Galaxy Turku-Tukholma reitille

Aloittaja Ville Halonen, 11.04.2007, 20:54:13

« edellinen - seuraava »

Ville Halonen

Lainaus käyttäjältä: Miran Hamidulla - 11.04.2007, 20:30:55
Samalla itku ja hampaiden kiristys Galaxyn kamalasta väristä voitanee vihdoin lopettaa, kun Silja raidat luultavasti pyyhkäisevät Navitrolla kuvioista yli... ::)

Osaisikohan joku pikselivelho vääntää hienon sivuprofiilikuvan Galaxysta Siljan väreissä?
Olisin siitä hyvin kiitollinen ja uskoisin myös, että moni muukin foorumilainen.
Kiitos jo etukäteen vaivannäöstäsi!!!

Kiitoksia Matti Lehtinen!
Alla olevan linkin takaa löytyy Matin näkmys Silja Galaxysta:
http://www.banaanisaaret.com/gooni/siljagalaxy.jpg

...Silja Galaxy kyllä kuulostaa kieltämättä hyvältä...   ;D

Tähän topiciin kaikki Galaxyn Turun linjalle siirtymistä koskevat uutiset/kommentit/spekulaatiot...

Kari Liimatainen

Mutta mitäs sanotte siitä, jos niitä "Silja Line" tekstejä ei maalatakaan m/s Galaxyn kylkiin sen siirtyessä ensi vuonna Turun linjalle, vaan "Silja Line"-brandi poistuu ja Tallink tulee tilalle.  ? M/s Silja Galaxy ei ainakaan minun korvissa kuulosta oikein hyvältä.
Risteilty: M/s Vision of the Seas 22.-26.7.09 (Grand Suite), M/s Norwegian Jade 24.-29.10.15. (MiniSuite).M/s Norwegian Epic 23.-30.10.16 (Large Balcony), M/s Norwegian Epic 22.-29.10.17 (Family Balcony), M/s Carnival Horizon 5.-13.6.18 (Balcony), 28.10-5.11.19 M/s Celebrity Reflection (Concierge Class).

Ville Alho

Lainaus käyttäjältä: Ville Halonen - 11.04.2007, 20:54:13
...Silja Galaxy kyllä kuulostaa kieltämättä hyvältä...   ;D

Tässä on nyt sitte oiva tilaisuus leikkiä paholaisen asianajajaa, ja todeta, että Galaxyn siirtyessä Turkuun Tallinkilla on oiva mahdollisuus lakkauttaa Silja Line-brändi Turku-Tukholma reitillä. Minä en tietenkään alkuunkaan tiedä onko Tallinkilla tuollainen aikomus, mutta jos heillä sellainen suunnitelma on, Galaxyn siirto antaisi erinomaisen mahdollisuuden sen toteuttamiseen. Tehtiinhän Superfasteistakin Tallinkkeja reitinvaihdon yhteydessä, mikä antaa jotain osviittaa Tallinkin ajatuksista.

Tähän nyt voi sitten vastata, että olisi typerää lopettaa tällä hetkellä niinkin hyvä brändi kuin Silja Turun liikenteestä. Siitä olenkin samaa mieltä, mutta se, että kyseinen teko olisi typerä ei ole mikään tae sille etteikö niin tehtäisi. Pidemmällä aikavälillähän on hyvinkin mahdollista, että Silja katoaa vesiltä kokonaan.

Wirrankosken Rami

Lainaus käyttäjältä: Ville Alho - 11.04.2007, 21:13:55
Tehtiinhän Superfasteistakin Tallinkkeja reitinvaihdon yhteydessä, mikä antaa jotain osviittaa Tallinkin ajatuksista.

Niin tehtiin, koska Superfast-brändille ei tietenkään alusten myyjältä saatu lupaa jatkaa ja linjavaihdon yhteydessä oli ihan luonnollista, että se katosi. Täysin turhaa nyt mielestäni polemikoida sitä, katoaako Turun-linjan Silja Line Tallinkin alle. Ei tietenkään katoa. Tallink osti Silja Line -brändin ja varmasti hyödyntää sitä Suomen ja Ruotsin välisessä liikenteessään tulevinakin vuosina. Piste.

Petri Lindqvist

Toivotaan, että Silja säilyy brändinä Helsinki-Tukholma ja Turku-Tukholma reiteillä. Se onkin sitten mielenkiintoinen asia, minkä maan lippu Galaxyn perässä tulee liehumaan. Vain suomalainen tai ruotsalainen miehistö tekee Siljan brändistä sen arvoisen. Jos alus pysyy viron lipun alla, on aivan sama mikä teksti siinä kyljessä lukee.

