

Ship Photos: 1
Upload a photo
Flag: Finland
Ship Type: Unspecified
Status: Anchored/Moored
Speed/Course: 0 kn / 202˚
Length x Breadth: 97 m X 24 m
Draught: 7.8 m
Destination: DIVING LUNA ALPHA
ETA: 2009-07-23 22:00 (UTC)

Received (421): 0h 8min 3s ago
(AIS source: AeFLab Group)
Vessel's Details
Show Vessel's Track


http://www.marinetraffic.com/ais/shipdetails.aspx?MMSI=230904000
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

Laitetaan tänne, kun monivuotisesta multiuseless alusten vuokraajasta on kyse:

http://www.offshore.no/nyheter/sak.aspx?id=25791

Eli SS7 teki erittäin hyvän tuloksen; näyttää siltä, että huonot ajat karsii jyvät akanoista; tekihän tuleva Nord-Stream laskija Saipem myös hyvän tuloksen.

Niinikään uutisoidaan Siem offshoren (SS7:n pääomistaja Kristian Siem:n omistaman varustamon) aikeista liputtaa merkittävä osa offshore-laivastostaan Norjaan.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

Fennican saatavuus nyt Finstan sivuilla:

Fennica   MSV   30.9.2009   10.11.2009   North Sea

Ja Nordica lähdössä Arendalista Kystverketin luotsitilausten mukaan sunnuntaina:

02.08.2009 22:00     FINLAND     OJAE     NORDICA     9088     Icebreaker     Arendal     Torungen

Joko kokka kohti Angolaa vai ensin testejä Arendalin ulkopuolella... ::)
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

FMEA:t tehtiin Helgolandin edustalla telakan jälkeen; eikä kai siellä semmoisia modifikaatioita ole että pitäisi tehdä uusiksi. NO 102:n kanssa tehdään uudet testit; tension moden asennuksen jälkeen jahka joskus päästään Newcastlesta ulos.

Älyttömän riskin Finstaship ottaa oli sitten suoraan Cecon ASA:n tai Aquanos rahtaajana (viime vuoden saamiset kai yhä Aquanokselta saamatta).

"Lika barn leka bäst" tuntuu olevan Stasin motto eli hengaillaan muiden kuilun partaalla olevien kanssa.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 31.07.2009, 17:19:38
FMEA:t tehtiin Helgolandin edustalla telakan jälkeen; eikä kai siellä semmoisia modifikaatioita ole että pitäisi tehdä uusiksi.
Joo, suoraan ulos lähti, 2 sandnessjöstä kopioitua:

NORDICA   
Oppdatert:  4. Aug 2009 12:55:19
MMSI:  230275000
Kallesignal:  OJAE
Destinasjon:  LAS PALMAS 
ETA:  Aug11 12:00
Posisjon:  58.3957, 8.81423
Fart:  13.2
Kurs:  219.4
Heading:  217
Draft:  7.5
Bredde:  26
Lengde:  116


Eli yleiseen tapaan Las Palmasin kautta menevät.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 08.07.2009, 19:00:58
Hitusen ohi, mutta tässä aiheessa ollaan menty aiemminkin tuonne offshorebisneksen puolelle. Eli lankun mukaan TransVikingin (eli Ruotsin moulinexien) AHTS-uudisrakenteen pienoismallilla nimi "Loke Viking", eli ensimmäinen noista olisi saava tuollaisen nimen?

http://www.landgangen.se/forum/index.php?topic=10204.0
TransVikingin ensimmäinen uudisrakenne tosiaan on saamassa nimen Loke Viking:

http://www.shipspotting.com/modules/myalbum/photo.php?lid=962916
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 03.04.2009, 14:34:15

2008             23,6 mil. euro      operointipäivät 650   rahtaustaso 36300 EUR/vrk




Viking supply ships vihdoin julkaissut figuurit:

"Rates VSS
Anchor handling business 2008  Fixture rate per day 677 985 "

http://www.vikingsupply.com/

Eli pikaisesti laskien 677985 NOK=78 977.81 Euroa/vrk

Puolet halvemmat alukset rakentaa, puoli miehistöä; tulot reilusti tuplat.

"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 24.08.2009, 23:41:47 Puolet halvemmat alukset rakentaa, puoli miehistöä; tulot reilusti tuplat.
Karkeasti sanottuna, AHTS-business ratkaisee tuossa. Eli keskittyy olennaiseen, eikä liian multipurposeen/subsea/construction/ROV-support jne. tapaisiin aluksiin... :)
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 14.08.2009, 22:04:41
TransVikingin ensimmäinen uudisrakenne tosiaan on saamassa nimen Loke Viking:

http://www.shipspotting.com/modules/myalbum/photo.php?lid=962916

Running late:

http://www.shipgaz.com/news/top20/top5_news.php

"he first of four anchor handling tugs, ordered by Trans Viking Icebreaking & Offshore from a Spanish yard, has been delayed 3-4 months due to delayed deliveries from the yards's suppliers, Transatlantic reports in its 6-month report. The company made a SEK 67 million loss after tax during the period, compared with a SEK 120 million profit for the same period in 2008. Net turnover totalled SEK 1,176 million, on a par with the turnover for the corresponding period last year, but this year's figure includes SEK 124 million in turnover for the newly established TransSuomi Line. Redundancy negotiations for 60 employees continue.
   Trans Viking Icebreaking & Offshore is a 50/50 owned joint venture. The partners have decided to split the company."

Mitenkäs toi splittaus edistyy? Luin tuolta VSS:n sivuilta että uudisrakennuksista kaksi Transatlanticille ja toiset kaksi Kistefossille (Viking management tjsp.).
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

Jyvät erottuvat akanoista:

"Pene tall fra REM Offshore
Publisert 26.08.2009 08:23:32 av Elisabeth H. Kolstad
REM Offshore forbedret resultatet i andre kvartal, og gikk fra minustall til 181,3 millioner kroner i pluss. Flere fartøy i drift skal være en av årsakene til det gode resultatet.

Driftsinntekter i andre kvartal 2009 endte på 228,2 millioner kroner, og inkluderer en salgsgevinst på 116,5 millioner, ifølge en børsmelding. Resultatet går opp fra andre kvartal i fjor der inntektene endte på 67 millioner. Det tilsvarer en økning på 44,7 millioner eksklusiv salgsgevinst, tilsvarende 66,7 prosent. Økningen i inntektene skyldes flere fartøy i drift. Selskapet hadde ved utgangen av kvartalet seks fartøy i drift mot fire i andre kvartal 2008.

Driftsresultat før avskrivninger ble 181,3 millioner kroner, opp fra 37,6 millioner. Resultat etter skatt bedret seg fra minus 44,8 til 181,3 millioner i andre kvartal."

www.offshore.no


Voisi Stasikin ottaa kvartaalitiedottamisen käyttöön. Loppuisi arvuuttelu laitoksen tilasta.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Rontti

#254
LainaaVoisi Stasikin ottaa kvartaalitiedottamisen käyttöön. Loppuisi arvuuttelu laitoksen tilasta.



Niin kauan kuin liiketoimintaa harjoitteleva Varustamoleikkikoulun (VLL) offshore "businesta" hoitaa lentoemanta ja moulinexin peramies niin on aivan turha odottaa mitaan REM:n tai minkaan muunkaan Norjalaisen Offshore-varustamon tasoista onnistumista. Suomessa valtio lahjoittanut hienot lelut lasten kayttøøn ja nyt nahdaan mita siita on seurannut.

Mutta mukava lukea etta itse on tøissa kannattavassa puljussa :)