Boluda Towage Finland (oli: Arctia Karhu)

Aloittaja Jonne Vaalama, 15.07.2012, 07:12:33

« edellinen - seuraava »

Mikael Fors

Lainaus käyttäjältä: Toni Lassila - 02.10.2012, 14:29:44
Pienihän se on, mutta Lapin Kansan artikkelin mukaan kokoisekseen tehokas. :)
Katsos on satamamurtaja (edellä mainittu) AIS:sa ei paljoa näy Kemin alueella liikennettä.
Se on ehkä joku katve-alue? :)

Perämeren liikenne näkyy parhaiten tuolta: http://www.bottenviken.info/

Pekka Laakso

Uudenkaupungin Työvene on voittanut tarjouskilpailun eli uudisrakenne tilataan Ugista. Hyvä, että saatiin Suomeen eikä esim epäilemiini Hollantiin taikka Baltian maihin.

Tiedote löytyy Arctian etusivulta.
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.


Tuomas Romu

#18
Kas, minäkin odotin, että tuo tilaus olisi mennyt jonnekin muualle. No, onnea Uudenkaupungin Työvene. Kukahan mahtaa vastata "Kemin Karhun" suunnittelusta? Fendereistä tulee mieleen ILS.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Pekka Laakso

Havainnekuva on muuten muuttunut aika paljon syksyllä julkaistusta. Mm. ohjaamon ulkomuoto ja korsteenit ovat hahmotelmissa täysin erilaiset.
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Tuomas Romu

On paljolti mahdollista, että ensimmäinen kuva oli Arctian laatima havainnekuva ja toinen taas telakan tekemä konseptikuva heidän tarjoamastaan aluksesta. Todennäköisesti rakennettu satamamurtaja tulee vielä poikkeamaan nyt esitetystä.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Janne Koskinen

Olen ihmetellyt miten Arctia aikoo käyttää "luistavakeulaista Karhuaan" Perämerellä?

Alueellinen jäänmurtosopimus; luojan kiitos; hylättiin ja rahtauksessa on perinteiset + 2kpl moulinexeja.

Ymmärtääkseni Arctia ei voi "ominpäin" vaihtaa Karhua esim. Otson/Kontion tilalle alkutalvesta; siihen tarvitaan rahtaus?
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Sami Saarinen

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 23.12.2012, 07:07:15
Ymmärtääkseni Arctia ei voi "ominpäin" vaihtaa Karhua esim. Otson/Kontion tilalle alkutalvesta; siihen tarvitaan rahtaus?

Oman ymmärrykseni mukaan tänä vuonna on helpotettu säännöstöä sopimushinaajien käyttöön jäänmurrossa eli eiköhän siinä piile ainakin yksi mahdollinen vastaus Arctia Karhun tulevaan käyttöön.

Tuomas Romu

Lainaus käyttäjältä: Tuomas Romu - 17.12.2012, 20:38:09
Fendereistä tulee mieleen ILS.

http://www.ils.fi/ils/harbor-icebreaker-escort-tug/

LainaaToday we signed a contract on the basic and classification designs of new type of an icebreaker. Our client is the shipyard that will build the vessel, UKI Workboat Ltd, Finland. The 40 meters long vessel will operate as an icebreaker in the harbors of Kemi and Tornio, Finland. It will also have escort tug duties. Combining the characteristics of two vessel types is an exciting challenge. The vessel has been ordered by Arctia Karhu Oy, and it will be delivered in autumn 2014.

Pitäisi kai alkaa lotota...
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Pekka Laakso

#24
http://arctia.fi/Etusivu?id=102&uid=987

"Karhun" runko rakennetaan Latvian Riikassa. Kölinlasku tapahtuu lokakuussa, ja runko olisi valmis hinattavaksi Ugiin ensi tammikuussa.
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Tuomas Romu

Olisi kyllä hienoa, jos uudelle murtajalle annettaisiin "perinnenimi". Samaa toivon myös Liikenneviraston murtajalta.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Kalle Id

Uudet jäänmurtajat: Karhu ja Jääkarhu. :deal:

Tuomas Romu

Edellisestä Murtajastakin on jo aikaa...
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Juha Paulavuo

Yritin tuossa löytää syytä - huonolla menestyksellä - miksi aluksen runko tehdään Latviassa eikä Uudessakaupungissa tai edes Suomessa?

Rami Kristian Wirrankoski

Lainaus käyttäjältä: Juha Paulavuo - 03.08.2013, 18:07:58
Yritin tuossa löytää syytä - huonolla menestyksellä - miksi aluksen runko tehdään Latviassa eikä Uudessakaupungissa tai edes Suomessa?
Kuten niin monen muunkin suuren aluksen, joita Uusikaupunki on tehnyt. Jopa maantielauttoja Ruotsiin on toimitettu runkovalmiina Baltiasta Ukiin.
Ihan vain kustannussyistä.