Kari Liimatainen

Niin tehtiin, koska Superfast-brändille ei tietenkään alusten myyjältä saatu lupaa jatkaa ja linjavaihdon yhteydessä oli ihan luonnollista, että se katosi. Täysin turhaa nyt mielestäni polemikoida sitä, katoaako Turun-linjan Silja Line Tallinkin alle. Ei tietenkään katoa. Tallink osti Silja Line -brändin ja varmasti hyödyntää sitä Suomen ja Ruotsin välisessä liikenteessään tulevinakin vuosina. Piste.

Palataan tähän sitten kun m/s Galaxy siirtyy Turun reitille...
Risteilty: M/s Vision of the Seas 22.-26.7.09 (Grand Suite), M/s Norwegian Jade 24.-29.10.15. (MiniSuite).M/s Norwegian Epic 23.-30.10.16 (Large Balcony), M/s Norwegian Epic 22.-29.10.17 (Family Balcony), M/s Carnival Horizon 5.-13.6.18 (Balcony), 28.10-5.11.19 M/s Celebrity Reflection (Concierge Class).

Kalevi Lehto

Mielenkiintoista on myös nähdä, miten 212-metrinen Galaxy taittuu ahtaalle saaristoväylälle. Ainakin kovemmalla tuulella saattavat kenties esim. Pikku-Pukin rantalepikot saada kyytiä!
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Jani Nousiainen

Lainaus käyttäjältä: Kari Liimatainen - 11.04.2007, 21:35:57

Palataan tähän sitten kun m/s Galaxy siirtyy Turun reitille...

No miksi  Tallink olisi sitten maksanut melko kovan hinnan  Silja brändistä jos heti luopuisivat sen käytöstä?
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Wirrankosken Rami

Lainaus käyttäjältä: Petri Lindqvist - 11.04.2007, 21:33:51
Toivotaan, että Silja säilyy brändinä Helsinki-Tukholma ja Turku-Tukholma reiteillä. Se onkin sitten mielenkiintoinen asia, minkä maan lippu Galaxyn perässä tulee liehumaan. Vain suomalainen tai ruotsalainen miehistö tekee Siljan brändistä sen arvoisen. Jos alus pysyy viron lipun alla, on aivan sama mikä teksti siinä kyljessä lukee.
Eiköhän miehistö tule olemaan Suomi-Ruotsi-liikenteessä pääosin, ainakin hotelli-ravintolapuolella, suomalais-ruåtsalaista. Muu miehistö voikin sitten olla mistä tahansa. Ongelmahan on tällä kahden maan välisellä reitillä se, että palvelumiehistön on kyettävä puhumaan niin suomea kuin ruåtsiakin. Eestiläisissä ei tällaista potentionaalia taida enää Eesti-Ruotsi-linjan tarpeilta jäänyt yli...

Ville Alho

#9
Lainaus käyttäjältä: Wirrankosken Rami - 11.04.2007, 21:17:45
Niin tehtiin, koska Superfast-brändille ei tietenkään alusten myyjältä saatu lupaa jatkaa ja linjavaihdon yhteydessä oli ihan luonnollista, että se katosi. Täysin turhaa nyt mielestäni polemikoida sitä, katoaako Turun-linjan Silja Line Tallinkin alle. Ei tietenkään katoa. Tallink osti Silja Line -brändin ja varmasti hyödyntää sitä Suomen ja Ruotsin välisessä liikenteessään tulevinakin vuosina. Piste.

Superfastin katoaminen oli todellakin täysin luonnollista. Mutta kuvaavaa on, että niistä tehtiin Tallinkkeja eikä Siljoja. Tallink Grupp AS:lla oli kaksi käyttökelpoista brändiä, joista toisella oli aikasemminkin ollut liikennettä Saksaan ja toisella ei, ja silti yhtiö valitsi sen brändin joka ei Saksaan ollut liikennöinyt aikaisemmin. Eli yhtiössä preferoidaan Tallink-brändiä sellaisessakin tilanteessa jossa Silja saattaisi olla se "luonnollisempi" vaihtoehto.

Ja mitä tulee Siljan Turusta katoamiseen ja sen spekulointiin, niin se ei todellakaan ole turhaa. Hyviä ja sinällään elinkelpoisia brändejä ovat firmat ajaneet alas iän kaiken, ei ole mitään syytä olettaa etteikö asiaa vähintäänkin harkittaisi Tallinnassa. Kyse on lähinnä siitä mitä Tallink laskee säästävänsä ajamalla Siljan alas versus mitä se laskee häviävänsä Siljan kadotessa. Jos viivan alle jää Siljan poistuessa enemmän kruunuja kuin sen jatkaessa, Silja katoaa satavarmasti.

