Da Vinci reported sold "as is Genoa" for USD 575/lt ldt and later resold to India for USD 650/lt ldt.
Vaikuttaa siltä että tämä Punaisen meren ostaja, joka myös oli "willing to resell the vessel", ehti jo myydä laivan eteenpäin Intiaan loppusijoitukseen. Eli näyttää Jetin kohtalo olevan lopullisesti sinetöity.
Kuulostaa kyllä järjettömältä että juuri uudistettu ja täysin toimintakuntoinen laiva pistetään romuksi. Jetti on vain tosiaan sopimaton oikeastaan mihinkään autolauttakäyttöön, ja risteilijäksi vaadittaisiin niin iso remontti että kukaan ei sellaista viitsi tehdä vain saadakseen käytetyn laivan. Laivan kippari totesi hyvin viimeisellä matkalla Pietarista, että Jetti kyllä sopii hyvin ostajalle joka haluaa kuljettaa pieniä autoja.
Myöskin laivojen romutushinnat ovat nyt aivan ennätyskorkealla Aasian romuttamojen kilpailutilanteen takia, vielä vuosi sitten olisi ollut hyvä diili saada 8 miljoonaa dollaria Finnjetistä. Romutushintaan voi vielä lisätä Pratt & Whitneylle takaisin myydyt 5 kaasuturbiinia mitkä päätyvät tulevaisuudessa todennäköisesti käyttöön tai varaosiksi ympäri maailmaa.