Wirrankosken Rami

Aika erikoista matematiikkaa. Ja yhtälö on kyllä varmaan haettu jostain sisä-mongoliasta? ;D
Superfastit ajoivat vuosia Hangosta Saksaan Superfast-brändillä ja kun Tallink ne osti, en ymmärrä miksi sellaiset laivat, varsinkaan kun eivät mitään palvelukukkasia olleet, olisi pitänyt siirtää Siljan brändille?
Lautat ovat konseptiltaan täysin erilaisia, mitä Siljan Finnjet oli, nopeita Itämerenylittäjiä myöskin, mutta rahtiliikenteeseen painottuneita yksikköjä.

Santeri

#11
No niin, nyt alkaa kuulostamaan juuri siltä kuin pitääkin. Viimeinkin uutisia, joita täällä Länsi-rannikolla ollaan odotettu.

Ville Alho

Lainaus käyttäjältä: Wirrankosken Rami - 11.04.2007, 21:47:42
Aika erikoista matematiikkaa. Ja yhtälö on kyllä varmaan haettu jostain sisä-mongoliasta? ;D
Superfastit ajoivat vuosia Hangosta Saksaan Superfast-brändillä ja kun Tallink ne osti, en ymmärrä miksi sellaiset laivat, varsinkaan kun eivät mitään palvelukukkasia olleet, olisi pitänyt siirtää Siljan brändille? Lautat ovat konseptiltaan täysin erilaisia, mitä Siljan Finnjet oli, nopeita Itämerenylittäjiä myöskin, mutta rahtiliikenteeseen painottuneita yksikköjä.

Siksi että olisi saatu saksalaiset höynäytettyä uskomaan että Finnjet is back  ;)

Hieman kaukaa haettua tuo on, myönnän sen. Siitä huolimatta kyseisestä tapauksesta voi mielestäni jotain osviittaa hakea, kyllä se vahvistaa sitä käsitystä, että Tallink preferoi Tallinkia...

Ja oli miten oli, minun on vähän vaikea ymmärtää tätä ylivertaista uskoa Siljan säilymiseen mitä täällä esiintyy. Se nyt ei vaan mitenkään voi olla erityisen varma juttu, eihän Tallink edes ostanut ensisijaisesti Siljan brändiä vaan jalansijan Suomen ja Ruotsin välisessä liikenteessä. Kuten sanottu, asiaan vaikuttaa vain ja ainoastaan se, mitä viivan alle jää. Tuskin ne Tallinkin matkustajamäärät siitä juurikaan laskisivat jos vuodesta 2008 lähtien Turusta ei kulkisikaan enää Silja vaan Tallink. Laiva olisi joka tapauksessa hienompi kuin punaisen kilpailijan.

Kari Liimatainen

Lainaus käyttäjältä: Jani Nousiainen - 11.04.2007, 21:37:52
No miksi  Tallink olisi sitten maksanut melko kovan hinnan  Silja brändistä jos heti luopuisivat sen käytöstä?

Minun mielestä Tallinkin pojat laskivat, että näin päästää nopeimmin uusille linjoille, koska ne pojat taitavat ihan tosissaan yrittää Itämeren valloitusta maksoi mitä maksoi  vaikka velkarahalla (ei Tallinkillakaan olisi riittänyt rahkeita perustaa kolmatta linjaa perinteisille reiteille, Siljan ja Vikingin rinnalle), ostamalla Silja  saatiin alukset ja sitten pikkuhiljaa Silja-brandi pois markkinoilta...katsotaan mitä tapahtuu.
Risteilty: M/s Vision of the Seas 22.-26.7.09 (Grand Suite), M/s Norwegian Jade 24.-29.10.15. (MiniSuite).M/s Norwegian Epic 23.-30.10.16 (Large Balcony), M/s Norwegian Epic 22.-29.10.17 (Family Balcony), M/s Carnival Horizon 5.-13.6.18 (Balcony), 28.10-5.11.19 M/s Celebrity Reflection (Concierge Class).

Wirrankosken Rami

Lainaus käyttäjältä: Ville Alho - 11.04.2007, 21:55:46
Tuskin ne Tallinkin matkustajamäärät siitä juurikaan laskisivat jos vuodesta 2008 lähtien Turusta ei kulkisikaan enää Silja vaan Tallink. Laiva olisi joka tapauksessa hienompi kuin punaisen kilpailijan.
Tässä olen täysin eri mieltä. Jo pelkästään täällä esitetyt, jostain alkuvihasta (-limasta?) kimpoavat inhonsekaiset Tallink-herjat antavat osoittaa sen, että moni matkaaja valitsisi mieluummin sitten kait sen punaisen vaihtoehdon kuin samalla reitillä kulkevan eestiläisen ryhmittymän laivan pelkän ulkoasun perusteella.... ::)